Gezondheid alle pijlers

Vinger in oog bij kind

04-11-2012 08:07 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond is mijn oudste stiefzoon door de jongste heel hard in zijn oog geprikt. 2 uur lang heeft hij zitten huilen, en dat doet hij normaal zelden dus het deed echt flink pijn. Toen hebben we hem toch maar naar bed gebracht, want hij was ook doodmoe (was inmiddels al 10 uur). Vannacht is hij ook 2 keer wakker geweest van de pijn, en nu heeft hij er nog steeds last van. Zijn oog is vrij goed, met 2 of 3 kleine rode vlekjes er in. Hij zit er veel in te wrijven, dus zijn vader en ik denken dat hij het daardoor zelf in stand houd. Gewoon niet aankomen dan gaat het vanzelf over zeggen wij dus ook tegen hem. Hij is nu lekker aan het spelen en wrijft er niet in, en ik heb het idee dat het nu ook minder pijn doet. Toch vraagt hij er zelf om om naar de dokter te gaan, want zijn moeder zit om elke scheet die dwars zit al bij de huisarts, en zou voor zoiets al lang naar de eerste hulp zijn gegaan.

Maar ja, het duurt wel een beetje lang lijkt me. Ik had gedacht dat het na een uurtje wel over was. Nu vraag ik me dus toch af: doen mijn vriend en ik het goed, dat we zeggen 'niet aankomen, gaat vanzelf weg' of toch even de HAP bellen?
Mijn man, die een hele hoge pijngrens heeft, heeft een keer vanuit de BBQ een gloeiend deeltje dat wegspatte op z'n oog gekregen. Tranend, pijnlijk oog, toch maar eerst gegeten. In de spiegel zag hij daarna niets bijzonders aan het oog, toen heb ik zelf eens goed gekeken, en midden op het hoornvlies zat een flinke beschadiding.

Meteen naar de oogarts, die stelde een diepe laesie vast. Oog met antibioticum-zalf behandeld en 2 dagen dichtgeplakt gehad. Op controle na 1 dag was er al bijna niets meer van te zien.

Als mijn man niet binnen een paar uur bij de oogarts was geweest, zou deze beschadiging zeker weten niet zo snel restloos genezen zijn.

Hoornvliesbeschadigingen doen echt gemeen pijn.
quote:saaaaar81 schreef op 04 november 2012 @ 10:33:Ik kom er met mijn hoofd niet bij dat iemand een kind 2 uur lang laat huilen van de pijn, zeker niet wanneer er een duidelijke aanleiding is.Ik krijg een Calippo de ja vu.
quote:paloma schreef op 04 november 2012 @ 10:40:

[...]

Ik krijg een Calippo de ja vu.Een wat?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Belachelijk dat je niet meteen naar HAP gegaan bent,als je kind 2uur zit te huilen van de pijn aan zijn oog!

En nu hij aangeeft pijn te hebben wuif je dat ook nog even lekker weg?

Een oog is een heel teer iets,en vlekjes zien kan zijn dat zijn hoornvlies beschadigd is.

Mijn zoon kreeg ooit een tak tegen zijn oog,ik zag er niet veel aan,maar moest toevallig die week bij de oogarts zijn voor zijn lui oog.Die keek met druppels,bleek hij een scheurtje in zijn netvlies te hebben,waardoor dat helemaal zou kunnen scheuren en hij blind zou zijn! Hij mocht 6 weken niet rennen,springen of gymen,en elke dag zalven gedurende 6 weken.
Nee laten de Calippo erbuiten houden aub.
@Tof, je brengt me aan het twijfelen. Maar ze is geopereerd en heeft haar zicht niet weer helemaal teruggekregen. Ze is twee maanden geleden weer heen geweest voor speciale tests en haar zicht is 80% in dat oog. En dan mocht ze van geluk spreken, vlak na operatie dachten ze dat het minder goed zou herstellen. Daarom denk ik dat het het netvlies is en niet het hoornvlies, maar net zoals ik al zei, ik weet het niet zeker.

@TO, en de HAP al gebeld?
Echt vervelend dat anderen schade kunnen toebrengen aan je kind.

Was het expres of per ongeluk?
Kan even niet loepen, maar paperchase opent toch wel vaker topics om nooit meer terug te komen?
quote:Dolores007 schreef op zondag 04 november 2012 16:59 Echt vervelend dat anderen schade kunnen toebrengen aan je kind.

Was het expres of per ongeluk? Dat doet er toch niet toe voor het gevolg?
Je bent zelf een theepot
Hoe gaat het nu TO?
Ik ben wel heel benieuwd hoe het is afgelopen.
Vind het eigenlijk ook vrij absurd dat je een kind (dat niet kleinzerig is) 2 uur laat huilen van de pijn zonder langs een huisarts te gaan.

Als een kind er om vraagt om naar de huisarts te gaan zou ik dat ook doen, al is het alleen maar om het kind gerust te stellen. Zelfs als je voor jezelf niet gegaan zou zijn, wat is de moeite?
Zeg maar Spijker.
Nou, uiteindelijk niet gebeld, want mijn telefoon had weer eens kuren (moet een nieuwe hebben). Dus ik heb even gewacht tot mijn vriend thuis was, maar tegen die tijd had stiefzoon nergens last meer van zei hij. De rest van de dag hebben we hem er niet meer over gehoord, en als we er naar vroegen zei hij dat het geen pijn meer deed. De gesprongen aders waren ook weer weg, dus wij denken dat het echt door het krabbelen aan zijn oog kwam, wat hij dus niet meer deed. Als er een beschadiging is lijkt me dat het wel pijn zou blijven doen toch?
Absurd dat je niet op de gedachte komt dat het met zoiets absoluut noodzakelijk is om naar de huisarts te gaan.

Een oog is een kwetsbaar iets. Door dit ongelukje onbehandeld te laten is er een kans dat het kind blijvend slecht blijft zien. Levenslange gevolgen omdat jullie niet even de moeite willen nemen om naar de huisarts te gaan. Bah
quote:paperchase schreef op 05 november 2012 @ 09:04:

Nou, uiteindelijk niet gebeld, want mijn telefoon had weer eens kuren (moet een nieuwe hebben). Dus ik heb even gewacht tot mijn vriend thuis was, maar tegen die tijd had stiefzoon nergens last meer van zei hij. De rest van de dag hebben we hem er niet meer over gehoord, en als we er naar vroegen zei hij dat het geen pijn meer deed. De gesprongen aders waren ook weer weg, dus wij denken dat het echt door het krabbelen aan zijn oog kwam, wat hij dus niet meer deed. Als er een beschadiging is lijkt me dat het wel pijn zou blijven doen toch?

Ben je gek of zo!.

Naar de huisarts met die jongen.

Ik kan je vertellen dat als hij mijn zoon was ik niet meer zou willen dat hij nog bij zijn vader zou logeren. Jullie zijn gewoon nalatig betreffende zijn gezondheid.
Fijn dat hij er geen last meer van heeft. Kan hij wel goed zien of is zijn zicht minder?

Ik was echt wel gegaan.
quote:sugarmiss schreef op 05 november 2012 @ 09:08:

[...]

Ben je gek of zo!.

Ik kan je vertellen dat als hij mijn zoon was ik niet meer zou willen dat hij nog bij zijn vader zou logeren. Jullie zijn gewoon nalatig betreffende zijn gezondheid.JA! Mee eens. En als de telefoon kapot is leen je er toch even voor 10 minuten een bij de buren?
Heb jij enig besef van de rsicio's die je hier neemt, door aan te nemen dat het wel goed zal zijn? En kom op zeg, de telefóón heeft kuren??? En nee, je stiefzoonzal wel gek zijn, na uren en uren huilen dat het zeer doet zonder dat er op wordt gereageerd, dat het hem nu nog steeds pijn doet. Hij heeft het misschien wel opgegeven!

Ik mag voor je STIEFzoon hopen dat dit geen blijvene gevolgen heeft. Gá nu gewoon naar de huisarts. Kleine moeite, iever het zekere voor het onzekere.
quote:sugarmiss schreef op 05 november 2012 @ 09:08:

[...]

Ben je gek of zo!.

Ik kan je vertellen dat als hij mijn zoon was ik niet meer zou willen dat hij nog bij zijn vader zou logeren. Jullie zijn gewoon nalatig betreffende zijn gezondheid.

+1

Wat een kutsmoes dat je niet hebt gebeld omdat je telefoon het niet goed doet,alsof er niemand in je omgeving een telefoon bezit
Ik maak me hier best boos over, eerlijk gezegd:

Maar ja, het duurt wel een beetje lang lijkt me. Ik had gedacht dat het na een uurtje wel over was. Nu vraag ik me dus toch af: doen mijn vriend en ik het goed, dat we zeggen 'niet aankomen, gaat vanzelf weg' of toch even de HAP bellen?

IEDEREEN zegt: doen en vervolgens doe je het niet?

Open dan geen topic zou ik zo zeggen. Scheelt de mensen met goede bedoelingen weer tijd en energie.
.
quote:paperchase schreef op 05 november 2012 @ 09:04:

Als er een beschadiging is lijkt me dat het wel pijn zou blijven doen toch?Die 'toch?' aan het einde van je post is reden genoeg om de dokter te bellen.
Kinderen noodzakelijke medische hulp onthouden valt onder de definitie van kindermishandeling. 't Is maar dat je het weet.
Ik vind het vooral ernstig dat je blijkbaar zo'n defecte telefoon hebt dat je in een noodgeval niet voor de juiste zorg kunt zorgen. Nu is het "misschien even de HAP bellen" maar de volgende keer heb je dringend 112 nodig. En dan? hopen dat de buurvrouw open doet terwijl je kind een slagaderlijke bloeding heeft?

ik zou het oog nu toch nog even laten nakijken bij de arts. Zelfs al komt de meeste pijn/irritatie door het wrijven, dan nog. Als hij zo een hoornvliesontsteking heeft ben je mijlen verder van huis.
Ik zou in ieder geval even overleggen met de huisarts.

Al had ik na het incident al aan de telefoon gehangen met de HAP.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven