Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Mutsy Evo, Kroos. Volgens mij hebben we precies dezelfde. Het viel mij ook op dat Minico al een heel groot deel van de wagen in beslag neemt. Vond ik ook het enige nadeel van de wagen, een Bugaboo of Maxi Cosi Mura bijv. is net een paar cm langer. En zo in de winter zou het wel fijn zijn als ze zo lang mogelijk in de bak passen. Hoe lang is jouw mini nu? Anders gewoon een beetje ´proppen´?

Ik zit te twijfelen of we nog een nieuw dekje gaan aanschaffen voor de wagen of niet (die was pas weggewaaid). Het kost namelijk 30 euro en als hij er over een paar weken uitgegroeid is dan vind ik het het niet meer waard. Maar als hij er de hele winter nog in kan dan heb ik het er wel voor over, dat maakt het toch een stuk warmer en wind- en waterdichter. Dus maar even meten en rekenen.

Minico heeft trouwens een super slaapdag! Heeft al 5x een uur geslapen. Nu nog een keer leren om die slaapjes ook aan elkaar te plakken, maar dat zal vanzelf wel komen. Net viel hij zelfs tijdens z'n fles in een diepe slaap, waardoor hij 30 ml heeft laten staan. Voor het eerst dat hij niet alles op heeft.
Met een warme voetenzak kom je ervoor wel hoor. Ik heb n bugaboo bee en dan liggen ze in een babycocoon en dat is in principe ook gewoon een voetenzak.
Kroos oof een klein kussentje onder het matrasje aan het hoofdeinde. Kunnen ze net even wat zien en toch nog in de bak.

Maar inderdaad wat anne zegt als je wandelwagen lekker plat kan een goede winterzak en desnoods een winterpakje erin kan het best de winter door.

Mijn uk ging ook met 5 maanden mee naar de winter van -20 in de wandelwagen. En wat dan ook handig is, voor de koude buiten te houden deed ik nog de regenhoes eromheen.

Niet voor de regen, maar puur voor de koude.

Liefs beppe
Hello ben dr ook weer/nog

Vandaag even wezen shoppen. Nieuw spijkerbroekje, romper en vestje voor Minimaatje.

Meneer heeft een slanke taille en lange benen, best lastig daar een goed broekje voor te vinden.

Zelf nog geslaagd voor een shirt en 2 hemdjes. Had ook een gave broek gezien maar durf het niet aan gezien ik nog steeds afval. De broek die ik 2 weken geleden gekocht had, zit ook al wat ruim nu.

Heb net een badje klaar gezet voor Minimaatje, normaal douche ik 's ochtend met hem, maar morgen geen tijd dus dacht mik ik hem lekker in bad..... ligt meneer te slapen!!! Straks maar weer nieuw water er in doen.

@ kinderwagen, denk ook niet dat Minimaatje er tot het eind van het jaar in kan blijven liggen.

Maar vooralsnog heeft hij nog genoeg ruimte.

@ beppe, spannend weer wachten op de uitslagen van de onderzoeken.

@ zivaa, beterschap!!

@ nico, hopen dat je pijn weg blijft!
In de aanbieding 1 slaapweigeraar, gratis af te halen met alle toebehoren.
Verdomme en dan doet de babyfoon ook nog kut! Maakt rare geluiden!

Ik verlies m'n geduld zometeen!

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 *zen*
Hou maar lekker zelf anne!!

Heb genoeg aan mn eigen dondersteen!!

Wat is er loos met je babyfoon??
Pfffff ellende!

Ze slaapt eindelijk in d'r eigen bed, jonge jonge ze schreeuwde moord en brand eerder.

Tsja geen idee wat er met de babyfoon is?! Elke x als mini geluid maakt en dan dus de 'ouder unit' aanslaat, begint deze ook heel erg te brommen! Vet hard ook gewoon!?
Anne, je mag haar houden hoor :-)

Genoeg herry schoppers hier .

Kun je de babyfoon op een ander kanaal zetten? Soms ligt het daaraan. Dat er in de buurt ook iemand een babyfoon heeft op hetzelfde kanaal.

En heeft minianne en jij natuurlijk nog geslapen?

Liefs beppe

Wachten duurt echt lang. Ik wil niet meer wachten.
Nee mijn babyfoon heeft 'dect' hij kan dus niet op n ander kanaal en het storen kan daar ook niet van komen.

Mini om 2 uur in haar eigen bed gelegd, knock out was ze. Ze slaapt nog steeds, normaliter tot 9 uur, ben benieuwd.

Wanneer krijg je de uitslagen?
Goedemorgen,

Hier ook een relbaby die gisteravond niet wilde slapen. Uiteindelijk na tig borsten accepteerde ze het. :-) Maar ja kon ook niet wcht boos zijn. Ben me gisteravond dood geschrokken. Ik had haar vast maar opeens gleed ze naar achter met haar hoofdje. Tegen de tafelrand, niet heel hard maar toch. Ze begon meteen heel hard te huilen gelukkig en kalmeerde al snel aan de borst. Oef wat kan je je dan schuldig voelen.

Beppe, vervelend he wachten. Hopelijk een goede uitslag waar je wat mee kan en die de klachten verminderen.

Anne, doet je babyfoon het al weer? Alecto bellen?
@ Kroos, balen van de wagen. Warme voetenzak erop lijkt mij idd de beste optie.

@Nico, ik zou dat dekje wel bestellen. Ook voor een 2e eventueel. Nu hebben ze de kleur nog en later wellicht niet meer.

@Ziev, voel je je al iets beter. Het heerst echt. Iedereen is ziek.
Morning,

Blergh, meisje was al om 05.30 uur wakker. Verder niet huilen ofzo, ze lag gezellig te kletsen en te giechelen. Maar ja, toen waren we wel wakker. Zoon om 06.15 uur ook alweer paraat. Nou ja, gelukkig waren we vroeg naar bed gegaan. Man is alweer in het nieuwe huis bezig.

@Myself: oh jee, zielig. Maar ja, kan gebeuren. Man heeft zoon ook weleens met z'n kop tegen de tafelrand gestoten toen hij ongeveer twee maanden was. Zoon woest brullen natuurlijk en man voelde zich zo schuldig. Ach ja, zo'n kindje is niet van suiker, dus niet al te druk om maken.

@anne: Wat raar dat die babyfoon zo stoort! Wij hebben precies dezelfde en we hebben nooit ruis.

@kroos: Fijn dat het wat beter gaat. Een goede nacht slapen kan inderdaad ene groot verschil maken!

Gisteren had meisje weer veel last van de reflux. Zure oprispingen en veel gillen tijdens het voeden. Echt zielig en ook wel frustrerend, want een voeding duurt dan ontzettend lang en is een behoorlijk geworstel. Maar ja, ze moet toch eten.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Myself ach dan voel je je echt schuldig als het gebeurt.

Ook wel eens kind op de schouder gehad en door de deur gelopen. Bam kind met hoofdje tegen de deurpost. Oeps.

Maar ze kunnen gelukkig wel wat hebben.

de 15e uitslag.

kroos hoop dat je nog zo'n goede nacht hebt. Dat scheelt echt in je humeur en gevoelens.

Chryssa ach zielig je meisje. En dan voel je je ook machteloos als die kleine mini's zo'n buikpijn hebben en je weinig kunt doen.

Wat geef je hier in nederland tegen de reflux?

Ziva en de andere zieken, hopelijk snel weer beter.

Maatje, en nog gelukt met het badje? Of was het een echt slaapkopje gisterenavond?

Morgen weer compleet?

Liefs beppe
Hier een rel peuterpuber in de aanbieding grr.

Is de hele morgen al aan het rommel maken.

Nu weer de doos met speelgoed op de kop op de grond.

Moest wel lachen, schoof er zelf overheen en beentjes in de lucht. Hopla en daar lag meneer.

Wie wil hem hebben.. Gratis af te halen met een kleine gebruiksaanwijzing.
@beppe: We hebben Enfamil A.R. voor meisje. Een paar blikken uit de VS meegenomen, maar je kunt het hier ook bestellen. Die voeding dikt in de maag in, dus dan komt het niet zo makkelijk omhoog.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Volle maan weer op komst!? Ik heb mega plofmemmen doordat madame heel de nacht slokjes heeft genomen, goeie productie boost

Nu man in de lappenmand, jongens weer naar school
Morninng!!

Kroos, hopelijk weer een goede nacht en dus dag voor jou!!!

Maat, lekker geshopt !! Aftellen weer begonnen toch, tot vriend er weer is!?

Beppe sterkte jij ook met de peuterpuber, weet er alles van...

Wat sneu voor meisje Chryssa!!

Anne, zennnnnnn

Myself, ik had t ook weer vorige week, loop de keuken in zo met kleine koppie tegen de koelkast... Ai. Gelukkig ook niet hard, maar sjonge wat voel je je dan lullig....

Ben helaas nogal een kluns

HIer nog lang niet fit, alles doet pijn, gatverdamme. Vannacht ook bagger, na 3u om 5u 6u 7u ladies. Blegh.

Druk ochtendje, vriend oudste naar de psz brengen; kwam incl dame terug. Dikke bende daar, ineens volstrekt onbekende leidsters, alle deuren stonden open dus iedereen incl kleintjes konden zo de straat op en niemand kijkt op of om. Daar gaat ze niet weer heen dus. (hadden er al niet een goed gevoel over hoor, niet dat het opeens zo was). Vage chaos, je laat daar verdomme je kind achter; dan wil je toch dat je de zorg/verantwoordelijkheid overdraagt aan iemand, het is toch geen stuif es in. djiez. Nouja, ook wel weer gezellig zo!!!
Waaat Zivaa, dat is echt een rare peutespeelzaal. Gaan jullie nu op zoek naar een andere plek voor dame?

Wat een boel rellende koters hier. Onze uk was vanmorgen vroeg wel veel aan het hoesten, maar verder heel vrolijk en lief. Heb hem weer naar het kdv gebracht vanmorgen, bleg...

Chryssa wat zielig voor je meisje. Een voeding zou juist lekker troostend moeten zijn voor die ukjes, niet eerlijk...

Bedankt voor de tips over de wagen! Ik mag van een vriendin nog een fijn winterpak lenen en we hebben de voetenzak en regenhoes dus zo komen we de winter wel door!

Oei Myself, dat is naar! Ik ben bang dat dat iedereen een keer moet overkomen.

Mijn nacht was matig. Ik was gisteravond heel moe, maar viel uiteindelijk pas tegen 1 uur in slaap. Mijn hartslag was mega hoog, heel raar! Gelukkig heb ik wel redelijk geslapen, met onderbrekingen door hoestende mini. Ben nu alleen thuis en voel me raar en trillerig en onrustig en niet zo happy. Ik zou natuurlijk eigenlijk moeten genieten, zo met een hele lege vrije dag voor mezelf, maar dat lukt me echt nog niet...
Ziva, dat klinkt echt raar. Ga je ook een klacht indienen?

Kroos, dat genieten komt vanzelf wel weer. Het heeft tijd nodig en neem die.

Ja, ik denk ook dat het iedereen wel een keer overkomt en dat je dan nog 10x voorzichtiger ben. En mijn moeder waarschuwt me al continue. Hou er rekening mee dat ze onverwacht opeens dingen kan, dus loop niet meer weg bij de commode etc....

Ik vrees overigens het ergste, dat ik precies nu ongesteld ga worden. Pijn in onderrug en buik. Ik wil het niet, ik wil het niet, ik wil het niet!!!
Oh shit ja, ongesteld worden! Dat ben ik nog niet geweest en ik hoop dat dat nog even weg blijft. Die hormonencircus kan ik nog even niet gebruiken zeg! terug voor jou Myself!
*hug* kroos, wat balen! Mja ontspannen op commando werkt niet zo, maar hoop wel dat je gauw een beetje tot rust kunt komen.

Wbt psz, ja niet te geloven echt. Zal er een pittig bericht heensturen en klaar hoor, zoek het uit. Denk dat we extra dag kdv doen voor oudste, goed voor d'r, ze vindt t leuk en ik wil weer wat meer doen met werk (of t nou baan of voor mezelf is).
@kroos: balen dat je je nog zo voelt! Hopelijk vind je een manier om te ontspannen? Even uitgebreid douchen of in bad, kopje thee en lekker op de bank?

@myself: ooh sneu is dat he als je per ongeluk ergens tegenaan botst met mini. Gebeurde hier laatst ook hoor. Sterkte met je menstruatie, stom gedoe!

@ann: pff vermoeiend zo'n relschopper! Is ze nu weer in dr normale doen?

@ziv: damn wat een asobende op de psz! Dat bedenk je toch niet! Beterschap voor jou

@chrys: wat zielig voor je meisje! Gaat het nu weer beter met de voedingen?
Mijn hemel wat een pittig ding is onze dame!!! Veel wakker en vrolijk en gillen als ze iets wil.. Alles behalve slapen maar goed nu aan de borst slaapt ze. Haha!!

Nu dus 1 hand dus later meer!! Erg onhandig typen zo
Hoi dames! Pfff, Ik lees mee hoor, maar bu Ik weer werk zo druk met alles! Ik Ga vanavond even uitgebreid voor jullie zitten! Nu even broodje eten in de stad! Heb mijn rooster van dec btw, super blij mee! Alleen naar late diensten doordeweeks, heb dus zat aan 35u opvang die maand!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven