hoe kan het dat je droomt?

03-11-2012 14:26 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meestal als ik droom dan droom ik over de mensen die ik goed ken, zoals vriendinnen, ouders, of gewoon mensen die ik ken van gezicht.

Soms ontwikkelt een droom zich heel erg, dat het bijna echt lijkt.

Ik ben vaak boos op een persoon en veel meningsverschillen met hem, ik droom haast elke week er over dat wij met elkaar praten en dan zie ik alles precies voor me.

In welke fase ben je als je droomt? En hoe ontwikkelt zich iets?

En hoe kun je opeens iets engs dromen, wie verzint dat in de hersenen?
Ik droomde laatst over mijn man. Ik droomde dat hij me verlaten had en dat hij niet wilde zeggen waarom. Weken na de scheiding zag ik hem en pakte zijn hand en vroeg hem waarom hij me toch alleen had gelaten. Hij keek me aan met een traan in zijn ogen en zei dat ik dit niet mocht vragen aan hem en dat hij me helemaal niet alleen wilde laten. En op dat moment, in mijn droom dus, besefte ik dat dit niet waar kon zijn. Dit kon gewoonweg de waarheid niet zijn dit zou Patrick nooit gedaan hebben. De enige logische verklaring was dat Patrick dood was en dit een droom was en toen werd ik huilend wakker.

En soms is het heerlijk om over hem te dromen. Het wisselt per droom, per nacht en hoe ik in mijn vel zit.
quote:rogue_1987 schreef op zaterdag 03 november 2012 14:58 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="neves in "hoe kan het dat je droomt?"" class="messagelink">neves schreef op 03 november 2012 @ 14:56</a>:</b>

Je kunt er lacherig over doen, maar ik vraag me ook wel eens in alle ernst af hoe dat nou zit. Dan droom ik zulke bizarre gebeurtenissen, dat ik denk; verzin ik dat nou allemaal zelf? Wat een fantasie heb ik eigenlijk, ik zou schrijfster moeten worden ofzo...</div></blockquote>

Eens, ik snap ook nooit waarom je bepaalde dingen droomt. En waarom ik het de ene keer nog wel weet en de andere keer niet.

Waarom droom ik soms over mensen die ik al jaren niet meer gesproken heb of zelfs maar aan gedacht heb.

Ik vind dromen een boeiend iets. Ja ik heb precies het zelfde ! Zo raar ...
Ik heb nooit een mooie droom , ik droom ( nachtmerrie) alleen maar slechte dingen, dood , verderf , monsters , mensen die mij heel veel pijn en verdriet hebben gedaan , vooral veel vliegtuig ongelukken , ik droom veel , bijna elke dag , soms wordt ik wakker van , ga ik naar de wc , terug naar bed en soms gaat mijn droom gewoon verder , soms probeer ik een tijd wakker te blijven zo dat ik niet verder kan dromen ! Zo frustrerend , dan heb ik sinds klein af aan helaas ;( soms ben ik gewoon bang om te slapen !
Ik droom ook vaak over vreemden. Het lijkt net of ze speciaal voor je droom verzonnen worden, maar hoe... ik heb ze nog nooit in het echt gezien. Zouden ze dan wel bestaan? Dat je ze onbewust opslaat?
Ik heb een tijdje terug een heel rare (enge) droom meegemaakt het was meer een nachtmerrie maar dat ik me in mijn slaap dus in mijn droom bewust van was dat ik aan het dromen was en dat ik wakker wou worden omdat het geen fijne droom was met nogal enge dingen die erin voor kwam maar het lukte me in eerste instantie niet om wakker te worden vervolgens heb ik me in mijn droom meer geconcentreerd en toen lukte het me om mijn been op te tillen op dat moment werd ik gelukkig ook wakker heel raar dit nog iemand die zoiets soortgelijks heeft gehad?
Ja hoor, dat ken ik ook wel. Dat je echt een truc moet toepassen om wakker te worden, meestal iets bewegen ofzo inderdaad.
quote:Moosey schreef op 13 november 2012 @ 20:43:

Ja hoor, dat ken ik ook wel. Dat je echt een truc moet toepassen om wakker te worden, meestal iets bewegen ofzo inderdaad.Heel raar en akelig heb ik nog nooit eerder gehad
quote:vogelbekdiertje schreef op 03 november 2012 @ 23:29:

Ik droom ook vaak over vreemden. Het lijkt net of ze speciaal voor je droom verzonnen worden, maar hoe... ik heb ze nog nooit in het echt gezien. Zouden ze dan wel bestaan? Dat je ze onbewust opslaat?

Dat heb ik me ook weleens af zitten vragen. En dat ze dan echt zo vertrouwd voelen voor me, jarenlange vrienden oid. Of idd echte vrienden die er dan in mijn droom heel anders uitzien.

Ik heb één droom die regelmatig terugkomt en dat is dat de kat de hamster probeert te pakken. In het echt ben ik daar panisch voor dus ik check neurotisch of de kooi wel goed dicht zit . In mijn dromen gebeurt het dan dat hij hem te pakken krijgt of dat ik in onmogelijke posities met de kat aan het worstelen ben om de hamsters vege lijf te redden. Hilarisch ware het niet dat ik altijd gestressd wakker word ervan (en middenin de nacht opsta om weer te checken of de kooi.. Enz).

En ik heb een paar keer gedroomd dat mijn dochter overleden was. Eén van die dromen hield maar niet op en was zo echt, ik ben vreselijk huilend wakker geworden en heb me dagen naar gevoeld. Gatver.
Ik vind het altijd zo apart dat je bijv droomt over je eigen huis, en als je dan de deur uistapt ben je heel ergens anders. In mijn droom vind ik dat de normaalste zaak van de wereld. Maar het loopt zo raar in elkaar over.

En als ik bewust het gezicht van iemand voor me wil zien in gedachten dan lukt me dat niet, maar in mijn dromen zie ik ze zo voor me, heel apart
Ik heb vaak binnen de droom door dat ik aan het dromen ben, en dan kan ik de droom sturen. Lekker vliegen.

Zo eens per jaar heb ik echt een inzichtgevende droom: verrek, zo zit het!

Vroeger droomde ik vaak dat ik dood ging, met pijn en angst. Ik schrok dan wakker, en dan voelde ik me erg opgelucht. Dat vond ik eigenlijk ook leuke dromen: het is allemaal maar tijdelijk. Ik ben ook niet bang voor de dood daarom. (Maar afwachten hoe dat is als puntje bij paaltje komt natuurlijk

Je dromen doe je natuurlijk allemaal zelf, het is je eigen geest. Daarom is het wel eens interessant om naar je dromen te kijken, dan zie je wat je onderbewust bezig houdt.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Die stuurbare dromen hoor ik vaker mensen over, die heb ik nou nooit. Jammer wel.

Ik droom eigenlijk zelden meer naar trouwens, bedenk ik me, misschien wel sinds ik samen slaap. Vroeger had ik wel iets regelmatiger nare dromen waarin alles heeeeel gewoon leek, maar overal een enorme doem overheen ging, ik wist in die droom dan heel zeker dat er iets heel erg naars ging gebeuren, maar niet wat.

Ik heb ook het idee dat ik meer droomde toen ik nog tv keek, maar ook dat weet ik niet zeker. Zou op zich niet heel raar zijn, is toch beeldinformatie die je binnenkrijgt en waar je iets mee moet.

Mooi onderschrift trouwens Hercke
Ik droom vaak over dat ik aan het reizen ben, en een bepaalde plek aan het zoeken ben waar ik moet zijn, en dat moeilijk kan vinden. Ik ben er dan steeds dichtbij maar kan er net niet komen.

Ik reis in het echt graag maar niet avontuurlijk. Alles moet tot de puntjes uitgestippeld zijn. Hou niet van onzekerheid.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:Star schreef op zaterdag 03 november 2012 14:34 De droomkaboutertjes, duh.-1
quote:NymphadoraTonks schreef op zaterdag 03 november 2012 14:52 Nee hoor, dat doet de GVR. Die blaast dromen door je raam naar binnen. Die reus moet in Nederland alleen wel wat moeite doen met al die flats-1
quote:rogue_1987 schreef op zaterdag 03 november 2012 14:58 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="neves in "hoe kan het dat je droomt?"" class="messagelink">neves schreef op 03 november 2012 @ 14:56</a>:</b>

Je kunt er lacherig over doen, maar ik vraag me ook wel eens in alle ernst af hoe dat nou zit. Dan droom ik zulke bizarre gebeurtenissen, dat ik denk; verzin ik dat nou allemaal zelf? Wat een fantasie heb ik eigenlijk, ik zou schrijfster moeten worden ofzo...</div></blockquote>

Eens, ik snap ook nooit waarom je bepaalde dingen droomt. En waarom ik het de ene keer nog wel weet en de andere keer niet.

Waarom droom ik soms over mensen die ik al jaren niet meer gesproken heb of zelfs maar aan gedacht heb.

Ik vind dromen een boeiend iets. +2
Ik droom nog minstens 3 x per week over mijn ex. Dat we weer bij elkaar zijn Ofzo. Word er helemaal gek van. Kost me echt uren om me daar weer boven op te zetten en door te gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven