Automatische voederbak

05-11-2012 21:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik een paar daagjes weg en poes blijft thuis. Het gaat om 4 dagen, de eerste dag voeren we zelf en de 3e dag komt iemand voeren (en knuffelen). Dag 4 ben ik er dus zelf weer

Nu zat ik een beetje te zoeken naar voederbakken die automatisch opengaan, maar overal zijn zulke wisselende reacties! Bijna overal staat wel dat hij opengebroken kan worden, en onze kat is nogal een sloper

Voor de visualisering:

Wie heeft er ervaring met dit soort bakken? Aanrader of niet? En welke dan?
Ik heb deze voor als we een paar dagen weggaan, werkt perfect!

http://dieren.marktplaza. ... d-en-kat-Inh-15102157.htm
quote:moekie76 schreef op 05 november 2012 @ 21:17:

Ik heb deze voor als we een paar dagen weggaan, werkt perfect!

http://dieren.marktplaza. ... d-en-kat-Inh-15102157.htmZo'n bak zou bij mijn poes de eerste dat leeg zijn denk ik Het is nogal een veelvraat, daarom krijgt ze niet ongelimiteerd te eten.
Oeps haha, lekker ding, een veelvraat en een sloper haha...
Is er niemand die je kent die een voederbak heeft die je een paar dagen kan lenen? Zo kan poes even oefenen?
Hij komt er bekaaid vanaf zo Gelukkig is het wel een lieverd!
quote:mimi73 schreef op 05 november 2012 @ 21:31:

Is er niemand die je kent die een voederbak heeft die je een paar dagen kan lenen? Zo kan poes even oefenen?Voor zover ik weet niet, weinig poezen in de omgeving :( Maar bedankt voor de suggesties!
Ik geef als ik 3 dagen weg ben gewoon op dag 1 2x zoveel eten in zijn bakje.

Dat eet hij vast wel op dag 1 op en dan heeft hij op dag 2 een beetje honger (niks aan te doen).

Op dag 3 voer ik hem zelf weer en krijgt hij extra lekker eten en veel aandacht.
Zelf ben ik er niet een voorstander van. En het eten staat er lang in en je moet dan katten hebben die niet en harde en zachte brokken eten. Nu ga je maar even weg dus niet veel risico maar wat als dat ding het niet doet? Of weet ik veel wat meer. Eerlijk gezegd zijn de dagen nu zo weinig dat je niet veel risico loopt maar ik weet dat het best prijzig is, kan je dan niet vragen of die oppas nog een keer extra komt?

Hetzelfde heb ik trouwens met waterbakken, ik heb altijd een grote bak in de badkamer staan omdat mijn kleinste graag met water speelt en vaak de bak omgooit. Dus als ik een dagje weg ben zet ik ook een teil neer met zoveel water dat hij hem niet kan omgooien.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:mieke1966 schreef op 05 november 2012 @ 21:33:

Ik geef als ik 3 dagen weg ben gewoon op dag 1 2x zoveel eten in zijn bakje.

Dat eet hij vast wel op dag 1 op en dan heeft hij op dag 2 een beetje honger (niks aan te doen).

Op dag 3 voer ik hem zelf weer en krijgt hij extra lekker eten en veel aandacht.Lijkt mij ook het beste. Een keertje een dag minder/niet eten gaat poes niet dood van. Vrienden van mij doen het ook zo.
Mijn katten waren doodsbang voor dat ding. Dus ze aten niet. En niet eten is erg slecht voor katten.
Hmm misschien dan toch maar inderdaad de eerste dag extra veel geven... Zal hij ook wel overleven
Ik heb deze: klik. Prima ding, mijn kat heeft hem nog nooit open gekregen. En je kunt 4 vakjes vullen, dus dan kan de kat bijv 2 keer per dag eten. In mijn geval ideaal, aangezien poeslief alles wat eetbaar is in één keer naar binnen schrokt als het voor haar neus staat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven