Gezondheid alle pijlers

Lange bijwerkingen Fluoxetine

06-11-2012 23:31 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai

Ik slik nu al 15 dagen Fluoxetine en merk nog geen beterschap, integendeel. Ik ben vaak misselijk en heb constant hoofdpijn. Hoort dat erbij?
[quote][message=13341743,noline]prinses1970 schreef op 12 november 2012 @ 19:47[/message

hoeft niet meer is al geregeld
Loes, ik slik zelf nu ook 5 weken Prozac en juist Prozac staat erom bekend dat het langer duurt voordat het werkt dan andere ad's.

Bijwerkingen kunnen gerust een week of 6 duren helaas en verder,hoewel sommige mensen al na een week of 3 wat positiefs merken, is het heel normaal dat je pas na een week of 6-8 echt de goede uitwerking gaat voelen.

Je moet het echt de tijd geven, als het nou na 10 weken weinig tot niets doet dan zou ik stoppen en in overleg evt. iets anders gaan proberen.

Ik baal er zelf ook van maar geef mezelf toch ook nog maar even de tijd.

Neem gewoon iets kalmerends in als je angstig ben en ook al ben je moe, ga naar buiten. Je hoeft echt niet gelijk te gaan hardlopen (hoewel ik dat nu 3 keer heb gedaan en 't voelt echt goed), wandelen of een stukje fietsen is ook al prima. Als het maar buiten is.

Sterkte, je bent niet alleen!
Dankje voor je reactie!!

Naar buiten gaan ligt nogal moeilijk. Heb extreme agorafobie, en durf echt niets meer. Daarom slik ik Fluoxetine vooral.

Ook veel sterkte voor jou!
Sorry, dat had ik niet goed gelezen dan waarschijnlijk.

Maar misschien schijnt de zon bij jou nu ook en kan je lekker achter het glas in het zonnetje zitten, ook wel fijn.

Hoe lang slik je nu je ad?

Heb je wel een leuke hobby ofzo zodat je thuis een beetje bezig kunt zijn?
Ja ik zit hier nu naar het zonnetje te kijken! Zo dadelijk toch proberen nog eens naar buiten te gaan.

Ik hou me vaak bezig met denksportboekjes, en af en toe een keertje touwtje springen, maar dat ligt nu wat moeilijk omdat ik slap op m'n benen ben door de AD.

Ik slik ze nu 3 weken en 2 dagen, maar merk eigenlijk totaal geen beterschap..
Tja dat touwtje springen zie ik mezelf nu ook niet echt doen, da's echt vermoeiend hoor. Maar wel goed dat je in ieder geval wat doet.

Klinkt heel oudbollig maar Nederland in Beweging 's ochtends op tv...is net te doen en goed begin van de dag.

Hoef je ook niet voor naar buiten.

Ik nu op 5 weken, wel minder depri maar regelmatig nog erg angstig. Lees alleen overal dat die werking tegen angst juist wat langer duurt...

Dus we moeten maar geduld hebben he...
Ja een beetje in beweging blijven he! Kan wel al niet wachten om men leven te hervatten en vanalles te gaan doen, dat is toch al een positieve gedachte die er eerst niet was. Maar ik zou supergelukkig zijn als ik niet meer of veel minder angstig zou zijn.

Ik heb ook wel erg veel slaapproblemen. De afgelopen week kon ik voor 5 uur de slaap niet vatten.En dan sliep ik tot een uur of 13 a 14 maar ik bleef gewoon moe. Vannacht sliep ik rond 3u en werd rond 13u30 wakker en nu ben ik nog zo moe en heb vage hoofdpijn. Hoort dat er ook allemaal bij?
Ja Prozac staat bekend om z'n slaapproblemen.

Ik val zelf wel in slaap maar ben om half 5 klaarwakker

Ach ja, ze hebben allemaal zo hun rare bijwerkingen, gelukkig remt het de eetlust wat af :-)

Krijg je je ad via je huisarts of via je psychiater? Zo'n psych weet vaak wel iets erbij te geven om beter te slapen maar ik wil zo min mogelijk pillen dus hoop dat het over een paar weken beter gaat.

Sterkte he!
Ik krijg het via de huisarts. Maar hij had me niet verteld over de bijwerkingen. Al slaap ik 10 uren ik geraak niet uit bed, en als ik dan toch opsta ben ik de eerste uren nog doodmoe, vind dat echt raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven