slordig met geld ?
woensdag 7 november 2012 om 19:30
Afgelopen weekend een verhitte discussie met m'n vriendin over geld. Wij wonen apart, maar delen verder veel met elkaar. Beide hebben we niet echt veel inkomen, dus zuinig zijn met geld. Verder red ik het prima en kom niets tekort. De ruzie ontstond toen ik bij de supermarkt een verkoper van de straatkrant een flinke fooi gaf. Ik ken die jongen al zo'n jaar of drie. Heb altijd een goed contact met hem. Hij is met kerst ook een keer bij mij thuis komen eten. M'n vriendin vond het echter belachelijk dat ik hem een fooi gaf
( ¤ 10). Ze verweet mij dat ik altijd heel scherp op m'n uitgave let en dan toch zoiets doe. Ik vraag me nog steeds af of ik verkeerd bezig ben.
( ¤ 10). Ze verweet mij dat ik altijd heel scherp op m'n uitgave let en dan toch zoiets doe. Ik vraag me nog steeds af of ik verkeerd bezig ben.
woensdag 7 november 2012 om 19:35
woensdag 7 november 2012 om 19:37
woensdag 7 november 2012 om 19:37
woensdag 7 november 2012 om 19:39
quote:himalaya schreef op 07 november 2012 @ 19:33:
Gaat zij over jouw geld? Kunnen jullie dingen nu niét meer doen doordat jij 10,- fooi hebt gegeven?Nee, ze gaat niet over mijn geld. Maar dat ik de laatste tijd minder inkomen heb, laat ik ook veel dingen. Minder uit eten gaan en minder naaar de kroeg, dat vind ze tegenstrjdig met fooi geven aan een straatkrantverkoper.
Gaat zij over jouw geld? Kunnen jullie dingen nu niét meer doen doordat jij 10,- fooi hebt gegeven?Nee, ze gaat niet over mijn geld. Maar dat ik de laatste tijd minder inkomen heb, laat ik ook veel dingen. Minder uit eten gaan en minder naaar de kroeg, dat vind ze tegenstrjdig met fooi geven aan een straatkrantverkoper.
woensdag 7 november 2012 om 19:40
Nou ik snap haar wel. Jullie doen samen met het geld begrijp ik, en jullie leven zuinig. Dan is een fooi van 10 euro wel erg veel. Ik geef nog niet eens 10 euro fooi in een restaurant. Een fooi voor een krantenman zou ook 1 of 2 euro kunnen zijn.
Ik zou denk ik ook even mn wenkbrauwen fronsen als mijn vriend dat deed als wij gezamenlijk het geld beheren.
Ik zou denk ik ook even mn wenkbrauwen fronsen als mijn vriend dat deed als wij gezamenlijk het geld beheren.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
woensdag 7 november 2012 om 19:40
Snap je vriendin op zich wel. Mijn vriend geeft ook makkelijk 20 euro weg voor medicijnen voor de kinderen van random personen die aan de deur komen vragen om geld. Ook toen we zelf nauwelijks rondkwamen. Leuk vond ik het ook niet, wel heel zuinig moeten zijn met van alles; maar weggeven kan wel.
Aan de andere kant vond ik het ook wel weer lief van hem en heb er geen drama van gemaakt verder.
Wel jammer dat later die maand we de boodschappen niet konden betalen, maar ja, dat is ook weer losgelopen en hij hield er een goed gevoel aan over.
En dat is ook veel waard.
Aan de andere kant vond ik het ook wel weer lief van hem en heb er geen drama van gemaakt verder.
Wel jammer dat later die maand we de boodschappen niet konden betalen, maar ja, dat is ook weer losgelopen en hij hield er een goed gevoel aan over.
En dat is ook veel waard.
woensdag 7 november 2012 om 19:43