Vriend in de war

27-10-2012 13:30 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee maanden heb ik een relatie met een man die vier maanden gescheiden is, hij is 14 jaar bij zn ex vrouw geweest, en ik ben de eerste waar hij de lakens mee deelt na zijn huwelijk, maar het loopt ontzettend stroef...

We drijven uit elkaar..

Ik merk dat hij in veel andere dingen ook nog niet los is van zn ex.

Wat is nu wijsheid, ik ben echt gek op hem...Maar het is wel heel erg ingewikkeld zo.
Aranel ok na jouw verhaal neem ik mn woorden terug en zeg, luister naar je gevoel TO, als het zo'n verhaal wordt moet je het niet aan gaan kijken :(
Hm, pas twee maanden samen en nu al issues die behoorlijk wat impact hebben in het nu, en later.

Die man is nog maar net gescheiden, alles moet nog worden afgehandeld praktisch gezien. Dat geeft stress. Daarnaast moet hij nog contact met haar hebben hierover, neem ik aan. Misschien zit zijn hoofd zo vol van alles, dat het invloed heeft op zijn erectie/seksleven?

Misschien kan hij dit er gewoon niet bij hebben nu?

Ik weet van mijn vriend dat de relatie met de vriendin na zijn echtscheiding, niks is geworden omdat het veel te snel was. Dat was een halfjaar na dato. Zij wilde enorm snel meer commitment, hij trok dat niet. Ze zaten ook mbt seks niet op 1 lijn en het ging uit na zoveel maanden.

Ikzelf ben sinds 6 maanden weg bij mijn ex en heb sinds 3 maanden deze vriend. Ik weet hoe het is als je nog dingen af te handelen hebt en ook in emotioneel opzicht niet alles verwerkt hebt. Soms is het verwarrend, maar wij passen zo goed, dat het ons totaal niet in de weg zit.

Ik denk dus, dat het in jouw geval een combi is van beide situaties. Niet de juiste persoon en er nog niet klaar voor zijn. Of er nog niet klaar voor zijn, omdat jullie niet helemaal goed passen.
Ik zeg altijd; hoe sneller seks, hoe sneller je weet of het kans van slagen heeft.:) Het moet ook klikken tussen de lakens!

Seks is belangrijk in een relatie, maar wordt nog veel belangrijker als er een gebrek aan is, of heel slecht! Dan kan het opeens een dealbreaker worden.
Als hij zolang een relatie met een ander gehad heeft, zal het gewoon erg wennen voor hem zijn om met een ander intiem te zijn, op een heel andere manier ook nog.

Dat betekent echter niet per definitie dat hij nog 'vast' zit aan zijn ex.

Als ik jou / jullie was, zou ik ophouden met bespreken hoe het met zijn ex ging. Laat haar erbuiten en probeer gewoon in je eigen tempo bij elkaar te ontdekken wat fijn is. Praat er niet te veel over, maar ga gewoon op ontdekkingsreis... die ex verdwijnt dan vanzelf naar de achtergrond, als het verder goed zit tussen jullie.

Just my 2 cents...
~ Hoe moeilijk kan dat zijn? ~
Spreek gewoon af dat je elkaar nu loslaat, plan een date in de lente. Als het echte liefde is, springt de vonk dan wel weer over....
Bedankt voor de reacties allemaal..

Hij heeft afgebeld voor vandaag, dus zie hem volgend weekend pas weer.

Het is nogal bekoeld tussen ons merk ik, telefoongesprekken gaan erg stroef.

Langzaam begint het besef in te dalen dat ik misschien toch een rebound voor hem ben. Au.

Ik heb zo gehuild vanmorgen...
Julus; hij vindt het inderdaad te snel "serieus" geworden, zit voor zijn gevoel in een kramp en raakt zichzelf kwijt..

Ik weet niet hoe we terug moeten komen naar de luchtigheid...

En je laatste alinea; au, tja, sowieso is het niet de juiste tijd, maar we dachten dat we juiste persoon voor elkaar waren, maar daar zetten we nu allebei onze vraagtekens bij... :( :(

Dit wordt meer een topic voor de relatiepijler zo.

Heh gatver, ik baal er zo van dat het zo gecompliceerd raakt nu.
Volg de tip van ZijenHij, hij is nog niet klaar voor iets nieuws, laat hem nu los en wie weet zit er in de toekomst nog wat in.
quote:Naara schreef op 27 oktober 2012 @ 14:44:

Een man die geen idee heeft van voorspel? Ik kan mij zo voorstellen waar zijn huwelijk op stuk liep: slechte seks....

Ik ook. Hoop dat zijn ex nu ook een betere minnaar treft

On topic, wat je ermee moet (vraagteken doet het niet...)

Tijd nemen lijkt me een eerste. En misschien eens eerst kijken wat en wie je aan de haak hebt geslagen voor je kerst[afspraken maakt. Als alles verder goed is, nu, hoeft het niet zo`n hele grote big deal te zijn. Kleine afknapper, mits hij niet al te dramatisch gaat doen natuurlijk.
Oef, loslaten tot de lente... Mijn eerste gedachte is; dat kan ik niet!!!
-
Doe dan een maand! Bel 'm op en zeg: "Lief, ik vind je leuk maar ik zie dat dit je te snel gaat. Laten we elkaar even wat rust gunnen. Wat denk je van een date begin december?"

Haalt voor hem de druk er even af. En een maand is te doen hoor, echt waar
quote:paloma schreef op 27 oktober 2012 @ 13:45:

Volgens mij loopt TO sneller dan zijn benen (van haar vriend) hem kunnen dragen. Waarom niet even een beetje geduld opbrengen en niet meteen zo'n vaart willen lopen? Het is net 2 maanden aan en je bent hem nu al een minderwaardigheidscomplex aan het aanpraten.Ik quote m'n eigen quote niet om vervelend te doen, maar ik blijf erbij dat jij veel te snel bent gegaan. En dat is wat jij jezelf ook realiseert. Niet zozeer te snel qua relatie en zelfs niet seks, maar je hebt van hem een rondje willen maken terwijl hij een vierkantje is. En je hebt hem (en jezelf) niet de gelegenheid en de tijd gegeven om zich comfortabel genoeg te doen voelen in jullie relatie, waardoor jullie als puzzeltje in elkaar zouden kunnen passen.
quote:misslexie schreef op 04 november 2012 @ 11:06:

Doe dan een maand! Bel 'm op en zeg: "Lief, ik vind je leuk maar ik zie dat dit je te snel gaat. Laten we elkaar even wat rust gunnen. Wat denk je van een date begin december?"

Haalt voor hem de druk er even af. En een maand is te doen hoor, echt waar Misschien snap ik het niet. Maar volgens mij is het niet meer aan TO om het ritme in deze relatie te bepalen, maar is het de man die zich al aan het terugtrekken is.
De man lijkt zich inderdaad terug te trekken. Maar waarom? Omdat hij TO echt niet leuk vindt? Of omdat het hem te snel gaat? Of allebei? Dat weten we niet. Misschien weet hij het zelf wel niet eens precies.

Ik denk dat hij misschien wel blij wordt van even rust en dat er daarna nog misschien best iets over is.

En dit alles los van het seks-gedoe. Daar was ik zelf al op afgeknapt.
Ik hoop dat ie blij wordt van rust misslexie...
quote:misslexie schreef op 04 november 2012 @ 11:19:En dit alles los van het seks-gedoe. Daar was ik zelf al op afgeknapt.Dat de man niet kan geven wat TO wil (of gewend is), is natuurlijk niet alleen zijn schuld. Misschien in een wat relaxter setting en minder verwijtend overkomende opmerkingen, zou de man weleens kunnen opbloeien als een seksbeest eerste klas. Hij is geen robot.
Eens.
TO, hij is 14 (14!!!!!!) jaar met haar samen geweest. Dat is hij niet even in een paar maanden vergeten. Hij heeft 14 jaar met haar geleefd, met haar lief en leed gedeeld, met haar gegeten, geslapen, gedroomd, gedacht dat het voor-altijd zou zijn.

Dat kun je niet even uitwissen. Hij moet eerst weer een 'ik' worden, voor hij weer een nieuwe 'wij' kan worden. Want nu is hij nog een 'wij' met zijn ex.

Ik wil ook heel graag dat mijn vriend dingen soms anders doet en grap regelmatig dat ik hem aan het 'africhten' ben.

Maar wij zijn een 'wij' aan het creëren. Dat gaat niet altijd zonder slag of stoot. Soms moet hij water bij de wijn doen, soms moet ik dat. Soms wordt hij boos, soms word ik boos. Soms vind ik het leuk en hij niet, of andersom. Maar steeds meer voelen we ons allebei comfortabel bij onze relatie. Ja we hebben issues, want ik ben ik en hij is hij en de 'wij' die we aan het worden zijn kan niet 'ik' zijn + hij die eraan geconformeerd is of omgekeerd, maar moet een echte 'wij' zijn, waarin we allebei onszelf kunnen zijn en elkaar de ruimte kunnen laten.

Maw. Als jij iemand bent die alles wil, vanaf nu elke dag samen, dan wil jij dat. Als hij dat niet wil, dan wil hij dat niet. Dan heb je twee keuzes:

1. Je gaat ieder je eigen weg

2. Je gaat het gevecht aan. Mijn vriend en ik passen totaal niet bij elkaar, maar we zijn gek op elkaar. Wij zijn het gevecht aangegaan. Daardoor worden we nu iets waar we ons allebei prettig bij voelen. Maar dat ging niet makkelijk. Sommige mensen vinden dat het wel makkelijk zou moeten gaan, maar aan de andere kant hebben wij een diepere, stabielere en liefdevollere relatie samen nu, dan de meeste van onze vrienden.

Ik kan hem moeilijk loslaten en hij heeft vrijheid nodig. Maar ik ga bijna nooit met hem en zijn vrienden mee, terwijl al zijn vrienden altijd hun vriendin meenemen. We willen gaan samenwonen binnenkort, maar dat heeft hij voorgesteld.

Ik vind het moeilijk om zonder hem te slapen, omdat ik het gewoon gezelliger vind als hij er wel is. Dus vaak slapen we maar 1 of 2 nachten in de week alleen (als het echt niet uitkomt), maar voor de rest samen, omdat ik dat fijn vind, hoewel het voor hem niet per se nodig is.

Zo is onze relatie een mix geworden van wat hij fijn vindt en wat ik fijn vind. En soms botst het weer en dan lossen we het weer op.

Ik heb tegen hem gezegd: schat, dit ben ik en dit heb ik nodig. En dat zegt hij ook tegen mij. En toen zijn we gaan kijken of we met die 2 hele verschillende personen een samenzijn konden realiseren waar we ons beiden prettig bij voelden. Je kunt een individu niet veranderen, maar je kunt jezelf ook niet veranderen.

Jouw vriend, is alleen nog niet terug naar wie hijzelf is. Hij is nog de man die hij bij zijn ex was. Hij is nog een deel van een 'wij'. En voordat hij met jou kan, moet hij dus eerst weer zichzelf vinden. Daarom werken rebounds zo vaak niet.

Jij moet kiezen of je die weg wil bewandelen.
Amen.

Mooi gezegd, Kabouterpuntmuts.
quote:paloma schreef op 04 november 2012 @ 11:29:

[...]

Dat de man niet kan geven wat TO wil (of gewend is), is natuurlijk niet alleen zijn schuld. Misschien in een wat relaxter setting en minder verwijtend overkomende opmerkingen, zou de man weleens kunnen opbloeien als een seksbeest eerste klas. Hij is geen robot.

Sorry dat ik hier erg om moet lachen. Een man die voorspel niet belangrijk vindt en vooral gericht is op zijn eigen orgasme, die verandert echt niet in een sexbeest.

TO komt niet verwijtend over maar juist als iemand die erg veel geduld heeft. Ze geeft al aan dat de meeste aandacht tijdens het voorspel naar hem toegaat.

Ook al is hij nog emotioneel niet los van zijn ex en nog niet klaar voor een nieuwe relatie, dan wil dat nog niet zeggen dat hij geen goede minnaar kan (proberen te) zijn.

Een relatie opbouwen of sex hebben met iemand zijn niet hetzelfde. Een man die 14 jaar geen voorspel heeft gehad, ligt dat dan allemaal aan zijn ex?

Hoeveel vrouwen ken jij die het voorspel en hun eigen orgasme niet belangrijk vinden? Een man die alleen maar geïnteresseerd is in zo snel mogelijk penetratie en die geen interesse heeft in het lichaam van zijn partner, dat wordt echt geen sexbeest met veel geduld.
Volgens mij is het voorspel hier niet het probleem. TO heeft 2 maanden een relatie met een man die 4 maanden van z'n vrouw af is, waarmee hij 14 jaar getrouwd is geweest. Daarin ligt ergens het probleem verschuild. Met daarbij dat TO dacht haar afstandsbediening tevoorschijn te halen en de man te veranderen in haar verwachtingspatroon die altijd is uitgekomen, tot nu.
Kabouterpuntmuts: wát een mooie post! 1000000x mee eens!
quote:aranel schreef op 04 november 2012 @ 13:22:

[...]

Sorry dat ik hier erg om moet lachen. Een man die voorspel niet belangrijk vindt en vooral gericht is op zijn eigen orgasme, die verandert echt niet in een sexbeest.

TO komt niet verwijtend over maar juist als iemand die erg veel geduld heeft. Ze geeft al aan dat de meeste aandacht tijdens het voorspel naar hem toegaat.

Ook al is hij nog emotioneel niet los van zijn ex en nog niet klaar voor een nieuwe relatie, dan wil dat nog niet zeggen dat hij geen goede minnaar kan (proberen te) zijn.

Een relatie opbouwen of sex hebben met iemand zijn niet hetzelfde. Een man die 14 jaar geen voorspel heeft gehad, ligt dat dan allemaal aan zijn ex?

Hoeveel vrouwen ken jij die het voorspel en hun eigen orgasme niet belangrijk vinden? Een man die alleen maar geïnteresseerd is in zo snel mogelijk penetratie en die geen interesse heeft in het lichaam van zijn partner, dat wordt echt geen sexbeest met veel geduld.

Ik heb niets met voorspel. Ik vind het heeeeeeeeeerlijk om geaaid te worden, maar als je daar langer dan 2 minuten me doorgaat rol ik me op als een poes en val in slaap, ik kom slechts met moeite klaar van vingeren/beffen en vind een orgasme van penetratie vele malen lekkerder, ik vind het heerlijk als ik gekust word maar ik word nog liever gekust tijdens de seks dan ervoor. Volgens mij duurt voorspel bij ons 5 minuten max. Of we slaan het uberhaupt over :p

Oh en als we klaarkomen met penetratie kunnen we dat nu - na 1,5 jaar oefening, vrijwel altijd tegelijk dus dat vind ik helemaal heeeerlijk.

En ik denk dat het probleem wel degelijk de relatie is. Ik denk namelijk dat TO een vriend wil en dat de vriend van TO niet alleen wil zijn omdat hij is vergeten hoe dat moet. Hij zal heus verliefd op haar zijn, haar aantrekkelijk vinden, maar hij is zo gewend aan samenleven, dat hij alleen nog weet hoe dat moet. En dan komt hij erachter dat samenleven niet iets uniforms is, maar iets dat hij jarenlang had opgebouwd met ex. En dat TO dus een andere vrouw is en dus op een andere manier wil samenleven. Maar die man weet niet meer precies wat hij zelf altijd wilde, dus laat staan dat hij nu weet wat hij met een nieuwe vrouw wil.

Daarom zou ik nooit iets beginnen met iemand die net uit een relatie komt. Ga eerst maar eens een tijdje tot jezelf komen, dan praten we daarna verder.

Maar da's mijn keuze, TO moet beseffen dat als zij hem wil, dat dat dan een gevecht gaat worden wat ze in eerste instantie in haar eentje moet leveren. Want voorlopig is haar vriend nog in gevecht met zichzelf, vrees ik.

Mensen denken altijd dat de nieuwe partner zich dan nog los moet maken van de ex, maar dat is volgens mij zelden het probleem. Maar je ex was zo'n groot onderdeel van je leven, dat je gewoon opnieuw moet leren hoe het ook alweer zonder diegene gaat. Dat kost - een paar maanden, misschien een paar jaar - tijd.
[quote]kabouterpuntmuts schreef op 04 november 2012 @ 14:53:

[...]

Ik heb niets met voorspel. Ik vind het heeeeeeeeeerlijk om geaaid te worden, maar als je daar langer dan 2 minuten me doorgaat rol ik me op als een poes en val in slaap, ik kom slechts met moeite klaar van vingeren/beffen en vind een orgasme van penetratie vele malen lekkerder, "

Wat fijn voor je!

Het gaat hier alleen niet over jou, het gaat over TO, die aangeeft dat ze het voorspel wél belangrijk vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven