Geld & Recht alle pijlers

Meebetalen hypotheek

10-11-2012 19:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig met mijn ex in een scheiding. Wij hadden 2 jaar terug een huis gekocht. In eerste instantie ben ik in het huis blijven wonen. Mijn ex ging naar zijn moeder. Na een maand wilde mijn ex weer in ons huis, ik heb toen ergens een kamer gehuurd. Met mijn ex heb ik afgesproken dat hij alle kosten op zich zou nemen. Mijn ex heeft maar 1 week in ons huis gewoond, en is daarna bij zijn nieuwe vriendin gaan wonen. Het huis staat nu dus al maanden leeg. Ik mag ook niet meer in ons huis komen/slapen omdat ik niet meebetaal. Ik heb mijn ex geconfronteerd waarom hij het huis uit is, ik veel geld betaal voor een kamer, en dat het zonde is dat het huis nu leeg staat. Mijn ex vind het fijn om nog een eigen plek te hebben waar hij zich af en toe kan terugtrekken. Nu ben ik 2 mnd terug mijn baan verloren, en krijg ik een uitkering. Ik woon intussen ook samen met mijn vriend, ik heb mijn kamer opgezegd. Nu wil mijn ex dat ik ineens mee ga betalen aan de hypotheek, het huis staat al te koop, maar mijn ex wilde dat ik het huis uit ging, ik mag er nooit slapen en nu moet ik ineens meebetalen. Is dit terecht? Het huis staat wel op allebei ons naam...
waren jullie getrouwd en staat huis op beider naam? Dan moet je betalen.
Het huis is van beiden, dus ik zou zeggen: beiden betalen volgens de regeling toen jullie er beiden nog woonden, maar ook beiden recht op toegang (als het leeg staat)
Als het op jullie beide naam staat moet je meebetalen ja. Zolang het niet verkocht is, loopt de hypotheek gewoon door en daar heb je destijds voor getekend en dus zit je eraan vast nu.
O, ik zie het al staan in de OP, ja je moet meebetalen. Je ex had je er helemaal niet uit kunnen zetten
Ik moet overal aan meebetalen, maar gas water en licht kunnen we toch afsluiten?
Huis verhuren, volgens de leegstandswet.
Licht zou ik miet laten afsluiten. Heel handig als er een kijker komt en die wil om 5 uur je huis bezichtigen. Moet ie dan een zaklamp meenemen?
ja dat kan. Maar waarom huur je een kamer als je hypotheek betaalt?
als er niemand woont dan maak je toch ook geen kosten aan gas, water licht?
quote:sorajah schreef op 10 november 2012 @ 19:48:

Ik moet overal aan meebetalen, maar gas water en licht kunnen we toch afsluiten?

Zoals Ivetje al aangeeft is het wel erg handig als er een lamp aankan als er een kijker komt.

Stel dat die persoon even naar het toilet moet dan is het ook wel handig als dat gewoon doorgespoeld kan worden. Het huis kan nog wel een jaar te koop staan dan moet er tussendoor waarschijnlijk ook nog wel een keer worden schoongemaakt dus water laten afsluiten lijkt mij ook niet handig.

Als het hard gaat vriezen zal toch de verwarming aanmoeten om te voorkomen dat de leidingen bevriezen. Bij lang niet verwarmen kunnnen er vochtplekken onstaan. Maakt het huis er ook niet verkoopbaarder op. Dus nee het gas kan ook niet afgesloten worden.

Natuurlijk moet je meebetalen aan de hypotheek. De hypotheek en het huis staan toch ook op jouw naam. Toen jouw ex uit het huis vertrok had jij er gewoon weer kunnen gaan wonen. Het huis staat ook op jouw naam.
Kan je via de leegstandswet dat huis niet verhuren? Huizen worden niet beter van leegstaan, en verkopen gaat niet zo snel.
Zeg maar Spijker.
Wat is eigenlijk jullie bedoeling met het huis? Staat het uberhaupt te koop? Als hij het alleen handig vindt om te houden voor het geval dat zou ik ook niet happig zijn om maar te blijven betalen. Als het wel te koop staat is het wel redelijk dat je gewoon blijft betalen wat het staat op je naam.
quote:jo1980 schreef op 10 november 2012 @ 20:16:

Wat is eigenlijk jullie bedoeling met het huis? Staat het uberhaupt te koop? Als hij het alleen handig vindt om te houden voor het geval dat zou ik ook niet happig zijn om maar te blijven betalen. Als het wel te koop staat is het wel redelijk dat je gewoon blijft betalen wat het staat op je naam.in de OP staat dat het huis te koop staat hoor...
Je ligt in scheiding en deze vraag stel je op een forum?

Hebben jullie geen advocaat? deze kan je prima antwoorden geven.

Het is overigens niet zo dat je mee MOET betalen , dit is o.a afhankelijk van hoe jullie het tijdens de relatie hadden geregeld en wat jullie individuele inkomsten zijn.

Is er geen voorlopige voorziening aangevraagd bij de rechtbank?

De bank houdt jullie overigens wel beiden verantwoordelijk voor de schuld.

Al bepaalt de rechtbank dat hij moet betalen en jij niet ( of minder) Als je ex het vertikt komen ze naar jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven