Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
@Dreamer: Klinkt erg leuk die kaart voor die kunstliefhebber. Herkenbaar ook dat zelf willen houden. Ik heb nu spijt van een verstuurde kaart aangezien deze ook niet meer te krijgen is. Hij was onderdeel van een boekje dat nog wel te koop is, maar net deze ene kaart zit er niet meer in.

@Origami: Jammer dat het zo tegenvalt. Geen leuke herstart.

@Droomz: Hoe kom jij aan een Nederlander? NL had jij toch uit staan of vergis ik mij?

Ik ben trouwens blij dat ik die Finse met al die kaarten niet dat hele leuke kaartje heb gestuurd. Zij schrijft n.a.v. haar niet vloeiende Engels dit in haar profiel: "I would love to write you more on the postcards and thank you notes if I only could." En inderdaad meer dan een thank you kon er niet af. Niet eens een antwoord op mijn vragen. Lekker makkelijk hoor, doe vooral geen moeite. Als je wilt dan kun je toch? In Finland hebben ze toch ook wel woordenboeken of google?
Ik heb Nederland uit staan, maar Leuven ligt in Belgie en het was dus een kaart van onze zuiderburen.

Hoewel...misschien is er ook in Nederland wel een Leuven?
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
heb net een hurray uit.... Duitsland.

zal ik? Weer een kaartje naar onze buren? Vorige maand, aldus het overzicht dat je krijgt, ging een kwart daarheen en ontving ik ook een kwart daarvan.

edit: I did and I got..
Later is nu
Ja België, dat kan natuurlijk ook. Ik had eerlijk gezegd helemaal niet meer aan onze Vlaamse medemens gedacht.

@Dreamer: Misschien een schrale troost, maar ik krijg al een tijdje geen Duitse adressen meer omdat mijn huidige Duitse PC-er zijn registraties door zijn dochter laat doen. En die zien elkaar duidelijk niet al te vaak. Ik zou al blij zijn met een nieuw Duits adres.
Haha, Indie

Ik zou het wel handig vinden, eigenlijk. Kan er nu 8 tegelijk laten reizen, dus één minder is niet zo erg. Kan al bijna 9! Maarja.. ik heb Finland en Belarus inmiddels ook best vaak. Een kaartje erbij = een land erbij?

Toch blijft kaartjes zoeken en krijgen nog leuk. Na 2 maand
Later is nu
Scheelt misschien dat er niet heel veel deelnemende belgen zijn

Duitsland krijg ik ook altijd wel. Ik mis de grote hoeveelheid finnen
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Was een weekje niet thuis en ha opeens een stuk-of-wat hurray's en kaartjes in de bus. Leuk! Leuk ook om hier even weer te kijken wat jullie hebben gekregen en verstuurd. Ik heb nu o.a. een kaart uit Japan, iemand die benieuwd was wat ik haar ga sturen (heb haar uitgelegd dat zij weer een kaart van iemand anders op d'aarde krijgt, heb iig direct swaps uitstaan), en weer één uit Taiwan!

Denk dat ik nu écht even afwacht tot ik weer een paar kaarten in één keer kan sturen.
De weekendbezorger bracht mij een envelop met bestelde kaarten, maar geen officials.

Er liggen wat ansichten klaar om beschreven te worden: een landkaart voor een Poolse, een auto voor een Fin, een kasteel voor een Britse, een postzegel gaat naar Singapore, klompen naar Tsjechië en een Aziatische koe gaat naar Zwitserland.

@Dreamer > ik heb Hollandse koeienpostzegels op mijn oosterse koeienbeest geplakt. Loeit lekker weg.

@Droomz > Leuven is een reuze gezellige Belgische studentenstad waar veel Nederlandse uitgelote studenten geneeskunde hun heil zoeken. Voor zover ik weet is er geen Leuven NL.

@Indie > grappige kaart, nog nooit eerder gezien.

Ik had deze week ook een stel super korte hurrays en ook nog een lege. Ook al heb ik meer dan 1400 kaarten ontvangen en verstuurd, ik schrijf nog steeds een persoonlijk verhaal op elke kaart en ga bij mijn hurray uitvoerig in op de tekst van de afzender.

@OJNJ > was de Japanse een newbe?

Hoogste tijd voor een tuk, morgenochtend/straks eindelijk uitslapen!
Woow! 1400 kaarten. Wat veel. Hoe lang ben je al bezig? Kom ik aan met mijn 5 verstuurd ( aangekomen) en 6 ontvangen haha.
Het topic stond op pagina drie...

Zojuist langs de brievenbus gereden en het volgende gepost: groenten naar Litouwen, een boot naar Frankrijk, boeken naar Indonesië en een bollenveld naar Hong Kong.

Gisteren mijn eerste kerstkaart ontvangen, nog wel uit NL. Veel te vroeg en absoluut niet mijn ding. De afzendster is wel dol op dit soort kaarten, maar is het niet de bedoeling om de ontvanger blij te verrassen?

@Italie meisje > ik ben bijna drie jaar aan het postcrossen.
Ik heb afgelopen dagen hurrays gekregen, wil nu eigenlijk wel weer eens een kaartje

Mag inmiddels wel weer een kaartje meer onderweg hebben. Kan 3 adressen trekken. Doe ik morgen, denk ik
Later is nu
quote:neferisis schreef op 06 november 2012 @ 17:29:

Het topic stond op pagina drie...

Sorry, de kaarten en hurray's wilden maar niet komen. Zat ik dan met mijn scanner en mijn molen......

Nu eindelijk, na bijna een week wachten, weer een hurray. Twee zelfs, twee uitersten.

Eentje was leeg dus die pc-er kan weer een berichtje van mij verwachten, zeker omdat ik ook op verzoek nog iets had bijgesloten. Hoe onbeschoft.

En de tweede was een uitschieter in positieve zin. Ik had een Poolse duursportliefhebber een kaart gestuurd van de Elfstedentocht met daarop wat uitleg. Hij reageerde dol enthousiast. Niet alleen om de kaart, maar hij had zich d.m.v. wikipedia en google-translate verdiept in het fenomeen en was daar erg van onder de indruk. Erg leuk om te lezen.

Twee nieuwe adressen aangevraagd. Belarus en Australië. Met beide profielen kan ik wel wat.
Wat leuk zo'n enthousiaste Pool! En wat goed dat je een kaartje van de Elfstedentocht had

Ik heb maar weer eens postzegels gekocht en ga zo 'trekken'
Later is nu
Taiwan, China en Spanje (Tenerife)

Allemaal jonge mensen/studenten. Leuke profielen

Ik dacht, ik doe het snel, want Finland en Duitsland zijn nog onderweg.. maar dit is ook al de 3e naar Taiwan en de 2e naar China Het blijft exotisch natuurlijk!
Later is nu
Ik heb 1 kaart naar Duitsland die nu al 27 dagen onderweg is. Wel beetje veel vind ik. Zit er aan te denken om haar een.bericht te doen, maar wat zet ik er dan in? Gewoon vragen of ze al wat gekregen heeft?
Geen idee Italie-Meisje. Is ze wel online geweest?

Ik kreeg zojuist een blije hurray uit Duitsland. Net op tijd adressen aangevraagd dus

Naar China gaat een getekend kaartje van Marit Törnqvist. Was ooit van kinderzegels, ik vind ze zó leuk

Naar Taiwan ook van kinderzegels, tickels (snoepjes) van die gekleurde, en dan 3 rechtop met lachende gezichtjes

Naar Spanje een kaartje van Flow, vintage-achtig, een stel op het strand

Nu mezelf afvragen of ik nog een kaartje naar Duitsland ga doen, oftewel, ga ik voor nóg een adres.. de eerstvolgende zal sowieso Dld zijn, natuurlijk. Hmm.. Ik denk dat ik het hierbij laat
Later is nu
Ha, en echt nu net bij de post: een kaartje uit Tennessee en één uit Taiwan (van een Indonesische studente)
Later is nu
De laatste keer was 5 dagen geleden.

Nog een vraag: je zegt dat als jd nog een adres aanvraagt het Duitsland zal zijn. Hoe weet je dat? Is het niet helemaal toeval welke landen je krijgt? Zit er een systeem in? En is dat dan ook zo met de kaarten die je ontvangt?

Sorry voor alle vragen.
Wat gaaf uit Taiwan.
Pff.. kom er net echt pas achter dat er op kaarten onder het adres een stempel staat met je postcode en huisnummer. Blijk ik dus op m'n blog wel ons adres en m'n achternaam en het PC nummer weggehaald, maar niet die stempel

't Was even een klusje, maar die is weer geklaard.
Later is nu
Ja klopt, staat op alle brieven. Moet ik altijd op letten, werk sinds deze week bij de post :D.
Italië-Meisje.. het is gewoon vaak zo dat als ik een hurray uit Duitsland krijg, het eerste adres dat ik aanvraag ook weer Duitsland is. Jammer maar helaas. Ik heb zo al een behoorlijke correspondentie met Duitsland. Je krijgt elke maand een overzicht, meer dan een kwart kwam en ging naar Duitsland

Dat is ook de reden dat Droomz steeds 10 kaarten ineens verstuurd, toch Droomz? Duitsland gaat natuurlijk ook meestal het snelst, als je dan gelijk na een hurray weer een adres vraagt dan stuur je daar veel heen.

Geen idee of het ook zo is als je kaarten ontvangt

Taiwan is écht wel gaaf! Maar die had ik dus al een keertje.. ik wil eigenlijk wel meer variatie. Maar blijf geduldig en blij
Later is nu
quote:Italie_Meisje schreef op 07 november 2012 @ 16:23:

Ja klopt, staat op alle brieven. Moet ik altijd op letten, werk sinds deze week bij de post :D.Staat niet op alle kaarten. En soms ook een verkeerde.. zo stond op één een G ipv een B haha..
Later is nu
Hoort er wel op te staan, soms gaat het idd mis, dan leest de machine ze niet.

Die verkeerde codes had ik gisteren op het werk een paar keer, dan leest de machine het niet goed. Heel irritant want dan klopt er niks meer van, kun je de boel weer gaan oplossen. En zo zijn kaarten en brieven weer langer onderweg. Wel leuk werk om te doen verder het postsorteren.
Geen officials ontvangen, wel een dikke envelop uit Venetië met een aantal prachtige kunstkaarten, stickers en postzegels. Zomaar een extraatje van een Italiaanse postcrosser, omdat zij mijn hurray zo leuk vond.

@Indie > de enthousiaste hurray maakt de lege niet goed, maar brengt je wel in een betere stemming.

Hebben er al kaarten een plekje in de molen gevonden?

@Dreamer > je hebt nou eenmaal de meeste kans op een adres uit een land met veel deelnemers. Toen ik net begon werd ik overspoeld met adressen uit Finland.

Ik probeer ook wel eens een adres aan te vragen als er een interessant land voorbij komt op het bewegende lijstje ('what's happening now'). Ik had gisteren geluk: Kazakhstan.

@Italie-meisje > misschien mag je binnenkort wel een official bij iemand in de bus gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven