Wachten duurt zo lang..

12-11-2012 16:56 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik hebben een poosje terug een huis gekocht. Het is een oud huis waar zowat alles aan moet gebeuren. Het is erg leuk om alles op te knappen en het helemaal naar onze zin te gaan maken. Alleen gaat er denk ik nog heel veel tijd overheen voor dat het af is. We proberen zoveel mogelijk zelf te doen dus we moeten het van de avonden en zaterdagen hebben. Maar stiekem zou ik willen dat het bijna af is, dat we een trouwdatum hebben en dat ik gewoon niet zo lang meer hoef te wachten.

Wie zit er in een zelfde soort situatie en vind het leuk om mee te schrijven? Over de vorderingen van het huis, wanneer mijn vriend me ten huwelijk vraagt (hoop ik:-) ) en alle dingen die er bij komen kijken.. Lijkt me leuk om hier gezellig over te kletsen en zo de tijd wat sneller te laten gaan
Als je je er zo op gaat focussen duurt het alleen maar langer. Hebben jullie het uberhaupt serieus over trouwen? Is daar ook geld voor?
Haha dat klopt maar het lijkt me gewoon wel leuk om wat ervaringen uit te wisselen. En ja wij willen graag trouwen. Is dat raar?
Vraag je hem toch?
Waarom vraag je hem niet, inderdaad? Als jullie beiden het echt graag willen dan.
Nee dat vind ik niet leuk. En ik verwacht niet dat hij me nu al gaat vragen omdat we nu nog niks kunnen plannen. We kunnen op dit moment nog niet inschatten hoeveel tijd we nodig hebben om te verbouwen.
Nu je nog niet getrouwd bent en toch samen een huis hebt gekocht heb je toch hopelijk wel een samenlevingscontract laten maken bij de notaris?

Niet dat je denkt ach is niet nodig we gaan straks toch trouwen.
Ze hebben bij de notaris wel iets opgemaakt zodat als er met een van ons wat gebeurt het huis naar de ander gaat. Volgens mij heeft het een andere naam maar het is in ieder geval geregeld.
quote:Valenta schreef op 12 november 2012 @ 17:12:

Ze hebben bij de notaris wel iets opgemaakt zodat als er met een van ons wat gebeurt het huis naar de ander gaat. Volgens mij heeft het een andere naam maar het is in ieder geval geregeld.

Je bent er zelf iig goed van op de hoogte.

Jullie hebben dus wel al besloten te willen trouwen. Goed. Ik zeg het maar omdat soms vrouwen maar zitten te wachten tot hij op magische wijze het idee in zijn hoofd krijgt om op de knie te gaan tewijl hij daar misschien nog helemaal niet mee bezig is.
Vind je het zelf niet belangrijk om te weten wat er geregeld moet zijn bij de aankoop van een huis? Toen vriend en ik een huis kochten (2004) wilde ik weten wat er gebeurde en wat er geregeld moest worden. Ik vind 'iets wat is opgemaakt bij de notaris' zoals jij het noemt nou niet getuigen van veel interesse van jouw kant uit. Waarom heb je daar geen interesse in?
Haha nee hoor we willen allebei graag trouwen. We zijn ook erg zeker van elkaar en hebben al best lang een relatie. Het lijkt me alleen erg leuk om gevraagd te worden, en dat weet hij wel. Maar ik wacht het gewoon af en als hij me niet vraagt gaan we alsnog trouwen
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 12 november 2012 @ 17:17:

Vind je het zelf niet belangrijk om te weten wat er geregeld moet zijn bij de aankoop van een huis? Toen vriend en ik een huis kochten (2004) wilde ik weten wat er gebeurde en wat er geregeld moest worden. Ik vind 'iets wat is opgemaakt bij de notaris' zoals jij het noemt nou niet getuigen van veel interesse van jouw kant uit. Waarom heb je daar geen interesse in?Ik weet precies wat er gebeurd en geregeld is met de koop van ons huis hoor. Maar ik weet niet precies de naam daar meer van, kan toch? Waarom concludeer je gelijk dat ik er geen interesse in heb?
Zo komt het op mij over, ik vind je opmerking nogal achteloos. Zo van 'ik ben er geweest, heb wat handtekeningen gezet, maar verder interesseerde het me geen ene moer.'

Gelukkig dat ik het mis heb. Sorry voor de aanname.
Tja, dat is nu eenmaal de wereld van het zelf verbouwen van je oude huis. Ga er ook maar vanuit dat het nog wat langer duurt dan je nu denkt. Anderhalf jaar geleden had ik in mijn hoofd dat het hier nog 2 jaar zou duren, dat denk ik nu nog steeds
quote:Valenta schreef op 12 november 2012 @ 17:21:

[...]

Ik weet precies wat er gebeurd en geregeld is met de koop van ons huis hoor. Maar ik weet niet precies de naam daar meer van, kan toch? Waarom concludeer je gelijk dat ik er geen interesse in heb?Je weet toch wel of je een samenlevingscontract hebt getekend of een testament? Zoveel andere manieren om te regelen wat er met een huis gebeurt na overlijden van 1 van de kopers zijn er niet.
Even uit nieuwsgierigheid. Wonen jullie nu samen of wachten jullie met samenwonen tot het huis klaar is / er getrouwd is?
We wachten met samenwonen tot het huis klaar is en we getrouwd zijn. Mede daarom duurt wachten zo lang
Vanwaar je ongeduld?

Je kunt nog genoeg jaren getrouwd zijn en in dat huis wonen.

Eigenlijk zit je juist in de ideale positie om verrast te worden. Als ik een vrouw ten huwelijk ga vragen hoop ik ook dat ze geen idee heeft.

Spannend hè?
Leven en beleven
@ Watermanneke: Daar heb je helemaal gelijk in hoor! En een jaar vliegt voorbij.. Maar tlijkt me gewoon zo heerlijk om samen je eigen plekje te hebben. En vrienden om ons heen beginnen zich ook allemaal te settelen. Dus vandaar mijn ongeduld Maar ik wacht rustig af..
quote:Valenta schreef op 12 november 2012 @ 19:46:

We wachten met samenwonen tot het huis klaar is en we getrouwd zijn. Mede daarom duurt wachten zo lang Voordeel hiervan is dat je zo wel gemotiveerd blijft om te klussen in huis. Je wil het natuurlijk zo snel mogelijk af hebben.
quote:sugarmiss schreef op 13 november 2012 @ 09:28:

[...]

Voordeel hiervan is dat je zo wel gemotiveerd blijft om te klussen in huis. Je wil het natuurlijk zo snel mogelijk af hebben.Ja dat is denk ik wel een voordeel. Als je al samen woont heb je dat toch minder denk ik. En we wonen allebei nog thuis, dus je hoeft niet zelf te koken en een heel huis bij te houden, scheelt ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven