Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:staceyno3 schreef op 10 november 2012 @ 16:22:

Mijnn vriendin roept altijd als we klaar zijn met eten/drinken in een restaurant...heb je centjes nodig...dan zeg ik natuurlijk nee...maar begin het spuugzat te worden!

Gierig kutwijf

Waarom zeg je dan ook 'natuurlijk nee'?

Buiten dat snap ik niet waarom je bevriend bent met iemand die je een gierig kutwijf vindt
quote:limelight schreef op 11 november 2012 @ 00:38:

[...]

Zo gaat dat met/ bij anderen ook.

Anders zou je toch bijna nooit wat kunnen voorstellen, want dan zou jij als voorsteller ook altijd de kosten hebben.

Al heb ik hier op het forum het wel gelezen bij de vraag wie betalen "moet" bij de date, dat de persoon die iets voorgesteld heeft, dat die persoon het dan ook betalen moet.Ik vind een situatie, bijvoorbeeld een date, waarbij de een de ander duidelijk ergens voor uitnodigt heel anders dan de situatie waarin je de ander wat voorstelt.

Dus:

'ik wil je graag een keer mee nemen naar de film' = uitnodiger betaalt.

En, als je een dagje weg bent: 'pff, ik ben moe, zullen we even een terrasje pakken?' = beiden voor zichzelf betalen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
"Mijnn vriendin roept altijd als we klaar zijn met eten/drinken in een restaurant...heb je centjes nodig...dan zeg ik natuurlijk nee...maar begin het spuugzat te worden!"

Dat snap ik ook niet. Als je zegt: ja, graag de helft van de rekening, dan is het toch geregeld.
quote:staceyno3 schreef op 10 november 2012 @ 16:41:

Oke misschien beetje onduidelijk...ze gaat er dus vanuit dat ik de rekening betaal,en vraagt dan heel onschuldig..heb je centjes nodig of....,sja dan ga ik geen ja zeggen,want heb dan heus genoeg bij me.dan zeg je toch: 'ja nog 5.000 centen = 50 euro'
quote:Ratteke schreef op 10 november 2012 @ 20:31:

Ik snap dat niet verwarmde huis niet. Lydia betaald, net als iedereen, een bepaald bedrag aan de Eneco/nuon/welke energieleverancier dan ook. Voor dat geld kan je je huis toch gewoon verwarmen? Je hoéft toch niet in de kou te zitten? Je hoéft toch niet koud te douchen? Je moet er alleen dan voor zorgen dat je niet meer verbruikt dan je maandbedrag. Maar dat in de kou zitten vind ik maar heel vreemd.

Ik had niet begrepen dat ze afgesloten is van gwl.nee, want hoe kan ze dan wel internetten?
Ze is ook niet afgesloten. Gaf ze zelf in een van haar posts aan.
Nou dan vind ik het heel schandalig dat ze haar kinderen in de kou laat zitten. Te erg voor woorden, dat doe je gewoon niet.

Dat je zuiniger aan doet snap ik, maar de verwarming uit is totaal niet nodig, daar heb je pas profijt van als je de eindafrekening krijgt, niet nu direct. Dus ja zuinig maar nee niet uit.
quote:VotesforLeo schreef op 11 november 2012 @ 01:12:

Gewoon zomaar een opmerking: on topic allemaal??!!!

Lydia kan haar eigen topic openen. Zonde van dit topic
quote:Starshine schreef op 11 november 2012 @ 11:29:

dan zeg je toch: 'ja nog 5.000 centen = 50 euro'

Of JIJ bent de volgende keer degene die vraagt of ZIJ nog centjes nodig heeft.

Eens kijken hoe ze dan reageert....
Ik ga geen eigen topic openen om nog meer gal van jullie over mij heen te te krijgen.

Even wat onduidelijkheden wegnemen:

* de verwarming staat hier inderdaad uit ja. De CV staat NIET uit, de kinderen worden kort, maar warm gedoucht

* ons maandbedrag wat betreft gas en elekta is heel laag, voor dat bedrag kun je de verwarming niet aanzetten, dit kun je tegenwoordig regelmatig online controleren bij de energieleverancier

* ik haalde mijn reuma aan omdat het daarmee een cream is om te kamperen, dan is het eerder k(r)amperen dus dat doe ik niet. En ja, daar heb ik last van in een koud huis, ik kleed mij zo warm mogelijk aan en ik moet er dus mee leven.

* ja, internet is de enige luxe die wij ons veroorloven, voor de rest helemaal niets. Maar wij zien internet niet als luxe dit heb je tegenwoordig hard nodig. Ook voor de sociale contacten (skype, fb, msn etc)

*nee, ik hoef geen dure gadgets etc

Mijn verhaal is helaas echt.
quote:lydia123 schreef op 11 november 2012 @ 12:40:

Ik ga geen eigen topic openen om nog meer gal van jullie over mij heen te te krijgen.

Even wat onduidelijkheden wegnemen:

* de verwarming staat hier inderdaad uit ja. De CV staat NIET uit, de kinderen worden kort, maar warm gedoucht

* ons maandbedrag wat betreft gas en elekta is heel laag, voor dat bedrag kun je de verwarming niet aanzetten, dit kun je tegenwoordig regelmatig online controleren bij de energieleverancier

* ik haalde mijn reuma aan omdat het daarmee een cream is om te kamperen, dan is het eerder k(r)amperen dus dat doe ik niet. En ja, daar heb ik last van in een koud huis, ik kleed mij zo warm mogelijk aan en ik moet er dus mee leven.

* ja, internet is de enige luxe die wij ons veroorloven, voor de rest helemaal niets. Maar wij zien internet niet als luxe dit heb je tegenwoordig hard nodig. Ook voor de sociale contacten (skype, fb, msn etc)

*nee, ik hoef geen dure gadgets etc

Mijn verhaal is helaas echt.Ja, nu weten we het wel maar dit topic gaat niet over jou. Vandaar mijn tip. Het was namelijk een leuk topic.
Ik heb gevraagd of de mods dit topic in de gaten willen houden
Ik weet nog dat toen mijn moeder geopereerd was jaren geleden er mensen uit de buurt belangeloos eten kookten toen zij dat niet kon. Zo ook die ene keer werd er een hele pan eten gebracht, maar wel met het bonnetje onderin..
Zelfontplooiing is wellicht ook goed voor je rimpels
@ lydia, dit is het laatste wat ik erover zeg ivm off topic zijn. Ik blijf het schandalig vinden dat jij je kinderen in een koud huis laat leven. Nu kan het nog net, maar straks in de winter is het niet te doen. Ik vind het zielig voor je kinderen. Dat jij in de kou gaat zitten is jouw keus, zij hebben die keuze niet.

En nogmaals: kom eens uit die slachtofferrol, je maakt het er zelf naar hoor. Die instanties doen niks als jij niks doet, daar moet je toch echt zelf achter aan.

@ nina: echt een bonnetje? Wat sneu zeg. Heeft ze het betaald?
"ik haalde mijn reuma aan omdat het daarmee een cream is om te kamperen, dan is het eerder k(r)amperen dus dat doe ik niet."

Een cream nog wel, heerlijk dus, verwennerij!

Misschien ook een cursusje spellen doen, als je toch internet hebt.
"Mijnn vriendin roept altijd als we klaar zijn met eten/drinken in een restaurant...heb je centjes nodig...dan zeg ik natuurlijk nee...maar begin het spuugzat te worden! Gierig Kutwijf"

Je noemt je vriendin een vreselijk scheldwoord omdat ze vraagt of ze mee moet betalen en jij zelf degene bent die daar nee op antwoordt...

Oké, je spoort niet?!
Ik kan ook heel gierig overkomen...hier in huis is het ook altijd steenkoud omdat ik dat wil, manlief wordt er soms helemaal gek van. Ik HAAT echter de CV, hoe kouder het buiten is, hoe harder ik het haat. Ik heb volgens de HA een vorm van eczeem die in de winter als het droog en koud is opspeelt. Als ik dan een warm huis binnenloop waar de luchtvochtigheid ook nog eens te wensen overlaat.....echt rooie kop enzo, krijg ook opmerkingen op verjaardagen bijvoorbeeld :( Maar goed, het 'gierige' zit er in als we hier mensen uitnodigen en het is dus maar 16 of 17 graden (ik vind dat prima, heb gewoon warme kleren aan we zetten trouwens wel altijd de verwarming hoger, naar 18 of 19 graden voor het bezoek (soms te laat omdat we het vergeten en dan hebben ze het al koud gehad :(

Voor de rest moet ik me er altijd wel goed van vergewissen dat ik vaak genoeg een rondje geef als ik met vriendinnen in de kroeg ben Ik drink zelf geen alcohol en hoeveel cola kan je drinken op een avond??? ;) Dus neem vaak zelf niks als de anderen het rondje geven (zij drinken zo zes wijn op een avond, ik 2 colaatjes lol) Dat vind ik wel irritANt, ben daar best veel mee bezig namelijk. Wil niet onwijs veel geld weggeven, maar wil ook niet al mijn cola van hun drinken zeg maar...iemand tips voor 'afwijkend drinkgedrag/'?
Gewoon je eigen cola halen, en geen rondjes geven of accepteren. Probleem opgelost.
Ik drink ook bijna altijd cola en de rest niet. Meestal geef ik 1 rondje en de rest haalt vaak meerdere rondjes ( 2 of 3) ik doe niet met alle rondjes mee, dan krijg ik een bubbelbuik haha. Geen haan die er naar kraait dat ik maar 1 rondje geef.
ja zo doe ik het ook Italie Meisje.... Nog geen haan naar gekraaid btw. Als we een pot maken voor de avond doe ik daar gewoon minder in dan de rest, dat is makkelijk

pinkie-pie, dat gaat wmb ook niet werken, geef liever misschien meer geld uit dan dat de colaatjes kosten, dat dan ik voor 1 drankje naar de bar loop....
Waarom betaal je liever onnodig veel geld dan je eigen drankje te halen?
quote:Broedkippetje schreef op 11 november 2012 @ 11:02:

[...]

Ik vind een situatie, bijvoorbeeld een date, waarbij de een de ander duidelijk ergens voor uitnodigt heel anders dan de situatie waarin je de ander wat voorstelt.

Dus:

'ik wil je graag een keer mee nemen naar de film' = uitnodiger betaalt.

En, als je een dagje weg bent: 'pff, ik ben moe, zullen we even een terrasje pakken?' = beiden voor zichzelf betalen.

Zo denk ik er ook over.

Al zou ik dan bij bijv. die film wel nog aanbieden om mee te betalen.

Als degene dan aangeeft dat dat niet hoeft, zorg ik er wel voor dat ik bijv. het drinken betaal.
Eens met Broedkippetje en Limelight.

En Lydia, als jij thuis internetten belangrijker vindt dan een fatsoenlijke maaltijd, dan zegt dat mij genoeg.
quote:NummerZoveel schreef op 10 november 2012 @ 16:41:

[...]

Houd toch eens op met dat gestook joh! Niemand zegt hier dat de verwarming op 24 graden moet.

En jouw visie is dus niet normaal, ongeacht welke service jouw ouders bieden. Vind 'm gooooed, als - waarschijnlijk onbedoelde - woordgrap in de verwarmingdiscussie!
quote:aaquamarine schreef op 11 november 2012 @ 16:12:

Eens met Broedkippetje en Limelight.

En Lydia, als jij thuis internetten belangrijker vindt dan een fatsoenlijke maaltijd, dan zegt dat mij genoeg.

Stop met oordelen, je weet niet waarover je kletst.

Italie meisje; geldt ook voor jou, je zit blijkbaar niet diep genoeg in de shit. Als ik een andere keus kon maken zou ik het wel doen.

Instanties e.d werken allemaal niet zo als jullie denken.

Voedselbank kan geen ijzer met handen breken. Ook niet met noodpakketten. Is mij persoonlijk verteld.

RM: ik ga nogmaals alle stukken aanleveren, het vervelende is dat het adres niet in mijn woonplaats is dus ik moet daar ook nog reiskosten voor maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven