Met lentekriebels de herfst in!!

25-10-2012 21:01 3448 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer anderhalf jaar delen we niet alleen onze kinderwens, zwangerschaps-lief en leed, bevallings-ervaringen en onze jonge moeders bezigheden maar nog zo veel meer! Je zou je gaan afvragen wat we eigenlijk niet met elkaar delen!

We waren er bij toen er voor een kriebel-baby werd geklust in de cabrio, tijdens de moeilijke periode waarin thee en knor afscheid moesten nemen van hun kindjes. Tijdens menig beginnende bevalling, tijdens heel wat kraamtraantjes, avonden met baby-traantjes en gebroken nachten.

Heel wat issues zijn besproken, en zoveel lente-mamma's, zoveel meningen. Maar altijd met liefde en respect! We zijn er voor elkaar en schrijven door..... tot in het bejaardentehuis?!

In dit topic wordt er weer een lentekriebel-baby geboren!! Dan zijn we bijna compleet. Bijna, want natuurlijk zal eerst onze Thee zwanger moeten worden. Hopelijk gaat ook dat in dit topic gebeuren en komt er een lief klein kriebel kindje voor deze lieve mamma!

De vorige topics vind je hier:

lentekriebels en deze zomer zwanger worden?!

Zwanger de herfst in!

We gaan richting winter!

De tweede lente!

Het jaar rond!

Indian summer

De tabel komt...ooit.....zodra ik uitgevonden heb hoe dat werkt!
Stomme autocorrectie vond het al zo raar dat hij herriestoppers herkende

Vannacht nog wel eruit geweest, maar was niet nodig. Ze sliep gewoon en was op zoek naar d'r speen. Alleen 1 keer was die uit bed gevallen, maar ze pakt hem zelf en sliep verder. Heb dus toch oordopjes nodig, zodat ik dat niet meer hoor
Elsie : Ow wat vervelend ik leef met je mee. Wel succes gewenst vandaag op je werk!

Knor : ze slaapt idd met de gordijnen dicht. Maar dag- nachtritme zit er wel in hoor. Het is alleen dat ze soms dus zo ligt te hummen. En dan krijgen we haar niet stil, tenzij we ernaast zitten. Maar zodra je dan wegloopt begint ze weer. Ze is dan half wakker, dus ze heeft het wel door. Heb wel gelezen dat ze rond deze leeftijd huilen ook kunnen gebruiken om aandacht te krijgen en dit dus een beetje kunnen gaan "misbruiken" zeg maar. En ik heb het idee dat ze dat nu dus doet vannacht ging het wel goed nl. Ze heeft gewoon geslapen, maar maakt dus wel geluid als ze haar speen zoekt of omdraait ofzo.
Ivetje, je bent gewoon helemaal geconditioneerd door Noor

Ik heb vanaf 2.30 niet meer geslapen, maar dus wel op tijd klaar voor vertrek zonder te haasten
Oh Els, wat naar van vannacht! Wel heel veel succes en natuurlijk plezier op je werk!

Ik heb me net afgemeld voor werk en T afgemeld bij de GO, want zit hier met een heel zielig mannetje met 38,5 gr. Geeneens zo hoog volgens mij, maar hij voelt zich duidelijk niet lekker. Toen ik hem net neerzette bleef hij gewoon een beetje zitten. Nu ligt hij weer in bed en ik geloof dat hij slaapt. Zielig hoor. Nog tips? Wil er niet te snel een zetpil indoen, omdat koorts natuurlijk ook een functie heeft.
Goedemorgen!

Dat is het helaas niet voor iedereen zo te lezen en voor ons ook niet. Man reed oprit bij huis af, de weg op, bats, klapt er zo een te hard rijdende auto in! Gelukkig iedereen ongedeerd, meer wel schade. Mooi klote!

Politie is onderweg, wil man er graag even bij hebben, ook omdat er in onze staat structureel te hard wordt gereden.

miepie was al onrustig vanmorgen vroeg, dus we waren alledrie op tijd wakker. Gek begin van de dag zo...

Elsie werkse!

Googlette, ach arme T! Beterschap voor hem!

Ivetje, fijn dat het vannacht beter ging!
Ik overweeg toch om miepie in een haverzak te laten slapen, vanwege de moeite die ze heeft met slapen, vooral het doorslapen. Ze is koningin van de hazenslaapjes, overdag met name. En 's nachts maait ze heel veel en heftig met haar armen en benen. Vannacht lag ze te luchtboksen.

Heeft er nog iemand een puckababy te leen/koop?
Haverzak is bakerzak
haverzak, ik zag het al voor me

en fijn dat man ongedeerd is maar jee wat schrikken!

googlette, ach gossie, arme T! mijn stelregel met een zetpil; als een kind duidelijk last heeft dan geef ik er wel 1, natuurlijk heeft koorts een functie maar als ik het makkelijker kan maken door een zetpil dan geef ik die...

verder hoop ik dat hij veel slaapt zodat hij opknapt! sterkte voor jou en lieve T!

Ik zit hier op een helemaal versierde werkplek, iedereen is zo blij me te zien, echt een warm bad, gezellig! nu ben ik wel ff klaar, alle mails gelezen en weggegooid ..dus maar wachten tot ik echt weer aan de slag moet

oja btw, heb staan huilen toen manlief met de kindjes wegreed vanmorgen...daar gingen ze....

eenmaal op mijn werk gaat het gelukkig prima wat loslaten betreft..
Elsie, wat lief van je collega's! Heerlijk zo'n warm bad. Blijf je nu wel de rest van de dag (je vervelen), of ga je eerder naar huis?

Fijn ook dat het loslaten goed gaat, ik kan me het huilen zo voorstellen!

Ik zit zelf zo'n beetje vastgeroest aan Miepie. Ben laatst even naar de supermarkt gefietst in m'n uppie, man was bij haar. Sjonge, ik stond in de rij bij de kassa en ik vond het toch traag gaan! Was helemaal niet zo (ben niet langer dan een kwartier weg geweest in totaal), maar ik vond het maar niks! Gaat nog zwaar worden.

Ze ligt nu opeens best alweer een poosje te slapen, wel af en toe een beetje wakker, maar ze slaapt steeds weer verder. Nu bijna 2 uur.
Miep: wat een klote begin van de dag zeg. Waarom zou je geen puckababy proberen? Is ideaal. Ze kunnen de armpjes dan toch nog een beetje bewegen maar niet zo veel dat ze zichzelf wakker maaien. Ideaal
Ach, wat zielig zo'n zieke prul. Na een slaap van ruim 3u was zijn temp opgelopen tot 39gr. Fruithap wilde hij maar een klein beetje, maar gelukkig wel een fles erin daarna. Hij wilde niet slapen, maar is helemaal slap dus soms ging hij maar even met zijn hoofd op de grond liggen om daarna weer verder te gaan. En maar proberen te lachen door alles heen. Hij ligt nu weer in zijn bed.

Miep, je mag mijn puckababy wel lenen, maar heb de komende dagen geloof ik ff geen tijd om hem op te sturen.

Els, wat een heerlijk begin zo, gaaf van je collega's.
Googlette, inmiddels wel een zetpil gegeven? Wat sneu, zo'n ziek kleintje. En wat een schatje toch, dat hij toch zijn best doet te blijven lachen. Het is een optimist, da's duidelijk

Ik ben denk ik wat te ongeduldig om te wachten op puckababy. Ik ben zo dat als ik besluit dat ik iets wil, ik het ook het liefst direct wil . Zeker omdat ik idd wel denk dat het Miepie zou kunnen helpen te slapen. Ik merkte aldoor al wel dat ze vooral vanaf de tweede helft van de nacht veel beweegt met armen en benen, dan ligt ze meestal naast me. Maar vannacht zag ik de kleine meid echt zo duidelijk tekeer gaan in de wieg (in plaats van het van dichtbij te voelen zeg maar), dat ik zeker denk dat ze er baat bij zou kunnen hebben. En nu ben ik dus ongeduldig haha.

Dus lief van je aanbod, maar had inmiddels ook al 2 biedingen gedaan op MP, wat een aanbod is daar zeg! Maar als dat me ook te lang duurt, kom ik er mogelijk nog wel op terug .
Miep, herkenbaar. Mp duurde mij nog te lang, dus ben direct naar de prenatal gereden
Wij hebben nu even geen auto... Ik denk dat ik m maar gewoon ga bestellen
Besteld! Maar waarschijnlijk net 1 minuut te laat om vandaag nog te worden verstuurd...
Haverzak haha die autocorrectie ook hè?

Voor iedereen die wil lachen, check het topic over de piemel-hatsjoe op de seks pijlerT!

Lag echt krom!
Ja Nic, had ook al een deel van dat topic gelezen.... erg apart haha.

Waar ik vorige week zo blij was met het drinken van Miepie uit de fles, ging dat daarna alleen maar slechter. Nu toch maar weer een andere fles en speen gekocht: de difrax. We vinden de speen meer de tepel benaderen, qua vorm en souplesse

Ik vind het wel een uitgevogel hoor! Merk dat ik er erg onrustig van word, die zoektocht naar dé fles. Op deze manier kom ik nooit meer alleen de deur uit....
Wat een rust hier...

Miep, lijkt me idd lastig. Kan je er helaas niet mee helpen, bij T maakt het niet uit, hij drinkt uit alles.
Ff snel want er wacht een serie op me! Vandaag gaan kijken bij de psz. Was erg leuk! Mooi licht gebouw, veel mooie natuurlijke materialen waar mee gewerkt wordt. Veel aandacht voor de kindjes, zowel individueel als voormeet groepsproces. Vond het leuk om even te kunnen kijken hoe het daar allemaal aan toe gaat. O was meteen enthousiast, ging direct spelen met kindjes en keek zijn ogen uit. Ben benieuwd hoek het volgende week gaat als ik naar huis ga! Maar denk dat hij dat goed zal doen! Ben wel een beetje zenuwachtig. Ga morgen een boekje lenen bij de bieb over de eerste dag op de psz. Dan kan ik hem vast goed voorbereiden, meer kan k niet doen! Maar komt vast goed!
Nic, klinkt goed hoor! En komt ook vast ook helemaal goed met o bij de psz. Het zal heus wel even wennen zijn, voor jullie allebei, maar dat mag ook toch?

Het is hier vandaag wel erg rustig (saai) hoor, afgezien van Linda, elsie en Nic (vergeef me als ik iemand vergeet, ja dus Googlette) ben ik vooral tegen mezelf a

an het kletsen geweest geloof ik... Dus daar ga ik nog maar even mee verder

Miepie slaapt nu sinds vrijdag al eerder dan ons boven, vanaf half8, 8u... Moest er eerst best aan wennen, om dat kleine lijfje niet de hele avond op me te hebben liggen, maar ik moet zeggen dat ik het nu ook wel fijn vind om mijn handen wat meer vrij te hebben. Ben net lekker in bad geweest. Het gaat ook verbazingwekkend goed, het in slaap vallen en doorslapen 's avonds!

Man is nu leenauto aan het halen (ja zo laat nog), ik lig lekker in bed, straks miepie nog weer voeden en dan ben ik benieuwd hoe laat ze komt... Afgelopen nacht waar het iets voor 3.

Nou meisjes, ik ben wel even uitgekletst. Slaap lekker allemaal (ook de kindjes)!
Idd rustig miep! Je hebt van die dagen he! Ik had een erg druk weekend en daardoor niet zoveel zin om te posten, maar ben nu aan het wachten tot I klaar is met poepen, jaja. Nu we helemaal op de fles over zijn is 3 poepluiers of meer per dag heel normaal.... Joepie :s en ook heel fijn 's nachts, daar heb je dan echt zin in.

Dit weekend heeft vriend de nachtvoeding een keer overgenomen en kon ik dus doorslapen, wat een genot. Nu merk ik ook pas dat ik het 's nachts wakker worden wel zwaar vind... Maar ik zie I voorlopig nog niet doorslapen helaas. Over twee weken, wanneer ik weer ga werken, gaan we de nachten verdelen en zal ik dus ook weer vaker een nachtje doorslapen, daar verlang ik wel naar.

Googlette: hopelijk voelt T zich snel beter, zielig hoor, zo'n ziek kleintje.

Miep: da's ook schrikken zeg, zo'n ongeluk. Gelukkig is iedereen ongedeerd.

Elsie: wat een leuke collega's heb jij! En fijn dat het werken beviel, ondanks dat het begin een beetje moeilijk was met je kindjes weg zien gaan.

Nic: wat leuk van O op de psz! Gaat vast goed komen volgende week! Echt een nieuwe stap zo, O wordt groot!

Ivetje: hoop dat je een beetje goede nacht hebt met Noor.

Thee: hoe is het?

Aju: wat knap dat jullie besloten hebben om de opvang stop te zetten. (weet niet of ik al gereageerd had) De worsteling die jij omschrijft herken ik gelukkig niet, lijkt me onzettend moeilijk om zo tussen twee vuren in te zitten. Wel jammer dat opa en oma nu terugkrabbelen met oppassen. Maar echt goed iig om de beslissing genomen te hebben, hopelijk geeft het je meer rust, ondanks de drukte met werk/proefschriftfeestje en alle andere regeldingen!

Een zwaai voor de rest! Ik ga een luier verschonen haha!
Hier weer een goede nacht heb haar rond uur of 12 gehoord en speen gegeven en daarna niet meer! Enige nadeel was wel weer dat ik maar alvast op voorhand wakker was, want ja...je weet maar nooit of je eruit moet he heb dus wel even wakker gelegen, maar verder ook wel goed geslapen. Om kwart over 6 hoorde ik d'r even murmelen en om kwart voor 7 nog een keer. Uiteindelijk werd ze om half 8 pas wakker. De wallen zijn minder en mijn hoofdpijn die ik al 3 dagen had is ook weg. Ga vanavond even 4 spenen in bed leggen en zelf ook eens slapen hopelijk haha! Maar het lijkt dus te hebben geholpen, al hou ik een slag om de arm. Dat hummen midden in de nacht doet ze iig niet meer de afgelopen dagen en ik ga ook niet meer naar haar toe als ze even wat geluid maakt. En het lijkt te werken. Ik moet alleen nu mezelf nog aanleren dat ik doorslaap bij gewone geluidjes en pas wakker word bij echt huilen. Maar dat is nog lastig

Google : hoe is het met T? Hier vorige week dus een zieke Noor, zo zielig. Ook koorts inderdaad. Heb uiteindelijk de nacht met zetpillen gedaan, want ze lag echt heel erg te huilen en kon niet in slaap komen. Die zetpil verlichtte de pijn waardoor ze wel in slaap kon komen. Maar hier was het ivm tandjes en die doen ook zeer natuurlijk met doorkomen. Hoop dat jullie de nacht een beetje goed zijn doorgekomen en dat hij zich vandaag weer beter voelt.

Rio : lastig dat je nog met nachtvoedingen zit als je gaat werken. We handig om het dan te verdelen inderdaad. En die poepbroeken haha! Herken het wel hoor, hier heb ik er soms ook 3 op een dag. En soms dan weer geen.

Aju : fijn dat de knoop is doorgehakt! En had even niet begrepen dat opa en oma al hadden toegezegt en nu terug krabbelen. Dat is inderdaad wel vervelend, want nu moet je weer een andere oplossing zoeken. Heb je al enig idee hoe jullie het op gaan lossen als jullie niet meer om en om werken over een tijdje? Toch een oppas aan huis?

Miep : jammer dag ik je bericht nu pas lees. Heb hier nog 2 puckababy's piep liggen namelijk zal die toch ook maar eens op mp gaan zetten denk ik, want ik doe er al lang niks meer mee haha! Tip : de eerste keer zal miepie zich ws ertegen verzetten. Dat deed Noor ook. Ik dacht ook dat ik een miskoop had gedaan, maar de 2e keer vond ze het prima en uiteindelijk sliep ze er dus heerlijk in! Denk dus niet meteen als het niet zo lukt dat het niks word hoop voor je dat dit de oplossing is en dat ze wat rustiger gaat slapen.

Nic : wat fijn dat de psz zo goed bevalt op het eerste oog! En dat O meteen zo lekker ging spelen haha! Ik ga er vanuit dat hij het prima gaat doen.

Elsie : ik zag de foto op fb van je werkplek! Leuk zeg! Ze zijn iig blij dat je weer terug bent en toch een goede dag gehad, ondanks de niet zo lekkere nacht. Zal je altijd zien dat het zo gaat als je er weer vroeg uit moet

Owja, Noor kan in de box vanuit liggen naar zitten. Beetje hulp van de spijlen heeft ze nog nodig, dus op het speelkleed lukt het nog niet. Maar het is weer een stukje verder in de ontwikkeling! En ze kan klappen en vanmorgen zei ze ineens aap, maar dat was vast per ongeluk of ze bedoelde papa, dat kan ook natuurlijk
Goedemorgen!!

Elsie, leuke 1e werkdag gehad?

Ivet N een beetje geslapen? En jij ook?

Nic spannend hoor! Zo'n eerste dag.

Meestal hebben de moeders het moeilijker dan de kinderen.

Ik geloof dat als hij nu al zo gaat spelen, het helemaal goed gaat komen.

Googlette hoe is nu met de kleine man?

Ik kan verder niet terug lezen... Dus allemaal een fijne dag X

Vandaag de laatste dag van de kraamhulp. Vind het wel weer lekker om gewoon met zijn vijven te zijn.

Maar wat heeft ze me in de watten gelegd! Heerlijk!

Ik heb die andere keren echt niet zo'n fijne hulp gehad.

Met 3 gaat het ook goed! Ze heeft wel wat last van haar darmen maar poepen gaat al wat beter.

Ook de voeding gaat nog niet zoals het hoort maar ze is wel heel tevreden.

Het is nu al alsof ze er altijd al bij hoorde

Jee Miep, wat een gedoe met de auto!! Gelukkig alleen blikschade.

Hier rijden ze ook zo hard.

En wat fiin dat Miepje zo goed slaapt. Gek he dat je dan tijd over heb.
accountkiller
Goodmorning y'all!!

vriend is ziek thuis dus heb geen forumtijd gehad :(

Echt een vent dan hoor, zo hulpbehoevend! Stiekem ook wel erg lekker, ik duik gewoon met vriend en B in bed en laat de boel de boel. Is het toch nog ergens genieten met z'n drietjes

Miep, sjezus wat zullen jullie geschrokken zijn! Super dat het alleen blikschade was, hoe is het gegaan met de politie erbij?

Ainodis, wat klink je toch super! wat gaat er dan 'niet goed' met de voedingen?

Ivetje, wat lekker een goede nacht! En ik vind Noor een droppie

rest even zwaai, meneer wil thee... (rollende ogen smiley...pfffff)
life ain't a perfect story, write it while you live it
Ze zou al 100cc mogen drinken en ze zit net op de 70cc

En die drinkt ze nog niet op zonder te spugen.
accountkiller

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven