Rome

05-11-2012 20:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag naar Rome. En paar dagen genieten met zijn tweeën. We willen een dag of 5 of ik dat te lang of juist te kort. Welke periode is het leukst. En zijn er nog dingen die we moeten zien. Of juist niet moeten doen. We hebben niet echt een budget. We willen vliegen en een net hotel. Een beetje dichtbij het centrum/stad. Wie heeft de tip voor ons. Alvast bedankt.
Rome is gewoonweg geweldig!!! Gewoon doen! 5 dagen is zeker niet te lang, ik ben er nu 3 keer geweest en heb nog steeds niet alles gezien. Heerlijk geweldige stad!

Verder geen tips qua hotel helaas.
Vijf dagen is nog best kort als je veel wil zien... Ik ben ook 5 dagen geweest tijdens mijn studie. Dagen die van vroeg tot laat waren volgepland met excursies en toch heb ik het idee dat ik de helft nog niet gezien heb

Ik zou een lijstje maken voor jezelf van de plekken waar je echt naartoe wil. Hou daarbij ook een beetje rekening met dag en tijdstip: probeer niet op een zaterdagmiddag de koepel van de Sint Pieter te beklimmen of het colosseum te bezoeken.

Een sterke aanrader is ook om Pompeij te bezoeken, maar daar moet je wel een dag voor uittrekken omdat het nog best een eindje rijden is.
Oh heerlijk. Ik denk dat voor de meeste bestemmingen geldt dat het voorjaar of de nazomer de beste tijden zijn. Niet te warm maar wel grote kans dat je lekker buiten kunt zijn. Kijk voor een hotel eens op booking.com dan kun je op budget zoeken maar ook zien of een hotel naast de metro ligt. Ik heb ooit in een hotel gezeten wat wat verder uit het centrum lag, spotgoedkoop, wel heel ruim en schoon en vlak naast de metro. Naam vergeten helaas. In Rome wil je alles zien, ik vind het een geweldige stad, mooier en relaxter dan Parijs. Wat ik heel leuk vond (moet het wel mooi weer voor zijn) was een stuk van de oude Romeinse weg lopen. Heel leuk om zo even de stad echt uit te zijn. 5 dagen is zeker niet teveel trouwens.
Als je in april/mei gaat is het qua temperatuur nog lekker. 's Zomers is het er echt warm. Of het najaar, maar nu wordt het er ook al weer wat fris.

Hou er rekening mee dat als je een beetje net hotel wilt, dit wel duurder is als je echt in het centrum wil verblijven. Minimaal 3 sterren anders kom je echt in de mindere hotels terecht.

Verder kan ik je echt aanraden om (heel toeristisch maar zo praktisch) de dubbeldekker bus te nemen die door de stad rijdt. Je kunt een pas kopen voor de hele dag, op- en afstappen bij de grootste bezienswaardigheden en weer opstappen wanneer jij wil. Ook krijg je uitleg over waar je langs aan het rijden bent. Een makkelijke manier om relatief snel bij de bezienswaardigheden te komen zonder dat je je helemaal suf loopt.

O, en 5 dagen is op zich prima. Je kunt dan een heleboel zien van deze prachtige stad.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Nog wat handige websites voor het zoeken naar hotels:

http://www.tripadvisor.nl ... 91-Rome_Lazio-Hotels.html

http://www.easytobook.com/nl/italie/rome/rome-hotels/

http://www.zoover.nl/italie/lazio-latium/rome
Overigens ben ik er ooit ook met mijn werk geweest en hebben we toen een fietsexcursie door de stad gedaan met een gids.

Dat was ook een geweldige ervaring!
Dank jullie wel alvast meer tips zeker welkom.

Ik dacht al dat 5 dagen niet teveel was. Heel erg ik zag bij Masterchef Australië dat ze in Rome waren. En werd verliefd op de pleinen marktjes en restaurants die ze lieten zien. Dus toen zei mijn man. Gaan we toch heen. Dus ik kan haast niet wachten.
Je kan in Rome een jaar zijn en nog steeds niet alles gezien hebben, maar vijf dagen is echt prima voor een eerste keer. Zoek een hotelletje onder het station (google even op plattegrond Rome), beetje in de buurt van de Santa Maria Maggiore, richting het Colosseum. Daar zit heel veel, niet zo duur en in een prettige buurt. Op loopafstand van station én centrum.

Wat je moet zien? De standaard publiekstrekkers, en een wijk als Trastevere is erg leuk. Koop een boekje, daar staat alles in. Kijk even wanneer de paus adiëntie heeft, dan moet je niet naar het Vaticaan (op dinsdag?).

Mooiste tijd is trouwens april/mei/juni of september. Druk is het altijd.

Veel plezier!
Ik ben dit jaar 4 dagen geweest en heb een fietstocht met NL gids gedaan,echt een aanrader!

Ga waarschijnlijk volgend jaar terug voor een paar dagen,vond het echt geweldig.
Hier vind je meer info over excursies met een gids.

Aanrader, omdat je dan zeker weet dat je de grootste bezienswaardigheden ziet én er wordt je zoveel verteld wat je niet hoort als je er zelf gaat kijken

http://www.bezienswaardighedenrome.com/excursie-rome/

Hier een aantal bezienswaardigheden op een rijtje:

http://www.bezienswaardighedenrome.com/ ... rond-rome/

Wat ook zo romantisch is, is Piazza Navona.

's Avonds is het er zo mooi met de fonteinen, terrasjes waar je kunt eten en mensen die er schilderijtjes e.d. verkopen. De straatjes erom heen zijn ook echt de uitgaansgelegenheden voor de Romeinen zelf.
Rome, hmmmmmm, heerlijke stad! Ik ben er vier keer geweest en voel me daar zo thuis. Weet niet waarom, maar vind het gewoon de allerfijnste Europese hoofdstad.

Tips:

Vlieg met Ryanair, supergoedkoop!

Overnacht in het appartement http://www.feelhomeinrome ... stevere/5/1_0-Description

In de wijk Trastevere, leuke studentenwijk, wij vonden het er super! Wel uitgaanswijk, dus oordoppen mee voor 's nachts!

Zien: sowieso zien natuurlijk het Vaticaan, Sint Pieterkerk (ja, in de rij staan, gaat best snel)

En ja natuurlijk ook de Trevi fontein, die is zoooo mooi

En gewoon lopen. Snuif de sfeer op en zie maar waar je uitkomt.
Ik ben vorig jaar in juli in Rome geweest. HEEEET. 40 graden. PFf En nu ben ik paar weken geleden met mijn moeder geweest. 1 dag slecht weer. 5 dagen 25 graden. Het was heerlijk.

Wij zaten midden in de stad tussen het trevifontein en de spaanse trappen. Wij hadden een simpel hotel met prive badkamer op de gang. Dan was het soort van betaalbaar. Aanrader roma pass. 2 musea gratis ( collosseum en forum romanum is 1 ticket) en openbaar vervoer gratis. Kan je bijvoorbeeld ook nog een dagje naar de kust. Mijn moeder en ik waren er 5 volle dagen. Het was super ! Veel gezien maar nog lang niet alles!
Wat een goede en leuke tips allemaal. Super bedankt.
Wij zijn een week geweest vorige maand. Dus vijf dagen Rome. Na drie dagen zijn we de stad ontvlucht, omdat ik in de avond hoofdpijn had vanwege alle uitlaatgassen. Dus een dagje strand, dagje Tivoli en naar villa D'este. Alles per metro/trein/bus, dus heel goed te doen.

Have fun!!!
5 dagen is heel mooi, je kunt er niet ALLES in zien, maar dan heb je tenminsten nog eens een reden om terug te gaan, want Rome is echt fantastisch! Vliegen zou ik doen met Ryanair, vliegen naar het vliegveld het dichtste bij Rome en zijn goedkoop. Mits je een vliegveld in de buurt heb waar Ryanair vanaf vliegt natuurlijk.

Ik ben zelf vorige maand voor de derde keer geweest en heb er zeker nog geen genoeg van!
Leuk!

Als je een appartement zoekt, kan ik je deze site aanraden:

http://www.cross-pollinate.com/rome/p/1

Niet bedoeld om reclame te maken, ik (en veel kennissen inmiddels) heb goede ervaringen en al regelmatig hier een appartement geboekt.

Overnachten in de wijk Trastevere is wel erg leuk ja! Ligt ook redelijk centraal ten opzichte van alle bekende plekken.

Eigenlijk kan je het grootste deel van het centrum ook wel te voet bekijken, lekker lopen, dan zie je het meest!

Vaticaan is bijna altijd druk, maar op sommige dagen drukker dan op andere dagen... Maandag gaan veel mensen hierheen, omdat andere musea/bezienswaardigheden op maandag dicht zijn, woensdag is er audiëntie van de paus, dus ook druk. Voor de Vaticaanse musea kun je via internet nu ook reserveren (4 euri extra, maar scheelt wel een rij...)

Als je naar het Forum Romanum gaat, kun je het beste een combinatiekaartje kopen, waarmee je ook naar het Colosseum kan. Dat is een dag of twee drie geldig, scheelt ook weer in de rij staan bij het Colosseum!

Om de stad een dagje te ontvluchten kun je ook met de trein naar Ostia gaan, mooie ruïnes van een oude havenstad met mozaïeken en schilderingen, leuk om een (halve) dag rond te dwalen.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Ostia is zeker leuk! (ostia antica heet het trouwens officieel).

Als je niet zo van ruines houdt kun je bij ostia ook naar het strand (afhankelijk van het weer natuurlijk als je gaat), moet je geloof ik twee haltes verder hebben. Maar ik ben er nooit geweest, want ik ben meer van het cultuur snuiven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven