Vakantie 2013

09-11-2012 11:56 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er al plannen aan het maken voor zijn/haar vakantie in 2013? En wat wordt 't?
quote:glaas_beer schreef op 09 november 2012 @ 13:59:

[...]

Aha, noordoost polen ken ik niet. Ik heb vaker in het reuzengebergte gezeten dus als ik aan polen denk, denk ik automatisch aan het zuiden. Maar inderdaad, als je van meren houdt is tsjechie niet echt een aanrader. Finland dan weer wel, maar das nogal ver rijden.

Echt een prachtig gebied, vergelijkbaar met Zweden en ook wel Finland.

Finland is inderdaad een stuk verder weg en nóg duurder. Ik denk dat 't volgend jaar tóch Litouwen gaat worden, ik hoor daar erg goede verhalen over.
Wij gaan elk jaar naar een vakantievilla aan de Costa Blanca. Dit jaar in juni 2 weken. Buiten de grote steden, dus mooie omgeving en veel privacy rondom het huis en zwembad

Dit jaar voor t eerst met ons dochtertje (dan 8 maanden)!! Heel veel zin in!
Tsjechie

Het plan is Saksische Schweiz maar er is daar via een reisbureau weinig te vinden. We zitten waarschijnlijk in de omgeving van Dresden. (Vriend wil alleen via een reisbureau de vakantie regelen)
Geen kinderen en/of verplichte vakanties, dus het komt vaak op als poepen waarheen en hoe lang en wanneer. Zalig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 11 november 2012 @ 11:12:

Geen kinderen en/of verplichte vakanties, dus het komt vaak op als poepen waarheen en hoe lang en wanneer. Zalig. Hier ook kinderloos en geen verplichte vakanties. Altijd plek :-)
Ja, dat is waarschijnlijk iets waar ik nooit aan wen :( Buiten de schoolvakanties zo vaak weg als de vakantiedagen toelieten; those were the days. Nu is vakantie stukken duurder. Vier vliegtickets, hoogseizoenprijzen... Maar het is fantastisch dat de reisverslaving nu overslaat op de kinderen. Oudste gaf aan geen verjaardagscadeau te willen, om zo geld te besparen en weer eens een (écht) verre reis mogelijk te maken. Helaas, pindakaas. Dat gaat hem dit jaar en ook volgend jaar niet worden.
Huh? Nou ja, blijkbaar als ik op mijn telefoon 6 tussen haakjes zet ( zo oud is mijn zoon), verschijnt er een duiveltje. Hahahaha.

Heb het maar aangepast.
Alleen wintersport in Frankrijk geboekt in februari.
Wat krijg ik zin als ik dit lees! Ben benieuwd naar Polen want ik ben er nog nooit geweest, maar Italie verveelt me nooit en ik zou ook wel de zuidkust van Engeland af willen rijden! Nog geen beslissing gemaakt dus...
Plannen maak ik altijd,er is nog zoveel op de wereld waar ik heen wil.

Komend jaar gaan we in elk geval naar Aruba(in maart is al geboekt) en gaan waarschijnlijk naar Berlijn en dan na de zomer nog een tripje met Ryan air naar Rome ofzo.
Wij gaan waarschijnlijk een keer niet. Wordt echt te duur met 5 kinderen nu ik geen baan meer heb.
Iemand nog tips voor Italie? Huisje met (gedeeld) zwembad voor 2 volwassenen, 2 kinderen (5 en 6) en hond. Dat willen wij volgend jaar graag, na de afgelopen het het enorm naar ons zin gehad te hebben in Spanje...
Wij hebben wel al plannen, maar omdat we allebei een nieuwe baan hebben vanaf volgende maand moeten we even kijken of het inplannen ook lukt! February/maart: weekje skieën in Frankrijk(vriend heeft een chalet daar dus hoeven niks te boeken)

Mei: Devon en Engelse kust verkennen (gaan in de UK wonen dus eerst maar eens kijken wat het platteland ons te bieden heeft!)

Juli: weekje bij ouders op bezoek die dan in Corsica op vakantie zijn.

Oktober /november: 2 weken Mexico.

Van alles om naar uit te kijken dus! Alleen dus even afwachten met onze nieuwe banen, volgensmij krijgen we minder vakantiedagen in de UK. Maar ik ga gewoon keihard werken, als ik genoeg overuren maak kan ik die vast weer als vrij tijd terugkrijgen
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:himalaya schreef op 11 november 2012 @ 11:12:

Geen kinderen en/of verplichte vakanties, dus het komt vaak op als poepen waarheen en hoe lang en wanneer. Zalig. wij kunnen ook niet wachten totdat we daarvanaf zijn.. Maar ja.. jongste is 10.. duurt nog even vrees ik..
quote:poldervrouw schreef op 12 november 2012 @ 09:52:

[...]

wij kunnen ook niet wachten totdat we daarvanaf zijn.. Maar ja.. jongste is 10.. duurt nog even vrees ik..Zie het van de positieve kant: jij hebt iemand die je later in het bejaardenhuis op komt zoeken, ik schijn daar helemaal alleen te komen zitten
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 12 november 2012 @ 12:24:

[...]

Zie het van de positieve kant: jij hebt iemand die je later in het bejaardenhuis op komt zoeken, ik schijn daar helemaal alleen te komen zitten Dan kom ik wel bij je langs, want ik ben dan ook alleen
Oh ik kom dan ook wel ff buurten hoor, heb ook geen kinderen;-)
Plannen maken, leuk!

Hier wordt het:

Januari: gastronomisch weekendje met z'n tweeën (voor verjaardag man)

Begin mei: met z'n allen vijf dagen naar ofwel Italië ofwel Portugal. Schoonvader trakteert voor z'n verjaardag

Juli: Drie weken door Mexico trekken met het gezin. Tickets zijn geboekt! Joepie!

We doen af en toe nog een weekendje weg met de kinderen, maar da's op vrijdag beslissen waar we zaterdag en zondag heengaan (vorige week zo naar Aken geweest). Ik wou eigenlijk ook nog met Pasen naar Berlijn, maar man zit dan voor z'n werk in Londen dus dat gaat niet door. Afhankelijk van de financiën kan dat misschien nog in het najaar (maar misschien ook niet want ik vrees dat er volgend jaar ook een nieuwe auto zit aan te komen).

@ namibenzo: Dubrovnik, Mostar en Montenegro hebben wij vorig jaar met de eigen auto gedaan. Da's misschien ook nog een optie als je opkijkt tegen de kosten van tickets/huurauto.

Wij vertrekken vanuit België en wij hebben nog wat tussenstops gedaan in Zuid-Duitsland en Salzburg, maar in principe lukt het om op twee dagen naar Dubrovnik te rijden, hoor. Salzburg-Mostar hebben wij op een uur of acht, negen gedaan.
Waarschijnlijk Normandie eind juli.
Not a day goes by I don t think about you.
He, leuk, the4ofus! Als je tips hebt voor Montenegro, hoor ik het graag! Afgelopen zomer voor het eerst in Kroatië geweest. Prachtig zeg. Toen geëindigd in Dubrovnik. Nu dus verder afzakken .

Met de eigen auto gaan is inderdaad goedkoper. Maar mijn man heeft weinig vakantiedagen en zo ben je wel meer tijd kwijt aan reizen. Dagen die hij moet bijkopen... En vermoedelijk meer, want hij heeft 2 hernia's en lang autorijden is dan niet zo slim. Bovendien voelt hij bij de gedachte aan zo'n lange rit en dreinende kinderen op de achterbank al een derde hernia opkomen ;)

Dit topic heeft de kriebels wel verder aangewakkerd. Tickets zijn inmiddels geboekt en de huurauto ook Mocht de crisis ons vellen, dan kunnen we de appartementen en hotelletjes kosteloos annuleren en de auto ook. De tickets niet. Misschien dat we het in het jaar daarna wel aandurven hoor, een verre autoreis. Kinderen zijn dan ook weer wat ouder...

Mexico, heerlijk! Gaan jullie naar Yucatan? Of een ander deel? Zou daar ook nog graag een keer naar terug willen. En dan ook naar Belize! Lekker snorkelen, zouden de kids ook heerlijk vinden... Fantastisch vooruitzicht voor jullie!
quote:Ugglover schreef op 09 november 2012 @ 13:26:

Jojoke, welke camping? Ben nog op zoek...

Wij gaan al een aantal jaar naar porto Garibaldi, maar er liggen daar 7 of 8 dorpjes onder elkaar, met allemaal campings, hotels en huizen die je kunt huren.

Is ongeveer 100 km onder Venetie.
In maart rondreis java en dan nog 10 dagen bali lekkker aan het strand.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
@ namibenzo

Nee, dan is autorijden niet zo handig. Maar leuk dat alles wat meer vorm krijgt. We hebben echt maar een heel klein stukje Montenegro gedaan dus veel tips heb ik niet. Ik vond de sfeer wel aangenaam. Was eerlijk gezegd zelf niet zo onder de indruk van Kroatië. Mostar in Bosnië is zeker de moeite, maar probeer het 's ochtends vroeg te bezoeken. Om elf uur arriveren de toeristenbussen en is er geen doorkomen meer aan. Het is klein dus je bent er wel snel rond.

Wij deden een rondreis waarbij we uiteindelijk op de ferry naar Ancona zijn gegaan met de auto en dan via Italië (San Marino, Ravenna, Milaan), Liechtenstein en Straatsburg zijn teruggekeerd.

Komend jaar vliegen we op Mexico-stad. We willen eerst naar het zuiden (Chiapas) en dan Yucatan.
Zo zie je hoe verschillende meningen ontstaan. Ik had geen hoge verwachtingen van Kroatie, maar ik was echt positief verrast. We hebben Kroatische buren en zij hadden leuke tips. O.a. verbleven in Sibenik (dichtbij de Krka-watervallen), schattig plaatsje Milna op eiland Brac, eiland en NP Mljet, schiereiland Peljesac en Dubrovnik. In Dubrovnik waren we 2 nachten, dus konden we in de ochtenden en avonden de stad in. Zo vermeden we de drukte. Dat willen we zo ook gaan doen aankomende zomer in bijv. Mostar.

Oke, wij vlogen op Cancan. Is alweer zo'n 12 jaar geleden! Vanuit daar met het OV en af en toe een privechauffeur rondgereisd door Yucatan, Chiapas, Guatemala en Belize. Maakte veel indruk, mede doordat het onze eerste vakantie buiten Europa was. We zagen daar regelmatig ook gezinnen met huurauto rondreizen, maar die bleven dan in Mexico Heerlijk joh, die voorpret!
Wij hebben een vakantie van 2 weken naar Zuid Frankrijk geboekt, Cote d'azur en een lang weekend Rome. Nu al zin in! Wij gaan trouwens net voor de zomervakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven