onenigheid over de afwas..

14-11-2012 21:17 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey,Ik ben 21 en woon 2 jaar samen met mijn vriend.

qwa huishoudelijke klusjes doe ik het meeste,maar hij helpt mij ook wel als het nodig is.

Nou hebben we net een ruzie gehad over het afwassen na het koken.......we hebben ooit de afspraak gemaakt dat hij de keuken dan schoonmaakt na het eten.

Ik kook elke avond voor ons ookal heb ik er een HEKEL

aan,iemand moet het doen..

nou gebruik ik zon 3 pannen en een ovenschaal ed. .. en de rest wat bij het koken komt kijken.

en nu begint mijn vriend al voor de 2de keer te zeuren over dat ik teveel rommel maak tijdens

het koken en dat hij dat allemaal weer op moet ruimen altijd..hij wilt het dus niet meer doen.

ik werd er ff heel pissig om..

ik bedoel ik sta elke avond wel vooral voor hem te koken.. en na het koken/lange dag, heb ik gewoon

geen zin meer om het op te ruimen.

dat kan hij toch gewoon doen..

en iedereen maakt toch een beetje rommel bij het koken?

tis niet dat ik er een teringbende van maak ofzo.

wat moet ik doen? het elke keer tot de volgende dag laten staan stinken? het zelf meteen op gaan ruimen?

we hebben deze afspraak eerder gemaakt maar hij is het er blijkbaar niet meer mee eens
Ga naar de mediamarkt en koop een afwasmachine. Probleem opgelost.
Vaatwasser nemen.
Z.s.m. een vaatwasser aanschaffen!!!
Niet meer koken
is de keuken te klein voor helaas.. wat mis ik die afwasmachine bij mn ouders..
Vaatwasser kopen.

Of ruil vanaf nu alle taken om, en dan sta je in elkaar schoenen en wie zie je de hele situatie heel anders.
Je hebt ook kleinere hoor.
quote:nellaaa schreef op 14 november 2012 @ 21:19:

Ga naar de mediamarkt en koop een afwasmachine. Probleem opgelost.Precies! Maar imo is je vriend niet erg geemancipeerd: jij doet bijna alles in huis en hij zanikt over de afwas? Je verwent 'm. Mss een eerlijker verdeling maken van de huishoudelijke taken?
Heldere afspraken maken. Als je er zo'n hekel aan hebt te koken, waarom doet hij het dan niet af en toe? Want dit topic gaat niet (alleen) over de afwas, maar ook over 'ik kook elke dag en daar heb ik de pest over in'.

Of kook voor twee dagen ofzo...
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Samen afwassen! Schijnt goed te zijn voor je seksleven ook.
Met een vaatwasser heb je nog dezelfde problemen. Dan moet er nog afgespoeld worden en de pannen met de hand gewassen worden (ivm de anti-aanbaklaag).

De afspraak lijkt me helder. En als hij er elke keer over wil zeuren dan zou ik er snel klaar mee zijn. Ik zou niet meer koken. Als hij dan vraag wat jullie eten zeg je 'niks, dan maak ik namelijk ook geen afwas'. Dat zal hij vast onredelijk vinden maar wellicht dringt het wel tot hem door.
Hem laten koken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Hem laten koken en kijken of die het zelf beter kan
Als ik kook, was ik tussendoor dingen af die ik gebruik, ook al heb ik een vaatwasser en ruimt mijn man af.
Kook wat vaker eenpansgerechten.

Neem de afwas mee onder de douche.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Samen koken en samen afwassen. Of in elk geval zorgen dat je beide bezig bent rond die tijd. Eén van de twee kan ook even toilet schoonmaken of met de stofzuiger rondrennen terwijl de ander kookt. Of even was opvouwen etc. Zo ben je allebei even lang bezig en kan je daarna lekker samen gaan zitten.
idd samen afwassen en dan koken maar afwisselen!Mijn man kookt altijd en de afwas doen we samen hij wast af en ik droog af,is zo gepiept en het scheelt ruzie!Soms hebben we allebij geen zin en dan laten we het staan en dan doet degene die de volgende dag vrij is de afwas,wij hebben trouwens wel ruimte voor een afwasmachine maar ik vind afwassen net zo makkelijk,is als je het met zn tweeen doet echt een klus van 10 minuten!
quote:evelynv schreef op 14 november 2012 @ 21:20:

Of ruil vanaf nu alle taken om, en dan sta je in elkaar schoenen en wie zie je de hele situatie heel anders.Dit vind ik een goed idee.

En samen afwassen eigenlijk ook.

Meteen zeggen dat je niet meer gaat koken maakt het probleem veel groter dan het is. Niet meteen ruzie maken, zonde.
Jullie kunnen ook de taken wat meer afwisselen. Zo leert hij dat je met het eten nou eenmaal meer vies maakt dan twee borden en bestek en jij leert dat het ook best vervelend is om drie pannen en een ovenschaal af te wassen iedere dag. Resultaat: meer begrip voor elkaar.
Je hebt ook mini vaatwassertjes hoor, die zo in een keukenkastje passen , dus het '' past niet '' kan haast bijna niet, en verder moet je vriend niet zo zeuren, samen wonen, samen delen, ook samen opruimen.. En als jij al elke avond kookt heeft die niets te klagen, kan de best even mee opruimen, Klaar,
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Euuuuh wacht ff Jij doet t huishouden en hij helpt?? jou.

Hebben jullie allebei een fulltime dag (school / werk)?

Ieder doet zijn of haar deel lijkt mij. Vind hij t te lastig dan lijkt t me dat jullie maar eens een maandje van taken moeten wisselen.

Ik probeer altijd al wel tijdens t koken afval weg te mikken , groente afval in t compostemmertje en afwas bij de wasbak. Dan lijkt de keuken niet ontploft en dat eet fijner want onze tafel staat in de keuken.
Been there, done that, got the T-shirt.
Lunax, ook pannen met anti-aanbak kunnen prima in de vaatwasser hoor.
Vaatwasser is de oplossing niet, want de "troep" springt niet vanzelf daarin en ook haalt een vaatwasser geen doekje over de aanrecht.

Een goed gesprek over de taken en ieders verwachtingen daarbij lijkt me op zijn plaats.

Doen! Anders zit je straks (net als ik 😫) met een man die denkt dat hij substantieel bijdraagt als hij in het weekend 's een keer kookt en dan, tadaaaah, broodjes hotdog serveert.
Hij "helpt" niet! Maar hij moet gewoon zijn deel van het werk doen!

Verder, ga gewoon uit eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven