Mirena bijwerkingen
woensdag 7 november 2012 om 11:17
Volgens mij is dit het zoveelste mirena topic,..
Ik heb nu 4 maand de mirena spiraal.
Van begin af aan last van opgezette buik (voel me soms net zwanger)
En dat gaat (vaak) in combinatie met erge buikpijn. Heel erg vervelend.
Ook zit ik opeens (sinds een week of 2) echt compleet onder de pukkels, op mn voorhoofd en rug, en ook op mijn borst en benen.. Ik dacht eerst dat het door vette of verkeerde voeding kwam, maar ik heb niets geks gegeten of gedronken. Ik heb NOOIT pukkels gehad, alleen een stuk of 2 als ik ongesteld moest worden.. Nu zit mijn voorhoofd eronder.. Ik heb geen idee wat ik hier tegen moet doen. Normaal is mijn huid enorm droog en gevoelig, dus agressieve dingen zoals clearasil is geen goed idee.
Mijn menstruatie is bijna weg,daar ben ik erg blij mee. Ook voel ik me niet meer zo emotioneel als ik met de pil had, en heb ik wat meer zin in seks (dat was minder geworden door de pil)
Wat moet ik hiermee?? Mijn spiraal zit wel goed, ben eind augustus op controle geweest bij de gynaecoloog. Maar de buikpijn maakt dat ik me gewoon 2 of 3 dagen per week niet lekker voel. Dat lijkt me niet gezond.. In combinatie met die pukkels brengt het me enorm aan het twijfelen of ik hier wel mee moet doorzetten..
Ik heb nu 4 maand de mirena spiraal.
Van begin af aan last van opgezette buik (voel me soms net zwanger)
En dat gaat (vaak) in combinatie met erge buikpijn. Heel erg vervelend.
Ook zit ik opeens (sinds een week of 2) echt compleet onder de pukkels, op mn voorhoofd en rug, en ook op mijn borst en benen.. Ik dacht eerst dat het door vette of verkeerde voeding kwam, maar ik heb niets geks gegeten of gedronken. Ik heb NOOIT pukkels gehad, alleen een stuk of 2 als ik ongesteld moest worden.. Nu zit mijn voorhoofd eronder.. Ik heb geen idee wat ik hier tegen moet doen. Normaal is mijn huid enorm droog en gevoelig, dus agressieve dingen zoals clearasil is geen goed idee.
Mijn menstruatie is bijna weg,daar ben ik erg blij mee. Ook voel ik me niet meer zo emotioneel als ik met de pil had, en heb ik wat meer zin in seks (dat was minder geworden door de pil)
Wat moet ik hiermee?? Mijn spiraal zit wel goed, ben eind augustus op controle geweest bij de gynaecoloog. Maar de buikpijn maakt dat ik me gewoon 2 of 3 dagen per week niet lekker voel. Dat lijkt me niet gezond.. In combinatie met die pukkels brengt het me enorm aan het twijfelen of ik hier wel mee moet doorzetten..
woensdag 7 november 2012 om 12:00
Ik kreeg juist na bijna 4 jaar de mirena te hebben veel buikpijn. Was een verademing toen hij eruit was! Mijn huid reageerde er niet op.. De eerste tijden vond ik het ideaal.. Al had ik idd ook vaak het gevoel zo rond de menstruatie periode dat mijn buik erg opgezet was en er allerlei mogelijke zwangerschapsklachten naar boven kwamen.. Vele testen er tegen aan en bleek niet zo te zijn! Maar goed ik kan niet zeggen dat ik het de meest ideale wijze van anticonceptie vind.
Het kan idd ook zo zijn dat je lichaam nu helemaal aan het resetten is, van de hormonen vanuit de pil naar omschakeling mirena! Dat kan ook de pukkel explosie uitgelokt hebben!
Het kan idd ook zo zijn dat je lichaam nu helemaal aan het resetten is, van de hormonen vanuit de pil naar omschakeling mirena! Dat kan ook de pukkel explosie uitgelokt hebben!
Na regen komt zonneschijn!!
woensdag 7 november 2012 om 13:03
woensdag 7 november 2012 om 13:23
Heb de Mirena in augustus ook laten zetten. Een kant van mn buik (ja, I know, klinkt vreemd) blijft opgezwollen. Gelukkig niet pijnlijk, maar dat je buik dus opgezwollen is lijkt mij niet zo raar. Wel de pijn. Zeker als t al zo lang duurt.
Ik heb verder geen bijwerkingen gehad, behalve een hoger libido. De eerste 2 weken wel buikpijn, maar dat is uiteindelijk weg getrokken.
Die vettige huid kan idd te maken hebben met het resetten van de pil naar niks naar mirena. Even aankijken en anders naar de HA. Mssn kan die je doorverwijzen naar de dermatoloog als t zo erg blijft aanhouden.
Ik heb verder geen bijwerkingen gehad, behalve een hoger libido. De eerste 2 weken wel buikpijn, maar dat is uiteindelijk weg getrokken.
Die vettige huid kan idd te maken hebben met het resetten van de pil naar niks naar mirena. Even aankijken en anders naar de HA. Mssn kan die je doorverwijzen naar de dermatoloog als t zo erg blijft aanhouden.
woensdag 7 november 2012 om 13:35
In mijn geval heb ik de mirena eruit laten halen, wilde niet aan de anticonceptie ivm kinderwens.. Nu 31 weken zwanger. Straks ga ik weer aan de pil, ook niet ideaal aangezien de werking het beste is als je hem consequent op dezelfde tijden in neemt. Daar zal ik een systeem in moeten krijgen.. ...
Heel persoonlijk denk ik wat de beste anticonceptie is! Maar voor mij de mirena in ieder geval niet!
Heel persoonlijk denk ik wat de beste anticonceptie is! Maar voor mij de mirena in ieder geval niet!
Na regen komt zonneschijn!!
woensdag 7 november 2012 om 13:40
quote:joy76 schreef op 07 november 2012 @ 13:03:
Mijn vraag is dan nu ook wat voor jou wel de ideale wijze van conceptie is?
Geen idee, ik heb 5 verschillende 'pillen' gehad, die allemaal weer teveel bijwerkingen hadden..
Ik wil graag wat minder hormonen.. en de mirena leek mij het meest geschikt na overleg met ha
- implanon lijkt me niets, het idee vind ik gewoon niet fijn
- nuvaring ben ik bang dat ik het verkeerd doe,en alsnog zwanger raak
- koperspiraal wordt ik nog erger ongesteld van (zonder & met pil vloei ik door tampon en maandverband heen... geen optie dus)
- met condooms prutsen willen we niet want mijn vriend vind het pijn doen (??) en dan is de kans dat ik alsnog zwanger raak best groot (zijn beide soa-vrij getest hoor)
Welke optie dan.. Geen idee! Vind mezelf nog te jong voor kinderen hahaha.
Mijn vraag is dan nu ook wat voor jou wel de ideale wijze van conceptie is?
Geen idee, ik heb 5 verschillende 'pillen' gehad, die allemaal weer teveel bijwerkingen hadden..
Ik wil graag wat minder hormonen.. en de mirena leek mij het meest geschikt na overleg met ha
- implanon lijkt me niets, het idee vind ik gewoon niet fijn
- nuvaring ben ik bang dat ik het verkeerd doe,en alsnog zwanger raak
- koperspiraal wordt ik nog erger ongesteld van (zonder & met pil vloei ik door tampon en maandverband heen... geen optie dus)
- met condooms prutsen willen we niet want mijn vriend vind het pijn doen (??) en dan is de kans dat ik alsnog zwanger raak best groot (zijn beide soa-vrij getest hoor)
Welke optie dan.. Geen idee! Vind mezelf nog te jong voor kinderen hahaha.
woensdag 7 november 2012 om 16:50
De eerste keer is de Mirena verwijderd nadat ik een ontsteking aan een van mijn eileiders had. Ik bleef steeds rechtsonder buikpijn houden en de Mirena was dus waarschijnlijk de oorzaak! Baalde er enorm van dat hij eruit moest, want ik vond het een verademing om nauwelijks meer ongesteld te zijn...en vooral van dat jankerige PMS incl vreetbuien af te zijn!!
Heb inmiddels na de geboorte van mijn zoontje meteen weer de Mirena laten plaatsen en dit keer zit hij inmiddels een jaar zonder grote problemen.
Eerlijk is eerlijk, je hebt er wat ongemak van de eerste maanden, wat zeurderig gevoel in buik etc, maar ik vind de voordelen vele malen zwaarder wegen. Hier een happy customer, dus!!
Heb inmiddels na de geboorte van mijn zoontje meteen weer de Mirena laten plaatsen en dit keer zit hij inmiddels een jaar zonder grote problemen.
Eerlijk is eerlijk, je hebt er wat ongemak van de eerste maanden, wat zeurderig gevoel in buik etc, maar ik vind de voordelen vele malen zwaarder wegen. Hier een happy customer, dus!!
donderdag 8 november 2012 om 11:12