Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:ModeratorViva schreef op 31 oktober 2012 @ 17:10:

De versie met updates is nu alsnog onderweg naar Apple! Ik hoop dat straks de beloofde verbeteringen wel echt werken Jaja... eerst zien, dan geloven!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Beste Mods, Techn.dienst,

Ik heb alleen bij IE hetvolgende probleem; bij beginblad staat de top 10 onder elkaar. En als ik naar een pijler ga loopt nog meer door elkaar.

Verder heb ik een laptop, W7 en alleen onder IE dit probleem.

Printscreen kan ik evt. mailen.
Viva iPhone app

Als de openings post lang is kan ik deze niet volledig lezen.

Volgende posts die lang zijn, zijn wel scrollbaar.
Je bent zelf een theepot
quote:Prik_een_Vorkje schreef op 04 november 2012 @ 16:31:

Beste Mods, Techn.dienst,

Ik heb alleen bij IE hetvolgende probleem; bij beginblad staat de top 10 onder elkaar. En als ik naar een pijler ga loopt nog meer door elkaar.

Verder heb ik een laptop, W7 en alleen onder IE dit probleem.

Printscreen kan ik evt. mailen.

Hi,

Gaarne een printscreen mailen, want hier ziet alles er in IE goed uit. Welke versie van IE heb je? Te vinden via Opties->Over Internet Explorer.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

quote:SuzanneSuus schreef op 04 november 2012 @ 19:14:

Viva iPhone app

Deze bug was ons nog niet bekend, wellicht dat het iets te maken heeft met het soms lange laden van de app. Die snelheid is namelijk wel iets waar al aan gewerkt wordt.

Ook is er een nieuwe app versie op komt. Daar zijn wel andere bugs gefixed, maar misschien kun je als die app versie in de store staat even opnieuw testen of je het probleem nog steeds hebt.

Hoi Mods!

Geen bug, maar ik hoop dat ik hier toch goed zit en niet nummer 100 ben die dit meldt:

Ik wil even opmerken dat ik heel blij ben met het lijstje 'actieve onderwerpen' op het mobiele forum! Op het gewone forum kan ik nergens (meer?) zien of er een reactie komt op topics die ik langer dan 10 topics geleden heb bekeken. En da's soms best jammer.
Hi!

Ik krijg in IE9 constant de melding "viva forum reageert niet meer", dan staat hij dus vast en als ik dan een seconde of 15 wacht werkt het weer.

Het zit niet in mijn laptop, want andere sites werken prima.
quote:ModeratorViva schreef op 05 november 2012 @ 13:00:

[...]

Deze bug was ons nog niet bekend, wellicht dat het iets te maken heeft met het soms lange laden van de app. Die snelheid is namelijk wel iets waar al aan gewerkt wordt.

Ook is er een nieuwe app versie op komt. Daar zijn wel andere bugs gefixed, maar misschien kun je als die app versie in de store staat even opnieuw testen of je het probleem nog steeds hebt.

Ik kon de foutmelding ook al niet vinden, was ff zoeken hier ;)

Vind de opmerking over langzaam laden niet onlogisch. Want zie lange 1ste posts soms prima en dan weer korte posts afgekapt worden.

Ik wacht de update af (LOL) en zal als ik het weer zie langer wachten.

Mocht het naar mijn idee niet aan het laden liggen, zal ik het opnieuw melden

Dank voor de reactie
Je bent zelf een theepot
quote:yette schreef op 06 november 2012 @ 11:09:

Hoi Mods!

Geen bug, maar ik hoop dat ik hier toch goed zit en niet nummer 100 ben die dit meldt:

Ik wil even opmerken dat ik heel blij ben met het lijstje 'actieve onderwerpen' op het mobiele forum! Op het gewone forum kan ik nergens (meer?) zien of er een reactie komt op topics die ik langer dan 10 topics geleden heb bekeken. En da's soms best jammer.Je kan toch op je eigen loepje klikken?
quote:SuzanneSuus schreef op zondag 04 november 2012 19:14 Viva iPhone app

dat is al een tijdje zo. Als je op terug klikt, en dan weer het betreffende topic opent zie je (meestal) wel de hele OP.

Handig is anders, dat wel...

Ik heb vaak dat reacties helemaal niet weergegeven worden, gewoon alleen witte vlakken.

Kan met laden te maken hebben.

En links in de OP kan ik niet aan klikken. Kan daar ook iets aan gedaan worden?
quote:Frizzy schreef op 06 november 2012 @ 20:12:

[...]

Je kan toch op je eigen loepje klikken?Verrek, dat werkt inderdaad hetzelfde veel prettiger dan 'Mijn Laatste', thanx!
quote:yette schreef op 07 november 2012 @ 10:31:

[...]

Verrek, dat werkt inderdaad hetzelfde veel prettiger dan 'Mijn Laatste', thanx!Haha! En die gewoon even in je favorieten zetten, iedere keer als je die opent ververst hij dus staan de meest recente topics bovenin.
quote:Aimee86 schreef op 06 november 2012 @ 22:04:

[...]

dat is al een tijdje zo. Als je op terug klikt, en dan weer het betreffende topic opent zie je (meestal) wel de hele OP.

Handig is anders, dat wel...

Ik heb vaak dat reacties helemaal niet weergegeven worden, gewoon alleen witte vlakken.

Kan met laden te maken hebben.

En links in de OP kan ik niet aan klikken. Kan daar ook iets aan gedaan worden?

Dat is vermoedelijk ook een gevolg van de soms lange laadtijd. Er is een manier bedacht om de pagina sneller te laten laden (door niet meteen de hele pagina te laden, wat nu gebeurt, maar alleen datgene dat je in beeld ziet). Dat zit nog niet in deze update, maar als het goed is wel in de update daarna waar nu al aan gewerkt wordt.

Het gebruik van externe links werkte in de app nooit goed, maar dat is wel in deze update aangepast. Ik vermoed/hoop dat daarmee ook jouw beschreven probleem verleden tijd is, dat zullen we spoedig kunnen testen.

Het is nog even wachten tot Apple de nieuwe versie in de store zet en daarna fingers crossed dat alle beloofde verbeteringen wel werken

Ik denk ook dat het te maken heeft met de laad tijd, want dat dingetje naast wifi blijft draaien.

Ik open het topic gewoon even opnieuw, of via de iPad
Heel irritant op het mobiele forum, maar niet in de app (want geen iphone) is het slecht aanklikbaar zijn van topics. Dit lijkt zo te zijn sinds die stomme advertenties zoals van de Linda er gekomen zijn. Het lijkt niet zo te zijn bij die alleen letteradvertenties. Elke keer als je een pijler aanklikt dan kom je op de blogs uit bijvoorbeeld en open je topic 6 uit de rij dan wordt topic 18 daadwerkelijk geopend. Refreshen helpt wel, maar het is stikirritant om dat elke keer dat je iets anders wil gaan lezen te moeten doen.

Ik vind het sowieso stom dat er advertenties op de mobiele versie zijn gekomen maar die stomme blokken zijn nog erger. Ik ga er in ieder geval zeker geen Linda vNan kopen.
Het Viva forum is papaja.
quote:steel_schaapje schreef op 08 november 2012 @ 10:32:

Mod, ik heb steeds een transparant vierkant met in het midden een vraagteken in beeld die meebeweegt als ik scroll. Als ik erop druk kom ik bij de Viva400 pagina. Ik denk dat jullie advertentie niet goed werkt.Edit van andere mod: ik zie hem inderdaad ook in Internet Explorer, niet in andere browsers. Ga het doorgeven aan iemand die er hopelijk iets slims mee kan doen. Bedankt voor het opmerken!

quote:NymphadoraTonks schreef op 07 november 2012 @ 19:24:

Heel irritant op het mobiele forum, maar niet in de app (want geen iphone) is het slecht aanklikbaar zijn van topics. Dit lijkt zo te zijn sinds die stomme advertenties zoals van de Linda er gekomen zijn. Het lijkt niet zo te zijn bij die alleen letteradvertenties. Elke keer als je een pijler aanklikt dan kom je op de blogs uit bijvoorbeeld en open je topic 6 uit de rij dan wordt topic 18 daadwerkelijk geopend. Refreshen helpt wel, maar het is stikirritant om dat elke keer dat je iets anders wil gaan lezen te moeten doen.

Ik vind het sowieso stom dat er advertenties op de mobiele versie zijn gekomen maar die stomme blokken zijn nog erger. Ik ga er in ieder geval zeker geen Linda vNan kopen.Hmm, ik heb het hier ook getest, maar alle links naar forumpijlers werkten hier goed. Ik kan dit probleem dus niet reproduceren. Misschien dat bij jou de pagina nog aan het laden is/was tijdens het klikken, waardoor een en ander nog verschuift tijdens het laden en je daardoor per ongeluk op de verkeerde plekken iets aanklikt?

Het werkt ook goed met andere advertenties, zodra die Linda advertentie komt duurt het gewoon vervelend lang. Zowel met wifi als 3g. Ik vind die balkadvertenties dus zeker geen verbetering. Forummen wordt er niet leuker van. Maar goed, blijkbaar ben ik de enige die daar last van heeft.
Het Viva forum is papaja.
Kan het kloppen dat als ik in het reactiescherm de smileys aanklik dat ik dan op de pagina van viva 400 terecht kom?
quote:gypsygirl-1 schreef op 08 november 2012 @ 16:12:

Kan het kloppen dat als ik in het reactiescherm de smileys aanklik dat ik dan op de pagina van viva 400 terecht kom?

Nee dat zou niet mogen gebeuren, hier net ook getest en probleem treedt hier niet op.

Misschien waren de smileys nog aan het laden waardoor je per ongeluk op een ander stukje van de site klikte dan de bedoeling was?

.
.
quote:ModeratorViva schreef op 08 november 2012 @ 16:20:

[...]

Nee dat zou niet mogen gebeuren, hier net ook getest en probleem treedt hier niet op.

Misschien waren de smileys nog aan het laden waardoor je per ongeluk op een ander stukje van de site klikte dan de bedoeling was?Neenee modje waar ik ook klik in het reactiescherm steeds kom ik eerst op de viva 400 terecht.
.
Huh? Ik reageer in het bug topic en als ik vervolgens een ander topic open staat mijn bericht daar?? )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven