Overgang? Of gewoon een vervelend wijf?

09-11-2012 00:39 59 berichten
Ik ben 48. Daar baal ik al van. En de laatste maanden baal ik overal van. En ik ben kwaad op iedereen, erger me dood aan iedereen en wil het liefst iedereen die me tegenspreekt volledig in elkaar slaan.

Een maand of 3 geleden ben ik met de pil gestopt vanwege mijn leeftijd en omdat ik rook als een schoorsteen en omdat ik toen dacht dat ik waarschijnlijk toch nooit meer zou n&^ken.

Ik vind het zo erg dat ik fysiek nu al zo achteruit ga! Nooit meer zo leuk en mooi als tien of twintig jaar geleden en het wordt alleen nog maar erger.

Bah, bah en nog eens bah!

Wat ik ook heel erg vind ik dat ik zo uitdroog. Mijn ogen zijn droog, de binnnenkant van mijn neus is droog en als ik het niet elk weekend minstens twee keer met mezelf doe droogt mijn vagina ook nog uit. Maar ook dat laatste wordt een steeds grotere opgave.

Wat is mijn vraag nou eigenlijk?

Ik ben in de overgang. WAT DOE IK ER TEGEN?
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend leuke OP deepspace, sterkte ermee. Niet getreurd om het uitzakken en hangen van je lijf, busladingen jochies van in de 20 die er een moord voor doen. Je bent een MILF!
quote:Exces schreef op 09 november 2012 @ 07:49:

Ik ben pas 40. Had een leuke verjaardag met allemaal vriendinnen van dezelfde leeftijd. Dacht toen; leuk, over tien jaar weer.........

Maar het is dus niet om te lachten .

Waarom willen we eigenlijk allemaal oud worden?????Ik ben 23 en ergens hoop ik jong en mooi te sterven. Buiten dat ik dan zoveel mis en ik het leven zo leuk vind dan natuurlijk. Het is geen wanhoopskreet, maar als ik dit lees, wat een ellende.
quote:Confiture schreef op 09 november 2012 @ 09:45:

Je bent een MILF!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Laat die sigaretten staan en ga gewoon weer aan de pil

Niet slaan a.u.b.
quote:Vilma schreef op 09 november 2012 @ 09:58:

Laat die sigaretten staan en ga gewoon weer aan de pil

Niet slaan a.u.b.

Serieus een goede tip. Net als kruidentheetjes, andere pillen en homeopathische meuk.

Je mag dan een stuk chagrijn zijn, grappig ben je wel
Damn. Jullie zijn leuk.

Zelf had ik de hoop dat de overgang mij zou overslaan, of tenminste, dat het pas laat zou beginnen, omdat ik met andere dingen, zoals menstruatie en seks laat was, maar helaas, ondanks dat ik me mentaal nog maar een twintiger voel zijn er ondertussen allerlei aanwijzingen dat ook ik in de overgang aan het belanden ben. And I hate it. Ik merk dat ik mensen van me af aan het duwen ben omdat voor mij m'n leven nu over is. Zou het liefst net als een Indiaan de ruimte op willen zoeken en in vrede alles achter me laten.
quote:Confiture schreef op 09 november 2012 @ 09:45:

Wat een ontzettend leuke OP deepspace, sterkte ermee. Niet getreurd om het uitzakken en hangen van je lijf, busladingen jochies van in de 20 die er een moord voor doen. Je bent een MILF!

Het was niet bedoelt voor mij maar ik voel me nu ook beter!

Thanks!!!
quote:Hawkeye_Jane schreef op 09 november 2012 @ 10:23:

Damn. Jullie zijn leuk.

Zelf had ik de hoop dat de overgang mij zou overslaan, of tenminste, dat het pas laat zou beginnen, omdat ik met andere dingen, zoals menstruatie en seks laat was, maar helaas, ondanks dat ik me mentaal nog maar een twintiger voel zijn er ondertussen allerlei aanwijzingen dat ook ik in de overgang aan het belanden ben. And I hate it. Ik merk dat ik mensen van me af aan het duwen ben omdat voor mij m'n leven nu over is. Zou het liefst net als een Indiaan de ruimte op willen zoeken en in vrede alles achter me laten.
Thx Vil. Het klinkt dramatischer dan het is.
Vrouw 47 jaar:

Chagrijnig: zelden

Nachtzweten: minstens 4x per week, slaap gewoon door.

Innerlijke rust en vrede: heb ik al dus daar hoef ik niet voor in de overgang

Strak en slank: nog wel.

Haren op kin en bovenlip: al jaren

Menstruatie heb ik allang niet meer vanwege een baarmoederverwijdering dus dat gedoe mis ik gelukkig.

Als dit zo blijft teken ik ervoor.
@ Hawkeye-Jane

Dat van het gevoel dat je leven over is herken ik.

Ik kwam met 38 in de overgang en heb ook botontkalking.

Ik was opeens een oud wijf.

Ik heb een tijdje in een identiteitencrisis gezeten.

Maargoed, daar ben ik nu wel weer uit en zie dat ik gewoon in een andere nieuwe fase in mijn leven terecht ben gekomen.

Maaarrrr , ik had bijv jarenlang kort haar maar ben het nu weer aan het laten groeien.

Ik heb een soort van hororbeeld (al dan niet terecht) van vierkante vrouwen met kort haar.

Dat vierkante schijn ik niet zoveel aan te kunnen doen, ik ga 3 keer in de week naar de sportschool, doe conditie en krachttraining maar vierkant blijf ik, maar mijn haar kan ik wel laten groeien!!!

*edit* en mijn kinhaar groeit vrolijk mee, al dan niet wit!
Eefje
Ik zou eens beginnen met stoppen met roken. Daar word je namelijk echt niet mooier van en je droogt er ook van uit. Om over de fysieke aftakeling maar niet te spreken. Serieus, je vroeg om advies en dit is iets wat je gewoon direct kunt doen.
Van nature ben ik errug regelmatig qua menstruatie. Dat ben ik nog steeds maar ik heb wel tussentijdse bloedingen. Is dat normaal? (ik ben echt een nitwit op dit gebied)
@ Hawkeye_Jane, dat zou ik niet weten , misschien iets om aan een huisarts voor te leggen?

Ik had nooit tussentijdse bloedingen.

Ik menstrueerde steeds minder tot helemaal niet meer.

En dat is toch wel het meest positive, ik mis dat echt helemaal never nooit niet!
Dank voor je antwoord, Eefje.
Ik hoop dat ik net als mijn moeder laat in de overgang ga. Zij was eind veertig toen ze begon te merken dat haar menstruaties onregelmatig kwamen. Dan heb ik nog een dikke 10 jaar. Maar als ik net als Eefje vroeg ga beginnen, dan ben ik over twee, drie jaar aan de beurt.

Laat ik duimen dat ik op mijn moeder lijk. Klinkt niks niet leuk zoals jullie het omschrijven.

*overigens vind ik vrouwen van 40, 50 of 60 nog steeds prachtig. Alles hangt af hoe goed je voor jezelf zorgt, van binnen en buiten. Maar een 50 jarige vrouw is echt niet ineens lelijk omdat ze toevallig in de overgang is. Dus maak je dat alsjeblieft jezelf niet wijs!
Nog niet in de overgang geloof ik (ik ben de laatste tijd gewoonweg BLIJ met mijn menstruaties, pluspuntje) maar ik herken het lichamelijke verval en ik baal er enorm van. Alles zakt en rimpelt en ik zie eruit als een oud wijf. Man zegt dat ik verschrikkelijk overdrijf maar ik zie het toch heus in de spiegel. Het dieptepunt was vorige week het gerimpelde decolleté waarmee ik ontwaakte nadat ik lekker op mijn zij had liggen slapen. Mijn eerste sjaaltjesmoment.

Ik was laatst een paar dagen enorm opvliegend en ik dacht direct "O nee, het zal toch niet zover zijn"?

Ik voel me op het moment nogal Damoclessig, en daar kan ik dan weer lekker sjacherijnig van worden. Gelukkig werkt verdringing meestal heel goed bij mij.
Ik zie het probleem niet zo.

Ik denk dat mijn leven een stuk leuker wordt als ik niet meer menstrueer. Bring it on!

Mijn zus was er op mijn leeftijd al doorheen en ik ben jaloers!
Later is nu
Dames, heel veel dank voor alle reacties! Wat zijn het er veel! Dat had ik niet verwacht toen ik vannacht dit topic opende, ik ben meteen nadat ik op de "Verstuur berichtknop" had gedrukt naar bed gegaan. Eigenlijk dacht ik dat het vandaag al weggezakt zou zijn naar pagina 2 maar niet dus. Er zijn er meer die last hebben van de overgang. Gelukkig !

Het gaat overigens vandaag weer een stuk beter met me, had gister op mijn werk een echte offday. Ik heb de pech dat ik met alleen maar mannen werk en die kunnen me toch zeuren, niet normaal. Ik reageer daar dan op, waarop er altijd wel eentje tussenzit die zegt dat ik overduidelijk in de overgang zit, waar ik dan weer kwaad om word, dus zodoende.

Wat zitten er een goeie tips tussen zeg! Er zijn er twee die me het meest aanspreken: verliefd worden en stoppen met roken. Met de eerste ga ik dit weekend aan de slag; in mijn nieuwe gedaante als MILF ga ik zaterdagavond zeker mijn slag slaan op een feest hier in de buurt. De tweede zal wat meer moeite kosten maar ook dat moet nodig, ik ben al weer een hele tijd van plan om te stoppen en het moet er nu maar weer eens echt van komen.

Ach, ik sla me wel door de overgang heen en hoogstwaarschijnlijk ook wel zonder slachtoffers te maken

@ Elmervrouw: ja ik ben Star Trekfan.
Succes dit weekend Deepspace.. ik denk dat wat positieve aandacht sowieso al goed zal doen
Later is nu
Deepspace, je schrijft erg leuk. Sterkte met de klachten en heel veel plezier dit weekend!
Gezien je OP titel heb je in ieder geval gevoel voor humor en dat is heel belangrijk!
Ik ben veertig jaar en ben 29 al jaren zwaar ongesteld. Heb al novasure gedaan maar dat effect wordt steeds minder. Ik kan wat dat betreft niet wachten op de overgang. Totdat ik dan weer herinnerd wordt aan deze ellende. Nog een puntje waar ik me zorgen over maak; ik heb al jaren eigenlijk alleen in seks rondom mijn eisprong. Als dat wegvalt, wat dan? Iemand hier ervaring mee?
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:deepspace schreef op 09 november 2012 @ 16:46:

@ Elmervrouw: ja ik ben Star Trekfan.Join the club.. beter dan die overgangsdreuzelclub
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven