Curacao in november

14-11-2012 10:06 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen ergens komend weekend even 2 weken naar de zon, met name om te relaxen. We willen dus zon, zee, strand, snorkelen/zwemmen, lekker eten en drinken.

Nou was ons oog in eerste instantie gevallen op curacao. Ik weet dat november niet echt de allerbeste maand zou zijn voor curacao (regentijd), maar nu zien we op verschillende weersites vanaf komend weekend echt alleen maar regen en donkergrijze wolken staan...

Kan iemand mij wat meer vertellen hoe die regentijd er in november uit ziet? Is dat dagelijks een fikse bui en daarna weer zonnig? Of kunnen dat net zo goed compleet verregende dagen zijn?

Het eerste geval vinden we totaal niet erg, het tweede geval wel! Zeker ook omdat we echt willen relaxen en dus wel wat zon kunnen gebruiken.

En tot slot; hoe zit het met de muggen in deze tijd? (dengue?)

Wie geeft mij meer duidelijkheid?

Edit: we hebben geboekt! Alle tips zijn welkom!
Ok, bedankt voor de info!
Mn vriendin is geskimt bij Zanzibar, dus let even op!
Welk resort zit je?
Zou ook voor de hele periode een auto nemen, heb je echt nodig!

Idd de kpasa lezen, in de auto Dolfijn fm opzetten, hoor je ook iedere dag wat er allemaal te doen is. Wat ook heel gezellig is, zijn de happy hours in de barretjes op t strand, lekker cocktailtje drinken enzo vaak word er dan ook muziekje gedraaid of dj!

Bij Mambo is er iedere dinsdag avond een biosavond, leg je rond etenstijd alvast je hnddoek op n strandstoel en kan je vor een klein prijsje eten+filmpje kijken met gratis popcorn

Mambo zelf vin ik nie zo veel aan, wel lekker eten, maar voor iets jonger publiek. Ernaast zit WetnWild, kan je vaak lekker dansen savonds op t strand!

Let wel op, dat bij de meeste verhuurbedrijven je auto niet verzekerd is bij Mambo!
Qua eten vin ik Kleine Wereld lekker, zit vlak bij jullie ook. In de stad, de Boogjes, een rij van restaurantjes en zijn de tarrasjes echt op t water wat savonds lekker tegen je opspat, heel sfeervol, en je ziet dan de cruise schepen voorbij komen!

Port Marie is mn lievelings strand, super mooi, wit zacht strand, t lijkt wel dat altijd als we daar zijn, de zon nog feller is, de lucht nog blauwer is, en t is zo mooi daar, we zijn er ook getrouwd, heel leuk! En leuk tentje om wat te eten n drinken. Wel voor alles betalen zoals bed en entree, maar ja dan is t wel een schoon n net strand, en ohw ja ook schaduw plekken!

Ik zou je aanraden om n goede kaart te kopen in de winkel/supermarkt (vreugdenhill kan je heerlijk boodschappen doen, ze hebben r alles tegen normale prijs) en lekker alle strandjes afrijden, en bezienswaardigheden afgaan, leuk! Deden wij daar toen we nog geen kids bij ons hadden.

Wij kopen altijd de groene Off, bij vreugdenhill gewoon!

Neem ook n petje mee, goede zonnecreme, pareo, tijdschrift, boeken en je hebt n heerlijke vakantie.

Zanzibar kan je ook heerlijk eten, ook smiddags, superlekker. Maar ze zijn wel wat duurder, maar wel lekker!

Op t resort zelf is geen pinautomaat helaas, wel bij zanzibar, wij pinnen altijd in vreugedenhill, staat n ATM!

Wij eten trouwens altijd bij aankomst gewoon in t resort zelf, kan je gewoon op de rekening laten zetten, wel zo makkelijk! En t is altijd lekker daar..en er is ook altijd een bbq night , of n live music night wel gezellig! Misschien wel voor iets ouder publiek, maar toch wel gezellig!

Ook heb je de Cocosnoot, klein winkeltje met iedere ochtend verse broodjes etc.

Heerlijk zwembad zit er ook bij met douches, wel heel storend is dat t oudere publiek (ahum) de bedjes om 06.00 sochtedns al reserveren magoe dat heb je geloof ik echt overal helaas!
quote:catherine schreef op 14 november 2012 @ 20:41:

Compleet verregende dagen zijn het niet hoor, eerder (half-)bewolkt met dan een bui van maximaal een uurtje ... vaak is het daarna nog eens extra warm!

(... ik neem mijn woorden schaamtevol terug ...)

Ik hoop dat het snel opklaart vandaag en dat het geen verregende dag blijft!!

Ik hoop dat je toch een leuke vakantie hebt TO!
There's coffee in that nebula!
Voor het strand kun je ook naar St. Marie gaan. Een klein strandje wat bij het inmiddels leegstaande hotel Habitat hoort en het is ook iets minder toeristisch. Behalve 'parasolen' moet je wel zelf je spullen zoals stoeltjes meenemen en het sanitaire is ook niet meer te gebruiken. Ondanks is het wel een leuke plek om even te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven