Tim ribberink: wat verdrietig

05-11-2012 12:06 665 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is te afschuwelijk voor woorden.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... nid=153050
De ouders hebben de afscheidsbrief gefotografeerd. Het is een iPhone notitie. Nou blij!?? Ik snap de journalistieke drang om de waarheid boven tafel te krijgen maar deze jongen is dood, zijn ouders krijgen hem niet terug. Feit is dat pesten hele grote gevolgen heeft, tuurlijk is er sprake van meerdere factoren waardoor het hem teveel is geworden. Ik vind de wijze waarop deze journalist nog even in de pijn van deze ouders wroet geen stijl. Laat die mensen met rust.

Als je serieus iets wil onderzoeken, duik dan echt in de feiten, de algemene feiten over pesten, de gevolgen ervan etc. Publiceer daar een stuk over.

Maar laat deze ouders met rust, het zal je kind maar zijn.
De ouders hebben nu volgens het NRC (via hun woordvoerder) gereageerd. Je kunt je nog steeds afvragen waarom er in deze hele discussie zo op gehamerd wordt in wat voor vorm Tim zijn boodschap heeft achtergelaten, maar het blijkt om een I-phone notitie te gaan ipv een brief of sms. Zolang je die reportage van de Gids niet hebt gehoord, kun je er ook niet zo veel over zeggen, maar ik kan mij voorstellen dat de ouders nu andere zaken aan hun hoofd hebben dan zich hier mee bezig te houden (maar zich nu toch gedwongen voelen een verklaring af te leggen). Ik vermoed ook niet dat hier nu alle vragen van de Gids mee beantwoord zullen zijn, maar dat hangt af van de inhoud van die hele documentaire.

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... f-na-ophef-over-echtheid/
Ik heb met verbazing en klapperende oren zitten luisteren naar dit onderwerp op tv oost.

Waar bemoeit die journalist zich mee? Wat is zijn doel, die mensen die hun zoon verloren hebben nog een trao na geven?

Kl**tzak.

Lekker boeiend of het nu wel of niet in een brief heeft gestaan. Dat hebben die ouders ook niet in de advertentie,gezegd. In de advertentie staat: dit bericht liet hij ons na.

Bericht, dus niet brief.

En dan ook nog beweren dat het pesten wel mee viel. Hoe zo? Hoe weet hij dat dan, was hij erbij ofzo?

Blijkbaar viel het pesten voor Tim's gevoel niet mee.

Zo ff stoom afgeblazen.
Mijn broertje was 16 toen hij besloot om uit het leven te stappen. Op de basisschool voelde hij zich veilig, een fijne jeugd. Echter op de middelbare school werd hij zo gepest. Ik zag het zelf ook gebeuren... in de pauzes ... ik zat een paar klassen hoger. Achteraf, daar zit ik nog erg mee had ik meer voor mijn broertje moeten opkomen. Maar veel te druk met mijn eigen dingetjes.

Maar goed, het ergste is weken, en jaren later... de reacties allemaal in de trant van: "werd ... zo erg gepest dan, het was zo'n aardig joch, dat kan ik me bijna niet voorstellen". Iedereen herinnert zich mijn broertje als de lieve vrolijke jongen ... en het pesten wordt weg gerelativeert.

----------

Walgelijk dat zogenaamde onderzoek van die journalist. Ik keek gisteren ook naar Boulevard en wat een dom geblaat van die woordvoerder.
quote:boringbookwurm1905, 46 minuten geleden

De ouders hebben nu volgens het NRC (via hun woordvoerder) gereageerd. Je kunt je nog steeds afvragen waarom er in deze hele discussie zo op gehamerd wordt in wat voor vorm Tim zijn boodschap heeft achtergelaten, maar het blijkt om een I-phone notitie te gaan ipv een brief of sms. Zolang je die reportage van de Gids niet hebt gehoord, kun je er ook niet zo veel over zeggen, maar ik kan mij voorstellen dat de ouders nu andere zaken aan hun hoofd hebben dan zich hier mee bezig te houden (maar zich nu toch gedwongen voelen een verklaring af te leggen). Ik vermoed ook niet dat hier nu alle vragen van de Gids mee beantwoord zullen zijn, maar dat hangt af van de inhoud van die hele documentaire.

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... f-na-ophef-over-echtheid/

Er staat een reactie onder. Heb je dat gezien?

Triest.
quote:En dan ook nog beweren dat het pesten wel mee viel. Hoe zo? Hoe weet hij dat dan, was hij erbij ofzo?

Blijkbaar viel het pesten voor Tim's gevoel niet mee.

Vind ik ook bijzonder. Alsof het "een beetje" pesten was en dus minder erg.

Alsof hij kan weten hoe Tim het heeft ervaart. Knappe glazen bol.
quote:missy_Acy schreef op 25 januari 2013 @ 12:04:

[...]

Er staat een reactie onder. Heb je dat gezien?

Triest.

Je bedoelt de reactie van Bert Molenaar? Tsja.

Gedegen onderzoek enzo he.
Die ja.

Om te kotsen deze "docu". Geef lekker nog een trap na. Alsof z'n ouders niet genoeg te verwerken hebben.
Ik had dat commentaar eronder van Bert Molenaar helemaal niet gezien. De hele discussie over de brief die hij zelf heeft aangezwengeld, is dus nu ineens een zijlijn? Ik denk dat we nu niet eens meer die reportage beluisterd hoeven te hebben om een oordeel te kunnen hebben over de intenties van de makers.
Ik vraag me ook af waarom de makers die documentaire gemaakt hebben. Wat wilden ze ermee bereiken?
merlyn

Ik vind dat de hele affaire hier goed verwoord wordt:

http://www.joop.nl/opinie ... ies_rond_de_dood_van_tim/
Erg leuk voor de ouders ook weer dit. Uit eerste hand weet ik dat dit een oom is die geen leuke band met de familie heeft. Ook gaat het erg slecht met de ouders. logisch maar werd stapje met stapje vooruit gegaan. NU vallen ze weer terug.....leuk al die mensen die zich ermee bemoeien...en geen eigen leven hebben..
Puck
Journalistieke plicht

De VARA schrijft nu dat de redactie het zag 'als haar journalistieke plicht om dat (de relatie tussen het pesten en de zelfmoord, red.) verder uit te zoeken en daar aandacht aan te besteden. Al was het maar om deze serieuze zaak in de juiste context te kunnen plaatsen. Dat dit heftige reacties teweeg brengt, accepteren en begrijpen we uiteraard.'

'Wij hopen dat we jullie desondanks duidelijk kunnen maken dat het ons doel is om alle nuances en feiten boven water te krijgen. Juist rond zeer gevoelige zaken zoals pesten onder jongeren. Zeker als het zelfmoord tot gevolg heeft.'

Dit is het slappe excuus van de VARA, Waar is die kotssmiley als je hem nodig hebt?
quote:Rasa schreef op 26 januari 2013 @ 09:00:

merlyn

Ik vind dat de hele affaire hier goed verwoord wordt:

http://www.joop.nl/opinie ... ies_rond_de_dood_van_tim/

Met de dingen die Francisco van Jole zegt over opinievorming en de rol van emoties en de media, ben ik het wel eens. Het ‘excuus’ van Bert Molenaar om deze reportage te maken is echter meer een onderbouwing voor zijn eigen gelijk (‘Sorry dat ik je gekwetst heb, maar dat neemt niet weg dat het wel goed is wat ik heb gedaan’). Misschien was het beter geweest om (nav de zelfmoord van Tim) het onderwerp relatie tussen zelfmoord en pesten breder te trekken en daar onderzoek naar te doen. Daar dien je naar mijn idee meer een algemeen belang mee dan de manier waarop ze het nu hebben aangepakt.

Weten dat je fout zit (de insteek van hun onderzoek was dat er helemaal geen brief zou zijn, wat achteraf niet klopte) en dan een statement afgeven met een excuus dat eigenlijk geen excuus is. Tja...
quote:lieveke79 schreef op 24 januari 2013 @ 18:17:

Nu ook op editie nl.Niet te geloven! Wat is die Bert Molenaar een lul! Ik vermoed dat treiteren in onze maatschappij normaal is, en dat het allemaal aan de directe (Tim Ribberink) en indirecte (zijn ouders) slachtoffers ligt. De pesters vinden de steun bij de maatschappij.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven