Gezondheid alle pijlers

al een tijd gestopt (pil)

13-11-2012 06:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ondertussen al een tijd gestopt met de pil, en toch maar mijn ervaring delen. Voor mijn gevoel helpt het wel degelijk, voel me wel anders, en natuurlijk heb ik soms wel een slechte dag maar weet ermee om te gaan. Voel me wel vrolijker, geen hoofpijn etc mee'

Toen Ik nog aan de pil zat had ik in de stopweek hoofdpijn, en voelde ik me zo ellendig en moe en geen energie. Nu ik gestopt ben merk ik wel dat ik geen hoofdpijn meer heb als ik ongesteld wordt, wel een beetje, heel licht, maar niet hinderlijk. Verder als ik ongesteld wordt heb ik ook geen klachten zoals buikpijn, rugpijn etc. Maar het is wel zo dat ik dan meer moe ben als ik ongesteld moet worden en het ben. Maar ook niet extreem. Ik merk wel wanneer ik ongesteld moet worden, een dag van te voren dat ik me anders voel. Zoals gisteren ook voelde me iets anders, iets meer moe, erg bang en onzeker over mijn vriend, en dan gewoon ook emotioneel en overal iets achter zoeken en maar negatief denken. Achteraf allemaal onzin, omdat hij mij gebeld had, en dat voelde goed.

Maar nu ik ongesteld ben, ben ik wel weer bang, heb al een jaar last van een angststoornis, en ben dan nu steeds weer bang om flauw te vallen als ik ongesteld ben. Heb verder geen klachten en ook niet extreem veel bloedverlies. Dat vind ik toch wel minder. Al die jaren dat ik ongesteld ben nog nooit flauw gevallen, tja… waarom zou het nu opeens wel gebeuren? Voel me nu ook wat meer energieker en wakker, nja voor hoelang dat vandaag mag durenvorige maand toen ik ongesteld werd, voelde ik me anders, meer moe, maar heb het gevoel dat het elke menstruatie minder wordt..

Maar voor mij voorlopig geen pil meer.

P.s zit wel in therapie en ben daar hard mee bezig maar het heeft even tijd nodig. Wou gewoon even mijn verhaal kwijt.
Vind dat je wel heel veel dingen toeschrijft aan de pil. Heeft alles niet meer te maken met je angst?
angst speelt sowieso ook een rol hierbij, maar heb geen klachten als ik ongesteld wordt, maar als ik me wel moe voel of anders,dan koppel ik dat weer ergens aan en ja idd angst speelt hierbij ook en grote rol ja
Volgens mij kun je je hormonen beter stabiel houden dmv slikken van de pil. Je krijgt nu meer maandelijkse schommelingen bovenop de angst die je al hebt.
als ik weer zou beginnen met de pil, ben ik bang dat ik weer al die klachten krijg, dan zou ik waarschijnlijk een lichtere pil moeten nemen. Maar op dit moment heb ik totaal geen klachten, alleen maar een angst.. k kan die angst ook wegnemen door mijn therapie, en niet zozeer door te beginnen met de pil
Ik ga zo de dokter bellen en hoop dat ik gelijk een andere pil kan krijgen zonderdat ik langs hoef te komen. En dat ik die door kan slikken, zonder dat ik teveel hormonen binnen krijg en niet elke maand ongesteld wordt en me dan ook minder druk maak
ik krijg de yasmin! hoop maar dat deze beter is, heeft 1 van jullie hier ervaringen mee!?
my_little, hoe lang ben je gestopt geweest met de pil? Wel lang genoeg om te kunnen zeggen wat het effect daarvan is? Het gaat namelijk om jouw ervaring. Er zijn vrouwen die zich inderdaad beter voelen zonder pil maar ook veel vrouwen die zich beter voelen met pil. Het is wel zo dat je van nature meer hormonale schommelingen hebt dan dat je de pil slikt. Daar kun je last van hebben, zeg ik uit ervaring maar het hoeft niet zo te zijn. Op het forum zijn heel veel ervaringen met de Yasmin te vinden. Zowel goede als slechte. Heb je ook medicijnen tegen de angst?
ik ben nu ongeveer 2 maanden met de pil gestopt maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik me nu beter voel toen ik de pil nog slikte. In ieder geval geen last van menstruatieklachten ook geen hoofdpijn of andere klachten tijdens mijn menstruatie.

Maar waarschijnlijk krijg ik de yasmin, moet er morgen heen voor gesprek, maar kan het altijd nog weigeren. Ik slik geen medicijnen tegen angst en dat wil ik absoluut ook niet.

Ik zit wel in therapie sinds 3 weken, maar dat moet ik ook nog ff mee doorgaan voordat ik echt effect voel.
Ok..lees goed wat je schrijft my-little, je voelt je nu beter dan toen je de pil nog slikte. Dus dat is waarheid. Twee maanden gestopt zijn is nog niet zo lang. Vraag aan de dokter na hoeveel tijd je natuurlijke cyclus hersteld is. De pil slikken kan dan altijd nog. Het kan namelijk zo zijn, gezien je angst, dat als je nu Yasmin gaat slikken je daar op gaat focussen en de kans is er dat je wat opstartbijwerkingen krijgt, die je dan misschien weer gaat linken aan de angst. Dan weet je niet waar het vandaan komt, is het die pil of is het de angst. Plus dat je je dan afvraagt waarom ben ik de pil gaan slikken want ik voelde me toch beter zonder.

Dus dat is wel iets om in overweging te nemen denk ik.

Sterkte.
Dat dacht ik, maar ben gewoon vrouwtje ongeduld!

Maar ik merk wel met elke menstruatie dat het iets beter wordt, zoals nu heb ik ook weinig klachten met mijn menstruatie, alleen een beetje buikkrampen, en een beetje moe, maar ook wel weer vol energie. Ach ik moet ook niet alles gaan opzoeken op internet! Zal het morgen morgen wel even aan de HA vragen. Ik denk gewoon dat ik geduld moet hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven