Gezondheid alle pijlers

wat wel en wat niet met een gebitsprothese

29-10-2012 05:46 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort krijg ik een volledige prothese en vroeg me af wat zou je nou wel en niet meer kunnen met z'n ding

Ik weet toevallig dan nagelbijten niet meer gaat lukken en kaneel stokken ook geen goed plan zijn

Wie weet er nog meer?
Ja ik ken dat, vreselijk!

Ik hou van kaugom, dus ik heb in het begin genoeg soorten getest. Soms trap ik erin van iemand een kaugum aan te nemen..........grotttverrrrrr.........snel naar een toilet en krabben maar!
quote:Mopsie41 schreef op zaterdag 03 november 2012 22:48 Overigens knap dat iedereen er hier zo vrij over praat. In de tegenwoordige tijd is het "not done" om op jongere leeftijd al aan de kunstkiezen te moeten.

Overigens ben ik het niet eens dat een slecht gebit alleen komt door slechte verzorging.

Ik heb altijd braaf en goed gepoetst, maar helaas is door tandenknarsen mijn gebit behoorlijk verprutst. 4 kiezen kwijt inmiddels omdat ik de wortels in de zenuw had geboord.

Zware medicijnen gehad de eerst 5 jaar van mijn leven, dus de opbouw van het glazuur was ook niet je-van-het.

Kaakbot is versleten, dus "kliklaminaat" is niet aan de orde.

Ik heb dus een plaatje (frame) en ik schaam me ervoor. Niemand ziet het, maar toch..........

Succes met je prothese! In het begin zal het pijn doen (spoelen met kamille verzacht) maar het komt goed!

Ik heb door knarsen en een wortelbreuk (mysterie van de eeuw) mijn bovengebit nogal vernacheld. Twee voortanden zaten los en ik had een wortelontsteking. Ik heb de tandarts bijna gesmeekt om er 1 te trekken en dat heeft ze gedaan.

Het enige waar ik bang voor ben is dat ik ooit iemand tref (lees: leuke man) die het stom/vies/lelijk vindt. Ik maak er zelf weleens grapjes over en m'n collega's doen rustig mee. De eerste weken vond ik het wel heel erg hoor. Wie wil er nou een vriendin zonder voortand? Ik ben nu aan het sparen voor een implantaat.

Mamasilly, je mag trouwens géén mondwater gebruiken he!

Edit: 2 andere collega's onder de dertig hebben ook beiden enkele implantaten. Ik ken eigenlijk niemand die nooit iets heeft met zijn/haar gebit. Is het geen gaatje, dan wel wortelbehandeling of zenuwbehandeling of trekken.
Nee heb speciaal spoelwater

Ik schaam me verder ook niet voor de prothese

En kan er steeds beter mee overweg

Heb vandaag 2 flesjes bijvoeding gedronken met een rietje

3 glazen dubbelfris zonder rietje en 2 bakjes vla

Vrijdag 1 glas bijvoeding met rietje en donderdags niks

Dus ik ga vrolijk verder
Zat vandaag te denken ik ga mijn oude leventje weer oppakken

Maar wil er ook meer uit halen

Ik dacht aan 1x per maand zwemmen met gezin en zelf ook sporten

Daarnaast een leuke hobby zoeken

Meer aan me uiterlijk doen is ook iets wat ik graag wil

Maar ik wil nog meer

Ik wil alles wat op mijn wensen lijstje staat

En dat is erg veel haha

Kennen jullie dat gevoel dat je ineens je leven wil omgooien en alles anders wil doen en meer wil doen
Niet echt, maar ik wil wel wat van jouw pijnstillers als ik dat zo hoor
Ik heb alleen voor de narcose pijnstillers genomen daarna niet meer :p
Leed je sociale leven onder je slechte gebit dan? Heel begrijpelijk dat je nu mogelijkheden ziet en de boel om wilt gooien.
quote:gipskruid schreef op 29 oktober 2012 @ 13:36:

[...]

Gelukkig zijn we er tegenwoordig achter dat Wolf niet bestaat en dat je geen gaatjes kan krijgen van een glas water. Nogmaals, gaatjes krijg je van suiker, plaque, veel zoet/eetmomenten. Het is vaak niet het slechte gebit dat in de familie zit maar de slechte mondhygiëne.Nou, dat moet je mijn Oom dan maar even vertellen, die heeft er hele nare operaties voor ondergaan.
Je kunt er echt niet altijd zelf iets aan doen. Ik had op mujn 27e nog 2 melkkiezen (aan iedere kant 1), waar geen volwassen kiezen onder zaten. Ze moesten eruit vanwege verstrijken van de houdbaarheidstermijn. Resultaat: aan beide kanten n brug.

Op mijn 18e ongeluk gehad, voortand half kapot. Resultaat: een kroon.
Was laatst foto's aan het kijken van vroeger altijd big smile maar werdt steeds minder

Ik voelde me niet fijn met mijn gebit en kwam ook steeds minder buiten
Jaaaaaaaaaaa bovengebit er zelf uitgekregen!!!!!!!!!! En er weer in!!!!!!!!! Trots
Jeej

Hoe is het met de pijn? En het slissen? En is de Olvarit al op?
Hey tuya ja praten gaat goed beetje slissen maar gaat vanzelf wel beter

Olvarit heb ik nu 3 van op vanaf donderdag

Vanaf gisteren kunnen eten maar gaat steeds beter

Hoop dat ik morgen onder er ook krijg dan kan ik spoelen :p

Ben bang dat ik heel lang ga spoelen lekker een frisse smaak in me mond haha
Ik was gister de hele dag thuis en had de prothese uitgelaten. Deed vanmorgen behoorlijk pijn om em weer in te doen zeg. Dat je tanden in 1 dag al zoveel naar elkaar toegroeien had ik niet verwacht.
Ik ga dadelijk weer naar de Lidl

Wie weet nog lekker zacht of vloeibaar eten wat ik kan halen
Spekjes, macaroni (goed doorkoken), appelmoes, paté, drinkontbijt, bananen, etc
Blikje ragout warm maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven