Tim ribberink: wat verdrietig

05-11-2012 12:06 665 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is te afschuwelijk voor woorden.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... nid=153050
Een kind van 13, 14 heeft écht nog niet het denkvermogen van een volwassene. Neemt niet weg dat sommige dingen ontzettend veel impact hebben op een kind en je ze echt wel tot inzichten kan krijgen. Dat gebeurt dus met gepeste leerlingen, die niet (kunnen) inzien dat datgene dat de pesters doen eigenlijk helemaal niet zo persoonlijk bedoeld is. Het kan dus ook andersom, en tot een pester doordringen. Daarvoor zul je eerst moeten weten wat hen beweegt en dat is echt voor iedere pester anders.

Ter aanvulling: onderschat de invloed van social media niet!
De ouders van Tim geven morgen een persconferentie in Denekamp na al deze media aandacht.

Respect.
Geen bijzonderheden
Jeetje,wat een vreselijk verhaal.Arme Tim en arme ouders!!

Helaas hier ook ervaring met pesten.Het begon al op de basisschool,ik was iets te dik en ja,dan ben je al gauw het pispaaltje.Leraren deden niks als ik in de pauze weer eens in elkaar geslagen werd onder het mom van"we stompen je wel een paar maatjes kleiner".Ze keken altijd de andere kant op.Op het voortgezet onderwijs werd het niet veel beter.Woorden als atoombom,vette pad e.d gaan je op den duur echt niet in de koude kleren zitten.Ik heb gelukkig nooit een zelfmoordpoging ondernomen,maar mijn zelfvertrouwen heeft enorme deuken opgelopen.Zo vind ik mezelf lelijk,kan niet begrijpen dat iemand mij leuk vind en als ik eens een complimentje krijg denk ik"ja ja,het zal wel".......Ik vind dat ze echt iets tegen pesten moeten ondernemen,het maakt erg veel levens kapot.
quote:facepawm schreef op 05 november 2012 @ 13:52:

[...]

Hier ook, precies hetzelfde. Ik heb altijd gedacht: wacht maar, later als ik groot ben en voor mezelf kan zorgen, dan ga ik weg en dan hoef ik jullie allemaal nooit meer te zien.

Ik ben geëmigreerd en heb de banden met mijn familie bijna geheel verbroken. Eenzaam? Ja, maar wel vrij. Ik mag eindelijk zijn wie ik ben.

Goed dat je er zo mee bent omgegaan. Op een heel andere manier dan ik. Ik dacht dat mijn ouders en mijn klasgenoten gelijk hadden en dat er met mij iets mis was. Ik ben juist mijn vechtlust totaal verloren en ben mij gaan isoleren.

Pas sinds een paar maanden (door een goede therapie) weet ik dat er met mij niets mis is, en dat ik gewoon onverdiend afschuwelijk ben behandeld.
quote:saskia18 schreef op 05 november 2012 @ 14:04:

Jeetje,wat een vreselijk verhaal.Arme Tim en arme ouders!!

Helaas hier ook ervaring met pesten.Het begon al op de basisschool,ik was iets te dik en ja,dan ben je al gauw het pispaaltje.Leraren deden niks als ik in de pauze weer eens in elkaar geslagen werd onder het mom van"we stompen je wel een paar maatjes kleiner".Ze keken altijd de andere kant op.Op het voortgezet onderwijs werd het niet veel beter.Woorden als atoombom,vette pad e.d gaan je op den duur echt niet in de koude kleren zitten.Ik heb gelukkig nooit een zelfmoordpoging ondernomen,maar mijn zelfvertrouwen heeft enorme deuken opgelopen.Zo vind ik mezelf lelijk,kan niet begrijpen dat iemand mij leuk vind en als ik eens een complimentje krijg denk ik"ja ja,het zal wel".......Ik vind dat ze echt iets tegen pesten moeten ondernemen,het maakt erg veel levens kapot.
En nog een voor alle gepeste dames hier.
quote:yasmijn schreef op 05 november 2012 @ 14:03:

De ouders van Tim geven morgen een persconferentie in Denekamp na al deze media aandacht.

Respect.

Idd Respect.!

Wat mij betreft worden de pesters er aan hun haren naartoe gesleept om het verhaal van de ouders aan te horen en ze recht in de ogen te kijken.!
Heeft iemand van jullie de afgelopen week De klas van 87 gezien? Het is een reunie van een middelbare school en de afgelopen keer werd de pester geconfronteerd met de pester helaas heb ik niet de hele uitzending gezien. Ik was benieuwd hoe deze ontmoeting verliep.
Wat verschrikkelijk zeg... De tranen staan hier in mijn ogen.

Ik ben vroeger ook gepest vanaf mijn 4e tot mijn 19e om zowat alle dingen waar ik niets aan kon doen of niets aan kon veranderen, dus ik weet precies hoe deze jongen zich gevoeld moet hebben.

En zoals meerdere hier al aangeven ben ik van mening dat pesten wel de enige oorzaak kan zijn tot zelfmoord. Ik heb zelf nooit die neiging gehad, maar dat had meer te maken met dat het thuis ook niet goed ging. Ik was ook meer bezig met de hele thuissituatie dan met het gepest. Dat liet ik op een gegeven moment maar langs me heen gaan, omdat de thuissituatie 10x erger was.

En ook vindt ik het onzin dat pesters er altijd mee weg denken te komen met een reden zoals "als je jong bent, dan weet je niet beter". Wat een flauwekul zeg, een pester ziet toch wat die de ander aanricht? Want waarom zouden ze anders pesten?

Ik hoop echt dat scholen, maar ook ouders hun kinderen hier van jongs af aan al over inlichten. Want kinderen wordt wel altijd geleerd om nooit met vreemden mee te gaan en geen snoep van vreemden aan te pakken. Maar wordt kinderen eigenlijk ook wel eens geleerd dat ze respect en fatsoen voor andere moeten hebben? En dat ze iedereen, ongeacht of diegene er anders utziet of wat dan ook eens respecteren en in hun waarde laten?

Ik denk dat als dit eens wat vaker en beter zou gebeuren, dat er dan echt wel iets tegen pesten gedaan kan worden.
Vreselijk bericht! Goed en knap van de ouders om dit bericht zo de wereld in te brengen. Ook al ziet hierdoor slechts 1 persoon in dat hij niet moet pesten, dan is het dat al waard.

Overigens is pesten niet alleen iets onder kinderen hoor. Ook volwassenen pesten er op los. Op het werk bijvoorbeeld.

Zelf ben ik als kind ook wel eens gepest. Gelukkig heb ik er geen "schade" aan overgehouden nu ik volwassen ben. Wel heb ik een tijdje mij erg geschaamd voor mijn figuur (te slank zeg maar). Nu haal ik mijn schouders erover op en sta ik stevig in mijn schoenen.
ow! Wat erg!! :(
Wt vreselijk verdrietig dat 't zover kan komen. Dat iemand zich zo alleen kan voelen. Ik ben er misselijk van. Arme Tim.

Heel veel sterkte voor de ouders van Tim

En voor iedereen die gepest is of nog wordt,
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik heb het niet snel maar dit en het onderwerp pesten raakt mij enorm terwijl ik zelf nooit gepest ben en ook nooit gepest heb.
quote:Beauke schreef op 05 november 2012 @ 12:17:

Wat erg!

Hoewel ik denk dat pesten niet de enige oorzaak voor zelfmoord kan zijn, kan het wel de druppel zijn.Lijkt me wel. Pesten kan zorgen voor een vreselijk zelfbeeld. Indirect wellicht, maar wellicht wel de enige bron.
Ik heb gepest en ik ben gepest. Op de lagere en middelbare school is het vaak eten of gegeten worden. Kinderen hebben vaak geen schuldbesef en dat leer je door de jaren heen en dat is ook vaak de reden dat pesterszich niet zo bewust zijn van de impact die hun pestgedrag heeft. Ik denk wel dat tegenwoordig pesten erger is vanwege alle socialmedia want je wordt niet meer alleen gepest op school maar ook op Hyves,FB en met foto's erbij.

Zo verschrikkelijk dat die jongen zich zo in een hoekje gedrukt voelde en geen uitweg meer zag.
Ik zit met tranen te lezen. Ik ben zelf ook gepest vanaf een jaar of 4 tot een jaar of 18. Zeker op de middelbare school kon ik mij er wel goed voor afsluiten, ik werd niet meer geraakt op een gegeven moment. Het heeft mijn lever daarna getekend.

Inmiddels ben ik zover dat mensen van mij mogen denk wat ze willen, ik ben ik. Ze nemen mij maar zoals ik ben. Dat heeft wel even geduurd en ik merk dat dit veel beter werkt dan onzeker te zijn.

Ik ben blij dat er in mijn tijd het cyberpesten nog niet bestond, volgens mij is dat nog veel gemener en subtieler dan het pesten van toen.

Ik wens de ouders van Tim sterkte.
Hier ook een pestverleden maar er gelukkig goed uitgekomen. Al vergeet je het nooit.

Maar wat ik pas echt zorgelijk vind is wat een medeforummer schreef...dat de pesters straks zelf voor de klas staan??

Dat kan toch niet waar zijn!!
Huts!
quote:snoopy78 schreef op 05 november 2012 @ 12:56:

Zo, dit komt binnen

Zelf vroeger jarenlang gepest en tweemaal op de intensive care gelegen na mislukte zelfmoordpogingen, puur ondernomen door de gevolgen van het pesten.

Ach Snoopy, wat onzettend triest voor je. Ik hoop dat het nu beter met je gaat.

Ik ben zelf ook wel erg gepest in de werksfeer, maar toen was ik tegen de 30. En misschien is dat toch anders, omdat je wat meer levenservaring hebt.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 05 november 2012 @ 14:26:

Hier ook een pestverleden maar er gelukkig goed uitgekomen. Al vergeet je het nooit.

Maar wat ik pas echt zorgelijk vind is wat een medeforummer schreef...dat de pesters straks zelf voor de klas staan??

Dat kan toch niet waar zijn!!Ik ben bang van wel en wie weet hoeveel pesters er op dit moment al voor de klas staan.
quote:Zespri79 schreef op 05 november 2012 @ 13:47:

Deedee.. Toen ik in groep 6 zat ja vond ik dat inderdaad grappig. Ik was nooit alleen aan het pesten , altijd samen met nog een paar vriendinnetjes of vriendjes. Toen zal het mijn eigen onzekerheid zijn geweest denk ik , ik pest mee zodat ze mij niet gaan pesten ofzo. Ik heb werkelijk geen flauw idee meer waarom ik het deed. Dat we er om moesten lachen was wel duidelijk. Dat de gepeste moest huilen of naar huis ging vonden we toen grappig ja. Diep triest , ik had denk ik ook nooit het besef gehad dat ik een pester was, wanneer dat oud klasgenootje niet opnieuw bij mij in de klas kwam op de middelbare school. Toen ben ik echt gaan beseffen wat ik toen uitvrat. Heb gepeste meisje 1000x mijn excusses aangeboden. We kunnen nu gelukkig samen in de kroeg samen een wijntje drinken. Spreek ik haar geregeld op verjaardagen en kunnen we gelukkig heel veel lol maken. Zij zal het nooit vergeten en ik inmiddels ook niet meer. Het heeft bij mij nu ook zeker wat sporen achter gelaten. Nu ben ik 33 en moet ik er niet achter komen dat mijn dochter later dit soort dingen uitvreet !!!!

Ik hoop ook echt dat ik de signalen oppik wanneer mijn kind een ander pest.

En dat is nou juist het probleem, met zijn allen tegen 1 en vooral zodat jezelf niet de pispaal wordt. Pesten is iets vreselijks en het moet echt eens hard aangepakt gaan worden.

Het pesten van nu is niet meer verbaal of een sleuteltje weggooien. Nu wordt gewoon je fiets door het fietshok gegooid en als je er iets van zegt kun je zelf een trap(in je rug) verwachten. Een kind naroepen met "tot maandag, homo/T*%^glijer/K@&$*rjood of zo is normaal geworden. Ik noem zomaar een paar dingen op waar mijn zoon mee te maken heeft. En de Juf????? Die bespreekt het algemeen in de klas en daarmee is dan de kous af. Bah geitewollensokkengedoe moet afgelopen zijn.
quote:Melpomene schreef op 05 november 2012 @ 14:27:

[...]

Ach Snoopy, wat onzettend triest voor je. Ik hoop dat het nu beter met je gaat.

Ik ben zelf ook wel erg gepest in de werksfeer, maar toen was ik tegen de 30. En misschien is dat toch anders, omdat je wat meer levenservaring hebt.

Ik vind pesten op volwassen leeftijd nóg triester dan kinderen op de basisschool.

Wat bezielt volwassen mensen in hemelsnaam om anderen te pesten?
quote:valentinamaria schreef op 05 november 2012 @ 13:54:

maar wat is nou de lol van het pesten?

voelt de pestkop zich er beter door, krijgt zo,n pestkop dit gedrag van huisuit mee?

*ex-pestkop meldt zich, hoewel nooit zo erg als in bovenstaande gevallen* ik voelde me er idd beter door. Simpelweg gebrek aan zelfvertrouwen en gebrek aan gelukkig zijn met jezelf. Ik was doodongelukkig in de tijd dat ik pestte (ben zelf ook gepest met periodes zowel op de basisschool als op de middelbare) en naarmate mijn eigen zelfvertrouwen en geluk groeide werd ik ook vriendelijker en leuker naar andere mensen.

Heb ik dat van huis uit meegekregen? Absoluut niet!!!
ga je je echt beter voelen door iemand die jou nooit iets gedaan heeft iets aan te doen?

ik ben niet zo,n groepsdier, nooit geweest.

wel vaak gepest als ik voor gepesten opkwam.

ik word altijd kwaad als ik zo,n groep sukkels iemand zie belagen.
wij slapen nooit.
quote:gypsygirl-1 schreef op 05 november 2012 @ 14:30:

[...]

Ik vind pesten op volwassen leeftijd nóg triester dan kinderen op de basisschool.

Wat bezielt volwassen mensen in hemelsnaam om anderen te pesten?Tja, ik weet het niet. Ik werkte op een heel fijne afdeling in een leuke functie, en opeens kwam er een nieuwe collega... En die zette een hele campagne op touw. Kleine dingen, maar het werd steeds erger. En dan bouwt het ongemerkt op.
Wat bizar bij volwassen mensen, Mel.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven