Boek gezocht

04-11-2012 14:15 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was ik in een boekwinkel, waar ik een leuk boek gezien heb. Aangezien ik binnenkort jarig ben, wil ik het voor mijn verjaardag vragen. Maar nu kan ik niet meer op de titel komen, grr. Het ging over een meisje aan het Russisch Hof die ene Catharina moet inwijden in de gewoonten, nog niet wetende dat deze vrouw ooit bekend zal zijn als Catharina de Grote (zo was ongeveer de beschrijving).

Wie weet welk boek ik bedoel? Ik kan hem op de site van Bruna en Bol niet vinden, maar volgens mij is het een vrij recent boek.
Volgens mij bedoel je het boek met de titel: In het winterpaleis.
Dat is hem inderdaad, bedankt!
Heb jij hem gelezen? Is het wat?

Ik vind romans met een historische achtergrond leuk om te lezen. Heeft iemand tips?

Boeken die ik gelezen heb en die ik leuk vond: Johanna, dochter van Holland van Simone van der Vlugt, Val der Titanen van Ken Follett en Nouveau Riche van Daisy Goodwin. Heel verschillend, maar ze spelen allemaal in het verleden, met een meer of mindere kern van waarheid. Even als voorbeeld...
Klinkt goed!

Houd je qua historische achtergronden ook van Chinese romans? Ik heb als tip 'wilde zwanen' van Jung Chang, geweldig boek!!

En mag ik even zo brutaal zijn van je topic gebruik te maken ;) Je titel is nl perfect voor mijn vraag en anders staan er 2 dezelfde topics vlak achter mekaar..

Ik ben nl op zoek naar het boek 'dossier seriemoordenaar' van Harolds Schechter. Het is echt nergens te bestellen, op bol.com 1 2ehands exemplaar en dat vind ik niet zo leuk voor een cadeau (is voor Sint) anyone??
Het is volgens mij, Jacoba dochtervan Holland
Erg mooi boek trouwens en simone van der vlugt heeft ook nog een ander mooi boek geschreven over de tijd van Willem van oranje. Net een boek gelezen over jeroen Bosch en de lastige tijd waarin hij leefde en tot zijn schilderij de tuin der lusten is gekomen. De tijd is iets na de periode waarin jacoba van Beieren leefde
Hoi LettieC, ik lees heel veel true crime en dat boek is echt een goede keus om te geven, erg veel korte hoofdstukken met daarin beschrijvingen over verschillende seriemoordenaars (neem aan dat je het fenomeen seriemoordenaar bedoeld?) !

Volgens mij is dat boek niet meer te krijgen, ik heb er namelijk ook al eens naar gezocht om het cadeau te geven maar niet kunnen vinden. Ik dacht dat ik het wel vorig jaar op de boekenbeurs ben tegengekomen maar daar heb je nu waarschijnlijk niet veel aan...

Misschien kan je de uitgeverij mailen of ze nog een kopie hebben?
Oh, klopt het is Jacoba. Zit net te ver van de boekenkast om het zonder bril te kunnen lezen, haha. Het andere boek van Simone van der Vlugt heb ik al op mijn lijstje (iets met rode sneeuw is het volgens mij).

Geen idee of ik van Chinese romans hou, heb er nog nooit eentje gelezen. Ga jouw titel even opzoeken bij Bol. Dank voor de tip.

Een boek moet trouwens wel een beetje vlot door te komen zijn. Heb net De Engelse Patient gelezen van Michael Ondaatje. Pfff, niet om door te komen, maar omdat ik de film zo mooi vond, toch maar doorgezet. Niet echt een aanrader.
Nog een tip, vrouw nr 19, ook waargebeurd, over een vrouw die leefde in een polygamisch huwelijk, tijdens de opkomst van de mormonen, gemixt met een hedendaags verhaal, geromantiseerd historisch verhaal en echte dagboekfragmenten van de "echte" vrouw nr 19.

Zaphod, weet jij toevallig de uitgever? Ik vond m ook steengoed en echt iets voor schoonzus! En anders maar 2ehands, want als ie verder niet meer te koop is..
Het boek over de seriemoordenaars is van De Fontein, had al even voor je gegoogeld. Kon hem op de site niet vinden en ook de schrijver zag ik niet zo gauw.

Jouw tip klinkt ook goed, dat wordt een lange verjaardagslijst dit jaar...
Uitgeverij is inderdaad De Fontein. Het ISBN nummer is 90-261-2199-7

Een ander boek in die categorie is Killer book of serial killers. Wel in het Engels maar ook erg goed! Beetje vergelijkbaar met dat andere boek.

Dit boek!
Thx voor de tips! Inmiddels heb ik toch maar het tweedehands exemplaar op bol.cm besteld, just in case. (sint komt al aardig dichterbij) mocht ik nog een nieuwe kunnen krijgen dan houd ik deze voor mezelf ;)
Oke leuk dat je het besteld heb. Ik ben toevallig gister weer begonnen in het boek!

En mocht je nog wat tips willen uit die categorie boeken dan hoor ik het wel!
Kathedraal van de zee is ook historisch. Mooi boek. Jacoba dochter van Holland vond ik ook goed. Ik ga zien of ik het winterpaleis kan downloaden.
Kathedraal van de zee is ook historisch. Mooi boek. Jacoba dochter van Holland vond ik ook goed. Ik ga zien of ik het winterpaleis kan downloaden. Rode sneeuw heb ik inmiddels op mijn ereader. Handig zon topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven