Get over it!!

03-11-2012 13:43 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Begin van het jaar heb ik mijn relatie uitgemaakt na 8 jaar, heb goed de tijd genomen om dit te verwerken. Van het zomer kwam ik iemand tegen op badoo die ik ken uit mijn kennissenkring, zijn huwelijk was voorbij en zijn ex woonde nu ergens anders, ondanks het feit dat ik ergens in mn achterhoofd wel wist dat hij te veel te vroeg ergens in sprong ben ik me toch onwijs verliefd geworden en hij ook! We hebben 2 waanzinnige maanden gehad en toen kwam de domper, hij twijfelde aan zn gevoelens over zn ex, had het gevoel dat hij toch te snel ergens aan begonnen was! Dit kwam voor mij als een donderslag bij helder hemel omdat ik nooit een signaal gemerkt heb. Wilde hem wel rust geven maar vond dat ook moeilijk omdat ik ergens het gevoel kreeg dat ik als "rebound"was gebruikt, hij beweerde van niet. Na wat heftige discussies en frustraties hebben we geen contact meer! Maar wat vind ik het nu moeilijk om de draad weer op te pakken, ik heb er normaal gesproken geen moeite mee om dingen alleen te doen of alleen te zijn maar ik kom hier maar niet overheen. Ik weet wel dat dit ws tijd nodig heeft maar het is des te moeilijker omdat ik nog nooit iemand heb ontmoet die zo goed bij me paste...ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aan moet, dit heb ik eigenlijk nog nooit eerder zo heftig gehad, wil mezelf wel een schop onder de kont geven en schreeuwen get over it..maar jemig..wat is dit moeilijk!!

Heb mzelf ingeschreven op een datingsite maar ik weet dat dit ook niet het antwoord is...dus help....tips..advies...raad???
Heel afgezaagd, maar het heeft echt tijd nodig. Je komt uit een relatie van 8 jaar, dat is niet niks! Daarna deze man met wie het nu over is, dus al met al heb je een hoop te verwerken.

Wat betreft rebound; hij had echt wel goede intenties, maar soms kom je er gaandeweg achter dat je nog niet helemaal klaar bent met een vorige relatie. Hoe eerlijk zou het zijn als hij met jou doorging? Dit is juist heel eerlijk van hem, ik vind het unfair dat jij hem nu beschuldigd van iets terwijl ook hij er met de juiste bedoeling in ging. Iets kan heel goed voelen, maar ook verwarrend. NIEMAND kiest bewust voor een rebound, dat blijkt pas achteraf, m.i.
Eens met Julus,gun je zelf even wat tijd want 8 jaar is niet niks.

Hoelang dat is verschilt per persoon maar jij hebt veel te verwerken dus gun jezelf de tijd die nodig is.
Ik heb ooit gelezen dat zolang als de relatie duurde,je de helft (in jouw geval dus 4 jaar) nodig kan hebben om erover heen te komen.

Misschien wat extreem,maar wat ik bedoel,je hoeft er niet in een paar maanden ofzo overheen te zijn.

Gun jezelf de tijd om over die relatie te "rouwen"

En een rebound(ik noem het altijd een "tussenpaus"werkt in mijn ogen niet.
quote:Leentje_71 schreef op 03 november 2012 @ 13:43:Ik weet wel dat dit ws tijd nodig heeft maar het is des te moeilijker omdat ik nog nooit iemand heb ontmoet die zo goed bij me paste...Even kort door de bocht, maar houd er ook rekening mee dat mannen heel goed in staat zijn om te doen alsof zij zó goed bij je passen en jou het gevoel geven dat jij zó goed bij hun past. Gewoon om te krijgen wat ze hebben willen, totdat ze het niet meer willen. Ik zeg niet dat dit in jouw geval dit zo is, maar ik zou het niet zomaar negeren.
Wat is badoo?
Mijn relatie van 8 jaar daar ben ik allang klaar mee..daar gaat het niet om...gaat meer om die relatie van 2 maanden...en ik weet ook dat het allemaal tijd nodig heeft..pffff kan soms zo lang duren voordat de tijd verstrijkt...
Je kunt beter even niet daten volgens mij. Verwerk dit eerst. Daten, zeker via internet, kan juist averechts werken.
Nogal selectieve verontwaardiging om boos op hem te worden. Eerst zeg je dat je al die tijd al in je achterhoofd had dat hij te snel in een relatie dook en dan opeens komt het als een donderslag als dat ook echt zo blijkt te zijn?

Ten tweede vnd jij een half jaar blijkbaar "voldoende tijd" voor jezelf om over een relatie van 8 jaar heen te komen maar jouw buiten proportionele reactie op deze scharrel (want hoe goed ken je elkaar nou na 2 maanden?) geeft de indruk dat de hele klap van het alleen zijn nu pas tot je doordringt.

Het klinkt eerder alsof hij jouw rebound was.
Mee eens.
Overigens, als serieuze internetdater die wel klaar is en op zoek is naar een serieuze, stabiele relatie kan ik me rot ergeren aan al die rebounds, vreemdgangers, mensen die even onzeker zijn etc die zich maar inschrijven op datingsites. Het zijn wel mensen hè op zo'n site, die serieus in jou geïnteresseerd kunnen raken. Niet helemaal eerlijk om daar zo in te stappen.

Maar dat terzijde.
Hij was niet mijn rebound want ik was echt wel klaar met die relatie van 8 jaar. Echt geloof me. En ik kende hem al heel lang omdat hij in mijn kennissenkring zit, ken ook zijn vrienden. Ik heb vaak tegen hem gezegd dat hij beter even kon wachten om weer in een relatie te duiken maar hij heeft me erg overtuigd dat hij er klaar mee was vandaar ook die donderslag. En misschien had ik het ook wel moeten zien aankomen maar goed...daar is het nu te laat voor. En me inschrijven op een datingsite is niet de slimste zet dus heb mezelf gedeactiveerd, daar word het ook niet beter van.
Misschien zit het je dwars dat je er zo'n rommeltje van gemaakt hebt met iemand die je leuk vindt?

Hem beschuldigen van rebounden en zoveel frustraties uiten dat jullie elkaar nu helemaal niet eens meer zien klinkt me nogal onverstandig als je iemand heel leuk vindt.

Dat zou mij bijv. wel dwarszitten.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:bloemetje77 schreef op 03 november 2012 @ 14:19:

Nogal selectieve verontwaardiging om boos op hem te worden. Eerst zeg je dat je al die tijd al in je achterhoofd had dat hij te snel in een relatie dook en dan opeens komt het als een donderslag als dat ook echt zo blijkt te zijn?

Ten tweede vnd jij een half jaar blijkbaar "voldoende tijd" voor jezelf om over een relatie van 8 jaar heen te komen maar jouw buiten proportionele reactie op deze scharrel (want hoe goed ken je elkaar nou na 2 maanden?) geeft de indruk dat de hele klap van het alleen zijn nu pas tot je doordringt.

Het klinkt eerder alsof hij jouw rebound was.

Niet mee eens. Waarschijnlijk was TO al langer klaar met die relatie van 8 jaar. Dat gebeurt vaak in lange relaties en als het dan eenmaal over is, ben je er ook klaar mee. Zeker als je er zelf een punt achter hebt gezet, zoals TO.

Een relatie van 2 maanden waarin je nog verliefd bent en een toekomst samen ziet kan er veel meer inhakken. De duur van een relatie zegt niet altijd iets over het verdriet dat je ervan hebt of zou mogen hebben, dat vind ik altijd zo'n misvatting..!

Dat vind ik niks te maken hebben met rebound. En dat het als donderslag bij heldere hemel kwam is logisch als hij eerder meerdere malen heeft aangegeven erover heen te zijn.

Dat van die datingsites ben ik het wel mee eens. TO is daar helemaal niet aan toe en zadelt zo zichzelf maar ook een ander op met ellende. Beter dat je jezelf hebt gedeactiveerd. Leer eerst eens alleen te zijn...
Hmm.. ik weet het toch niet. Klaar zijn met een relatie is nog wel wat anders dan na 8 jaar geconfronteerd worden met echt alleen zijn. Toekomst alleen moeten invullen etc.

Maar goed, het was maar een suggestie, TO zal zelf het beste weten wat er precies aan de hand is.
je hebt een knock-out gekregen. Het gaat over, als je het verlies maar goed verwerkt en niet door de knieën gaat.
it's a big club and you ain't in it
ook als je slappe knieën hebt gaat het over; het duurt dan alleen langer.
quote:Ik weet wel dat dit ws tijd nodig heeft maar het is des te moeilijker omdat ik nog nooit iemand heb ontmoet die zo goed bij me paste...ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aan moet, dit heb ik eigenlijk nog nooit eerder zo heftig gehadik begrijp dat je d.m.w. deze woorden je ontgoocheling hier wil uiten, maar als hij echt de man van je dromen was geweest dan had hij jou niet zo'n pijn gedaan.
Kun je niet nog eens met hem praten. Over hoe jij en hij de twee maanden hebben ervaren. En dat je hem tijd wilt geven. Hem laten weten dat je hem begrijpt, en zijn gevoel, maar dat het veel voor je heeft betekent.... Of schrijf het voor/ naar hem op?

Of is daarvoor teveel gebeurd?
Ik herken me erg in je verhaal. Bij mij waren het ook twee of drie intense maanden, waarna zij toch weer weer voor hem koos.

Vooropgesteld: de duur zegt niets. Het gaat om het toekomstbeeld dat was gecreeerd, dat het zo ontzettend zwaar maakt. Jij vond hem volmaakt bij je passen, je zag die komende jaren al voor je.

Ook ik blijf maar in die gedachtes hangen en heb de stap toch weer naar internet dating gezet. Ik zoek het ook meer nu in het 'herprogrammeren' van mijn bewustzijn en gedachtes. Proberen het van een ander perspectief te zien, ook focussen op dingen die je geliefde deed die jou pijn deden. En weer je zelfvertrouwen en eigenwaarde opvijzelen, dat je het waard bent weer te genieten.

Geef hem in ieder geval niet meer die macht om jou slecht te laten voelen, terwijl hij al weer verder is gegaan.
Zie nu dat hij twijfelt over zijn gevoelens over zijn ex..... Dan heeft praten idd niet zoveel zin.....

Sterkte. Het heeft tijd nodig. Neem die en zorg maar goed voor jezelf.
quote:reizende schreef op 03 november 2012 @ 14:13:

Wat is badoo?Een soort dating site,via Facebook geloof ik.
Badoo is een soort van dating/vriendschap site, gratis.

Ik weet dat het allemaal tijd nodig heeft..zucht..duurt allemaal zo lang..maar in elk geval bedankt voor al jullie adviezen. :-)
Badoo is een verkapte sexsite.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven