Vinger in oog bij kind
zondag 4 november 2012 om 08:07
Gisteravond is mijn oudste stiefzoon door de jongste heel hard in zijn oog geprikt. 2 uur lang heeft hij zitten huilen, en dat doet hij normaal zelden dus het deed echt flink pijn. Toen hebben we hem toch maar naar bed gebracht, want hij was ook doodmoe (was inmiddels al 10 uur). Vannacht is hij ook 2 keer wakker geweest van de pijn, en nu heeft hij er nog steeds last van. Zijn oog is vrij goed, met 2 of 3 kleine rode vlekjes er in. Hij zit er veel in te wrijven, dus zijn vader en ik denken dat hij het daardoor zelf in stand houd. Gewoon niet aankomen dan gaat het vanzelf over zeggen wij dus ook tegen hem. Hij is nu lekker aan het spelen en wrijft er niet in, en ik heb het idee dat het nu ook minder pijn doet. Toch vraagt hij er zelf om om naar de dokter te gaan, want zijn moeder zit om elke scheet die dwars zit al bij de huisarts, en zou voor zoiets al lang naar de eerste hulp zijn gegaan.
Maar ja, het duurt wel een beetje lang lijkt me. Ik had gedacht dat het na een uurtje wel over was. Nu vraag ik me dus toch af: doen mijn vriend en ik het goed, dat we zeggen 'niet aankomen, gaat vanzelf weg' of toch even de HAP bellen?
Maar ja, het duurt wel een beetje lang lijkt me. Ik had gedacht dat het na een uurtje wel over was. Nu vraag ik me dus toch af: doen mijn vriend en ik het goed, dat we zeggen 'niet aankomen, gaat vanzelf weg' of toch even de HAP bellen?
woensdag 7 november 2012 om 08:21
In zulke gevallen beter dat een huisarts concludeert dat er niks aan de hand is dan dat je dat zelf doet, toch? En dat ze er een soort van oogarts naar hebben laten kijken geeft aan dat zij het wél serieus genoeg vinden om het zekere voor het onzekere te nemen. Toevallig zeg, dat die net in de buurt was!
En verder: ik zeg niet dat je een stiefmonster bent. Ik zeg dat je de zorg voor de kinderen aan hun vader over moet laten omdat hij verantwoordelijk is en dat wel eens een hoop problemen kan schelen met moeder. En dat baseer ik niet alleen op dit topic.
Wbt die sneer naar moeder: dat kun je wel ontkennen, maar het is maar hoe je de dingen formuleert. erg vriendelijk klinkt het niet.
En verder: ik zeg niet dat je een stiefmonster bent. Ik zeg dat je de zorg voor de kinderen aan hun vader over moet laten omdat hij verantwoordelijk is en dat wel eens een hoop problemen kan schelen met moeder. En dat baseer ik niet alleen op dit topic.
Wbt die sneer naar moeder: dat kun je wel ontkennen, maar het is maar hoe je de dingen formuleert. erg vriendelijk klinkt het niet.