Gezondheid alle pijlers

Jeukende anus

14-11-2012 22:24 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje genant maar daar heb ik sinds een paar dagen last van. Het zijn geen aarsmaden want dat heb ik vroeger wel eens gehad en ik weet hoe dat voelt/eruit ziet.

Heb na mijn bevalling wel een tijdje last gehad van soort van uitscheuren bij harde ontlasting, of misschien wel aambeien al zag ik niks, maar dat is al bijna een half jaar geleden.

Enig idee wat het zou kunnen zijn en belangrijker, wat ik er tegen kan doen? Ik doe nu gewoon spoelen met lauw water en er vooral niet aan proberen te denken.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ga naar je huisarts
Aarsmaden...he bah. Zeg dan gewoon wormen...ook goor...

Ik ga NIET googelen!
Welnee joh, je hoeft helemaal niet naar de huisarts. Je hebt waarschijnlijk last van anale kloofjes. Bij te hard persen kunnen die soms wat scheuren, soms zelfs bloeden, en dan gaat het weer genezen. En als het gaat jeuken geneest het weer. Je kunt er een beetje zalf op doen, calendula of zo, en het gaat vanzelf weer over. Niks aan de hand. Als dit nou een stelselmatig probleem wordt kan je de kloofjes dicht laten branden in het ziekenhuis.

Dus mijn allereerste post op dit forum gaat over anale kloofjes. Tja, je moet toch een leuke binnenkomer hebben.
Direct naar je huisarts als je een paar dagen ergens jeuk hebt?? Ik zou eerst wat vaseline proberen, schuren van toiletpapier kan ook jeuk geven.
Wondjes kunnen ook gaan jeuken, dus een beetje vaseline me lidocaine er opsmeren en nog een paar dagen aankijken of dit verbeterd of niet.

En ook gewoon voor de zekerheid even wormenkuur doen.
Na het douchen insmeren met Sudocrème / Weleda babybalsem (witte tube).

Als dit niet binnen een paar dagen helpt, dan naar de dokter toe.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Kunnen trouwens ook inwendige aambeien zijn. Sperti zetpillen halen bij drogist, kijk wat het doet.
quote:fiddeldee schreef op 14 november 2012 @ 22:30:

Aarsmaden...he bah. Zeg dan gewoon wormen...ook goor...

Ik ga NIET googelen!

Ik wel .

[/img]

Afbeelding verwijderd door Junior.
Sperti zetpillen!
668, the neighbour of the Beast
Kan Gewoon een fissuurtje zijn. Jeukt als de neten. En s avonds nog erger. Is een heel klein scheurtje in het slijmvlies. Kan al door harde ontlasting zijn gekomen en geneest slecht uit zichzelf omdat elke keer bij het ontlasten het weer open gaat.

Heb m ook gehad. Dokter geweest en die zag het meteen. Heerlijk zalfje gehad die de jeuk volkomen weghaalde en zinkzalf om het soepel te houden. De jeuk was meteen weg door die zalf en het was binnen een week genezen. Heb de zalf nog liggen. Het heet miconazolnitraat/hydrocortison actavis 20/10
Neeee, gatver Muloza!!!!!

Nou, mijn custard laat ik nog even staan...
Sperti maakt het alleen nog maar erger en brand als de hel als je het erop smeert. Alles wat je smeert maakt de jeuk alleen maar erger als het een fissuur is. Hoe klein het ook is, onbewust krabde ik het in mijn slaap tot bloedens toe open. Vreselijk genant. Ik heb er maanden mee gelopen uit schaamte en ik wou dat ik veel eerder naar de huisarts was gegaan.
Die micro-dingeszalf verergerde de jeuk bij mij alleen maar. Talkpoeder is my best friend in dit soort situaties.
Gadverdegaver die foto! Ik zou denk ik gewoon curanaal of zoiets halen,hoe heet dat spul tegen aambeien. Volgens mij maakt dat dingen ook niet erger zoals sperti.
Volgens mij is de oorzaak ook vaak een schimmelinfectie.
Even met vaseline smeren, kan van alles zijn..

Hoe weet je zo zeker, dat het geen wormen zijn?

Als je het nog maar net hebt, kan het zo zijn dat je al jeuk hebt maar nog niet echt '' wormen '' in je ontlasting kunt zien.. Zou voor de zekerheid dus een kuurtje nemen..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Als je denkt dat het scheurtjes kunnen zijn: ga eens een paar dagen 1 - 2 keer per dag met je billen in een biotex-badje zitten. Ik heb er ook last van (gehad) en van de huisarts moest ik dit doen. Hier werkte het erg goed, ik kon me alleen geen voorstelling maken van mijn derrière in een curverbak zonder vacuüm te trekken, dus ik liet het bad wat vol lopen en ging daar dan in zitten.
quote:Muloza schreef op 14 november 2012 @ 22:34:

[...]

Ik wel .

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Die miconazolnitraat/hydrocortison crème is overigens ook erg prettig. De hydrocortison haalt de jeuk weg (ook wel gebruikt bij eczeem) en de miconazolnitraat is anti-schimmel.
quote:Muloza schreef op 14 november 2012 @ 22:34:

[...]

Ik wel .

[afbeelding]
Waarschijnlijk gewoon een schimmeltje. Moet met een weekje ongeveer over zijn. Je kunt vaseline smeren, dit schijnt het te verlichten. Heb het zelf nogal eens na een antibioticakuurtje (voor blaasontsteking). Erg vervelend, maar tot nog toe vanzelf weer overgaan na 1 tot 1,5 week.
If we don't get lost, we'll never find a new route
quote:thesoundofme schreef op 14 november 2012 @ 22:31:

Dus mijn allereerste post op dit forum gaat over anale kloofjes. Tja, je moet toch een leuke binnenkomer hebben.

Nou welkom dan maar!

Het is nu al duidelijk waar je voorkeur naar uit gaat

Ontopic; sorry geen tips.
Schimmeltje dacht ik zelf ook al aan omdat zoonlief dat nu na een paar abkuren ook heeft. Dank voor de tips.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Thesoundofme, ik vind je nu al leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven