Kadootjes voor 2e verjaardag
woensdag 30 april 2008 om 21:34
Hallo,
Onze dochter wordt binnenkort 2 jaar.
Van ons krijgt ze waarschijnlijk een driewieler of een loopauto oid.
Nu houden wij niet zo van plastic-lawaai speelgoed en barbies enzo, dus wil ik het liefst een verlanglijstje voor haar maken.
Ik ben een beetje een houten speelgoed fan.(Tuurlijk heeft ze wel plastic speelgoed, maar ik geen computer voor peuters en van die 'boeken'met muziek en lichtjes van winnie de pooh enzo, snap je?)
Hebben jullie tips?
Ik heb al een paar kadootjes op het lijstje staan:
-stoepkrijt
-zo'n kassa van fisher price (zo'n ouderwetse met centjes die er van boven in kunt stoppen)
-een poppenwagentje
-poppenbedje
Onze dochter wordt binnenkort 2 jaar.
Van ons krijgt ze waarschijnlijk een driewieler of een loopauto oid.
Nu houden wij niet zo van plastic-lawaai speelgoed en barbies enzo, dus wil ik het liefst een verlanglijstje voor haar maken.
Ik ben een beetje een houten speelgoed fan.(Tuurlijk heeft ze wel plastic speelgoed, maar ik geen computer voor peuters en van die 'boeken'met muziek en lichtjes van winnie de pooh enzo, snap je?)
Hebben jullie tips?
Ik heb al een paar kadootjes op het lijstje staan:
-stoepkrijt
-zo'n kassa van fisher price (zo'n ouderwetse met centjes die er van boven in kunt stoppen)
-een poppenwagentje
-poppenbedje
woensdag 30 april 2008 om 21:46
woensdag 30 april 2008 om 21:47
Een pannenset met pannenlapjes en houten lepels erbij. (Hema)
Wel van plastic maar mijn nichtje van inmiddels 3 heeft er eindeloos mee gespeeld: boterhammen, plakjes kaas, tomaat en sla en dergelijke. Met klittenband op alle plakjes zodat je de boterhammetjes 'echt' kunt beleggen.
Dergelijk spul bestaat ook wel van hout trouwens.
Wel van plastic maar mijn nichtje van inmiddels 3 heeft er eindeloos mee gespeeld: boterhammen, plakjes kaas, tomaat en sla en dergelijke. Met klittenband op alle plakjes zodat je de boterhammetjes 'echt' kunt beleggen.
Dergelijk spul bestaat ook wel van hout trouwens.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 30 april 2008 om 22:12
Tsja hier een little people fan. Zoon kreeg de garage en speelt daar echt lang en veel mee. Wel plastic, maar niet heel veel irritante muziekjes. (Garage heeft geen geluidjes, alleen een autootje met een toeter.) Misschien dus iets van Little people?
Verder boekjes, knutselspullen, buiten speelgoed, glijbaantje, strijkplankje of ander huishoudspulletjes?
Verder boekjes, knutselspullen, buiten speelgoed, glijbaantje, strijkplankje of ander huishoudspulletjes?
woensdag 30 april 2008 om 22:26
quote:bridges6 schreef op 30 april 2008 @ 22:12:
Tsja hier een little people fan. Zoon kreeg de garage en speelt daar echt lang en veel mee.
Daar hebben mijn nichtjes nou weer niet zoveel mee.
Ik had zelfs wat van dat spul gekocht voor als ze bij me op bezoek komen.
Maar gelukkig passen die poppetjes prima op dat schroefje/moertje in het midden van je fietsstuur. Dus nu rijd ik rond met een Fisher Price draakje op mijn fiets.
Duplo vinden die 2 nichtjes van mij dan weer wel leuk. En ook die magnetische staafjes, maar die zijn eigenlijk pas vanaf 3 jaar.
Tsja hier een little people fan. Zoon kreeg de garage en speelt daar echt lang en veel mee.
Daar hebben mijn nichtjes nou weer niet zoveel mee.
Ik had zelfs wat van dat spul gekocht voor als ze bij me op bezoek komen.
Maar gelukkig passen die poppetjes prima op dat schroefje/moertje in het midden van je fietsstuur. Dus nu rijd ik rond met een Fisher Price draakje op mijn fiets.
Duplo vinden die 2 nichtjes van mij dan weer wel leuk. En ook die magnetische staafjes, maar die zijn eigenlijk pas vanaf 3 jaar.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 30 april 2008 om 22:39
Ja het is een luxe probleem he?
Ze heeft al een zandbak en een houten fornuisje met pannen enzo.
Duplo heeft ze ook, en daar kunnen we nog wel wat meer van gebruiken want het is inderdaad ook hier erg geliefd.
Huishoudspulletjes zoals een strijkplankje is inderdaad erg leuk!
Boekjes zijn ook altijd leuk, maar ze heeft er al zoveel!
Mijn schoonzusje heeft vorig jaar een barbie voor haar gekocht en van een nicht kreeg ze zelfs een make-up setje... Dat soort kado´s hoop ik dit jaar een beetje te voorkomen door een verlanglijstje met de uitnodigingen mee te mailen...
Muziekinstrumentjes van hout zijn ook misschien wel een idee, een trommeltje en een tamboerijn ofzo.
(en dan zeggen dat je een hekel hebt aan speelgoed dat lawaai maakt...)
Ze heeft al een zandbak en een houten fornuisje met pannen enzo.
Duplo heeft ze ook, en daar kunnen we nog wel wat meer van gebruiken want het is inderdaad ook hier erg geliefd.
Huishoudspulletjes zoals een strijkplankje is inderdaad erg leuk!
Boekjes zijn ook altijd leuk, maar ze heeft er al zoveel!
Mijn schoonzusje heeft vorig jaar een barbie voor haar gekocht en van een nicht kreeg ze zelfs een make-up setje... Dat soort kado´s hoop ik dit jaar een beetje te voorkomen door een verlanglijstje met de uitnodigingen mee te mailen...
Muziekinstrumentjes van hout zijn ook misschien wel een idee, een trommeltje en een tamboerijn ofzo.
(en dan zeggen dat je een hekel hebt aan speelgoed dat lawaai maakt...)
donderdag 1 mei 2008 om 07:52
Wij zijn Duplo-fan, dus dat vragen we vaak voor de verjaardagen, of kleertjes.
Er is bij de Action een mega-leuk houten keukentje te koop, met een pannetje, plakjes brood, champions, pizza, stukje kaas, klitteband-wortel, etc etc voor 8 (!!) euro. Geen grote sta-in-de-weg, maar een klein keukentje, wat op de speeltafel/speelgoedkist past.
Er is bij de Action een mega-leuk houten keukentje te koop, met een pannetje, plakjes brood, champions, pizza, stukje kaas, klitteband-wortel, etc etc voor 8 (!!) euro. Geen grote sta-in-de-weg, maar een klein keukentje, wat op de speeltafel/speelgoedkist past.
donderdag 1 mei 2008 om 11:18
ik begrijp dat je dochter al heel veel heeft. Zelf heb ik, om grote en ongewenste kadoos te voorkomen, aan de opa's en oma's gevraagd of ze wat op de spaarrekening wilden storten. Voor familie die wat verder af staat, of vriendinnen vind ik dat niet kunnen, maar die geven vaak toch wat kleinere dingen. En dan vraag ik eigenlijk altijd knutselspul, kan je niet genoeg van in huis hebben. Klei wordt oud, stiften drogen uit, dus kom maar op!!
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
donderdag 1 mei 2008 om 14:13
Hoi,
Hier ook een dochter die alles al heeft. Ik heb voor haar tweede verjaardag, kledingbonnen gevraagd en van mensen waarvan ik wist dat ze een goede smaak hebben kleding gevraagd.
Ze heeft een magnetisch tekenbord gekregen met zo'n pennetje waarbij je elke keer een nieuwe tekening kunt maken. Nou echt een supercadeau, ze speelt er nog steeds elke dag mee en haar verjaardag is al vier maanden geleden!
Ook koekjes vormpjes enzo zijn leuk! Oh ja, wat ook echt superleuk is, kan je bij de mediamarkt kopen en bij de hema. een radiootje waar je cd's in kunt doen met twee microfoontjes, kan ze meezingen. Daar wordt hier ook elke dag mee gespeeld!
Hier ook een dochter die alles al heeft. Ik heb voor haar tweede verjaardag, kledingbonnen gevraagd en van mensen waarvan ik wist dat ze een goede smaak hebben kleding gevraagd.
Ze heeft een magnetisch tekenbord gekregen met zo'n pennetje waarbij je elke keer een nieuwe tekening kunt maken. Nou echt een supercadeau, ze speelt er nog steeds elke dag mee en haar verjaardag is al vier maanden geleden!
Ook koekjes vormpjes enzo zijn leuk! Oh ja, wat ook echt superleuk is, kan je bij de mediamarkt kopen en bij de hema. een radiootje waar je cd's in kunt doen met twee microfoontjes, kan ze meezingen. Daar wordt hier ook elke dag mee gespeeld!
donderdag 1 mei 2008 om 16:21
Onze zoon heeft toen hij twee werd een loopfiets gehad (te krijgen in hout of metaal). Hij scheurt er nu nog op (hij is ruim 5) en zijn zus van bijna 2 kan er ook op. Het scheelt je straks fietsen met zijwielen, ze gaan loeihard en het is leuk voor je kind als je bv boodschappen gaat doen en ze wil niet lopen of in de kinderwagen.
Of een mooie pop voor in de wagen.
Ik volg dit topic verder met belangstelling, want wij zitten met hetzelfden probleem, daar mevrouw half mei jarig is en ook nog een oudere broer heeft en veel speelgoed al in huis is.
Of een mooie pop voor in de wagen.
Ik volg dit topic verder met belangstelling, want wij zitten met hetzelfden probleem, daar mevrouw half mei jarig is en ook nog een oudere broer heeft en veel speelgoed al in huis is.
donderdag 1 mei 2008 om 19:19
-Luister CD's
-Boeken (Gruffalo, Ik wil de maan, Ik zou wel een kindje lusten etc) Als je meer leuke titels wil, geef maar een gil.
-Aquaplay
-Dokterset
-Verkleedkleren
-Puzzels
Voor de verjaardag van mijn kinderen vraag ik elk jaar aan visite boeken of uitbreiding van speelgoed (Aquaplay, Playmobil en Brio) Van familie vraag ik geld voor een abonnement voor dierentuin of speelpark.
-Boeken (Gruffalo, Ik wil de maan, Ik zou wel een kindje lusten etc) Als je meer leuke titels wil, geef maar een gil.
-Aquaplay
-Dokterset
-Verkleedkleren
-Puzzels
Voor de verjaardag van mijn kinderen vraag ik elk jaar aan visite boeken of uitbreiding van speelgoed (Aquaplay, Playmobil en Brio) Van familie vraag ik geld voor een abonnement voor dierentuin of speelpark.
donderdag 1 mei 2008 om 21:05
kijk dit is een goed topcic! Mijn zoon word over anderhalve maand 2.
Zo'n houten knikkerbaan maar dan met autootjes is ook leuk.
En een boodschappenmandje met van die kartonnen doosjes/boodschappen erin lijkt me ook erg leuk!
Ik heb voor de rest al wat dingen die hierboven staan op zijn verlanglijst gezet!
Zo'n houten knikkerbaan maar dan met autootjes is ook leuk.
En een boodschappenmandje met van die kartonnen doosjes/boodschappen erin lijkt me ook erg leuk!
Ik heb voor de rest al wat dingen die hierboven staan op zijn verlanglijst gezet!
donderdag 1 mei 2008 om 21:13
Misschien wat meer bruikbare dingen?
- regenlaarsjes
- paraplu
- regenjas
- nieuwe zwemkleren
- iets wat 'op' is zoals stiften, (vinger)verf, vouwblaadjes
Misschien willen meerdere familieleden geld bij elkaar leggen voor buitenspeelgoed zoals een glijbaantje, klimrekje, little tikes autootje, o.i.d.
Onze dochter wordt begin augustus 2 en ik zit nu ook al te denken hoor, lastig!
P.S. Een houten xylofoon klinkt misschien wat gezelliger dan een trommeltje...
- regenlaarsjes
- paraplu
- regenjas
- nieuwe zwemkleren
- iets wat 'op' is zoals stiften, (vinger)verf, vouwblaadjes
Misschien willen meerdere familieleden geld bij elkaar leggen voor buitenspeelgoed zoals een glijbaantje, klimrekje, little tikes autootje, o.i.d.
Onze dochter wordt begin augustus 2 en ik zit nu ook al te denken hoor, lastig!
P.S. Een houten xylofoon klinkt misschien wat gezelliger dan een trommeltje...
donderdag 1 mei 2008 om 23:07
Een speeltentje voor buiten
Een wipdolfijn (wel plastic)
ik kijk ook vaak in speelgoedcatalogi om ideeën op te doen, bv op de volgende links:
http://www.jako-o.nl
http://www.walzkidzz.com
http://www.desterrespeelgoed.nl
Ik vind het ook wel erg moeilijk hoor, onze jongste dochter wordt dinsdag 2 jaar en ze heeft al een zus van ruim 5 jaar. Er is hier al zoveel speelgoed!!! Gelukkig is het zandbakspul aan vervanging toe dus dat heb ik al op het verlanglijstje gezet en duploo gaat ook altijd goed.
Oja we hebben een houten telraam, ze kan er uuuuren mee spelen!
Een wipdolfijn (wel plastic)
ik kijk ook vaak in speelgoedcatalogi om ideeën op te doen, bv op de volgende links:
http://www.jako-o.nl
http://www.walzkidzz.com
http://www.desterrespeelgoed.nl
Ik vind het ook wel erg moeilijk hoor, onze jongste dochter wordt dinsdag 2 jaar en ze heeft al een zus van ruim 5 jaar. Er is hier al zoveel speelgoed!!! Gelukkig is het zandbakspul aan vervanging toe dus dat heb ik al op het verlanglijstje gezet en duploo gaat ook altijd goed.
Oja we hebben een houten telraam, ze kan er uuuuren mee spelen!