Kouwelijke hond

04-11-2012 13:48 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jonge (februari 2011), kerngezonde hond. Kruising Shar Pei en Podenco (halfwindhond).

Vorige, koude, winter nergens last van gehad. Maar dit najaar is het rillen geblazen. En ijskoude pootjes. Niet buiten tijdens het wandelen maar wel binnenshuis.

De vloer is niet bepaald warm (siergrind) maar er liggen ook kleden. En hij mag op de bank, waar hij zich het liefst in laat stoppen onder dekentjes

Niet instoppen = rillen. En die ijskoude pootjes.

Voor de rest is hij gewoon zijn oude zelf, vrolijk en actief (behalve als hij ingestopt is dan), eet goed, heeft goede conditie.

En hij heeft het koud. Tips anyone?
de kachel hoger zetten?
Trui en pantoffels?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als ik denk aan windhond, dan zijn dat toch qua bouw ook hele ranke dunne honden?

Misschien kan hij zichzelf niet goed op temperatuur houden. Laat hem lekker onder zijn deken liggen en zorg voor een dekje voor buiten.

Of denk je dat er een medische oorzaak is voor zijn kouwelijkheid?
Onze hond heeft dat ook inderdaad, hoewel dat al een oud sloffertje is. Ze heeft een deken in haar bench waar ze zich helemaal onder verstopt en voor buiten een jasje als het koud is. Anders gaat ze ook gewoon echt niet naar buiten.
Ik zou het even aan de DA vragen want ik heb een ander ras maar dat is een kleine manipulator als ie zijn zin wil krijgen. Voor je het weet kan ie nergens meer tegen. Mijn hond vond de eertse 2 jaar regen geen probleem maar nu weigert meneer en als ie al nat wordt wil ie niet naar binnen voordat ik hem helemaal heb droog gewreven en gefohnt want dat vindt ie zo lekker
quote:waterplant schreef op 04 november 2012 @ 13:58:

Ik zou het even aan de DA vragen want ik heb een ander ras maar dat is een kleine manipulator als ie zijn zin wil krijgen. Voor je het weet kan ie nergens meer tegen. Mijn hond vond de eertse 2 jaar regen geen probleem maar nu weigert meneer en als ie al nat wordt wil ie niet naar binnen voordat ik hem helemaal heb droog gewreven en gefohnt want dat vindt ie zo lekker Een hond gaat niet rillen om te manipuleren hoor.
Honden manipuleren sowieso niet; je bent duidelijk geen roedelleider als de hond niet naar binnen wil zonder geföhnd te zijn.

Het is geen democratie.
Eh, ja, dat doen sommige wel.

De Ierse setter van mijn zus voerde ook het ril- en huil toneelstuk op als ze zag dat er iemand keek als ze even buiten was. Als er iemand voor haar onzichtbaar keek, deed ze dat niet.
De windhond van mijn schoonouders lag altijd in zijn mand op een dik kussen met een deken over hem heen in de winter. Ook zomers lag hij nooit op de 'koude' grond.

Als hij 's winters naar buiten ging had hij altijd een jasje aan.
Ik deed mijn laatste hond ooit eens een plastic zeiltje om tegen de regen , want het viel met bakken uit de hemel. Hij voelde zich zo voor gek lopen, dat hij constant verwijtende blikken op me wierp. Denk niet dat hij het me ooit vergeven heeft, de ijdeltuit.
Voor de podenco? Ik zou het proberen met warm eten en als hij daar niet van opknapt, even de dierenarts bezoeken om te kijken of hij de boel niet in de maling neemt. Het zou de eerste niet zijn.
beenwarmertjes maken? (ik bedoel het serieus...)
hondenbeenwarmers
Vloerverwarming aanleggen?

Ik zou een dekje aangeven om te checken of het dan over is. Als die het nou echt koud heeft, lijkt me ook geen optie om hem zo de hele winter door te laten gaan.

En als het kan wel checken bij de DA of hij niets mankeert.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:kettle schreef op 04 november 2012 @ 14:03:

Honden manipuleren sowieso niet; je bent duidelijk geen roedelleider als de hond niet naar binnen wil zonder geföhnd te zijn.

Het is geen democratie.Ha,ha, nou echt wel. Ik kreeg van mijn huisarts een keer het advies mee om hem niet teveel aandacht te geven na een val partij omdat we er dan niet achter zouden komen of het na een dag over was. Geloof me, je hebt er aanstellers bijzitten. Als je tegen mijn hond zegt, ben je zielig , begint ie te rillen En geloof me, die van mij is niet de enige.
Gut zeg, ik lees dat ik wel heel vaak zeg, geloof me
quote:waterplant schreef op 04 november 2012 @ 14:22:

[...]

Ha,ha, nou echt wel. Ik kreeg van mijn huisarts een keer het advies mee om hem niet teveel aandacht te geven na een val partij omdat we er dan niet achter zouden komen of het na een dag over was. Geloof me, je hebt er aanstellers bijzitten. Als je tegen mijn hond zegt, ben je zielig , begint ie te rillen En geloof me, die van mij is niet de enige.Dat gedrag wordt veroorzaakt door de baas, níet door de hond. Actie en reactie.
quote:waterplant schreef op 04 november 2012 @ 14:22:

[...]

Ha,ha, nou echt wel. Ik kreeg van mijn huisarts een keer het advies mee om hem niet teveel aandacht te geven na een val partij omdat we er dan niet achter zouden komen of het na een dag over was. Geloof me, je hebt er aanstellers bijzitten. Als je tegen mijn hond zegt, ben je zielig , begint ie te rillen En geloof me, die van mij is niet de enige.Huisartsen hebben ook geen prof.ervaring met dieren, die zou ik daarvoor ook niet consulten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 04 november 2012 @ 14:29:

[...]

Huisartsen hebben ook geen prof.ervaring met dieren, die zou ik daarvoor ook niet consulten.Idd, je gaat met een gebroken knie toch ook niet naar psych.
Mijn hond is ook heel smal qua bouw (er lijkt wat dat betreft iets van een hazewind in te zitten), maar hij heeft er nu nog geen last van. Hij heeft dus ook een jasje met een lekkere wollen binnenvoering en als het vriest of heeft gesneeuwd vet ik zijn pootjes in met uierzalf. Overigens heeft ie van de week gewoon nog gezwommen zonder het loud te hebben.
Ooh lekker offtopic, want ik zie nu dat ie het juist binnenshuis koud heeft. Ligt ie toevallig op plaatsen waar het tocht?
Sokjes en lekker instoppen dan
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Zoiets Char?

Ze kosten op de site waar ik de foto vandaan heb geplukt ¤52,-

Maar volgens mij kan jij die heel prima zelf maken van een Fleece plaid (Ikea ¤2,-)
quote:Biebeliee schreef op 04 november 2012 @ 14:39:

[afbeelding]

Zoiets Char?

Ze kosten op de site waar ik de foto vandaan heb geplukt ¤52,-

Maar volgens mij kan jij die heel prima zelf maken van een Fleece plaid (Ikea ¤2,-)Gewoon de mouwen uit een snuggie knippen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven