Gezondheid alle pijlers

leven met pijn: wie praat er mee?

24-04-2008 12:05 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo,

IK heb endometriose en daardoor zo goed als dagelijks pijn. Deze pijn beïnvloed mijn dagelijks gebeuren. Niet dat de pijn mijn leven beheerst (of zou moeten beheersen), maar het is er wel. Door de pijn heb ik minder energie, waardoor ik minder kan, of dingen zelfs moet laten. Tevens zit ik momenteel in de ziektewet.

Nu ben ik bezig mijn leven weer vorm te geven. Wat kan ik wel, wat kan ik niet? Waar liggen de grenzen? Hoe deel ik mijn tijd in? Hoe zorg ik dat ik niet zoveel beweeg dat mijn pijn toe neemt, maar ook niet zo weinig dat ik in een spiraal naar beneden kom?

Ik merk dat ik het best moeilijk vind soms om de balans te vinden. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier mee kampen, en die samen met mij op een constructieve wijze hier willen schrijven over het wel en wee van het aanpassen aan een leven met pijn (of vermoeidheid: ook dan moet je je leven aanpassen natuurlijk). Elkaar tips geven, harten onder riemen, soms een schop onder de kont, dat soort dingen!
Jas, zie mail. Je kunt via website van ziekenhuis digitaal post sturen. Dat moeten ze toch ergens uitdraaien aangezien er geen internet voor patiënten is. Ergo; ziekenhuis laten printen.
vandaag ga ik van alles kunnen
quote:Livre schreef op 29 april 2008 @ 22:17:

[...]

Thee tegen mijn scherm. Mis je het, anders roepen we af en toe wel even au ik ben zielig hoor? Hier kon ik ook het scherm afsoppen. RV ik wil af en toe wel onder de kaart vermelden dat ik auw heb en zielig ben hoor
quote:Livre schreef op 29 april 2008 @ 22:17:

[...]

Thee tegen mijn scherm. Mis je het, anders roepen we af en toe wel even au ik ben zielig hoor? Ik mis het als kiespijn! Of als gewrichtspijn, ontstekingspijn, bekkenpijn, eileiderpijn, hebteveelchocolagegetenmisselijkbuikpijn, dat werk.
Mowah RV ik zit het net te plakken in het reactievenstertje, maar dat wordt nogal emmeren met zelf weer ongewenste dingen dellen en zo...
O., wacht even: gaan meer mensen dan Mik en ik tekst uitprinten? Niet dat ze alles driedubbel toegestuurd krijgt straks !

En Roos, moet ik nog meer topics bijhouden en toesturen?
quote:roosvrouw schreef op 29 april 2008 @ 22:19:

Jas, zie mail. Je kunt via website van ziekenhuis digitaal post sturen. Dat moeten ze toch ergens uitdraaien aangezien er geen internet voor patiënten is. Ergo; ziekenhuis laten printen.Ja het licht was hier inmiddels ook weer aan, was wat donker hier.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ik zie het trouwens al helemaal voor me, de persoon die de kaartjes van Roos mag uitprinten in het ziekenhuis

Ghe, die kan er geen chocola van maken...
--
anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 29-04-2008 22:32
Reden: was maar tijdelijk
% gewijzigd
Dan moeten we wel een schema afspreken hoor. Hoewel stereolezen ook leuk kan zijn, maar dan kunnen we beter afspreken wie welke topics uitprint
Haha, dat is vast om te kijken of ik al genoeg bij de pinken ben Roque. Zo niet, dan lees ik de hele dag met plezier keer op keer hetzelfde.

Lief van het aanbod, is niet nodig. Ik vertrouw de KE-dames helemaal om me op te hoogte te houden als er hoogtepunten in die hoek zijn. Want he; ook in het ziekenhuis kan ik mee feesten.
quote:Livre schreef op 29 april 2008 @ 22:23:

Zo, zie motto.

Nu zit zelfs mijn drinken achter mijn beeldscherm
Liev
Heb het geprobeerd en kan een hele pagina met reacties plakken en opsturen. Dus dat wordt een ziekenhuiskaartje per pagina Roos IK zal ze allemaal afgaan (of heb je voor de makkelijkheid liever een soort kaartje per dag ?)
En ineens zag dat mijn motto wat ik al eeuwen heb verdwenen was. in mijn profiel stond ie dan weer wel
Het enige nadeel is dat hij ook alle tekst meekopieert die achter de knoppen zit zeg maar. Zou je ook een printscreen kunnen plakken?
Liev
Effe knippen en plakken naar word is wel makkelijk denk ik. Hoewel: heeft Roos wat te puzzelen in het ziekenhuis
Haha, doe gek Roque. Verras me. Ik kom vermoed ik toch al niet meer bij als ik die gezichten daar zie als ze ontdekken hoe zot we hier zijn.

Ach Mik. Ik denk maar zo; zo lang als er nog altijd genoeg bugs in het forum zitten, stappen we nog niet over op wéér een ander systeem.
Mik, misschien moeten we zo af en toe stiekum een grappig / tenenkrommend / leuk / lief topic erbij kopiëren, voor de afwisseling
quote:roque schreef op 29 april 2008 @ 22:29:

Effe knippen en plakken naar word is wel makkelijk denk ik. Hoewel: heeft Roos wat te puzzelen in het ziekenhuis

Dames de bedoeling van drinken is toch echt dat ik het binnen houd, niet dat ik het steeds tegen het scherm spuug.

Enneh net ff gecheckt, maar ik ben toch echt niet blond, hoewel je dat met mijn plakactie wel zou denken
Vrees alleen wel dat ik na opname acuut een nieuwe nick moet gaan bedenken. Kan natuurlijk nooit meer ongegeneerd roddelen over leuke, verbazende of shocking personeel. Of van die kwijlendswaardig lekkere mannelijke co-assistenten. Enzo.
quote:roque schreef op 29 april 2008 @ 22:30:

Mik, misschien moeten we zo af en toe stiekum een grappig / tenenkrommend / leuk / lief topic erbij kopiëren, voor de afwisseling Niet dat de zusters ineens ontdekken dat er hele lappen tekst vanaf een forum worden gekopieerd
We lakken jouw naam wel weg RV, als je dan een grote spatie ziet staan dan weet jij dat het over jou gaat
Mik; wil je een infuusje?

Oh jemig ja Roque. Zo'n lekker topic waarbij je naar TO wilt gillen van de irritatie.

S.v.p. wel een ietsjepietsje niet té veel lachwerk. Dat schijnt pijnlijk te zijn en jullie kennende zal ik al wel genoeg lachen om reacties hier.
Heb trouwens gekeken Mik, maar bij mij is het kopieren plakken echt alleen de tekst? IK heb ook alleen de tekst gekopieerd?

(en dan er tussen door:

--------

livre schreef

-------

)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven