Gezondheid alle pijlers

Ervaringen met sieraden allergie

04-11-2012 13:00 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nooit allergisch geweest voor sieraden, maar van de een op de andere dag lijkt het wel, nu ineens heel erg!

Zelfs Goud en zilver lukt me nu niet meer. Met name in mn oren en op mn vingers veel uitslag. Ben er niet mee naar de dokter geweest, omdat ik daar niet veel van verwacht. Vraag aan een ieder: Wat kan ik er tegen doen? Ander soort sieraden en zo ja welke? Welke metalen zijn het best?

Alvast veel dank voor jullie reacties.

groetjes Jacolien
De meest voorkomende allergie bij sieraden is nickel. (Dus opletten dat er nickel-vrij op de verpakking staat). Dat je ook op goud allergisch kunt reageren, daar heb ik nog nooit eerder van gehoord.

Wat voor reactie zie je dan op je huid?
Titanium is een metaal dat zelfs door mensen gedragen kan worden met een allergie.

Ik zal er even iets over opzoeken.
Op deze pagina wordt idd allergie voor goud ook genoemd. Er staat sowieso veel informatie op.

http://www.huidziekten.nl ... tosen/etxt/EczMetalen.htm
Oh, nu lees ik ineens dat titanium niet volledig bio-inert is en dat allergie ook daarbij kan ontstaan, maar dat is wel heel zeldzaam en dat artikel ging over implantaten, dat is natuurlijk van een heel, andere orde dan oorbellen. Ik zou zeggen, probeer het eens uit. Misschien zijn er wel alleen haakjes te koop die je aan de bestaande oorbellen kan bevestigen, dan is het in ieder geval geen rib uit je lijf. Bij een goede juwelier zijn ze vast te koop.
Gevonden.

http://www.silvergoldfindings-nl.com/
Dank allemaal! wat snel die reacties!

Als ik dat artikel lees klopt het dus wel van dat goud ook reacties kan geven. Titanium is dus blijkbaar een hele goeie. Dan moet ik daar maar eens naar gaan zoeken.

Iemand tips voor een leuke webshop met titanium sieraden?
quote:jckooijmans schreef op 04 november 2012 @ 13:11:

Dank allemaal! wat snel die reacties!

Als ik dat artikel lees klopt het dus wel van dat goud ook reacties kan geven. Titanium is dus blijkbaar een hele goeie. Dan moet ik daar maar eens naar gaan zoeken.

Iemand tips voor een leuke webshop met titanium sieraden?De link die ik je gaf verkoopt haakjes voor oorbellen, dus die kan je op de oorbellen zetten die je al hebt. Dat zou ik eerst doen om te kijken of je dit metaal kunt verdragen en als dat zo blijkt, dan pas naar nieuwe sieraden gaan zoeken.
In goud en zilver zitten ook andere metalen inverwerkt. Meestal is er daar een allergie voor.. Hoe hoger het % goudgehalte, hoe minder last je van zal hebben..

Titanium is een goede..
Dat heeft te maken met de zuurgraad van je huid. Als je heel ver wilt gaan zou je het eventueel kunnen voorkomen dmv voeding ed.

Wat je wel kan doen is je sieraden voorzien van een laagje blanke nagellak. Als dat mogelijk is.
Irritant lijkt me dat! Gelukkig draag ik behalve mijn trouwring geen sieraden en ik heb ook geen allergie voor zover ik weet ervoor. Ik heb ergens gelezen eens dat je ook sieraden van metaal hebt waar mensen niet allergisch voor zijn. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven