Logeermatras (opvouwbaar?)
woensdag 7 november 2012 om 08:31
Wij zijn op zoek naar een logeermatras die niet zoveel plek inneemt als het niet gebruikt wordt. Ik heb wel van die opvouwbare dingen gezien bij Leen Bakker, maar die zijn maar 60 cm breed, dat lijkt me erg smal.
We hebben gedacht aan een opblaasmatras, maar mijn moeder vind die zo koud.
Heeft iemand een goed idee?
We hebben gedacht aan een opblaasmatras, maar mijn moeder vind die zo koud.
Heeft iemand een goed idee?
woensdag 7 november 2012 om 09:32
woensdag 7 november 2012 om 09:33
@ greetbilspleet; die zelfopblazende matrasjes werken vanzelf omdat er een schuim / foam inzit. Bij het opbouwen duw je hier de lucht uit en sluit je dmv het stopje de opening af.
Bij gebruik gewoon stopje eruit en de schuim / foam zuigt zig weer vol met lucht.
Maar verder
MIjn ouders hebben zo'n opvouwbaar bed, maar een paar jaar geleden was de originele matras kapot, dus zochten ze een nieuwe. Toen ook bij de leen bakker het goedkoopste matrasje gekocht. Deze was redelijk dun dus kon nog dubbel gevouwen worden.
Is het verder trouwens geen idee om een lits jumeaux velours dekbedovertrek te kopen en deze over het luchtbed te doen. wellicht dat het daar ook al iets warme van wordt.
Anders eventueel een topper over het luchtbed leggen.
In mijn ervaring zijn kinderen redelijk gemakkelijk wat slapen betreft dus zou ik me op je moeder focussen. Overleg met haar wat zij prettig zou vinden. Dan heb je ook iets waar zij zich in kan vinden.
Bij gebruik gewoon stopje eruit en de schuim / foam zuigt zig weer vol met lucht.
Maar verder
MIjn ouders hebben zo'n opvouwbaar bed, maar een paar jaar geleden was de originele matras kapot, dus zochten ze een nieuwe. Toen ook bij de leen bakker het goedkoopste matrasje gekocht. Deze was redelijk dun dus kon nog dubbel gevouwen worden.
Is het verder trouwens geen idee om een lits jumeaux velours dekbedovertrek te kopen en deze over het luchtbed te doen. wellicht dat het daar ook al iets warme van wordt.
Anders eventueel een topper over het luchtbed leggen.
In mijn ervaring zijn kinderen redelijk gemakkelijk wat slapen betreft dus zou ik me op je moeder focussen. Overleg met haar wat zij prettig zou vinden. Dan heb je ook iets waar zij zich in kan vinden.
woensdag 7 november 2012 om 09:35
woensdag 7 november 2012 om 09:38
GreetBilspleet: die oprolbare ziet er goed uit inderdaad!
Die ene die ik had gevonden is 8 cm hoog en ik was bang dat die driehoeken zouden gaan verschuiven.
De slaapfauteuil is nog een optie, maar dan moet er een stoel in de woonkamer gewisseld worden voor die slaapfauteuil.
Vivaflamenca: zoiets is perfect, alleen is hij maar 60 cm breed, dat vind ik net te smal.
Die ene die ik had gevonden is 8 cm hoog en ik was bang dat die driehoeken zouden gaan verschuiven.
De slaapfauteuil is nog een optie, maar dan moet er een stoel in de woonkamer gewisseld worden voor die slaapfauteuil.
Vivaflamenca: zoiets is perfect, alleen is hij maar 60 cm breed, dat vind ik net te smal.
woensdag 7 november 2012 om 09:49
woensdag 7 november 2012 om 10:22
Ik zou voor deze gaan...
http://www.luchtbedplaza. ... frame-queen-luchtbed.html
Koude komt van onderop, dus als je eerst iets op de vloer legt, een oude deken misschien, helpt dat tegen koude en je beschermt de matras ook nog. En bovenop een lekker flanellen dik laken.
Of een molton van bij de action, zijn ze niet zo heel duur.
http://www.luchtbedplaza. ... frame-queen-luchtbed.html
Koude komt van onderop, dus als je eerst iets op de vloer legt, een oude deken misschien, helpt dat tegen koude en je beschermt de matras ook nog. En bovenop een lekker flanellen dik laken.
Of een molton van bij de action, zijn ze niet zo heel duur.