Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:agsa87 schreef op 15 november 2012 @ 19:25:

uhhh, volgens mij heb jij vmbo-niveau...ik zeg jurist...HBO dus! Als je iets niet weet. zeg t dan niet!

Die hamburgers werden meegenomen, soms ook weggegeven( onder werktijd)...blijkbaar geen horeca ervaring...Sjeesus, ga s een keer weg zeg met je gezeur!
quote:CM_89 schreef op 15 november 2012 @ 22:34:

Deze is leuk, kwam een keer onverwachts aan bij iemand, ik was in de buurt en dacht even gedag zeggen. Ze vroeg mij binnen voor een bakkie. Normaal heeft ze altijd dat harde wcpapier. Ik ging naar de toilet en daar hing zacht papier en dacht nog hey ah lekker zacht papier. Later ging zij, voor ik wegging ik nog een keer en voila daar was het schuurpapier weer. Het is echt niet dat het mij wat uitmaakt welk wcpapier iemand heeft maar dit was wel hilarisch! Mijn kont mag dus absoluut niet zacht behandeld worden blijkt maar weer. Het is ook echt iemand die daar dan ook niet mee zit want ze lijkt me echt geen type die zo naief is dat ze denkt ach valt toch niet op.NEEEEEE!!!! Hoe verzinnen mensen het!
Haha ja kastanjez en dan van zacht dik wit papier naar dat ruwe dunne grijsachtige. Verschil!! Ik begrijp het nog wel op min of meer op een verjaardag maar die paar velletjes die ik gebruik..
quote:Kokolientje schreef op 15 november 2012 @ 19:50:

Oeh gezellig hier

Ik heb het toch weleens over de acties gehad van mijn schoonzus dacht ik maar deze sloeg wel alles.

Een paar weken geleden was ik jarig en sinds mensenheugenis is ze weer eens op mijn verjaardag geweest en had zelfs een cadeautje meegenomen. Ik maak het open en....... zie de fotolijst die ik haar 2 jaar geleden voor kerst had gegeven.

Nou bedankt he ! dat meen je niet! ik zou niet meer naar haar feessies gaan, hihi...
OMG, dat wc-papier :-o
quote:Kokolientje schreef op 15 november 2012 @ 20:04:

[...]

Iedereen die daar koffie met melk er suiker drinkt krijgt er een cupje en suikzakje bij die ze in de loop der jaren heeft meegenomen als ze zelf ergens koffie gaat drinken in de stad.dat doe ik ook vaak (zou ik jouw schoonzus zijn? mmm ik heb nog nooit een cadeautje die ik gekregen heb teruggegeven... zo erg ben ik nou ook weer niet )
dat wc papier... héél sneu zeg. Heb je nog gekeken of je het goede papier ergens zag liggen?
quote:CM_89 schreef op 15 november 2012 @ 22:34:

Deze is leuk, kwam een keer onverwachts aan bij iemand, ik was in de buurt en dacht even gedag zeggen. Ze vroeg mij binnen voor een bakkie. Normaal heeft ze altijd dat harde wcpapier. Ik ging naar de toilet en daar hing zacht papier en dacht nog hey ah lekker zacht papier. Later ging zij, voor ik wegging ik nog een keer en voila daar was het schuurpapier weer. Het is echt niet dat het mij wat uitmaakt welk wcpapier iemand heeft maar dit was wel hilarisch! Mijn kont mag dus absoluut niet zacht behandeld worden blijkt maar weer. Het is ook echt iemand die daar dan ook niet mee zit want ze lijkt me echt geen type die zo naief is dat ze denkt ach valt toch niet op.

Eigenlijk zou je de volgende keer van tevoren moeten bellen, en moeten zeggen: 'Hee, ik bel even dat ik eraan kom, dan heb je nog even tijd om je toiletpapier te verwisselen'.

Gewoon, om te kijken hoe ze reageert
Heeft het niet gewoon een praktische verklaring?

Dat ze normaliter gewoon dat schuurpapier heeft, en nu een enkele keer een zachte rol had gekocht omdat ie in de aanbieding was of zo.

En toen zij naar de wc ging heeft ze die (laatste) zachte rol opgemaakt en dus weer gewoon schuurpapier opgehangen.

Ik kan me het namelijk oprecht niet voorstellen.

Dat er mensen zo gierig zijn dat ze speciaal goedkoper papier ophangen als ze een feestje geven, wil ik na dit topic best geloven.

Maar dat ze bij één-persoons-bezoek (die nota bene al naar de wc was geweest, dus hoe groot was de kans dat je weer zou gaan) het zelfs zou verwisselen om te voorkomen dat je duur wc papier gebruikt, vind ik eigenlijk ongeloofwaardig.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Of demonstratief je eigen wc-rol uit je tas halen als je naar haar wc gaat. Campingstyle!
Als het waar is, dan hoort het wc papier verhaal in de top 3!
Een buurman die zijn stofzuigerzak buiten uitklopt...

Niet perse gierig (al vraag ik mij af wat buuf er van vindt), maar wel heel erg 'ons bin zûnig'.
haha, dat wc-papier. Als ik een feestje heb koop ik juist luxe papier, als geste voor de gasten zeg maar (of om me beter voor te doen, dat kan ook )
quote:Ananas schreef op 16 november 2012 @ 11:00:

Een buurman die zijn stofzuigerzak buiten uitklopt...

Niet perse gierig (al vraag ik mij af wat buuf er van vindt), maar wel heel erg 'ons bin zûnig'.

Eh, ik weet niet of je het weet hoor maar er zijn ook stoffen stofzuigerzakken. Die klopte ik ook buiten uit.

Of pulkt hij alle haar en shit uit een papieren zak?

Dat doe ik ook nog wel eens. Vooral in het verhaarseizoen. Als de hond weer een paar kilo haar heeft verloren zit er dus alleen haar in de zak. Wij hebben niet heel goedkope stofzuigerzakken dus ja, dan pulk ik het haar er nog wel eens uit. Ik ben zunig
quote:saszzje schreef op 16 november 2012 @ 10:51:

Of demonstratief je eigen wc-rol uit je tas halen als je naar haar wc gaat. Campingstyle!Haha!
Onvoorstelbaar én gierig, maar vooral asociaal.

Op mijn werk hebben we cadeaubonnen. Een klant kan dus een cadeaubon kopen.

Twee weken geleden wilde een klant betalen met deze bon; waarde 100 euro.

We bewaren een kopie van deze bon in een speciale map.

Wanneer een klant afrekent dan controleren we deze bonnen of ze matchen.

Nu kon ik de betreffende bon niet vinden. Heb de map drie keer doorgespit en ging toen maar op nummer zoeken.

En ineens daar was de bon; 10 euro.

Hmmm, dat klopte dus niet. Ik naar de klant toe, dat ik deze bon zo niet aan kon nemen. Wij hebben duidelijk 10 euro genoteerd. De klant kreeg een mega rode kop en wis niet goed wat te zeggen. Ze had de bon cadeau gekregen zei ze en ze wist zeker dat degene er 100 euro voor had betaald.

Ik heb aangeboden het uit te zoeken. Dus alle kassabonnen doorgespit (rotwerk) en uiteindelijk gevonden. Klant had dus ook écht maar 10 euro betaald.

Heel gedoe geweest uiteindelijk een vaag verhaal over een zoontje die net cijfers aan het leren was op school, blablabla, die zou dat wel gedaan hebben.

Heel toevallig in dezelfde kleur inkt en toevallig ook nog héél netjes.

Het is bij ons wel vaker voor gekomen, maar deze keer was wel heel apart. Ook omdat ze zelf dus écht geen schuld wilde bekennen terwijl het héél duidelijk was.

(bedragen zijn niet echt overigens ivm herkenbaarheid, maar er was dus gewoon een cijfertje bij geplaatst).
Triest, sinaasappellikeur
Dat is gewoon oplichting!
quote:Starshine schreef op 16 november 2012 @ 11:11:

haha, dat wc-papier. Als ik een feestje heb koop ik juist luxe papier, als geste voor de gasten zeg maar (of om me beter voor te doen, dat kan ook )

Ik hang ook juist als er visite is het zachte papier op, voor mijzelf gebruik ik die 30 cent wc papier.

Laatst dacht mijn TZ hulp dat ik geen wc papier meer had omdat ik de zondagskrant in de wasbak had liggen , was vergeten de krant in de kliko te gooien.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:tulpje21 schreef op 15 november 2012 @ 21:40:

Is het echt zo raar dat als je met eten werkt, je na sluitingstijd wat mee naar huis mag nemen omdat het over is? Een vriendin van me heeft wel eens in een supermarkt gewerkt (bijbaantje) en op zaterdag kreeg ze vaak genoeg broodjes mee die over waren en die ze dus maandag echt niet meer konden verkopen. Dan heb ik het over appelflappen en frikandellenbroodjes etc. Is dat echt zo raar?

Ik weet dat ze bij de bakker hier in het dorp aan het eind vd dag ook regelmatig onverkochte broodjes meegaven aan het personeel en bij de groenteboer krijgen de medewerkers ook vaak genoeg wat salades enzo mee naar huis.

Of begrijp ik de 'discussie' niet goed? Ik vind er niks raars aan. Waarom iets weggooien wat in principe nog prima eetbaar is? Als je het gewoon krijgt van je baas is het toch geen diefstal?

Ik vind het vreemder om dingen die nog goed eetbaar zijn weg te gooien terwijl er zat mensen (lees: personeel) zijn die het graag mee zou nemen.

Fijn juist! Beter dan dat het wordt weggegooid. Bij onze Jumbo krijg je op zaterdag, zeg maar een uur voordat de winkel dichtgaat, vaak ook nog bloemen, of taart of zoiets mee. Zij zouden het anders weggooien! Ik vind dat altijd geweldig. Een paar maanden geleden kregen we Paassnoep mee, ook leuk!

Op zaterdagmiddag sta ik altijd met veel spijt naar de boltaartjes bij de Bijenkorf te bekijken, denkend aan het moment waarop ze in de container worden gekiept
Ja inderdaad bij de La Place, ik heb daar meer dan 10 jaar geleden ook gewerkt en daar ging het er echt erg aan toe.

Wij mochten al met flinke korting dingen kopen tijdens de lunch, was echt dusdanig goedkoop (75% korting voor ontbijt/lunch/diner, dus niet voor mee naar huis nemen) dat ik zelfs als arme student het de moeite niet vond om zelf eten mee te nemen.

Maar goed dat was voor sommige dus niet goed genoeg. La Place had (heeft neem ik aan) zo'n policy dat alles wat langer dan 2 uur ligt qua brood en sap, dat dat wordt wegggeooid.

Hele schema's draaiden sommige in elkaar om dus ervoor te zorgen dat zij dus toevallig net gingen lunchen als de broodjes kruidenkaas eraf moesten.

En ja hoor werd die dus als lunch meegenomen, want ja weggooien is zonde. Dat die andere 5 broodjes die ze dus ook expres teveel had gemaakt werden weggegooid dat was niet zonde

Echt bijna iedereen van het "vaste" personeel deed het, ik denk dat de La Place goedkoper uit zou zijn als ze personeel gewoon gratis zouden laten eten, want hoeveel daar onnodig/express werd weggegooid was echt niet normaal.

Maar dit is niet gierig, maar gewoon diefstal, overigens werden daar ook veel pakken koffie en voorverpakte zalm meegenomen.
Ik ken ook iemand die bij een la place werkte en daar mocht om die reden dus nooit iets worden meegenomen. Zodat mensen niet met opzet te veel gingen maken. Ik geloof dat ze het overgeblevene aan een goed doel gaven aan het eind van de dag. Of misschien werd het gewoon weggegooid en onthoud ik het mooier dan het is.
(Wegens herkenbaarheid weer verwijderd)
Persoon 2 is niet gierig maar heeft wel een raar gevoel voor dankbaarheid. Ze zat met haar hoofd ergens anders zullen we maar zeggen. Persoon 3 heeft het echt niet begrepen. Persoon 1 is nu je partner?
(Wegens herkenbaarheid weer verwijderd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven