Geld & Recht alle pijlers

Mail van de ING

08-11-2012 13:07 15 berichten
Ik heb een mail van de ING gehad. Mijn rekening is geblokkerd, zegt het onderwerp. Maar ik kan de tekst niet begrijpen. Het staat in een vreemde taal, indisch of iets dergelijk. Moet ik nou inloggen via de link in de mail om mijn rekening te deblokkeren?

Dat er mensen zijn die hier in trappen....
tja, sommige mensen leven onder een steen he

ik krijg aan de lopende band mailtjes van Rabo, ABN, SNS etc, heb ik allemaal geen rekeningen.

Of mailtjes van ING (waar ik bij zit) waarin staat, als onderwerp: Belangerijke nieuws etc...nou dan weet je al waar het naartoe mag: de spamfolder!
Ja ik heb m ook gehad.. en ik zit niet eens bij de ING
Ik vond wel grappig dat het ipv van kromme nederlands/engels in zo'n taal was geschreven. Nooit zo''n knullig phishing gehad, niet eens door de google vertaler halen, ttttssssss
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch even proberen in te loggen, je weet maar nooit!
Ik heb er een gekregen waarin geen fouten leken te staan. En inderdaad wel van de bank waar ik bankier. Ik heb m gemeld. Pas na een paar keer doorlezen zag ik een taalfoutje....
quote:MEFS schreef op 08 november 2012 @ 13:07:

Ik heb een mail van de ING gehad. Mijn rekening is geblokkerd, zegt het onderwerp. Maar ik kan de tekst niet begrijpen. Het staat in een vreemde taal, indisch of iets dergelijk. Moet ik nou inloggen via de link in de mail om mijn rekening te deblokkeren?

Dat er mensen zijn die hier in trappen....sja, probleem met dit soort mailtjes is dat niet alleen jij en ik (jong, gestudeerd, voorzien van enig intellect en talenkennis) deze mails krijgen, maar ook mijn oma van 80 (nooit opleiding gevolgd, spreekt geen vreemde taal, licht dementerend en wereldvreemd aan het raken). En dat soort mensjes denken: oh, belangrijke mail van de bank, hier moet ik snel op reageren..
ING is best een grote bank in India :-)
Misschien toch eerst de bank bellen, want de bank zend eigenlijk nooit mailtjes.....waarschijnlijk is het iemand die zodra jij ingelogd hebt je rekening plundert.
Fishing heet dat....
Mijn rekening is sowieso geplunderd
quote:powervrouw schreef op 08 november 2012 @ 16:26:

Fishing heet dat....Da's iets anders.
Het resultaat is hetzelfde in ieder geval...in beide gevallen ben je je geld kwijt.
Door sturen naar valse-mail@ing.nl

Ik heb laatst ook zo'n mail gekregen, maar dan van de Rabobank. Die wist mij te melden dat de Belastingdienst beslag zou gaan leggen op mijn rekening....die ik niet heb bij de Rabobank
Even kijken op http://fraudehelpdesk.nl en daar eventueel melden.
Dansen is leuker dan lopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven