Mode & Beauty alle pijlers

Implantaat

15-11-2012 12:45 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Binnenkort moet ik een implantaat laten plaatsen.

Nu kost dit bij mijn TA zo rond de 2200 euro.

een duur geintje dus.

Na wat rond gekeken op internet te hebben zag ik dat het veel goedkoper kan

Bij Dental reizen en bij Dental Care International.

Bij Dental reizen kost het 1200 euro en bij Dental Care International

rond 1600 euro.

Een groot verschil dus.

Ik ben er een beetje huiverig voor.

Heeft iemand hier mischien ervaringen mee?

ALvast bedankt voor jullie reacties!
Veel tandartsen gaan (onterecht) verschrikkelijk moeilijk doen wanneer je anderen aan je gebit laat zitten. Shoppen loont wel degelijk, maar het gedoe. Zoek maar even bij kassa of radar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hoi Kosmonova,

Ik hoor steeds dat een implantaat zo'n 10.000 euro kost. Verzekering zou alleen betalen als je eerst een kunstgebit neemt en als dat klachten geeft is misschien een implantaat een optie..

Ik ben nog niet toe aan een implantaat maar ik ben enige tijd geleden wel ivm mijn moeder hiermee bezig geweest. Ik wil later ook beslist geen kunstgebit dus ik ben wel in dit onderwerp geinteresseerd.

Is jou toekomstig implantaat boven, beneden of alleen een kies of tand? gezien de prijs.
Ik heb laatst ook een kies laten trekken en zit dus met een gat in mijn mond. Ik wil ook een implantaat, maar dit gaat ook zo'n 2000 euro kosten!

Een vriend van mij was door een val zijn 2 voortanden verloren en heeft 5000 euro betaald voor 2 implantaten....

Ik heb geen idee verder over hoe of wat.... sterkte en succes ermee!
Spam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 15 november 2012 @ 14:01:

Spam.Waar maak je dat uit op ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
@ Fame had ik al vaker gehoord/gelezen dat dat tandartsen moeilijk kunnen gaan doen zeker onterecht vind ik.

@ Lisa2 bij gaat het om 1 kies in de rechter onderkaak , kies opknappen kon helaas niet meer een kroon ook niet te weinig houvast...alleen implantaat of brug behoort tot de opties.
http://www.vandertuin-implant.com/Tarieven.pdf

Implantaten (implantologie)

Code M/T* Beschrijving Prijs in euro’s

P111 * Plaatsen implantaat

225,-

P131 * Plaatsen afdekschroef voor implantaat

65,-

P411 * Ophoging bodem bijholte per kaakhelft

275,-

P431 * Kaakverbreding en/of verhoging per kaakhelft

225,-

P451 * Aanvullende ophoging bodem bijholte tijdens

plaatsen implantaat

130,-

P511 Oogsten eigen botweefsel

150,-

P611 Transplantatie tandvlees/bindweefsel

107,50

P911 Verwijderen implantaat

175,-

P915 Verwijderen kapotte schroef en/of abutment

120,-
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
In het buitenland worden andere technieken gebruikt en andere implantaten.

Aan ieder merk implantaat zit een zelfde merk sleutel om eens in de zoveel tijd het schroefje wat in het implantaat zit wat aan te draaien is dus een sleuteltje nodig.

Als dat merk hier niet wordt gebruikt of niet in de praktijk waar je werkt kan je eigen tandarts je niet helpen. Gevolg.. Patiënt is gefrustreerd.

Ik snap goed dat tandartsen het er niet mee eens zijn want hij kan je niet helpen als er wat met je implantaat is.

Een tandarts gebruikt zelf vaak implantaten en sleuteltjes van 1 of mss 2 verschillende merken maar het is niet te doen alles aan te schaffen.

Ik werk bij een tandarts dus ken het probleem.

In het buitenland wordt nou eenmaal vaak anders gewerkt.
Deze behandelingen zijn allebei in Nederland.
@ Nikki...die zit idd op schiphol...

Hmm jammer die valt dus af ..moet het denk ik toch helaas bij mijn eigen TA doen.
Hier. Hallo zelfde verhaal.

Ik moet een implantaat voor mijn voortand, heb nu sinds een half jaar een prothese. Mijn begroting kwam uit op 2400 eu, daarbovenop komt een kleine kaakbottransplantatie. Ik heb vriendelijk bedankt en gezegd dt ik komend jaar terugkom; ik kan het even niet betalen. Wel wil ik graag meelezen
Inmiddels mijn begroting ontvangen van maar liefst 2680 euro!

Idioot bedrag voor 1 tand.

Maar goed dat wordt dus flink sparen

groet Kosmonova.
Dure tand, ben benieuwd hoe het wordt!

Ik wil tzt ook een implantaat, alleen toen ik er met de mondhygeniste over had zij ze dat ik tandvleesontsteking had en daardoor k on ik geen implantaat tzt krijgen. Ben ik dan mooi klaar mee. Heeft iemand daar ervaring mee?
Slechte ervaring bij dental reizen in Berg en Terblijt.

erg jonge onervaren tandarts.

Geeft bij binnen komt geen hand en stelt zich niet eens voor.

ging vervolgens erg gehaast te werk en deed van alles zonder overleg.Zit nu op gezadeld met 2 kronen aan elkaar in plaats van afzonderlijke kronen die vervolgen vast gemaakt zijn op een opbouw met gaatjes.

heeft me uiteindelijk 2000 euro aan herstelkosten gekost.

Voor ik kon bepalen of ik een inplantaat wou begon hij al mijn goede tanden te boren omdat hij vondt dat ik een brug moest nemen.

slechte communicatie van wege geen engels alleen duits

Mijn advies ,,Gaat niet naar dental reizen in Berg en Terblijt

Beter een paar honderd meer betalen voor goed werk

dan duizenden euro's herstel kosten voor gehaast en afgerafeld gepruts.
Ik heb een implantaat. Kon gelukkig via mijn aanvullende tandartsverzekering. Mijn tandarts heeft mij doorgestuurd naar de kaakchirurg in zeist. Blijkt een van de beste implantologen in het land te zijn. Heel prettig geholpen, goede communicatie en prettige arts. Daarna heeft mijn tandarts de kroon geplaatst. Totaal 2000,- maar dus via de verzekering.
TO,

Ik denk dat het geld zeker waard is!

Ik mis 4 kiezen boven en heb een plaatje, ik vind het echt verschrikkelijk. Het is misschien wel goedkoper alleen je moet veel vaker naar mondhygieniste, enz....het is soms ongemakkelijk, het voelt niet prettig aan.

Volgens mij voelt een implantaat niet anders aan dan je eigen tanden of kiezen. Dat lijkt mij wel wat waard;)

Helaas heb ik weinig keus op dit moment, ik klem en knars
Slechte ervaring bij Dentalreizen in berg en terblijt.

In zijn haast heeft hij een kanaal overgeslagen tijdens een wkb.

Dus nu veel pijn na warm of koud, zelfs de lucht die ik in of uit adem is gevoelig. Zonde van me kroon.

Kan weer op van voor af aan beginnen.

Uiteraard bij een tandarts die mij wel verstaat.
Hier ook enkel slechte ervaringen met dental reizen. Dossier werd ingediend bij de juiste instanties. Kan er momenteel in het belang van het onderzoek helaas niet veel meer over vertellen dan blijf er weg !
Ik ben ook in behandeling geweest bij Dental Reizen in Berg en Terblijt, en heb hele andere ervaringen. Eerst ben ik bij mijn eigen tandarts geweest, en deze vertelde mij dat ik een 5-delige brug nodig had, waarvoor ik meer dan ¤ 3000,- moest betalen. Toen ben ik verder gaan zoeken op het internet, en zo kwam ik bij Dental Reizen terecht. Ik kreeg al veel informatie over de behandeling via de telefoon.Toen ik eenmaal in de kliniek aankwam werd ik vriendelijk ontvangen, en kreeg ik een kopje koffie aangeboden. Daarna ging de tandarts mijn gebit bekijken, ze was erg vriendelijk en leek mij heel profesioneel. Het is waar inderdaad dat de tandarts geen Nederlands kon praten, maar zij sprak vloeiend Engels.Er waren ook Nederlands talige medewerkers aanwezig, dus wat niet duidelijk was deed een van de medewerksers uitleggen. Ik heb toen een begroting van de behandeling gekregen met een totaalprijs van ¤ 1475,- dit was dus de helft van de prijs van wat ik moest betalen bij mijn eigen tandarts. De hele diagnose en de röntgenfoto hebben mij niets gekost. Ik moet er wel wat verder voor rijden, maar dit heb ik er wel voor over. Mijn behandeling is nu klaar en ben zeer tevreden met de brug. Ik heb nergens problemen mee. Ik kom hier zeker terug voor andere tanden te laten herstellen en ben echt super tevreden met de kliniek en de manier waarop ik behandeld werd!!
Duur zeg. Ik heb twee jaar geleden 2600 euro betaald voor 2 implantaten ( hoektanden). Zijn de prijzen zo gestegen dan?

Je kunt trouwens best om een scherpere offerte vragen bij je eigen tandarts. Wie weet stellen ze de offerte nog wat bij.
Vorig jaar (2012) waren er vrije tarieven nu (2013) weer vast gestelde tarieven door de overheid
quote:Fame schreef op 15 november 2012 @ 13:39:

Veel tandartsen gaan (onterecht) verschrikkelijk moeilijk doen wanneer je anderen aan je gebit laat zitten. Shoppen loont wel degelijk, maar het gedoe. Zoek maar even bij kassa of radar.

Fame, het jammere alleen is dat mensen die een implantaat laten plaatsen in het buitenland met hun pijnklachten en ellende uiteindelijk weer terecht komen bij.....precies, hun eigen tandarts!

Dus die mag de eventuele puinhopen weer opruimen!

En daarom staan de tandartsen er hier in Nederland nou niet echt om te springen nee...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:amperbroekies schreef op 13 november 2013 @ 16:28:

Vorig jaar (2012) waren er vrije tarieven nu (2013) weer vast gestelde tarieven door de overheid

Je zit alleen met je verschil ik techniekkosten natuurlijk

Die zijn laboratorium afhankelijk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven