Schoonmaken

13-11-2012 10:01 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik woon nog niet zo lang op mezelf en merk dat ik het huishouden erg wennen vind. Vooral het schoonmaken! Ik probeer hier wat ritme in te krijgen, maar vraag me af hoe jullie dit doen...

Hoe vaak maak je bijvoorbeeld schoon en hoe ziet je relatie/gezin er uit? Zijn er kinderen, ben je aan het werk of ben je alle dagen thuis?

Hoe vaak in de week/maand/kwartaal ga je:

- Stofzuigen/dweilen?

- Kleding wassen?

- Wc schoonmaken?

- Douche schoonmaken?

- Ramen wassen?

- Keuken schoonmaken?

- Andere schoonmaakactiviteiten?

Doe je dit op vaste dagen? Of wanneer het je uit komt/zin hebt?
Woon samen met vriend, nog geen kinderen of huisdieren:

- Stofzuigen/dweilen?

Stofzuigen 1 x per week, dweilen eigenlijk alleen wanneer het vies is

- Kleding wassen?

1 keer per week in het weekend kleding, beddengoed en handdoeken.

- Wc schoonmaken?

1 keer per week in het weekend grondig.

Indien nodig natuurlijk vaker maar dan snel!

- Douche schoonmaken?

1 keer per week in het weekend tegelijk in mijn ronde met de wc's.

- Ramen wassen?

Wanneer het vies is, of ik wacht net zo lang tot ik met vakantie ben en schoonmoeder het niet meer aan kan zien en het voor me doet

- Keuken schoonmaken?

Eigenlijk alijd dagelijks een doekje eroverheen.

kan ik zo niet noemen, wat op mijn pad komt doe ik wel gelijk als het kleine klusjes zijn, maar grotere klussen komen er vaak niet van. Allebei fulltime aan het werk, dus dat wordt in vakanties opgepakt.
quote:commotion schreef op 13 november 2012 @ 11:30:

[...]

Ja heerlijk, een schoon bed. Maar ik vind het een enorm k-klus om het hele bed af te halen, te wassen, te laten drogen aan een wasrekje, en weer om het bed te vouwen. Dat hele proces duurt al bijna een week.

Ik vind het trouwens niet vies hoor. Wij zijn de enige die in dat bed slapen, beide schoon en niet vies van elkaar ;)
quote:Addison schreef op 13 november 2012 @ 11:17:

[...]

Wat doe jij dan bijvoorbeeld s'avonds?Sporten, afspreken met vrienden, lezen, films kijken, goede gesprekken voeren met vriend, niksen oftewel van alles behalve schoonmaken :D
@Addison, mijn dochter gaat nog niet naar school, dus relaxen of dingen voor mezelf doen kom ik overdag niet aan toe
Hoe vaak maak je bijvoorbeeld schoon en hoe ziet je relatie/gezin er uit? Zijn er kinderen, ben je aan het werk of ben je alle dagen thuis?

1 kindje van 2,5 en vriend+ ik

- Stofzuigen/dweilen? stofzuigen elkedag..hebben een hond en een witte vloer!:) dweilen om de dag

- Kleding wassen?elke dag een machine kind heeft veel was!- Wc schoonmaken?elke dagsnel 1x in de week goed

- Douche schoonmaken?om de twee weken..

- Ramen wassen?niet vaak denk 4x perjaar,

- Keuken schoonmaken?elke dag na het eten even schoonmaken en opruimen 1x in de week goed.- Andere schoonmaakactiviteiten? strijken 1x in de week..beddenverschonen 1x in de week.

gen vaste dagen gewon 1x in de week ene keer is dat smaandags andere x vrijdags..
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 13 november 2012 @ 10:53:

Ik vind dus dat bijna iedereen die hier verder post heel veel schoonmaakt. Ik snap best dat het fijn is als je huis aan kant is, maar het kost zoveel tijd die je veel beter aan leukere dingen kunt besteden. Zeker als ik alleen was zou ik me er vooral niet te druk over maken en de boel lekker de boel laten en met je benen omhoog gaan zitten op de bank.ik woon in een flat met drie slaapkamers alles gelijksvloers..ben in 2 tot 3 uurtjes helemaal klaar met alles..dus tijd genoeg overvoor mij en mijn gezin
Hoe ziet je relatie/gezin er uit? Zijn er kinderen, ben je aan het werk of ben je alle dagen thuis? 4 personen: vriend, 2 kinderen van 8 en 3 en ikzelf. In het weekend 3 tot 5 kinderen (die van mijn vriend erbij). Ik werk momenteel niet, maar mijn ervaring is dat alles even snel vies is, aangezien er hier thuis op mijn kind(eren) werd gepast.

- Stofzuigen/dweilen? Stofzuigen elke dag, dweilen eens in de week tot eens per 2 weken.

- Kleding wassen? De wasmachine draait hier elke dag wel.

- Wc schoonmaken? Eens in de 2 dagen de meest gebruikte wc. We hebben er 3, de andere 2 doe ik een keer per week.

- Douche schoonmaken? Een keer per maand ongeveer.

- Ramen wassen? Eens in de 2 maanden.

- Keuken schoonmaken? Aanrecht en kookplaat elke dag, de rest wanneer het nodig is, verschilt echt heel erg.

- Andere schoonmaakactiviteiten? Wanneer ik zie dat iets nodig is.

Ik heb nergens een vaste dag voor. Mijn jongste dochter is bijna altijd bij me, dus het verschilt per dag of ik veel kan doen. Op sommige dagen ben ik bijna alleen maar bezig met opruimen en schoonmaken, op andere dagen doe ik lekker niks.

Ons huis is een verschrikking wat schoonmaken betreft. Ik heb bijna spijt dat we hier een paar jaar geleden zijn gaan wonen. Een enorm vloeroppervlak (dus stofzuigen en dweilen ben je al flink lang mee bezig), 3 wc's, 2 badkamers, een bijkeuken die veel gebruikt wordt naast de gewone keuken. Na 1 regenbui zijn de ramen weer te smerig om door te kijken zo ongeveer, maar als ik alleen de ramen van de keuken en de woonkamer doe, zijn dat er al 17... De badkamer heeft allemaal rare hoekjes en randjes en je kan nergens bij, de keuken ook allemaal randjes die je nauwelijks schoon kan maken. Als ik weer werk, gaat er zeker een schoonmaakster komen, want dit is geen doen. Ik ben heel veel bezig met schoonmaken, maar als het ene gedaan is, is het andere weer vies. Ik blijf achter de feiten aanlopen. Soms verlang ik echt naar een klein appartementje dat je in een middagje brandschoon hebt.
quote:Mundy schreef op 13 november 2012 @ 11:57:

@Addison, mijn dochter gaat nog niet naar school, dus relaxen of dingen voor mezelf doen kom ik overdag niet aan toe

Dan heb je groot gelijk

Had je toch al trouwens. Want iedereen moet zijn/haar tijd lekker naar eigen geluk indelen. Ik kan me best voorstellen dat mensen mij voor gek verklaren. Maar hé, ik word er blij van
Follow your heart, but take your brain with you....
quote:Mundy schreef op 13 november 2012 @ 11:04:

Tot half 9 bezig met schoonmaken?! Jeetje, dat zou ik nou echt zonde van mijn tijd vinden. Nou, hier liggen de kinderen tussen 19.45 en 20.00 in bed en dan moet ik nog opruimen, schoonmaken etc. Anders is het huis een zwijnenstal als ik naar bed ga. Ik vind ook niet dat ik mijn kinderen een goed voorbeeld geef als ze 's ochtends beneden komen en het is zo'n bende. Meestal is het dan op zijn minst 21 uur voor ik klaar ben. Toen ik nog werkte was dat nog later. Dan moest ik immers de volgende dag weer vroeg naar mijn werk en ik kan die zooi echt niet de hele week laten liggen.
Hier een yuppenstel met een schoonmaakster!

- Stofzuigen/dweilen?

1x p/w stofzuigen, dweilen 1x per maand denk ik...

- Kleding wassen?

Dat gaat gewoon de hele week door.

- Wc schoonmaken?

Elke week

- Douche schoonmaken?

Elke week

- Ramen wassen?

Gemiddeld 2x per jaar

- Keuken schoonmaken?

Aanrecht elke week, rest als ik (of schoonmaakster) daar zin in heeft.
@ aaquamarine: http://www.roomba.nl/Roomba/iRobot.html ?
Oh en ik doe mijn bed wanneer ik daar zin in heb. Geen idee hoe v aak.
Die robots staan nog op mijn verlanglijstje

Bedden verschonen doe ik gemiddeld eens per week. Soms al wat eerder en heel soms wat later.

- Stofzuigen/dweilen? Stofzuigen 2 a 3x per week-, dweilen 1x in de 2 maanden ofzo

Kleding wassen? Als de wasmand vol zit, meestal 1 a 2 wassen per week

- Wc schoonmaken? 1x per week

- Douche schoonmaken? 1x per 2 weken-

Ramen wassen? 3x per jaar-

Keuken schoonmaken?

Aanrecht elke avond, kookplaat 2x per week, kastjes als het nodig is, is ongeveer elke maand

- Andere schoonmaakactiviteiten? kattenbak als het nodig is Bed verschonen: 1x per 2 weken
Ik zag laatst een test bij Kassa, met die robot stofzuigers, kon er niet heel enthousiast van worden eerlijk gezegd.
Wij wonen met twee volwassenen en een dreumes. Elke vrijdag komt de schoonmaakster. Ik werk zo'n 40 uur per week verdeeld over vier dagen, vriend zo'n 50 uur per week verdeeld over vijf dagen.

- Stofzuigen/dweilen? Schoonmaakster doet dit wekelijks. Soms dweil ik de woonkamer, keuken, badkamer en toiletten nog een extra keer.

- Kleding wassen? Ik denk dat wij 3-4 wassen per week draaien.

- Wc schoonmaken? Wekelijks door de schoonmaakster en als er bezoek is geweest

- Douche schoonmaken? Wekelijks door de schoonmaakster, en eens in in 1-2 maanden schrob ik de douche heel grondig

- Ramen wassen? Net als schoonmaakster daar een keer tijd voor heeft en ze vies zijn

- Keuken schoonmaken? Het fornuis en aanrecht maak ik dagelijks schoon na het koken en tussendoor

Keukenkastjes, de koelkast, bovenop de kasten waar de schoonmaakster niet vaak komt maak ik eens in de paar maanden extra schoon.
quote:Jorina schreef op 13 november 2012 @ 19:52:

Ik zag laatst een test bij Kassa, met die robot stofzuigers, kon er niet heel enthousiast van worden eerlijk gezegd.Ik ben er heel blij mee!
Geïnspireerd door dit topic ben ik vanavond wel tot 22 uur aan het schoonmaken geweest. Geeft wel een lekker gevoel!
Stofzuigen om de dag

Dweilen 1x per week

Wassen vaak op 1 dag stuk of 4 wasjes

Wc iedere dag stuk of tig keer, boven 1x per dag

Ramen wassen dat doe ik denk ik 4 a 5x per jaar

Keuken doe ik iedere dag, alles inspuiten en schoonmaken, keukenkastjes leeghalen en poetsen 2x per jaar

Douche te weinig, bloedhekel aan, maar nadat de kids in bad zijn geweest altijd nadrogen, gelijk stof weghalen. En tijdens dat zij in bad zitten, doe ik wastafel n spiegel enzo!

Stoffen/nat afnemen 1 x per week

Opruimen vt huis iedere dag tot t mn neus uitkomt haha!
Waarom de wc tig keer per dag?
quote:aaquamarine schreef op 13 november 2012 @ 22:40:

Waarom de wc tig keer per dag?Slecht opgevoede kinderen?
Heeeel slecht opgevoed

Nee, dochter laat vaak nog wat sporen na op de wcbril/vloer, dus 9 vd 10 x moet ik er nog even n doekje langshalen!
Zeg, heeft iemand voor mij De Tip om je ramen te wassen, zonder in de winter met n emmer sop, zeem, trekker bezig te zijn???!!

Ik heb pas Dasty gekocht speciaal voor je ramen, maar misschien heb ik verkeerd gebruikt, maar na t schoonmaken zag ik toch nog van die vegen op mn ramen, en beetje wittige waas...

Vandaag heeeel nodig stofzuigen, eerst zak verwisselen en wat waspoeder opzuigrn voor de heerlijke geur
Van dat ramenwasspul krijg je altijd een waas, net als met glassex etc. Heb iig op alle glas na een tijdje.
Google eens op Ha-ra. Ideaal! Wel prijzig, maar dat is het zeker waard. En nee, ik heb geen aandelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven