Gezondheid alle pijlers

roaccutane

16-11-2012 14:04 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met roaccutane tegen acne?

Van google word ik soort van angstig door alle gemelde bijwerkingen...

Graag jullie (positieve) ervaringen

Alvast bedankt
Is een topic over.

Roaccutane, nieuw topic: nieuwe ervaringen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb het gebruikt en het was geen feest...
Het was zeker geen feest nee. Het positieve is. Blijvend van de puistjes af. Het nare voor mij dan, ik heb er chronisch eczeem over mijn hele lichaam aan overgehouden omdat het mijn huid zo uitgedroogd heeft.
@Fien5,

Ik ben dinsdag weer naar de dermatoloog geweest en het enige wat er overbleef was ook dit paardenmiddel

Moest m bellen als ik erover uit was

Ben nu ook aan het twijfelen...
Hier chronisch last van slijmvliezen... soms minder, soms erg... dus pijn bij sex.
Ik was we wel blij mee. Alleen werd alles droog, ook down there dus maar verder geen nare bijwerkingen. En daarna voor altijd puistjes vrij!
Jeetje... Nu begin ik te twijfelen.

Puistjes vrij oke maar chronisch eczeem eraan over houden is ook niks..
Mijn schoonzus slikt het al een poosje en zei had heel erg acne" ,en nu het gaat ongelofelijk goed met haar gezicht ,de enige bijwerkingen die zij heeft zijn een rood gezicht (alhoewel dat minder is geworden) en een droge huid maar dat is een kwestie van goed vet houden!

(het is en blijft een paardenmiddel maar wel 1 die daadwerkelijk helpt)
Chronische focale vulvitus is ook niet echt leuk kan ik je vertellen....
Ik heb Roaccutane meerdere keren gebruikt, in totaal 3 kuren gehad. Dit doe ik echt nooit meer! Wat een rotzooi is dat zeg! Uiteindelijk heeft het mij ook niet van mijn acne afgeholpen. Vorig jaar heb ik een antibioticumkuur gehad tegen de acne (via een dermatoloog in het Radboud ziekenhuis). Dit icm met differin zalf en benzoylperoxide heeft ervoor gezorgd dat ik nu (op mijn 26e) een redelijk gaaf gezicht heb. Helaas zal het nooit helemaal weg gaan denk ik en heb ik behoorlijke littekens overgehouden aan de acne.

Veel sterkte in ieder geval!
De Diane 35 werkte perfect! Maar krijg als bijwerking heel erg veel hoofdpijn. Dus gestopt en de acne kwam helaas na een aantal jaar de pil geslikt te hebben terug, dus heb ik alle soorten creme's geprobeerd (differin, eryacne) en ook een antibioticamiddel. Maar niks werkte.

Ben doorverwezen naar de dermatoloog die mij Roaccutane voorschreef. Ze zag ook dat ik littekens kreeg en wilde daarom zo snel mogelijk iets proberen wat waarschijnlijk wel helpt. Littekens gaan niet makkelijk weg, dus die wil je niet.

Ik heb ook alle bijwerkingen op internet gevonden, maar wel voor mijzelf geconcludeerd dat mensen alleen berichten gaan posten wanneer het medicijn niet goed werkt. Zolang het goed gaat heb je niet de neiging om het met de wereld te delen. Maar zodra je bijwerkingen krijgt doe je het wel. Vandaar dat je op internet ook veel meer negatieve berichten vindt terwijl er natuurlijk ook veel positieve berichten zijn die niet te vinden zijn.

Ik houd gedurende mijn kuur een blog bij waarbij ik elke week een berichtje post hoe het gaat, kijk vooral op mijn blog.

Ik houd hier bij wat ik merk en hoe ik op het medicijn reageer en wat mijn bijwerkingen zijn.

http://roaccutanekuur.wordpress.com/
Ik slik momenteel de Roaccutane kuur (30 mg) Ik houd een blog bij waarin ik elke week een berichtje stuur over de bijwerkingen en mijn ervaringen.

Kijk er vooral op en doe er je voordeel mee. Zo weet je een beetje wat jou misschien ook staat te wachten.

http://roaccutanekuur.wordpress.com/
Ik heb dit middel ook gebruikt. Tijdens gebruik weinig bijwerkingen gehad, wel droge lippen en huid. Erna een erg mooie huid. Daarna een maand later opnieuw begonnen omdat de mooie huid voor korte duur was. Nog een paar maanden medicatie gebruikt en nu sinds vorig jaar december niet meer. Merk nu wel dat ik vaker weer ontstekingen heb en mijn huid is een stuk minder mooi dan toen ik net gestopt was. Maar de bijwerkingen vielen bij mij mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven