Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:london_calling schreef op 15 november 2012 @ 14:10:

Andere kennis werkt in een tandartsenpraktijk en neemt altijd tandpasta e.d. mee als "kadootje" voor je verjaardag.

Hmmmm

(Werk ook in een tandartspraktijk )
Ik zal het wel weer niet goed begrijpen, maar:

Je neemt in de horeca toch ook wel eens hamburgers mee naar huis omdat het er zo veel zijn???

Agsa, ik vind jouw ideeën over gierig enorm intrigerend.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Klopt, voorschieten is niet gierig, gaat meer om dat zij problemen maakt als t om geld gaat. Daarom heb ik ervoor gekozen om dat ook erbij te zetten. Ik heb ook andere verhalen erbij gezet, maar ineens kwam er een discussie hierover dat het niet gierig is, terwijl ik dat nooit heb gezegd. Ik word altijd boos om de manier waarop dingen verlopen. Daarom heb ik steeds CAPSLOCK gebruikt.

Spreektaal als ik boos ben...wat je denkt, typ ik. Achteraf zie ik de fouten heus wel....ben een bijna afgestudeerde jurist...

Bij jou familieleden gaat t zeker anders. Iemand zegt dan uit zichzelf dat hij het wel voorschiet, de anderen zeggen jaa is goed dan stuur ikhet naar je rekening.

Buiten deze acties, is zij wel een aardig meisje.
Ja, tuurlijk is dat diefstal. Maar dan pleegt je man toch ook diefstal, door pennen te stelen?? Dat vind ik zo raar hierzo. Daar wordt niets over gezegd, maar over mij wel blijven zeuren dat ik zgn niet het verschil weet.

Echt stupid...en met hamburgers bedoel ik soms willen zij het weggooien dan neem je ze mee naar huis. Of dan mag je hamburgers mee naar huis nemen...zo vaak meegemaakt in het verleden...
Ik had vroeger een "vriendin" die nooit eens op een teras wat wou drinken. Gewoon zonder geld de stad in ging. Echt zo irritant was dat, en niet omdat ze geen geld had.
Zo iemand ken ik ook Flashy. 't Was dan ook weer niet zo dat ze op mijn zak wilde teren, maar altijd alleen ergens zitten waar we dan zelfmeegenomen boterhammen en pakjes sap gingen opdrinken. Prima om dat ook af en toe te doen, maar een terrasje vind ik ook wel ooit gezellig na een dagje stad of boswandeling.
Dat van die hamburgers heb ik nog nooit meegemaakt ( waar haal je die dan?).

En dat is dan toch heel anders als pennen ofzo omdat er veel zijn?

Die hamburgers zijn dan dus blijkbaar over, dus worden ze weggeven door het horeca bedrijf.

De pennen enzo worden gewoon zo mee genomen.

Zie het al voor me bij de jumbo: ja maar jullie hebben er zoveel van.

En sorry maar ik kan het bijna niet geloven dat jij bijna een afgestudeerd jurist bent. Zo kom je totaal niet over.

Ontopic maar weer. Heb even geen acties die me te binnen schieten

Edit: dat we waren we al weer, was al weer mosterd haha
Sociaal juridisch medewerker, hooguit.
Hamburgers mee naar huis nemen omdat ze over zijn?

Lekker dan, van die voorgebakken dingen.

Ik heb heel lang in de horeca gewerkt maar eten meenemen naar huis werd gewoon gezien als diefstal.

Toen ik nog bij de broodjesafdeling van La Place (V&D) werkte moesten we ook bijhouden wat we weggooiden. Brood meenemen werd gezien als diefstal. We bakten het brood zelf en reden dat je niks mee mocht nemen was misbruik in het verleden.

Sommige vestigingen bakten veel brood extra, waardoor ze zelf genoeg mee naar huis konden nemen.

Slechts een aantal keer schreef mijn leidinggevende een papiertje dat het personeel broodjes mee mocht nemen, kwam je naam op en het aantal broodjes wat je mee mocht nemen.

Maar bij één vestiging werd er makkelijk over gedaan, maar die manager stal zelf geld uit de kassa alsof het niks was, dus das weer een ander verhaal.
weet niet of het heel gierig is, ik liep een keer door het winkelcentrum hier in de buurt. daar hadden ze een x zo'n ton neergezet met van die gratis muesli repen ter promotie.

liep er een vrouw voorbij die had er zoveel dat ze bijna uit haar handen vielen..... dat vond ik vrij gierig...
quote:NYC schreef op 15 november 2012 @ 14:58:

Dat van het Aldi-bier vind ik ook niet echt gierig. Leuk juist als mensen hetzelfde blijven (qua uitgaven) als toen ze nog student waren. Ik zie dat eerder als iets positiefs dan als iets negatiefs.

En toch he, ik heb ook zo'n vriend die een hele goede baan heeft, al jaren trouwens, en ook elke keer alles van de Aldi geserveerd op zijn feestje. Bier, ander drinken, nootjes, chips, vleeswaren etc etc.Je kan niet om je heen kijken of er staat bij wijze van Aldi op.

Op een gegeven moment heb ik het wel gezien/geproefd. Ik heb wel liever Doritos dan die neppers bij de Aldi, ik heb wel liever Coca ipv die slootwatercola bij de Aldi, en ik denk velen met mij. Ik denk dan toch, kan het niet een keertje anders?
olifant78 wijzigde dit bericht op 15-11-2012 18:39
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:phoebe82 schreef op 15 november 2012 @ 18:35:

weet niet of het heel gierig is, ik liep een keer door het winkelcentrum hier in de buurt. daar hadden ze een x zo'n ton neergezet met van die gratis muesli repen ter promotie.

liep er een vrouw voorbij die had er zoveel dat ze bijna uit haar handen vielen..... dat vond ik vrij gierig...Dat is inhalig.
quote:olifant78 schreef op 15 november 2012 @ 18:38:

[...]

En toch he, ik heb ook zo'n vriend die een hele goede baan heeft, al jaren trouwens, en ook elke keer alles van de Aldi geserveerd op zijn feestje. Bier, ander drinken, nootjes, chips, vleeswaren etc etc. Op een gegeven moment heb ik het wel gezien. Ik heb wel liever Doritos dan die neppers bij de Aldi, ik heb wel liever Coca ipv die slootwatercola bij de Aldi, en ik denk velen met mij. Ik denk dan toch, kan het niet een keertje anders?Dan neem je dat toch zelf mee als zijn lekkers niet goed genoeg is voor jou.
quote:olifant78 schreef op 15 november 2012 @ 18:38:

[...]

En toch he, ik heb ook zo'n vriend die een hele goede baan heeft, al jaren trouwens, en ook elke keer alles van de Aldi geserveerd op zijn feestje. Bier, ander drinken, nootjes, chips, vleeswaren etc etc.Je kan niet om je heen kijken of er staat bij wijze van Aldi op.

Op een gegeven moment heb ik het wel gezien/geproefd. Ik heb wel liever Doritos dan die neppers bij de Aldi, ik heb wel liever Coca ipv die slootwatercola bij de Aldi, en ik denk velen met mij. Ik denk dan toch, kan het niet een keertje anders?

JIJ vindt het niet lekker, degene die trakteert misschien wel. Dan neem je toch niks? Je bent bij iemand te gast.

Ik zelf doe ook vaak inkopen bij de Aldi als ik een feestje heb. De chips en frisdranken haal ik daar niet omdat ik het zelf niet lekker vind maar als iemand mijn toastjes, kaasjes, brie of wat dan ook niet lekker vindt, dan laten ze het maar staan.
uhhh, volgens mij heb jij vmbo-niveau...ik zeg jurist...HBO dus! Als je iets niet weet. zeg t dan niet!

Die hamburgers werden meegenomen, soms ook weggegeven( onder werktijd)...blijkbaar geen horeca ervaring...
quote:agsa87 schreef op 15 november 2012 @ 19:25:

uhhh, volgens mij heb jij vmbo-niveau...ik zeg jurist...HBO dus! Als je iets niet weet. zeg t dan niet!

Die hamburgers werden meegenomen, soms ook weggegeven( onder werktijd)...blijkbaar geen horeca ervaring...Als je de stukjes die geschreven worden niet begrijpt,blijf hier dan weg in plaats van te zeuren!

Die hamburgers werden meegenomen, soms ook weggegeven( onder werktijd)...blijkbaar geen horeca ervaring... Ik wil jou nooit als jurist. Of als advocaat. Hoe zien jouw pleidooien er in godsnaam uit. Zie je het voor je in de rechtbank? en
Agsa heb je het tegen mij over die hamburgers? Want ik heb wel degelijk horeca ervaringen. Jaren zelfs. In diverse bedrijven. Ook een met hamburgers ( zo'n muur ding). Bij ons gebeurde dat nooit. Vind het ook iets raars. Maar ik wil best weten waar dat dan is. Lekker hoor gratis hamburgers.
quote:Ratteke schreef op 15 november 2012 @ 19:37:

[...]

Ik wil jou nooit als jurist. Of als advocaat. Hoe zien jouw pleidooien er in godsnaam uit. Zie je het voor je in de rechtbank? en Ach Ratteke door juristen word wel meer dom geluld. Ze oefent vast op het vivaforum.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Meisje, meisje, ik heb jouw postings eens bekeken en jij hebt nog een hoop te leren. En dan bedoel ik niet alleen leesbaar schrijven.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Sorry agsa, dat was een opmerking op de man (vrouw) van mij.

Weer on topic gaan?
Oeh gezellig hier

Ik heb het toch weleens over de acties gehad van mijn schoonzus dacht ik maar deze sloeg wel alles.

Een paar weken geleden was ik jarig en sinds mensenheugenis is ze weer eens op mijn verjaardag geweest en had zelfs een cadeautje meegenomen. Ik maak het open en....... zie de fotolijst die ik haar 2 jaar geleden voor kerst had gegeven.

Nou bedankt he !
quote:Kokolientje schreef op 15 november 2012 @ 19:50:

Oeh gezellig hier

Ik heb het toch weleens over de acties gehad van mijn schoonzus dacht ik maar deze sloeg wel alles.

Een paar weken geleden was ik jarig en sinds mensenheugenis is ze weer eens op mijn verjaardag geweest en had zelfs een cadeautje meegenomen. Ik maak het open en....... zie de fotolijst die ik haar 2 jaar geleden voor kerst had gegeven.

Nou bedankt he !Gewoon op haar verjaardag die lijst weer teruggeven met een mooie foto van jouzelf erin
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Zo'n snackdrek portiek vind ik de naam horeca niet waard.

En ja, zelf veel ervaring in de horeca en nooit wat meegenomen/gejat van de baas. Geen drank weggeven, niks.
quote:charlottew88 schreef op 15 november 2012 @ 19:56:

[...]

Gewoon op haar verjaardag die lijst weer teruggeven met een mooie foto van jouzelf erin Haha, ik zal er een foto van de kinderen in doen dan moet ze hem wel neerzetten ! Wat denkt ze nou echt, dat ik dat niet door heb ofzo ? Iedereen die daar koffie met melk er suiker drinkt krijgt er een cupje en suikzakje bij die ze in de loop der jaren heeft meegenomen als ze zelf ergens koffie gaat drinken in de stad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven