Gezondheid alle pijlers

Wijn

13-11-2012 21:50 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit hier best mee!maar toch is het voor mij normaal.

Ik ben gek op wijn, maar niet zomaar een glaasje maar zoveel meerderen, zodat je je lekker ontspannen voelt en alles weer rooskleurig ziet en je voelt je vrolijker!

Maar wel elke dag!

Volgende dag weer spijt!

Wie herkent dit?

Ik schaam me ervoor, omdat ik dit al jaren elke dag doe!

Ik hoop op reacties!

Summer
Ook als je actief sport?
De gemoedstoestand is van belang in de zin dat je er anderen ook mee kunt benadelen. Wat als TO opeens in de auto moet stappen savonds omdat er een familielid ziek is? Een rookverslaafde kan beter rijden dan een alcoholverslaafde.
quote:summer2012 schreef op 13 november 2012 @ 22:24:

Ook als je actief sport?

Ja, ook als je actief sport.

http://www.drinktest.nl/
Wie kan er snel rekenen?

1 fles wijn, alchoholpercentage > ... gr. alcohol totaal.

Een gemiddelde vrouw van 65 kg. kan ... gr. alcohol per uur afbreken.

... gr. alcohol totaal/... gr afgebroken per uur = ..... uur bezig om de geconsumeerde fles wijn af te breken.

En dan moet TO eens kijken in hoeverre ze 's ochtends als ze in de auto stapt naar haar werk überhaupt alweer helemaal nuchter is...
Tof! Dat is waar!
Zou het niet heerlijk zijn om te kunnen ontspannen en het leven rooskleurig te kunnen zien zonder dat je daarvoor een fles wijn hoef te omarmen...
quote:tof schreef op 13 november 2012 @ 22:19:

[...]

Dat is intussen al jaren bekend. Die worden er door de sigarettenfabrikanten ook nog expres aan toegevoegd om de boel deste verslavender te maken.

Nu je het zegt, beleef ik een grote 'O ja!'

Sigarettenfabrikanten #$@$#!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Jammer tof dat je nou net niet de exacte berekeningen erbij hebt staan..
quote:Ster_ schreef op 13 november 2012 @ 22:26:

De gemoedstoestand is van belang in de zin dat je er anderen ook mee kunt benadelen. Wat als TO opeens in de auto moet stappen savonds omdat er een familielid ziek is? Een rookverslaafde kan beter rijden dan een alcoholverslaafde.

Maar dat heeft toch niets te maken met het openen van een topic?

(verder is meeroken ook ongezond, dus dat roken of overgewicht geen invloed op andere heeft is ook niet helemaal waar).
quote:summer2012 schreef op 13 november 2012 @ 22:33:

Jammer tof dat je nou net niet de exacte berekeningen erbij hebt staan..Als jij even op een fles wijn nakijkt wat voor percentage alcohol erin zit, en hoeveel er in de fles zit (5 glazen?; 700ml?), en je je gewicht opgeeft, reken ik het voor je uit, no problem. En hoe laat op de avond is je fles leeg?
Drink je regelmatig in je eentje?

Kun je nog wel slapen, zonder gedronken te hebben?

Vraag je je af wat de kassajuf ervan denkt, als je weer eens x flessen wijn op de band hebt staan?

Of ga je naar verschillende winkels om wijn te kopen, zodat het niet te erg opvalt?

Hoe voel je je, als je je achterbak weer staat te legen bij de glasbak?

Hoe laat neem je je eerste glas, doordeweeks? En in het weekend?

Gebruik je kauwgum of mondspray of pepermunt, zodat mensen het niet ruiken?
quote:summer2012 schreef op 13 november 2012 @ 22:33:

Jammer tof dat je nou net niet de exacte berekeningen erbij hebt staan..

Heb je die berekening dan echt nodig?

Geloof je het niet, als een drinktest je vertelt dat je teveel drinkt?
Ik bedoel dat je door alcohol een ander persoon wordt, je niet in staat bent om dingen te doen die mensen doen die niet drinken.
quote:Ster_ schreef op 13 november 2012 @ 22:54:

Ik bedoel dat je door alcohol een ander persoon wordt, je niet in staat bent om dingen te doen die mensen doen die niet drinken.

Ik ben het met je eens, Ster.

En dat is dan de overmoed die bij alcohol hoort, dat je gelooft dat je nog in staat bent om alles gewoon te doen. Gewoon in de auto stappen, ...
Ik geef ster gelijk, zoek hulp want een alcoholverslaving is hardnekkig, de gevolgen op langer termijn daarvan kunnen erg groot zijn denk aan sociale isolement, lever problemen, korsakov.
Precies Tof. Ik rook ook en ben me er bewust van dat het slecht is voor me. Maar het verandert mijn karakter niet, transformeert me niet, ik ben nog in staat alles te doen. En daarmee ontken ik niet dat roken net zo slecht is als alcohol en voel ik mezelf ook niet beter als nicotine-verslaafde tegenover TO, maar wil ik enkel aangeven dat het weldegelijk een kwestie is waar je iets aan moét doen.

Hoeveel mensen zijn er al aangereden door een bezopen bestuurder? Hoeveel kinderen hebben al kots van hun ouders moeten opruimen omdat die te ver weg waren om het zelf te beseffen?

Ik heb een alcoholist (ook met kinderen) in mijn omgeving en gezien wat dit met de relatie en het gezin heeft gedaan.. Is niet mals.
quote:CM_89 schreef op 13 november 2012 @ 23:04:

Ik geef ster gelijk, zoek hulp want een alcoholverslaving is hardnekkig, de gevolgen op langer termijn daarvan kunnen erg groot zijn denk aan sociale isolement, lever problemen, korsakov.Hulp zoeken heeft alleen zin als TO daar zelf voor kiest en voor gaat. Als familie/vrienden/wij haar daarheen praten, heeft dat geen zin, dan kunnen we haar net zo goed meteen nog een glas inschenken. Proost!
Heb je een partner? Kinderen?

Hoe oud ben je? Hoeveel jaren doe je dit al?

Ga je wel eens knock-out?

Verzin je wel eens smoezen, om het niet over je drankgebruik te hoeven hebben (te laat op werk; dingen vergeten; geen zin om ergens heen te gaan want liever op de bank met je wijntje)?

Probeer je het te verbergen, voor vrienden of familie?
Toen TO op de fles ging nakijken om welk alcoholpercentage het gaat, heeft ze deze beste vriend van haar vervolgens op de bank meteen maar weer eens goed omhelsd...

Welterusten, morgen is er weer een dag.
Klopt tof dat snap ik, toch is het misschien wel iets waar ze over na kan denken. Al begrijp ik best dat ik daar niet voor kan zorgen hoor. Ik weet niet in hoeverre familie en vrienden van to op de hoogte zijn. Heb zelf een familielid waarvan vele het jaren niet wisten.
@ TO: sorry dat ik een beetje laat ben met reageren, maar de berekeningen van tof zijn in dit geval niet helemaal zuiver. naarmate je meer drinkt, maakt je lichaam meer enzymen aan om alcohol af te breken. de meeste berekeningen gaan uit van een "normaal" drinkpatroon, en geen hele/halve flessen per dag...
Helaas is het dan wel weer zo dat door die extra enzymen de lever overuren maakt met allerhande nare ziektes tot gevolg. En dan hebben we het alleen nog maar over de lever. Over de hersenfunctie hoeven we het denk ik niet eens te hebben. Laatstaan over de chronische alvleesklierontstekingen en meestal dodelijke alvleesklierkanker

http://mens-en-gezondheid ... matig-alcoholgebruik.html

Snellere afbraak wil dus allerminst zeggen dat er minder gevolgen zijn. Juist het tegenovergestelde.
Serieus? Zware drinkers breken alcohol dus beter af? Voor het eerst dat ik dit hoor. Heb je een bron?
Ga in therapie!
Jouw verhaal verduidelijkt het, Camomille, zo had ik het ook begrepen.
Ga in therapie!
Ik claim ook niet dat er minder gevolgen zijn, maar het verklaart wel waarom een hard-core alcoholist (à la Amy Winehouse) pas na 3 flessen wodka komt te overlijden en andere mensen met minder "ervaring" (auw wat klinkt dat cru) bij een lagere dosis doodgaan. Ik vermoed, op basis van de OP, dat TO niet aan de 3 flessen sterk per avond zit. gelukkig!!!

@ dubiootje: ik heb het ergens gelezen en zou het even na moeten zoeken maar dat gaat me niet binnen de komende 5 min lukken. Mijn punt was alleen dat het promillage alcohol in je bloed van meerdere factoren afhankelijk is (dus niet alleen geslacht en gewicht).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven