Wanneer kerstboom?

13-11-2012 11:41 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan persoonlijk niet wachten om de kerstboom op te zetten met alle bijbehorende meuk, uiteraard doe ik dit pas in december. Ik weet nog niet of ik wacht totdat de Sint weg is, of dat ik meteen het eerste weekend al helemaal los ga :-)

Hier in de wijk is iemand die heeft de kerstboom al 2 weken opstaan, erg vroeg.

Wanneer zetten jullie de boom etc weer neer?
Tussen Sinterklaas en kerst.. Geen vaste datum.
6 dec ;)
1e weekend na Sinterklaas.
Haha, ik ben niet de enige die de winter in haar bol heeft (zie topic dat ik net opende). Kerstboom inderdaad weekend na Sinterklaas, als we tijd hebben. Het kan ook een week of zelfs 2 later worden als we druk zijn...
Ik denk dat ik wat kerstballen in wat glazen vazen gooi en een kerststukje koop.

Razend druk met (over)werk in december en ik gok maarzo dat ik net als vorig jaar me er geen tijd voor gun.
Hier gaan we ook voor het eerste weekend na Sinterklaas.
Als Sinterklaas vertrokken is zet ik de kerstboom op.

Pff das allemaal alweer bijna!
Hier staat hij al sinds september... Nee hoor. Ik zet de boom meestal half december op. Dat vind ik een mooie tijd ervoor. Niet gelijk na Sinterklaas in ieder geval, dat vind ik te vroeg.
Niet komend maar volgend weekend begint de verkoop weer bij mijn vaste kerstbomen stalletje.

Ik denk dat ik dan maar eens ga kijken welke boom mij aanspreekt om de donkere dagen wat op te vrolijken.
6 december.
Hier ook 1 weekend na Sinterklaas.
We doen niet aan sintetklaas maar hebben wel afgesproken om daarna een kerstboom te halen. Die mag blijven staan tot 2 januari.
Woendsg 5 december is Sinterklaas. Dus ik denk zaterdag 8 december.
Follow your heart, but take your brain with you....
weekend na sinterklaas en dan vind ik het tot aan kerst heel leuk en op 27 december heb ik er genoeg van.

Maar laat hem (voor de kinderen) staan tot 1 of 2 januari
Oh fijn, de kerstboom! De kerstboom staat bij ons pas half december maar blijft zeker tot half januari staan omdat ik het zo ongezellig vind als ie weer weg moet .
ik wou nog wat wanden doen dit jaar, daar moet ik spullen voor halen (verf of behang); dus daarna mogen de kerstversieringen geplaatst worden.
it's a big club and you ain't in it
als je een echte boom plaatst op 1 december, zelfs met kluit, dan is hij naaldloos nog vóór kerst. Waardeloos.
Na Kerst heb ik er ook snel genoeg van. Voor 31 december is hij weg, omdat het huis meestal vol zit met Oud en Nieuw.

Hij staat dus een week of twee in totaal.
er staan al veel decoraties met een kerstuitstraling, zoals lantaarns, kaarsen, windlichten, witte azalea's enz; het is dus een geleidelijke transformatie.
Ik ga m deze week opzetten. Ik vind t zo gezellig staan
Pas in het weekend ná Sint, maar als Sint bijna in het weeken valt dan vaak pas het tweede weekend ná Sint. In de eerste week van januari hakken we hem weer om. Sandtboy is namelijk in de tweede week van januari jarig en dat is niet zo'n goede combi gebleken. Veel (kinder)visite en een kerstboom.

Soms hakken we hem nog wel eens nog eerder om, bijvoorbeeld als er geen naalden meer aanzitten.
Het is heel erg, maar het eerste weekend van december. Wij vieren geen Sinterklaas en heb er dit jaar echt veel zin in
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 13 november 2012 @ 12:01:

Na Kerst heb ik er ook snel genoeg van. Voor 31 december is hij weg, omdat het huis meestal vol zit met Oud en Nieuw.

Hij staat dus een week of twee in totaal.bij mij is alles op tweede kerstdag vaak al weg. Dan heb ik er ineens genoeg van.
In Amerika doet men het vanaf 25 november. Dus als je niet zolang tot sinterklaas kunt wachten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven