Onvoorstelbare gierige acties II
donderdag 30 augustus 2012 om 21:56
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.
Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....
Deel 2 dus.
Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.
Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.
Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....
Deel 2 dus.
Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.
Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.
Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1

maandag 12 november 2012 om 09:39
quote:Ris schreef op 12 november 2012 @ 09:32:
Uitgenodigd worden voor de lunch (we wilden eigenlijk op de koffie komen, maar lunchen was leuker) en dan vragen of we zelf broodjes en kroketjes meenemen. Misschien niet echt heel gierig, maar ik vond het in elk geval wel stom...
Ik begrijp dat je het geld niet hebt teruggekregen van die broodjes en die kroketjes?
Dan is het idd stom ja, niet alleen stom maar ook gierig vind ik...als het in het kader is van: willen jullie dit meenemen want ik heb niet genoeg of er niet op gerekend dan kan ik mij er nog iets bij voorstellen.
En al die verhalen hier over van die sneue mensen die een ontbijtbuffet leegroven (zie die vrouw op het strand met haar rugzak al zitten)
Uitgenodigd worden voor de lunch (we wilden eigenlijk op de koffie komen, maar lunchen was leuker) en dan vragen of we zelf broodjes en kroketjes meenemen. Misschien niet echt heel gierig, maar ik vond het in elk geval wel stom...
Ik begrijp dat je het geld niet hebt teruggekregen van die broodjes en die kroketjes?
Dan is het idd stom ja, niet alleen stom maar ook gierig vind ik...als het in het kader is van: willen jullie dit meenemen want ik heb niet genoeg of er niet op gerekend dan kan ik mij er nog iets bij voorstellen.
En al die verhalen hier over van die sneue mensen die een ontbijtbuffet leegroven (zie die vrouw op het strand met haar rugzak al zitten)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
maandag 12 november 2012 om 09:45
Op terrasje zitten, hapjes bestellen, zeggen.. nee ik hoef niets, maar wel mee eten van de schaal.. Zo irritant.. Ik bestel tegenwoordig met die persoon ook alleen nog maar voor mezelf.. Iedere keer als wij ergens eten wil ze niets of het goedkoopst (prima op zich) maar dan wel van mijn bord, hapjes etc. mee eten.. En dat is niet prima.. Roep dan niet zo hard dat je dat allamaal niet hoeft..

maandag 12 november 2012 om 09:52
quote:Ikbenanoniem schreef op 12 november 2012 @ 09:49:
Familie van mij heeft de gewoonte om als zij tracteren het gerecht op voorhand vast te stellen (één van de goedkopere dingen van de kaart).
Echt waar???
Hoe gaat dat in zijn werk, vraag ik me dan af...
Zeggen ze gewoon doodleuk: ikbenanoniem neemt de saté?
Of zeggen ze: 'je mag kiezen tussen dat en dat gerecht?'
Of zeggen ze: 'je mag iets bestellen voor 15 euro?'
Of zeggen ze van tevoren al: 'we trakteren op een sateetje en bij binnenkomst in het restaurant wordt gelijk 4x de saté besteld?'
Intrigerend!
Familie van mij heeft de gewoonte om als zij tracteren het gerecht op voorhand vast te stellen (één van de goedkopere dingen van de kaart).
Echt waar???
Hoe gaat dat in zijn werk, vraag ik me dan af...
Zeggen ze gewoon doodleuk: ikbenanoniem neemt de saté?
Of zeggen ze: 'je mag kiezen tussen dat en dat gerecht?'
Of zeggen ze: 'je mag iets bestellen voor 15 euro?'
Of zeggen ze van tevoren al: 'we trakteren op een sateetje en bij binnenkomst in het restaurant wordt gelijk 4x de saté besteld?'
Intrigerend!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
maandag 12 november 2012 om 09:54
quote:Ikbenanoniem schreef op 12 november 2012 @ 09:49:
Als een ander tracteert gaan ze aan de tournedos en aan de biefstuk.
We gaan dus gewoon niet meer met ze uit eten.
Hoe gaat dat dan?
Ehh jongens wij hadden gedacht dat we met zijn allen schnitzel eten en als voorgerecht een tomatensoep?
Vréselijk....
Als een ander tracteert gaan ze aan de tournedos en aan de biefstuk.
We gaan dus gewoon niet meer met ze uit eten.
Hoe gaat dat dan?
Ehh jongens wij hadden gedacht dat we met zijn allen schnitzel eten en als voorgerecht een tomatensoep?
Vréselijk....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

maandag 12 november 2012 om 09:57
Poldervrouw, zo te lezen had die ex er dan wel invloed op als je zwager na zijn scheiding minder gierig is geworden. Ze zullen elkaar wel versterkt hebben hierin.
Ik vond het al.zo typisch dat die man zijn vrouw, die zelf geld verdiend, gaat opleggen hoeveel ze aan boodschappen mag uitgeven.
Of ze spaarden hard om voor hun vijftigste miljonair te zijn
Ik vond het al.zo typisch dat die man zijn vrouw, die zelf geld verdiend, gaat opleggen hoeveel ze aan boodschappen mag uitgeven.
Of ze spaarden hard om voor hun vijftigste miljonair te zijn
maandag 12 november 2012 om 10:49
maandag 12 november 2012 om 10:58
maandag 12 november 2012 om 10:59

maandag 12 november 2012 om 11:14
Toen ik nog op kamers woonde kwam er regelmatig een vriendin bij mij eten die zelf nog bij haar ouders woonde. Ze bleef hier vaak eten en ook slapen, zo kon ze langer uitslapen dan als ze vanuit haar ouders moest reizen. De kosten van het avondeten werden netjes 50/50 gedeeld.
Ik haalde altijd drinken dat ze lekker vond (ik dronk zelf vaak water of thee maar zorgde wel voor iets fris voor bezoek). Ook had ik koekjes bij de thee of lekker chips voor bij de film gehaald. Als ze hier bleef slapen ontbeten we natuurlijk samen, met een eitje en sinaasappelsap en nam ze wat belegde boterhammen mee voor die dag.
Ik vond het uiteraard heel gezellig als ze hier bleef en ik haalde met plezier dingen in huis waarvan ik wist dat ze dat lekker vond. Maar vond het toch weleens jammer dat ze me niet een keer 'trakteerde' op het avondeten. Niet heel gierig maar was denk ik wel attent geweest van haar.
Ik haalde altijd drinken dat ze lekker vond (ik dronk zelf vaak water of thee maar zorgde wel voor iets fris voor bezoek). Ook had ik koekjes bij de thee of lekker chips voor bij de film gehaald. Als ze hier bleef slapen ontbeten we natuurlijk samen, met een eitje en sinaasappelsap en nam ze wat belegde boterhammen mee voor die dag.
Ik vond het uiteraard heel gezellig als ze hier bleef en ik haalde met plezier dingen in huis waarvan ik wist dat ze dat lekker vond. Maar vond het toch weleens jammer dat ze me niet een keer 'trakteerde' op het avondeten. Niet heel gierig maar was denk ik wel attent geweest van haar.

maandag 12 november 2012 om 11:36
Het kon omdat Schoonzus het blijkbaar accepteerde. Als mijn vent me zou vragen waarom ik 6 pakken melk meer heb verbruikt hoef ik hem alleen maar op een bepaalde manier aan te kijken. Alsof ik daar antwoord op zou geven en alsof ik mee zou werken aan die ongein. Ik zou gaan werken en mijn eigen geld meteen gaan verdienen zodat ik en mijn kind er wel leuk bijliepen. Kan die eikel mooi meebetalen aan het KdV elke dag. Wat een griebus zeg.
maandag 12 november 2012 om 11:43
maandag 12 november 2012 om 12:25
quote:limelight schreef op 12 november 2012 @ 09:19:
@Blink, dat is inderdaad krom.
Waar is hun empatisch vermogen dan. Kinderen geef je dan toch wel iets, iig. tot een jaar of 12.
Eigenlijk zou je er gewoon iets van kunnen zeggen, als in het er over hebben, maar ja dat doe je dan ook weer niet zo makkelijk.
Altans vroeguh zou ik dan niets zeggen, nu wel (inmiddels ouder en door ervaringen wijzer geworden)Maar ik heb er zeker wel wat van gezegd hoor. Alleen ze begrijpt het niet. Ze wil gewoon niet meer aan de verjaardagen doen. Zo gek is dat toch niet, want ja haar oudste is al een tiener. Nouja als je zo denkt dan is het voor mij klaar. Zelfs haar man (onze mannen kennen elkaar al van school sinds ze 15/ 16 zijn) geeft ons gelijk, maar zij denkt er zo over. Overigens gaat ze wel naar de kinderverjaardagen van haar beste vriendin en krijgen de kinderen wel gewoon wat. Maar wel boos worden als we haar dan een egoist noemen. Want haar eigen vriendschap is blijkbaar belangrijker dan de vriendschap die haar man al 24 jaar heeft met mijn man. Ze heeft het dus niet voor haar man over. Als er nu iets tussen ons gebeurd was begreep ik het nog, maar echt helemaal niets... Ze kwam er zo maar mee. Conclusie mijn man en ik zijn er klaar mee en nu zien we haar niet meer. Haar man komt nu alleen bij ons op verjaardag en mijn man gaat daar naar toe. He, zo gezellig! Ongeloofelijk en ik begrijp het nog steeds niet waarom dit zo moet.....
@Blink, dat is inderdaad krom.
Waar is hun empatisch vermogen dan. Kinderen geef je dan toch wel iets, iig. tot een jaar of 12.
Eigenlijk zou je er gewoon iets van kunnen zeggen, als in het er over hebben, maar ja dat doe je dan ook weer niet zo makkelijk.
Altans vroeguh zou ik dan niets zeggen, nu wel (inmiddels ouder en door ervaringen wijzer geworden)Maar ik heb er zeker wel wat van gezegd hoor. Alleen ze begrijpt het niet. Ze wil gewoon niet meer aan de verjaardagen doen. Zo gek is dat toch niet, want ja haar oudste is al een tiener. Nouja als je zo denkt dan is het voor mij klaar. Zelfs haar man (onze mannen kennen elkaar al van school sinds ze 15/ 16 zijn) geeft ons gelijk, maar zij denkt er zo over. Overigens gaat ze wel naar de kinderverjaardagen van haar beste vriendin en krijgen de kinderen wel gewoon wat. Maar wel boos worden als we haar dan een egoist noemen. Want haar eigen vriendschap is blijkbaar belangrijker dan de vriendschap die haar man al 24 jaar heeft met mijn man. Ze heeft het dus niet voor haar man over. Als er nu iets tussen ons gebeurd was begreep ik het nog, maar echt helemaal niets... Ze kwam er zo maar mee. Conclusie mijn man en ik zijn er klaar mee en nu zien we haar niet meer. Haar man komt nu alleen bij ons op verjaardag en mijn man gaat daar naar toe. He, zo gezellig! Ongeloofelijk en ik begrijp het nog steeds niet waarom dit zo moet.....
maandag 12 november 2012 om 19:27
Mensen, wat een hilarisch (maar soms ook triest) topic, lach me gek! Hier ook een gierige anekdote:
Collega had voor werk iets gekocht en had hierbij gebruik gemaakt van een kortingscoupon van jawel..... ¤ 0,87. Hij declareert de kosten (logisch), EN vraagt daarbij niet het uitgegeven bedrag terug. Hij staat erop dat hij o die ¤ 0,87 krijgt, het was tenslotte ZIJN kortingsbon?!
Collega had voor werk iets gekocht en had hierbij gebruik gemaakt van een kortingscoupon van jawel..... ¤ 0,87. Hij declareert de kosten (logisch), EN vraagt daarbij niet het uitgegeven bedrag terug. Hij staat erop dat hij o die ¤ 0,87 krijgt, het was tenslotte ZIJN kortingsbon?!