Vriend op Namecombat...

13-11-2012 12:50 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had zojuist een gesprekje met een vriendin over social media: hoeveel informatie over jezelf jezelf te vinden is op internet etc. Als voorbeeld tikte ik de naam van haar vriend op Google in.

We zagen o.a iets over hem staan op de website van Namecombat: zijn voor-en achternaam i.c.m de voor-en achternaam van een andere vrouw levert een percentage op...soort van voorspelling op het gebied van liefde, aantrekkingskracht, financieen etc.

Mijn vriendin schrok hier van, want het is een soort van spel over hoe goed je bij elkaar kan passen. We zagen een match van zijn naam met namen van andere vrouwen. Vrouwen die wel bestaan maar die mijn vriendin totaal niet kent.

Ze gaat hem vanavond er naar vragen, maar weet iemand hier wat namecombat.nl is?

Kan het ook gewoon spam zijn ofzo?

Ze kan zich namelijk niet voorstellen dat hij bezig is met dit soort spellletjes...

Thanks alvast, namens mijn vriendinnetje!
Dit zegt toch niet zoveel?

Misschien heeft hij dit jaren terug wel opgezocht.
Geen zorgen om maken. Ik stond ook ineens op namecombat. Iemand heeft dat misschien eens ingevoerd. Is een site gemaakt door een hacker. Ik heb dat zelf overigens nooit ingevuld dus die vriend heeft niks gedaan denk ik.
Is toch gewoon een geintje, denk ik?

Vroeger deden we zoiets op de basisschool al, met een soort rekensommetje uitrekenen hoe goed je bij elkaar past.

En dat zou ik dus ook gewoon met allerlei namen hebben gedaan als ik dat op het internet was tegengekomen.
Net als Sproet zeg ik: Dit is toch een geintje hoop ik?

Daar geloof je toch niet in.
Vroeger deden mijn vriendinnen en ik dat ook weleens. Kijken hoeveel procent je had met de jongen op wie je verliefd was . Je vriendin hoeft zich niet druk te maken
Joh, dat deed ik ook in 1995!
quote:Sproet schreef op 13 november 2012 @ 12:56:

Is toch gewoon een geintje, denk ik?

Vroeger deden we zoiets op de basisschool al, met een soort rekensommetje uitrekenen hoe goed je bij elkaar past.

En dat zou ik dus ook gewoon met allerlei namen hebben gedaan als ik dat op het internet was tegengekomen.Wat sproet zegt!
Ik ken het niet, maar denk dat het of toeval is (als hij een niet zo random naam heeft) en anders is het waarschijnlijk wat Appel_ke ook zegt. Iets uit een lang, lang verleden. Toen we nog CU2 hadden ;)
Hij belde haar net toevallig op..ook gevraagd hoe dat zat..niks aan de hand.

Hackerssite.

Hij ging meteen even kijken, kijken naar die vrouwen op google..en lachte haar uit.

Oke..duidelijk: niks aan de hand.
Dit spelletje speelden we vroeger al op de basisschool. Bij elkaar passen door middel van matches in letters in namen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:letters schreef op 13 november 2012 @ 13:03:

Ik ken het niet, maar denk dat het of toeval is (als hij een niet zo random naam heeft) en anders is het waarschijnlijk wat Appel_ke ook zegt. Iets uit een lang, lang verleden. Toen we nog CU2 hadden ;)

CU2, ... dat is wel heel lang geleden!

Ik voel me oud!
Als ik mijn eigen naam google, vind ik ook dat soort dingen, ook bijv. met wanneer ik doodga enzo, haha. Misschien heb ik dat zelf ooit gedaan, geen idee, maar zal dan al lang geleden zijn.

Fijn dat er niks aan de hand is!
ik heb mezelf ook wel eens gegoogled, kwamen ookwel rare dingen uit.

Je vriendin hoeft hier niet meteen omte stressen. Waarschijnlijk is het oud, heeft iemand ander het ingevuld of is het gewoon onschuldig.

Hecht er niet teveel waarde aan. Als ze zich echt zorgen maakt kan ze het als een geintje eens laten zien. Van kijk toen ik mezelf googlede vond ik dit bij mama dat en bij jou kwma ik dit tegen .hahaha
Tijdens CU2 dacht ik altijd dat alleen sneue types en bakvissen een profielsite zouden maken waarop ze alle niet belangrijke informatie over zichzelf en hun vrienden deelden. Bij hyves dacht ik dat ook... en toen deed ineens bijna iedereen dat.
De engelse versie bestaat al niet eens meer. Lijkt me SUUUPER oud.
Als die vriend een algemene naam heeft, Kees de Vries of Jan de Boer ofzo heeft googlen sowieso geen nut.

Als ik Google moet geloven is mijn vriend een amerikaanse topbasketballer, professioneel schaatser en professioneel wielrenner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven