Wanneer kerstboom?
dinsdag 13 november 2012 om 11:41
Ik kan persoonlijk niet wachten om de kerstboom op te zetten met alle bijbehorende meuk, uiteraard doe ik dit pas in december. Ik weet nog niet of ik wacht totdat de Sint weg is, of dat ik meteen het eerste weekend al helemaal los ga
Hier in de wijk is iemand die heeft de kerstboom al 2 weken opstaan, erg vroeg.
Wanneer zetten jullie de boom etc weer neer?
Hier in de wijk is iemand die heeft de kerstboom al 2 weken opstaan, erg vroeg.
Wanneer zetten jullie de boom etc weer neer?
dinsdag 13 november 2012 om 13:52
dinsdag 13 november 2012 om 17:36
quote:louba schreef op 13 november 2012 @ 17:12:
Ik ga zaterdag eerst Sinterklaas binnen halen.
Als ik Sinterklaas weer heb uitgezwaaid, het weekend erna ga ik naar de Kerstmarkt in Duitsland en bij terugkomst ga ik de boom opzetten
Waar is die kerstmarkt in Duitsland ergens, en wat moet ik me daar precies bij voorstellen?
Ik had graag naar de winterfair gewild in Hardenberg. Het weekend eind deze maand.
Ik ga zaterdag eerst Sinterklaas binnen halen.
Als ik Sinterklaas weer heb uitgezwaaid, het weekend erna ga ik naar de Kerstmarkt in Duitsland en bij terugkomst ga ik de boom opzetten
Waar is die kerstmarkt in Duitsland ergens, en wat moet ik me daar precies bij voorstellen?
Ik had graag naar de winterfair gewild in Hardenberg. Het weekend eind deze maand.
dinsdag 13 november 2012 om 17:48
quote:iones schreef op 13 november 2012 @ 17:36:
[...]
Er zijn in Duitsland veel Kerstmarkten, zelf ben ik een aantal keer in Dusseldorf geweest. De stad is dan geheel in de Kerstsferen aangekleed en er staan houten kraampjes met Kerstspulletjes en warm eten. Heel gezellig en sfeervol! Zeker als het héél koud is, dan is het juist heerlijk om op te warmen bij de kraampjes. Er zijn dan ook natuurlijk winkels open, dus kun je het stadten en de markt combineren.
Google maar eens op Kerstmarkt Duitsland en je komt al een heel eind. Zeker de moeite waard om eens te gaan.
Antwoord op de vraag van TO: ik zet de (neppert) boom op 6 december. Heb zelf geen kinderen, maar toch. Ik vind Sinterklaas altijd een prachtig gebeuren en daar wil ik ook niet aan voorbij gaan, ook al doe ik er zelf niet actief aan mee. De boom gaat dan 2 januari weer de kelder in. Voor mij zijn de Feestdagen dan echt voorbij en dan hoort (in mijn ogen) de boom er toch niet meer te staan.
[...]
Er zijn in Duitsland veel Kerstmarkten, zelf ben ik een aantal keer in Dusseldorf geweest. De stad is dan geheel in de Kerstsferen aangekleed en er staan houten kraampjes met Kerstspulletjes en warm eten. Heel gezellig en sfeervol! Zeker als het héél koud is, dan is het juist heerlijk om op te warmen bij de kraampjes. Er zijn dan ook natuurlijk winkels open, dus kun je het stadten en de markt combineren.
Google maar eens op Kerstmarkt Duitsland en je komt al een heel eind. Zeker de moeite waard om eens te gaan.
Antwoord op de vraag van TO: ik zet de (neppert) boom op 6 december. Heb zelf geen kinderen, maar toch. Ik vind Sinterklaas altijd een prachtig gebeuren en daar wil ik ook niet aan voorbij gaan, ook al doe ik er zelf niet actief aan mee. De boom gaat dan 2 januari weer de kelder in. Voor mij zijn de Feestdagen dan echt voorbij en dan hoort (in mijn ogen) de boom er toch niet meer te staan.
dinsdag 13 november 2012 om 20:00
woensdag 14 november 2012 om 20:12
Ik hoop zo laat mogelijk. Ik vind het onzin, mijn vriend niet: want waar leg je anders de cadeautjes onder . Vòòr Sinterklaas mag de kerstboom van mij niet opgezet worden. Wat er verder gebeurt, heb ik waarschijnlijk weinig zeggenschap over
Drie weken geleden heb ik de eerste al gesignaleerd toen ik aan het hardlopen was. Ik moest echt even drie keer kijken voordat ik in de gaten had dat iemand echt al een kerstboom met lichtjes en versiering in zijn huis had staan.
Drie weken geleden heb ik de eerste al gesignaleerd toen ik aan het hardlopen was. Ik moest echt even drie keer kijken voordat ik in de gaten had dat iemand echt al een kerstboom met lichtjes en versiering in zijn huis had staan.
woensdag 14 november 2012 om 20:22
Dit jaar op 7 dec. 6 dec moet ik werken en 7 dec ben ik vrij. Hij blijft dan staan tot 3 koningen of het weekend daarvoor. Hij zal nu dus echt pas 5 of 6 januari weg gaan. ( waarna ik altijd de kolder in mijn kop krijg en gelijk de grote schoonmaak doe al denkend dat het gelijk voorjaar is)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!