wat wel en wat niet met een gebitsprothese

zaterdag 3 november 2012 om 22:56
quote:Mopsie41 schreef op zaterdag 03 november 2012 22:48 Overigens knap dat iedereen er hier zo vrij over praat. In de tegenwoordige tijd is het "not done" om op jongere leeftijd al aan de kunstkiezen te moeten.
Overigens ben ik het niet eens dat een slecht gebit alleen komt door slechte verzorging.
Ik heb altijd braaf en goed gepoetst, maar helaas is door tandenknarsen mijn gebit behoorlijk verprutst. 4 kiezen kwijt inmiddels omdat ik de wortels in de zenuw had geboord.
Zware medicijnen gehad de eerst 5 jaar van mijn leven, dus de opbouw van het glazuur was ook niet je-van-het.
Kaakbot is versleten, dus "kliklaminaat" is niet aan de orde.
Ik heb dus een plaatje (frame) en ik schaam me ervoor. Niemand ziet het, maar toch..........
Succes met je prothese! In het begin zal het pijn doen (spoelen met kamille verzacht) maar het komt goed!
Ik heb door knarsen en een wortelbreuk (mysterie van de eeuw) mijn bovengebit nogal vernacheld. Twee voortanden zaten los en ik had een wortelontsteking. Ik heb de tandarts bijna gesmeekt om er 1 te trekken en dat heeft ze gedaan.
Het enige waar ik bang voor ben is dat ik ooit iemand tref (lees: leuke man) die het stom/vies/lelijk vindt. Ik maak er zelf weleens grapjes over en m'n collega's doen rustig mee. De eerste weken vond ik het wel heel erg hoor. Wie wil er nou een vriendin zonder voortand? Ik ben nu aan het sparen voor een implantaat.
Mamasilly, je mag trouwens géén mondwater gebruiken he!
Edit: 2 andere collega's onder de dertig hebben ook beiden enkele implantaten. Ik ken eigenlijk niemand die nooit iets heeft met zijn/haar gebit. Is het geen gaatje, dan wel wortelbehandeling of zenuwbehandeling of trekken.
Overigens ben ik het niet eens dat een slecht gebit alleen komt door slechte verzorging.
Ik heb altijd braaf en goed gepoetst, maar helaas is door tandenknarsen mijn gebit behoorlijk verprutst. 4 kiezen kwijt inmiddels omdat ik de wortels in de zenuw had geboord.
Zware medicijnen gehad de eerst 5 jaar van mijn leven, dus de opbouw van het glazuur was ook niet je-van-het.
Kaakbot is versleten, dus "kliklaminaat" is niet aan de orde.
Ik heb dus een plaatje (frame) en ik schaam me ervoor. Niemand ziet het, maar toch..........
Succes met je prothese! In het begin zal het pijn doen (spoelen met kamille verzacht) maar het komt goed!
Ik heb door knarsen en een wortelbreuk (mysterie van de eeuw) mijn bovengebit nogal vernacheld. Twee voortanden zaten los en ik had een wortelontsteking. Ik heb de tandarts bijna gesmeekt om er 1 te trekken en dat heeft ze gedaan.
Het enige waar ik bang voor ben is dat ik ooit iemand tref (lees: leuke man) die het stom/vies/lelijk vindt. Ik maak er zelf weleens grapjes over en m'n collega's doen rustig mee. De eerste weken vond ik het wel heel erg hoor. Wie wil er nou een vriendin zonder voortand? Ik ben nu aan het sparen voor een implantaat.
Mamasilly, je mag trouwens géén mondwater gebruiken he!
Edit: 2 andere collega's onder de dertig hebben ook beiden enkele implantaten. Ik ken eigenlijk niemand die nooit iets heeft met zijn/haar gebit. Is het geen gaatje, dan wel wortelbehandeling of zenuwbehandeling of trekken.
zaterdag 3 november 2012 om 23:31
zondag 4 november 2012 om 20:40
Zat vandaag te denken ik ga mijn oude leventje weer oppakken
Maar wil er ook meer uit halen
Ik dacht aan 1x per maand zwemmen met gezin en zelf ook sporten
Daarnaast een leuke hobby zoeken
Meer aan me uiterlijk doen is ook iets wat ik graag wil
Maar ik wil nog meer
Ik wil alles wat op mijn wensen lijstje staat
En dat is erg veel haha
Kennen jullie dat gevoel dat je ineens je leven wil omgooien en alles anders wil doen en meer wil doen
Maar wil er ook meer uit halen
Ik dacht aan 1x per maand zwemmen met gezin en zelf ook sporten
Daarnaast een leuke hobby zoeken
Meer aan me uiterlijk doen is ook iets wat ik graag wil
Maar ik wil nog meer
Ik wil alles wat op mijn wensen lijstje staat
En dat is erg veel haha
Kennen jullie dat gevoel dat je ineens je leven wil omgooien en alles anders wil doen en meer wil doen

maandag 5 november 2012 om 01:23
quote:gipskruid schreef op 29 oktober 2012 @ 13:36:
[...]
Gelukkig zijn we er tegenwoordig achter dat Wolf niet bestaat en dat je geen gaatjes kan krijgen van een glas water. Nogmaals, gaatjes krijg je van suiker, plaque, veel zoet/eetmomenten. Het is vaak niet het slechte gebit dat in de familie zit maar de slechte mondhygiëne.Nou, dat moet je mijn Oom dan maar even vertellen, die heeft er hele nare operaties voor ondergaan.
[...]
Gelukkig zijn we er tegenwoordig achter dat Wolf niet bestaat en dat je geen gaatjes kan krijgen van een glas water. Nogmaals, gaatjes krijg je van suiker, plaque, veel zoet/eetmomenten. Het is vaak niet het slechte gebit dat in de familie zit maar de slechte mondhygiëne.Nou, dat moet je mijn Oom dan maar even vertellen, die heeft er hele nare operaties voor ondergaan.

maandag 5 november 2012 om 01:45
Je kunt er echt niet altijd zelf iets aan doen. Ik had op mujn 27e nog 2 melkkiezen (aan iedere kant 1), waar geen volwassen kiezen onder zaten. Ze moesten eruit vanwege verstrijken van de houdbaarheidstermijn. Resultaat: aan beide kanten n brug.
Op mijn 18e ongeluk gehad, voortand half kapot. Resultaat: een kroon.
Op mijn 18e ongeluk gehad, voortand half kapot. Resultaat: een kroon.
maandag 5 november 2012 om 20:12
Hey tuya ja praten gaat goed beetje slissen maar gaat vanzelf wel beter
Olvarit heb ik nu 3 van op vanaf donderdag
Vanaf gisteren kunnen eten maar gaat steeds beter
Hoop dat ik morgen onder er ook krijg dan kan ik spoelen :p
Ben bang dat ik heel lang ga spoelen lekker een frisse smaak in me mond haha
Olvarit heb ik nu 3 van op vanaf donderdag
Vanaf gisteren kunnen eten maar gaat steeds beter
Hoop dat ik morgen onder er ook krijg dan kan ik spoelen :p
Ben bang dat ik heel lang ga spoelen lekker een frisse smaak in me mond haha