Het wordt steeds vreemder.

04-11-2012 14:58 190 berichten
Agenten hebben gisteravond in Rotterdam-Hoogvliet schoten gelost tijdens de achtervolging van twee jonge verdachten. Zij beroofden kort daarvoor met twee handlangers iemand van een iPad in het centrum van Dordrecht. Dat meldde de politie.

Na de beroving sloegen de vier verdachten van 16, 18, 19 en 20 jaar in een auto op de vlucht. Ontkomen bleek lastig, omdat ook een politiehelikopter de vluchtwagen in het oog hield. Achtervolgd door de politie scheurden de vier over de A16, de A4 en de A15, om uiteindelijk te stoppen bij een parkeergarage in Hoogvliet.

Agenten konden direct twee inzittenden aanhouden. De twee andere verdachten sloegen op de vlucht, waarop de agenten schoten afvuurden. Daarbij raakte niemand gewond. Een politiewoordvoerster kon nog niet zeggen of het ging om waarschuwingsschoten, of dat de agenten gericht vuurden.

De politie wist een verdachte in de omgeving op te pakken. De laatste voortvluchtige, een man uit Hoogvliet, kon in zijn woning worden opgepakt. Agenten vonden de gestolen iPad in het voertuig van de verdachten.

Drie van de verdachten zijn mannen uit Rotterdam, onder wie twee uit Hoogvliet. De politie arresteerde ook een vrouw uit Den Haag. Het viertal is afgevoerd naar het politiebureau.

Bovenstaande gaat dus om een ipad, geen bankoverval met een miljoenenbuit, geen moord of aanslag, maar een ipad.

Er is dus zelfs een heli gebruikt om de misdadigers te volgen en er is geschoten. Nou ben ik de eerste om te zeggen dat iedereen met z'n tengels van andermans eigendommen af moet blijven, maar schiet de politie hier niet een heel klein beetje door of zie ik dat nou verkeerd?
quote:kettle schreef op 04 november 2012 @ 15:28:

[...]

Nou, dan leef jij wel in een naïeve wereld. "Alle feiten", yeeh right. Het staat in de krant, dus het is waar, zoiets?Laat ik dan nu even speculeren voor een keer. Ik denk dat de politie om het hardst had geroepen dat ze gewapend waren en dat dat feit wel degelijk zou zijn vermeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 04 november 2012 @ 15:29:

[...]

Het gaat mij om het schieten en dat gebeurt steeds vaker, de laatste tijd en dat vind ik zorgelijk.Oh, dus de helikopter is nu wel okee?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Hoe kom je daarbij dat schieten vaker gebeurd. Onderzoek wijst juist uit dat agenten terughoudender zijn geworden met het trekken van hun wapen.
Wat een ontevreden zeikers zitten hier zeg. De politie moet boeven vangen. Ik lees het dagelijks in de krant. Want anders zijn het struikrovers die alleen maar bekeuringen uitschrijven.

Nu gaan ze eens boeven vangen krijg je dit gemekker.

Jeetje, ga eens wat nuttigs doen op je zondaagmiddag.

Nederland gaat naar de kloten door al jullie negatieve gezeik.
Cateautje, hoe vaak (feiten) word er door de politie dan een schot gelost? Percentueel gezien? Interessant!
quote:dinte schreef op 04 november 2012 @ 15:31:

Hoe kom je daarbij dat schieten vaker gebeurd. Onderzoek wijst juist uit dat agenten terughoudender zijn geworden met het trekken van hun wapen.Vertel.
Kijk vanavnd even naar RTL4
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als het klopt dat de politie omwille van een ipad heeft geschoten, ben ik het volledig met Cateautje eens, maar ik kan me niet voorstellen dat dat alles was.
quote:Cateautje schreef op 04 november 2012 @ 15:31:

[...]

Laat ik dan nu even speculeren voor een keer.Nou, daar was niet veel voor nodig zeg.
quote:louba schreef op 04 november 2012 @ 15:32:

Cateautje, hoe vaak (feiten) word er door de politie dan een schot gelost? Percentueel gezien? Interessant!

Je wilt een bron op basis van het feit dat er de afgelopen paar jaar steeds meer slachtoffers zijn gevallen door politiekogels? Als je het nieuws een beetje bij houdt, dan zou je dat weten.

Ik neem aan dat je computer prima werkt.
quote:Fame schreef op 04 november 2012 @ 15:32:

Kijk vanavnd even naar RTL4Verklap eens, wat krijgen we dan te zien?
quote:Cateautje schreef op 04 november 2012 @ 15:34:

[...]

Je wilt een bron op basis van het feit dat er de afgelopen paar jaar steeds meer slachtoffers zijn gevallen door politiekogels? Als je het nieuws een beetje bij houdt, dan zou je dat weten.

Ik neem aan de jouwe ook.

Misschien moet je eens verder kijken dan alleen de televaag.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Als de politie je aan wil houden en je gaat er vandoor heb je een probleem. Of je nou een i-pad hebt gestolen of een bank hebt beroofd. Klaar en geen discussie.
Geen toename!

Het is gewoon vaker in het nieuws.
quote:Cateautje schreef op 04 november 2012 @ 15:34:

[...]

Ik vraag je bronvermelding naar aanleiding van je stelling. Jij gooit de stelling neer: er wordt vaker geschoten door de politie.

Oh ja? Waar baseer je dat op, is dan mijn vraag. Nu moet jij je stelling onderbouwen, zo werkt dat namelijk
quote:brocoli schreef op 04 november 2012 @ 15:39:

Geen toename!

Het is gewoon vaker in het nieuws.

Dan zal dat laatste hetgeen zijn dat me erg opvalt.

Dank je voor je link.
Is er soms al bekend of de heren ( of dames) op de vlucht zelf ook gewapend waren? En ging het wellicht om waarschuwingsschoten?
quote:_lupine_ schreef op 04 november 2012 @ 15:32:

Als het klopt dat de politie omwille van een ipad heeft geschoten, ben ik het volledig met Cateautje eens, maar ik kan me niet voorstellen dat dat alles was.Dat is sowieso niet alles, want het draait hier niet op de iPad, maar om de beroving!!
quote:louba schreef op 04 november 2012 @ 15:40:

[...]

Ik vraag je bronvermelding naar aanleiding van je stelling. Jij gooit de stelling neer: er wordt vaker geschoten door de politie.

Oh ja? Waar baseer je dat op, is dan mijn vraag. Nu moet jij je stelling onderbouwen, zo werkt dat namelijk Het is geen stelling, het is iets dat me opvalt. Brocoli heeft helderheid geschapen. Lees even de link, zou ik zeggen.
quote:willem1959 schreef op 04 november 2012 @ 15:31:

Wat een ontevreden zeikers zitten hier zeg. De politie moet boeven vangen. Ik lees het dagelijks in de krant. Want anders zijn het struikrovers die alleen maar bekeuringen uitschrijven.

Nu gaan ze eens boeven vangen krijg je dit gemekker.

Jeetje, ga eens wat nuttigs doen op je zondaagmiddag.

Nederland gaat naar de kloten door al jullie negatieve gezeik.Jaaaaa maar ikea is dicht...
Cateautje, een politieagent mag niet zomaar schieten en zal ook nooit zomaar om een iPad schieten. Na de beroving heeft de situatie zich verder ontwikkelt naar een achtervolging op de snelweg (met al dan geen gevaar voor andere weggebruikers) en uiteindelijk het aanhouden van de auto, waarbij 2 verdachten dus alsnog vluchtten. We weten niet of het gerichte schoten of waarschuwingsschoten waren. Als gericht: de politie doet dit alleen als er een dreigende situatie was ontstaan (ze zelf wapens hadden). In het tweede geval is er überhaupt geen sprake van leven voor een iPad omdat diegene's leven niet in gevaar komt door de schoten.
Over feiten gesproken Catootje. hoe vaak zie je niet dat kranten nog met zo niet tientallen aanvullingen komen, rectificaties etc? Tegenwoordig draait het nieuws niet meer omde waarheid maar om wie de eerste scoop heeft.
Zoals ik het begrijp met snelle artikel zoektocht is dat wapen misschien vaker getrokken wordt in de afgelopen jaren, maar dat gaat om waarschuwingsschoten en rubberen kogels. Aantal doden en gewonden is historisch laag. Zie link.
Goed, met Cateautje is geen discussie aan te gaan <-- valt me op, dus ik hoef niet te onderbouwen. Fijne zondag!
quote:Primabella schreef op 04 november 2012 @ 15:44:

Cateautje, een politieagent mag niet zomaar schieten en zal ook nooit zomaar om een iPad schieten. Na de beroving heeft de situatie zich verder ontwikkelt naar een achtervolging op de snelweg (met al dan geen gevaar voor andere weggebruikers) en uiteindelijk het aanhouden van de auto, waarbij 2 verdachten dus alsnog vluchtten. We weten niet of het gerichte schoten of waarschuwingsschoten waren. Als gericht: de politie doet dit alleen als er een dreigende situatie was ontstaan (ze zelf wapens hadden). In het tweede geval is er überhaupt geen sprake van leven voor een iPad omdat diegene's leven niet in gevaar komt door de schoten.Ik was het niet hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven