Werk & Studie alle pijlers

tip kleding sollicitatie

06-11-2012 17:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
HELP.....eindelijk ben ik uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek.

Nu is dit voor het eerst in 10 jaar dat ik weer solliciteer naar een baan met wat meer inhoud. Het gaat om een administratieve baan met klantencontact/beheer. Wat moet ik aan? Heel netjes(rok,pumps en jasje) of gewoon netjes (zwarte of grijze broek, laarzen en jasje).

Wie kan me opweg helpen?
Hangt helemaal van het bedrijf af...
klinkt beide als nette representatieve kleding, ik zou als ik jou was gaan voor datgene waar je je het prettigst in voelt. Loop je altijd in een broek doe je een nette broek aan en vice versa. Als je je niet op je gemak voelt in je eigen kleding straal je dat ook vaak uit.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
ik zou gaan voor broek met pumps (mooier dan laarzen) en een jasje ;)
afhankelijk van het bedrijf kan het vast alletwee wel (ga ervan uit dat je rok geen vrolijke feestprint of doodskoppen heeft ) Welke kleuren hebben we het over?

Persoonlijk zou ik bij de broek ook pumps doen ipv laarzen (als de broek lang genoeg is, anders gewoon de rok aandoen).
Rok, kasje en pumps is in Nederland al heel sne heeel netjes.

Ga anders even stalken, rij naar bedrijf en kijk wat er zoal in en uit loopt
Dit raad ik ook aan.quote:lilalinda schreef op 06 november 2012 @ 18:00:

Rok, kasje en pumps is in Nederland al heel sne heeel netjes.

Ga anders even stalken, rij naar bedrijf en kijk wat er zoal in en uit loopt
Ik zou in ieder geval geen laarzen in je broek doen, dan kan je beter een broek aandoen en mooie nette pumps.
Als je maar zorgt dat alles heel en schoon maar geen broek in je laarzen.
oke, bedankt voor de tips! wat dachten jullie van een taupekleurig simpel jurkje, zwart jasje, en taupe pumps? maar wat voor kleur panty? dik of dun......oh wat erg, ik kom er nu achter dat ik eigenlijk nooit echt nadenk over kleding.....
even voor de zekerheid: broek in laarzen staat niemand mooi.

(oke, slanke meisjes van 14)
quote:ikweethetevennietmeer schreef op 06 november 2012 @ 22:52:

oke, bedankt voor de tips! wat dachten jullie van een taupekleurig simpel jurkje, zwart jasje, en taupe pumps? maar wat voor kleur panty? dik of dun......oh wat erg, ik kom er nu achter dat ik eigenlijk nooit echt nadenk over kleding.....Grijze panty's, 15 den.
quote:ikweethetevennietmeer schreef op 06 november 2012 @ 22:52:

oke, bedankt voor de tips! wat dachten jullie van een taupekleurig simpel jurkje, zwart jasje, en taupe pumps? maar wat voor kleur panty? dik of dun......oh wat erg, ik kom er nu achter dat ik eigenlijk nooit echt nadenk over kleding.....

vast wel mooi, maar past het bij het bedrijf?

als er een spijkerbroeken-cultuur heerst, dan ben je zwaar overdressed
ik zeg altijd beter overdressed dan under dressed. Maar vaak krijg je al een idee van de bedrijfscultuur als je een website bekijkt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:lollypopje schreef op 07 november 2012 @ 11:23:

ik zeg altijd beter overdressed dan under dressed. Maar vaak krijg je al een idee van de bedrijfscultuur als je een website bekijkt.dat is waar, maar de plank misslaan is andere zaak
quote:lilalinda schreef op 07 november 2012 @ 11:32:

[...]

dat is waar, maar de plank misslaan is andere zaakklopt, maar je slaat eerder de plank mis, als je in een spijkerbroek komt en iedereen loopt in pak. Dan als jij in pak komt en iedereen loopt in een spijkerbroek.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:lollypopje schreef op 07 november 2012 @ 11:48:

[...]

klopt, maar je slaat eerder de plank mis, als je in een spijkerbroek komt en iedereen loopt in pak. Dan als jij in pak komt en iedereen loopt in een spijkerbroek.gaan wij nu discusieren terwijl we allebei hetzelfde zeggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven