Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Fijn Nico dat mini goed door de APK is
@ bubb... iets bijzonders?? Uhm... sexen?!

Willen jullie mini's ook liever niet in je armen liggen, maar liefst zitten op schoot?

@ nico, fijn dat het goed was op het cb. Ben je wat gerust gesteld?

@ anne, zo wilde ik het ook doen inderdaad. Ben er even mee aan het stoeien, bij albelli.
Alleen als ze moe is wil e liggen, anders is het zitten of staan
@maat: hier ook alleen liggen als ze moe is maar dan tegen mn borst. Ze wil het liefst zitten of staan maar zitten vind ik nog te belastend voor haar rug dus dat doe ik niet zo vaak.

Enjoy with Maatman straks

@toet: fijn dat je zo'n lekker rooster hebt!

@bep: ik wacht met je mee!!

@ann: mini slaapt nu op mn borst!! Ik wil haar in bed leggen maar durf niet , het is lekker rustig zo
Leuk Anne, dat je zo'n boekje hebt gemaakt. In welke doos zat die bon dan, volgens mij had ik die niet of heb ik hem gemist? Toevallig hebben wij net vandaag het boekje binnen dat we bij het Kruidvat besteld hadden, ook gratis (nou ja, 1,25 verwerkingskosten). Ik ben het wel met je eens Maatje dat die software van het Kruidvat niet het fijnste is, ik vind Albelli en AH beter. Maar voor een zo'n klein boekje was het wel te doen.

Ik heb een boekje gemaakt van de eerste 3 maanden, met voorop 12 kleine pasfotootjes van elke week en dan beginnend bij de allereerste foto's waar hij op staat en eindigend met eind oktober. Meeste foto's zijn van de kraamweek, maar ook bijv. eerste lachjes, het dopen, kraambezoek, met z'n duimpje in z'n mond, in de wipstoel. Ik heb ervoor gekozen om de zwangerschap en het bevallingsverhaal er niet in te zetten, maar dat is ook een leuk idee. (Al zou ik in mijn geval denk ik liever niet willen dat Minico later het bevallingsverhaal terugleest, dus dan zou ik hem wel privé houden.) Ik heb hem op de laatste dag van m'n verlof afgerond, dat voelde ook een beetje symbolisch echt als een afsluiting toen.

Maatje, wat fijn dat Maatman er morgen weer is! Kijk je ernaar uit? Ga je wel goed op jezelf passen en voor jezelf opkomen? Want het is superlief dat jij de koelkast voor hem vult, maar ik vind dat het andersom zou moeten zijn: hij hoort een uitpuilende koelkast, een hele grote voorraad spullen en een schoon huis voor jou achter te laten straks!

Wat betreft je afspraak: ik zou het gewoon door laten gaan. Ik heb vandaag ook gewoon gewerkt toen man naar het cb was en daarna met Minico thuis. En de volgende keer heb ik 's avonds een personeelsfeestje en daar ga ik toch echt heen. Ik snap je gevoel wel hoor, dat jij het beter kunt en bij Minimaat wilt zijn als hij zich rot voelt. Maar je moet je vriend ook zijn verantwoordelijkheid durven en willen geven als je wilt dat hij echt vader is voor Minimaat en niet alleen een toevallige voorbijganger voor de leuk. Zo zou ik er in ieder geval in staan. Maar goed, ik ben heel erg van de gedachte dat als je samen een kind krijgt dat je dan ook 50/50 de zorg en de verantwoordelijkheid op je neemt, dat is natuurlijk in veel gezinnen anders, daar maakt iedereen z'n eigen keuzes in.

Martje, ik ben benieuwd hoe het bevalt met de fietskar! Fotootje op het sub als hij erin gaat?

Kroos, fijn van de psycholoog, het KDV en de zonnebank. Toch weer wat mooie lichtpuntjes. Goed dat je jezelf aanzet tot het doen van dingen. Ik word van thuiszitten hartstikke sloom en lamlendig, ik doe dan minder dan als ik alleen 's avonds thuis ben!

Chryssa, goed dat je gesolliciteerd hebt. 't Is geen makkelijke tijd om aan een baan te komen, zeker ook niet in jouw sector denk ik, maar het gaat je vroeg of laat vast lukken!

Zivaa, hoop dat je inmiddels lekker aan het relaxen bent bij je film! Lekker rustig aansterken en beter worden maar! Wat een rare bedoening op de psz zeg, groot gelijk dat je haar dan liever een dag extra naar het kdv brengt dan daar naartoe!

Beppe, sterkte met het wachten op de uitslagen, ik hoop dat de tijd snel omgaat. Klinkt als een naar onderzoek wat je gehad hebt.

Toet, fijn dat het rooster goed uitgevallen is! Ik merk het ook met werken nu dat ik veel minder tijd voor het forum heb, moet steeds heel veel bijlezen!

Rammel, precies haar moeder die Rammeltje, ha ha! Vervelend dat Ramman ziek is!

Myself, ai ongesteld, niet fijn. En juist nu je op vakantie gaat. Ik ben inmiddels alweer voor de tweede keer ongesteld, zaten precies evenveel dagen tussen als voordat ik zwanger werd. Hopelijk heb ik m'n superregelmatige cyclus weer terug, zou wel fijn zijn met op bepaalde dagen even extra voorzichtig zijn... En ik heb opnieuw veel minder last ervan dan vroeger, dus ben er eigenlijk wel blij mee.

En ik laat Minico wel eens met z'n hoofd tegen mijn eigen hoofd aan stoten (althans, dat doet hij dan zelf door met z'n hoofd te zwaaien, maar dat zou ik natuurlijk moeten voorkomen). Soms ook zo hard dat hij er van moet huilen. Gezien de verhalen van de anderen denk ik dat elke moeder wel dit soort dingen overkomen, ook al doe je zo je best... Maar natuurlijk was het wel even schrikken!
Jullie zijn lief!!!

Zo bed in, nog niet fit van dinsdag.

Maar wel trots op hond jaaaaaa hij is geslaagd.

Dus we mogen weer een cursus verder.

Trainster vond hem goed lopen. ook voor de show.

Alle puppencursussen klaar.

Spannend maat morgen is maatman er weer. Lekker!!!!

En een goed gesprek hebben met maatman he, niets verwijten alleen je eigen gevoelens bespreken.

Kroos voor prycholoog heb je een verwijzing nodig, maar denk dat je huisarts met jouw geschiedenis er geen probleem van maakt. Gewoon bellen en vragen om een verwijzing. Super dat je een goede hebt gevonden! Je bent goed bezig.

@ zindelijkheid, zei ik laatst dat die van 6 nog niet zindelijk was 's nachts. Zegt hij heel stoer toen ik dinsdag geen luiers meer had en ze moest gaan halen met hem na zwemles ( c diploma) Mam ik wil geen babyluiers meer. Ik ga in mijn pyjama slapen.

En warempel met een beetje beloning aan een euro voor een droge nacht. Is meneer al 3 nachten droog. Trotse mama.

Chryssa ik hoop en duim voor je op een baan.

Nico, wat een lekkere mini heb je toch en wat groeit je mini goed!

@ fotoboeken, Albelli is heel goed, alleen moet je geen foto's op 2 bladzijden tegelijk bestellen, dus 1 foto op 2 bladzijden. Dan krijg je een lelijke vouw.

De kleuren en kwaliteit zijn wel goed.

Hema geen ervaring mee.

Schoonmoeder zweert bij kv.

( zijn ook mooi)

Dodod hoe is het nu met je stuit? Weghalen iew moet er niet aan denken.

Ik hoop dat de spuiten helpen en inderdaad manueel of osteopaat iets voor je? Of accupuntuur?

Liefs Beppe
Ai dat was een lange post... (komt ervan als jullie zoveel schrijven als ik weg ben!)

Minico's favoriete houdingen:

- op de arm en dan met hoofdje gedraaid of over schouder de kamer rondkijken

- op schoot met hoofdje op m'n knieën en beentjes tegen mijn buik (omhoog, anders past het niet meer) en dan het liefst half omhoog (met mijn voeten op de bank/tafel of met hoofdje op dik kussen) zodat hij naar me kan kijken
Nico ik heb er juist voor gekozen het verhaal er wel in te zetten. Misschien ook omdat ik n dochter heb, dat is in dit geval ook anders dan n zoon. Als mijn mini ooit kinderen krijgt dan wil ze waarschijnlijk ook het een en ander van mij weten. Zelf heb ik dit niet van mijn moeder mogen hoor en had ik graag gewild dag er foto's waren of een verhaal van de bevalling oid. Vandaar dit boekje, leuk voor haar voor later en misschien wel extra bijzonder als ik het net als m'n moeder niet mag meemaken.
Snap ik hoor Anne! Ik heb het verhaal trouwens wel uitgetypt op m'n computer staan, dus als zoon er ooit naar vraagt kan ik het hem alsnog wel geven. Maar om hem nou ongevraagd al mijn pijn, wanhoop, hechtingen & kotsen onder ogen te laten komen (ik had natuurlijk ook niet zo'n vrolijk bevallingsverhaal), mwah nee. Bij een meisje zou het misschien wel anders zijn, zeker als ze op een gegeven moment zelf zwanger zou zijn.
Dahaaag mama's van alle temperament volle baby's!

Poeh,ik kan meeschrijven over Moeheid, foei.... Werken en beeb is toch best heftig! Vanmorgen opgepast op kleine vanvriendin, ze kwam dr al om 6.30 brengen! 1,5 zo leuk! Wel gek te bedenken dat minitoet volgend jaar ookzo is!

Nu op bed, morgenvroeg weer zwemmen!

Mart: gewoon poopn heur! Fijn dat je een fietskar gevonden hebt!

Chryssa: nooit geschoten is altijd mis indd! Hopelijkvind je gauw iets! Fijn dat metmeisje wat beter gaat qua reflux!

Nico: wow, wat een bink zo groot! En zieje, miss niet zo snel metmotoriek maar de rest loopt hij dan weervoor!

Ziva: hier ook een die jaloers is op je bad!

Kroos: heerlijk he, ffzonnebanken! Hopelijk vind je gauw een goede psych! Ik vind iig dat je goed bezig bent!!! Je mag al trots op jezelf zijn dat je er zo over praat!!

Maat: oh heerlijk je mann weer thuus! Ik zou gewoon gaan, want hij moet t ook leren met mini.. wel moeilijk, maar ik zou t toch proberen!

Wat slapen jullije mini's toch weinig.. hiervaak van 10-13 slapen, en van 15-18 en van 19-23 en van 23.30-05.30 envan 6-9... Best veel als ik zo kijk!

Ik gao ok slapen.. doodmoe! En ik ruk daalijk die kut spiraal eruit, bloed nog steeds verdorie!
Jezus houden die kut sprongetjes dan nooit op! Gadverdamme zeg wordt er knettergek van! Nu zitten we weer in de 12 weken spring, volgens oei ik groei een 'heftige' pfff ik er zo GEEN zin in meiden! Bah bah bah ik ben hier echt niet voor gemaakt!
Sterkte Anne! Ik geloof eigenlijk niet in 1 sprongetje rond de 12 weken, Minico had rond de 10, 11 en 12 weken steeds een of twee dagen per week dat hij niet in z'n hum was. En voor die tijd nog wel meer dagen per week... Vond het meer 1 grote sprong van week 3 t/m week 12, met af en toe een paar dagen dat het wat beter ging. Het 'na 3 maanden wordt je baby makkelijker en komt er meer ritme in' gaat hier voorlopig wel op, daar ben ik erg blij mee! Dus misschien gewoon nog even doorbijten en dat ze snel weer normaal doet!
Ik heb juist het idee dat het precies anders om is!

Ze heeft vanaf het badje omstreeks 8 uur nog geen minuut haar ogen dicht gedaan. Sinds de laatste fles 22 uur heb ik haar in bed gedaan, na een half uur begon ze met krijsen en daar is ze tot jog toe biet mee gestopt. Elke x als we haar terug leggen dan schreeuwt ze moord en brand en stikt ze er bijna in! Zelfs blazen in het gezicht helpt niet.

Overdag krijgt ze fles, spelen we ongeveer n half uur, gaat ze gapen dan leg ik haar weg. Klaarwakker is ze dan, na 5 min is ze vertrokken. Laatste paar dagen savonds dikke ellende met slapen, onrustig en eenmaal echt bedtijd krijsen.

Morgen maar weer eens een flesje ophogen en zien of dat helpt.
Anne herken je gevoel! Vind t ook best erg pittig soms! Komt echt goed! Hier nu 15 wkn bijna en meneer word nu

'makkelijk'

Best trots op mini, half 10-5.30 geslapen! Hij leert het wel! De flapdrol!
Mogguh dames!!

Zo dan waar moet ik beginnen.

@nico, fijn dat jullie bink weet goedgekeurd is! Fijn he die drie maanden grens hier gaat het voorlopig ook wel aardig op. En rammeltje precies haar mama!? Het zal je verbazen op de meet hoe lief ik ben heur

@anne, zwaar herkenbaar en die 12 weken sprong sucks big time! Oef ik kon rammeltje ook wel achter het behang rammen!! Maar straks ineens rond de 13 weken tadaaaaaaaaaa heb je een gezelligert! Tot nu toe is het bij alle kids hier zo geweest!

@toet, veel plezier met zwemmen!! Leuk he die kids van 1,5 prachtige leeftijd! Spiraal laten zitten hoor, geeft zo'n zooitje als je het zelf doet.

@ziev, bad, jaloers!!

@kroos, fijn dat je een psych in de buurt hebt gevonden! Zonnebank is ook lekker! Hoe voel je je vandaag?

@beppe, bravo voor hond!! ik tel ook mee hoor!

@maat, laat je maatman heel vandaag

@chrys, goed bezig jij! Hoop dat je snel een baan hebt! Hoe bevalt het om weer terug te zijn in NL?

@RIJST, joeeehoeeeeee wo bist duu meine rijstemaisje *echooooo*

Chips waarom slaapt mijn dochter zoveel beter als ze ingebakerd is maar kan ze zich na het voeden hoppa op dr buik draaien... Dus of inbakeren en gaan zitten om te voeden of een ruknacht en blijven liggen met voeden... Dilemma's dilemma's
Morning!

O wat zijn jullie allemaal goed bezig met foto's enzo... Hier echt beschamend, heb ook nog niks laten afdrukken. Oudste heeft wel een baby boek, maar daar heb ik denk ook al anderhalf jaar niks mee gedaan. Echt s voor zitten...

Anne wat naadje van het niet-slapen! Helaas geen tips..

Kroos wat balen, ik kon nog wel de foto's eraf halen gek genoeg (m aan de laptop aangesloten, duurde wel even, moesten hersteld). Maar later deed ie niks meer. Erg naadje.....

Nico mooi dat mini goedgekeurd is! Ik moet straks heen, ook prikken, geen zin 😞
Ik vraag me af of het n sprongetje is, even hoed nagedacht en het konden ook best regeldaagjes zijn. Gister nog 60 cc extra er in gegooid en mevrouw sliep als n roosje.

Eerder deze week vergat ik zelfs de 12 uur fles omdat madame van 9 tot 15 sliep. Ook dronk ze niet alles meer leeg en wil ze meer. Ik denk dus regelen. Vanavond gaat de laatste fles naar 180.

Maar Gied voordat we door hadden dat het wel eens honger kon zijn, hoe dom eigenlijk, was het 3 uur! Nauwst ze slaapt nog steeds en ik laat haar nog maar ff loggen.

Ff douchen etc
@ anne, heb je nog een redelijke nacht gehad?

@ nico, ik snap je helemaal hoor! En deze weken ga ik het ook echt anders aanpakken. Vooral meer zeggen als me wat dwars zit, en niet opkroppen. Maar het zit eenmaal in me, net als dat zorgen (volle koelkast, schoon huis).

We zullen ook weer even aan elkaar moeten wennen, ik ben het immers zo gewend om alles alleen te doen met Minimaatje.

Hoe is het nu met minico? Nog last gehad van de prikjes?

Dat gratis boekje van de kv ga ik gebruiken voor de foto shoot die ik gehad heb.

Die kan maatman dan mooi mee naar boord nemen.

Zo, wat een rotnacht zeg! Minimaatje kwam om 04:45 en toen weer om 06:00!! Maar hij ligt nu nog te slapen. Heb even op mn gemak kunnen douchen en mezelf van mn berenvelletje ontdaan!!

Nu nog een paar uur aftellen!
Ow anne, ik heb dat bij de jongens ook vaak gehad, op het moment dat ik vanuit pure wanhoop er nog een fles in perste bleek dat het te zijn... Haha!! Regeldagen gaan vaak samen met een sprongetje in oei ik groei wordt dat ook aangegeven. Logisch ook wel, ontwikkelen kost energie.

Dat het alleen maar erger werd leek hier ook zo, ik dacht oeiiii ik moet er wat aan gaan doen anders loopt dit mis en slaapt ze nooit meer uit zichzelf en ineens ging het weer beter!
Haha, Anne idd herkenbaar... Zal ook de laatste fles ophogen hier denk, is ze denk ik zat aan toe qua gewicht.

12-4-7 u. Nog steeds niet alles dus.

Maat have fun!!
Tsk, weer 2x
@toet: pff respect dat jij zo vroeg gaat zwemmen!! Ben je het weekend vrij?

@maat: yeah nog maar even enjoy with maatman!

@bep: voel je je wat beter nu?

@ann: ai regelen...hopen dat het nu klaar is dan!

@ziv: sterkte voor jou met zulke nachten! Voel je je inmiddels wat beter?

@rammel: ik mis rijst ook

@fotos: heb een bende laten afdrukken en zet regelmatig wat op mijnalbum voor de opas&omas.

Vandaag een dagje niks doenn en dan vanavond om 22.30 werken...
Ja ind toet! Wat is dat vroeg man! Pfff

Bubbels eerste dag toch?! Werkse!

Naja meid heeft tot 10 geslapen nu net aan de fles. Het is dus echt wel honger geweest.

Ach ze geeft t zelf ook aan dat ze meer wil, heb geen idee wat ze weegt jammer dan. Ik hoog m op.
Anne, anders even langs het cb op het inloopspreekuur om te wegen?
Hè jakkes vriend komt van Cb, moeten naar kinderarts vanwege nog steeds hart ruis. En foto van heupjes, maar das standaard bij ks.

Wel 57cm en ruim 5kg, dus nog mooi op de -1 lijn in t boekje! Prikken maakte weer indruk, flesje en slapen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven