Geld & Recht alle pijlers

geldzorgen

28-09-2012 20:08 1289 berichten
Alle reacties Link kopieren
geldzorgen
Ik lit me helemaal bij Nellaaaa aan, als ik dit alles zo lees denk ik da je juist heel bij moet zijn dat je 32 uur kunt pakken en dat je dat met beide handen aan moet grijpen. Hoe moelijk dat ook is na al die tijd en omschakelingen.

Ik heb trouwens diep respect voor je man dat hij ondanks zijn goede papieren gewoon de hele week hard werkt voor veel minder dan hij kan en voor veel minder dan hij zou moeten verdienen. Daar kunnen heel veel mensen een goed vorbeeld aan nemen!
Sluit ik me weer bij jouw laatste opmerking aan Tess
Is zoiets iets voor hem? http://www.gamma.com/vaca ... anager-omgeving-moerdijk/

Haha lees even over het (naar mijn mening) verschrikkelijke stukje over droom etc heen, maar ik ken iemand die jarenlang in het buitenland heeft gewerkt en in zo'n functie terecht is gekomen..

Goed dat hij hulp krijgt bij het solliciteren. Maar nogmaals netwerken is zo ontzettend belangrijk geworden. Wat lijkt hem een leuk bedrijf om voor te werken. Neem daar contact op (kan met Hrm of met de logistiek manager) en vraag hoe je er weer tussen komt. Zijn er netwerkgroepen in de logistiek. Zijn er vakbladen etc. Zit hij op linkedin, Facebook etc. Kijkt hij buiten de regio. Anderhalf uur reistijd is tegenwoordig een norm aan het worden.

Op dat thuiswerken ga ik maar niet in. Alles waarbij je eerst moet betalen om iets te verdienen zou ik niet serieus nemen. Lijkt me alleen goed voor de portemonnee van de organisator.
We zijn het wel eens vandaag Nellaaa!!
Inderdaad wat een zoetsappig stukje over de droom en het WK etc... Haha
Nellaaa en Tess, misschien moet ik me dan ook maar bij jullie aansluiten
Had je mijn post nog gezien Nancy? Over de uren verdeling? En hoeveel dagen gaan jullie kinderen nu ook alweer naar het KDV?
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Lijkt me een prima stap om met die bedrijven contact op te nemen. Niet alleen met de vraag of er nog iets is, maar misschien met de vraag of ze tips hebben. Of ze ideeën hebben waar wel iets is en met welke (uitzend)bureaus ze werken. Over het algemeen wil men wel graag praten over zichzelf/hun vakgebied.

Zit jouw organisatie in een mobilitietsnetwerk? Misschien kunnen ze hem inbrengen etc.

Haha je merkt ik zit er momenteel helemaal in

Oh ja en wat de anderen ook zeggen, ga vooral meer werken je bent nu toch de belangrijkste kostwinner.
quote:Janna- schreef op dinsdag 13 november 2012 23:25 Had je mijn post nog gezien Nancy? Over de uren verdeling? En hoeveel dagen gaan jullie kinderen nu ook alweer naar het KDV?Ja! Daar wilde ik nog op reageren! Dat vond ik weer heel overzichtelijk en praktisch ingedeeld! Daar ben ik toch zelf niet zo goed mee het analytisch vermogen. Maar zo zie ik het steeds realistischer worden de 32 uur.
.
Wow wat een verhaal. Kan me voorstellen dat destijds de 1e prio was om alles weer recht te krijgen en dat de details later pas aan de orde kwamen.

@taorchid dank voor je reactie. Ik ben het er ook helemaal mee eens en daarom dus ook dat straf idee. Op zich is het vooral de aanschaf van de auto, voor de rest betaal ik 40e pmd aan belasting en verzekering en de 50e benzine ben ik dan wel kwijt aan OV als het niet meer is. Alleen kan niet overal zomaar komen met Ov. Maar goed aan de andere kant heb ik toch geen geld om ergens heen te gaan, dus denk dat ik het een tijdje ga proberen. Alleen dus welAfscheid nemen van mn autooke. Zo stom hoe je je zo kunt hechten aan zoiets stoms.
Jullie kopen een huis op jouw salaris en je man heeft een baan in een tijdelijk project. En op dat moment geef je op je werk door dat je in uren terug wilt naar 18 uur per week?

Dat vind ik wel een beetje ondoordacht. Achteraf zie je nu hoe risicovol dit is.

Nu krijg je dus eigenlijk de kans van je werkgever om dit terug te draaien. Ik zou deze kans met beide handen aanpakken! En met 32 uur werk je nog maar 4 dagen, niet eens 5. Dan heb je door de week ook nog een "mamadag". Zo onoverkomelijk is dit toch niet?

Denk ook eens iets verder vooruit. Stel dat het volgend jaar weer tegen zit. Je krijgt al 300 euro minder heb je berekend. Stel dat je man ook volgend jaar nog geen betere baan kan vinden. Of stel dat hij dit uitzendwerk (is ook tijdelijk) tot overmaat van ramp kwijt raakt. Zou je dan nog voldoende spaargeld achter de hand hebben om je hyptheek en de vaste lasten + boodschappen te betalen? En voor hoe lang?

Je moet het natuurlijk zelf beslissen samen met je man. Maar als ik in jouw schoenen stond dan wist ik het wel! Ik pakte die 32 uur maar wat graag aan.
@nancy,

Ik heb meegelezen tot nu toe. Wat ben je goed bezig!

Hou vol!

Toch even een suggestie imn verband met 32 uur gaan werken. Heb je wel eens gedacht aan een gastouder bij jullie aan huis? Je hebt drie kinderen dus dan is het al gauw de moeite waard. Zo'n gastouder aan huis kan kinderen eventueel ook van of naar vriendjes en clubjes brengen. Ik weet natuurlijk niet wat je verwacht van een gastouder, maar er zijn best jonge dames die heel flexibel beschikbaar zijn en ook een gastouderdiploma hebben zodat je toch nog in aanmerking kan komen voor kinderopvangtoeslag.
Nancy, goed dat jullie aan het zoeken zijn in regio zuidholland. Er zijn zat warehouses/logistieke bedrijven in de botlek/europoort/maasvlakte !!! Er zal toch wel iets tussen zitten voor hem? Succes !!! (ben een trouwe meelezer)
.
Ik weer alweer wat de reden is dat ik niet 4 dagen wil werken: ik vertrek om 17.00 uur van kantoor, spring in de trein, spring op mijn fiets, haal snel de kinderen van dagverblijf op, man haalt kind van BSO op. Kom thuis, kinderen zijn moe en hangen aan mijn benen, moet ik nog een pot eten gaan koken, terwijl ze jengelen en al etend bijna in slaap vallen. Daarna vlug de kinderen douchen en pyjama's aan. Dan de drie kinderen op bed leggen en boekje lezen samen met man. Daarna kan ik de tassen weer klaar gaan zetten voor morgen. Tegen de tijd dat iedereen slaapt ben ik bekaf naar moeten er ook nog kleding gewassen worden, de vaatwasser uitgeruimd worden en wil ik ook nog aan excel en op het forum....;-) dit hou je toch niet vol? Even die alleenstaande moeder met vier kinds opzoeken en haar een pluim geven
Nancy, ik begrijp dat je daar tegenop ziet, maar als je man 3 dagen gaat werken, is hij dus 4 dagen thuis. In die 4 dagen kan hij al een hoop doen in het huishouden. En jij hebt ook nog steeds 3 vrije dagen per week dan. Ik zou waar mogelijk het huishouden op jullie vrije dagen doen. En dan wellicht genoegen nemen met een iets minder schoon/opgeruimd huis.

Wat ik zelf vaak doe: in het weekend 2 a 3 grote maaltijden koken en deze deels invriezen. Op werkdagen 's ochtends alvast het eten uit de vriezer leggen, dan hoef je het 's avonds alleen maar op te warmen. scheelt kooktijd en afwas.

Vaak is het in dit soort situaties zo dat je in het begin een 'waar ben ik aan begonnen' gevoel hebt, maar dat je vrij snel handigheid krijgt en trucjes ontwikkelt waardoor het huishouden etc steeds soepeler gaat lopen.

ik sluit me dus aan bij de meesten hier: ik zou die 32 uur gaan werken, en je man dan ook 32 uur. En die gastouder aan huis zou ik inderdaad ook goed onderzoeken, dat lijkt me ideaal.

Succes!
quote:nancy_weeds schreef op 14 november 2012 @ 19:41:

Ik weer alweer wat de reden is dat ik niet 4 dagen wil werken: ik vertrek om 17.00 uur van kantoor, spring in de trein, spring op mijn fiets, haal snel de kinderen van dagverblijf op, man haalt kind van BSO op. Kom thuis, kinderen zijn moe en hangen aan mijn benen, moet ik nog een pot eten gaan koken, terwijl ze jengelen en al etend bijna in slaap vallen. Daarna vlug de kinderen douchen en pyjama's aan. Dan de drie kinderen op bed leggen en boekje lezen samen met man. Daarna kan ik de tassen weer klaar gaan zetten voor morgen. Tegen de tijd dat iedereen slaapt ben ik bekaf naar moeten er ook nog kleding gewassen worden, de vaatwasser uitgeruimd worden en wil ik ook nog aan excel en op het forum....;-) dit hou je toch niet vol? Even die alleenstaande moeder met vier kinds opzoeken en haar een pluim geven

...En zo hele 1000-den volksstammen/ gezinnen mét jou, en de redden het ook. Het is niet te tijd om zielig te doen of te treuren, het is tijd om áán te pakken.

Verder eens met Moondancer.

En wat je man betreft: die verdiend idd respect maar jullie zitten nu in Nederland, een land in een fikse economische zooi dus jouw keus is nu eenmaal niet echt een keus. Je moet wel aan de bak om te blijven drijven.

En het gáát je lukken!
Je krijgt ook een hoop rust terug van een betere financiele situatie.

Je doet het heel goed, zet die lijn door! En straks verandert je situatie misschien wel weer en kun je het weer redden met minder werken. Maar meer geld geeft ook meer lucht!!
Het zal inderdaad een kwestie van routine zijn en alles valt en staat bij goede planning en een goede taakverdeling tussen mijn man en ik.
Oh die combi met het werk van je man zou wel super zijn. Heeft hij ook wat tijd/lucht om om zich heen te kijken naar andere werk. In principe gaat het dan om 1 dag extra "drukte"?

Ik kook ook vooruit. Hoe jong zijn je kinderen? Misschien kan de jongste alvast eten op het kdv (vaak is bij dat bij de kleinsten het geen probleem).

Het is nu natuurlijk ook een beetje een donkere periode. 's ochtends als je weggaat en 's avonds als je thuis komt. Niet de meest ideale periode om hiermee te beginnen natuurlijk.

En je wil het eigenlijk niet

Maar heel eerlijk is twee à drie dagen in de week wat drukker niet zo heel "bijzonder" voor de meeste werkende ouders.

Ik krijg het gevoel dat jullie nog niet helemaal bekomen zijn van de wending die jullie carrière/leven heeft genomen en dat je daar nog van baalt. Erg logisch trouwens...
Hier ook een trouwe meelezer. Even voor je man: in zuid-holland is er enorm veel werk in de logistiek. Je moet echter wel netwerken. En het meeste gaat via tussenbureautjes of consultants. Ik heb in mijn vriendenkring planners en projectleiders die via de volgende namen aan het werk zijn, laat je man er eens op googlen. Verder krijgen ze regelmatig werk via linked in, zorg dat je met de goede steekwoorden te vinden bent.

Stevenparc

Manconsultants

Yacht

Ipsolutions

Zijn er nog veel meer, maar deze namen hoor ik regelmatig.

Eens gaan praten wat de mogelijkheden zijn kan altijd, toch?
Haha Nancy zo ideaal is een leven als schoolpleinmoeder niet , die Nanny, kijk dat lijkt mij weer wel wat..
Kun je niet een oppas aan huis nemen die ook je strijk doet en ramen lapt? Misschien wil ze ook wel je eten voorbereiden

Dan heb je het zelf ook weer iets rustiger.
quote:Esmoreit schreef op woensdag 14 november 2012 20:29 Hier ook een trouwe meelezer. Even voor je man: in zuid-holland is er enorm veel werk in de logistiek. Je moet echter wel netwerken. En het meeste gaat via tussenbureautjes of consultants. Ik heb in mijn vriendenkring planners en projectleiders die via de volgende namen aan het werk zijn, laat je man er eens op googlen. Verder krijgen ze regelmatig werk via linked in, zorg dat je met de goede steekwoorden te vinden bent.

Stevenparc

Manconsultants

Yacht

Ipsolutions

Zijn er nog veel meer, maar deze namen hoor ik regelmatig.

Eens gaan praten wat de mogelijkheden zijn kan altijd, toch?

Bedankt voor de tips! Ik geef het door aan manlief dan heeft hij weer wat te googelen...

Zo tof dat jullie allemaal mee denken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven