Welke buggy?
vrijdag 2 mei 2008 om 09:24
Hoi allemaal, daar ben ik weer met een vraag.
Wij zijn op zoek naar een gebruikersvriendelijke en handige buggy voor onze kleine man. Dit is wat gemakkelijker mee te nemen dan de grote kinderwagen nl. Helemaal nu hij in zijn autostoeltje zit.
Ik heb me al een beetje georrienteerd en de Maclaren Quest lijkt me super. Ik heb hiermee gereden bij de Prenatal en die rijdt iig heel erg goed. Verder heb ik de Koelstra Simba gezien en ik zag dat deze heel makkelijk en compact op te vouwen is.
Het lijkt mij iig handig dat de de buggy 8 wielen heeft (4X2) die kunnen zwenken en vastgezet kunnen worden, dat de buggy meerdere standen heeft en dat de kniesteun vastgezet kan worden.
Dus wie heeft welke buggy (mag natuurlijk ook reageren als je een ander merkt hebt, graag zelfs) en wat zijn de voor- en nadelen? Ik hoor het graag.
Heb laatst een topic geopend over de autostoel en naar aanleiding van de reacties hebben we de Romer King gekocht. En die bevalt super dus ik ga op jullie oordeel af hoor.
Alvast bedankt en groetjes Puppie.
Wij zijn op zoek naar een gebruikersvriendelijke en handige buggy voor onze kleine man. Dit is wat gemakkelijker mee te nemen dan de grote kinderwagen nl. Helemaal nu hij in zijn autostoeltje zit.
Ik heb me al een beetje georrienteerd en de Maclaren Quest lijkt me super. Ik heb hiermee gereden bij de Prenatal en die rijdt iig heel erg goed. Verder heb ik de Koelstra Simba gezien en ik zag dat deze heel makkelijk en compact op te vouwen is.
Het lijkt mij iig handig dat de de buggy 8 wielen heeft (4X2) die kunnen zwenken en vastgezet kunnen worden, dat de buggy meerdere standen heeft en dat de kniesteun vastgezet kan worden.
Dus wie heeft welke buggy (mag natuurlijk ook reageren als je een ander merkt hebt, graag zelfs) en wat zijn de voor- en nadelen? Ik hoor het graag.
Heb laatst een topic geopend over de autostoel en naar aanleiding van de reacties hebben we de Romer King gekocht. En die bevalt super dus ik ga op jullie oordeel af hoor.
Alvast bedankt en groetjes Puppie.
vrijdag 2 mei 2008 om 13:43
qwertu, dankje voor de goede uitleg. Daar heb ik wat aan. Wij willen hem ws ook voor vakanties ed gaan gebruiken dus ik vind het ook wel belangrijk dat de wagen dan idd op elk terrein goed rijdt. Ik zal eens kijken of ze bij ons in de buurt nog oude modellen van de MacLaren verkopen, dat scheelt dan iig weer iets.
groetjes Puppie
groetjes Puppie
vrijdag 2 mei 2008 om 13:49
Ik heb ook de Maclaren Quest, en ben er super tevreden over. Hij is heel licht, wendbaar, en heeft 5 standen waaronder slaapstand, makkelijk inklapbaar. Ik heb hem ook altijd mee op vakantie en hij is niet stuk te krijgen!
Ik zou hem alleen niet bij de prenatal kopen, maar rondkijken naar de prijzen bij andere winkels, de prenatal bij mij in de buurt was veel duurder.
Ik zou hem alleen niet bij de prenatal kopen, maar rondkijken naar de prijzen bij andere winkels, de prenatal bij mij in de buurt was veel duurder.
vrijdag 2 mei 2008 om 13:58
Wij hebben al weer een 2,5 jaar een maclaren (ik dacht Quest) en die bevalt zeer goed. Vooral voor kleine stukjes in de stad en om mee te nemen in de auto.
Wel geef ik boven de buggy nog steeds de voorkeur aan onze gewone kinderwagen (bugaboo). Die rijdt prettiger, heeft meer zitcomfort en is met 1 hand te besturen. Dat laastste is vooral erg makkelijk als je kind wil meelopen of als je nog een ouder kind hebt wat een hand moet geven.
We hebben destijds de buggy gekocht omdat er een tweede op komst was die in de kinderwagen moest. De oudste was toen nog niet oud genoeg om zelf lange stukken te lopen.
Als we geen tweede gekregen hadden, had ik er geen buggy bijgekocht, de kinderwagen is gewoon veel fijner.
Wel geef ik boven de buggy nog steeds de voorkeur aan onze gewone kinderwagen (bugaboo). Die rijdt prettiger, heeft meer zitcomfort en is met 1 hand te besturen. Dat laastste is vooral erg makkelijk als je kind wil meelopen of als je nog een ouder kind hebt wat een hand moet geven.
We hebben destijds de buggy gekocht omdat er een tweede op komst was die in de kinderwagen moest. De oudste was toen nog niet oud genoeg om zelf lange stukken te lopen.
Als we geen tweede gekregen hadden, had ik er geen buggy bijgekocht, de kinderwagen is gewoon veel fijner.
vrijdag 2 mei 2008 om 15:53
De MacLaren Quest bevalt over het algemeen dus goed.
Het is jammer dat ik niet vorige week had bedacht dat we een buggy wilden gaan kopen, toen hadden ze nl. de mazzeldagen bij Prenatal en was alles 20% goedkoper. Dat hat een hoop gescheeld.
Op internet kun je ze al kopen voor 155,00 incl. vzk. Maar nu komt het tweede moeilijke gedeelte, welke kleur nemen we dan, pffff.
Het is jammer dat ik niet vorige week had bedacht dat we een buggy wilden gaan kopen, toen hadden ze nl. de mazzeldagen bij Prenatal en was alles 20% goedkoper. Dat hat een hoop gescheeld.
Op internet kun je ze al kopen voor 155,00 incl. vzk. Maar nu komt het tweede moeilijke gedeelte, welke kleur nemen we dan, pffff.
vrijdag 2 mei 2008 om 16:20
Nadat ik 900 euro voor de Bugaboo had betaald, weigerde ik nog eens bijna 200 euro voor een buggy te gaan betalen. Ik heb er dus 1 voor 30 euro gekocht. Hij heeft geen 5 standen en de zitting zakt erg snel door. Maar wij gebruiken hem dan ook alleen maar voor achter de hand. Hij is meegeweest op vakantie (want dure Bugaboo in vliegtuig smijten zag ik niet zitten) en we nemen hem heel soms mee als we verwachten dat we misschien toch een wagen nodig hebben, maar de bugaboo te lastig vinden.
In de praktijk gebruiken we dus met name de bugaboo en 5 keer per jaar de buggy. Ik vind het zo zonde geld als je al een smak aan de kinderwagen hebt uitgegeven. Want ik denk dat je die laatste dus niet meer gebruikt als je een echt goede buggy koopt. En dan is die kinderwagen ineens nog duurder.
In de praktijk gebruiken we dus met name de bugaboo en 5 keer per jaar de buggy. Ik vind het zo zonde geld als je al een smak aan de kinderwagen hebt uitgegeven. Want ik denk dat je die laatste dus niet meer gebruikt als je een echt goede buggy koopt. En dan is die kinderwagen ineens nog duurder.
vrijdag 2 mei 2008 om 20:31
Dannas, ik heb beide (en destijds 2 kinderen die wel eens in een wagentje vervoerd dienden te worden) en gebruik toch de Bugaboo het meeste. Als ik wat langer wegblijf gaat toch de Bugaboo mee en van huis uit kies ik daar sowieso voor. Al was het alleen maar voor mijn eigen gemak. Een bugaboo duwen is gewoon fijner dan een buggy
.
Maar ik kan je standpunt wel begrijpen en dat ik wat ik ook schrijf in mijn eerste post. Waarom zou je een (dure) buggy kopen als je al een goede kinderwagen hebt, zeker als je maar 1 kind hebt wat vervoerd moet worden.
Maar ik kan je standpunt wel begrijpen en dat ik wat ik ook schrijf in mijn eerste post. Waarom zou je een (dure) buggy kopen als je al een goede kinderwagen hebt, zeker als je maar 1 kind hebt wat vervoerd moet worden.
vrijdag 2 mei 2008 om 22:04
Hoi wij hadden een koelstra en nadat deze bij de efteling ''meegenomen'' was een bugaboo gekocht. Vond de bugaboo fijner doordat je idd met 1 hand kon sturen.
Maar hier een koelstra te bestellen voor 79,90 (de 20% korting er al af) en vzkosten is evt 5 eurie
http://www.baby-dump.nl/i...groep_id=66&merk=66&m=253
Ook de maclaren is er voor 149 (korting er al af) en btje raar en goed kijken want de prijzen die ze geven staat er onder dat je 20 % korting krijgt maar dat moet dus nog van de prijs op eerst genoemde pagina af, pas als je op het product klikt gaat de korting eraf.
Maar hier een koelstra te bestellen voor 79,90 (de 20% korting er al af) en vzkosten is evt 5 eurie
http://www.baby-dump.nl/i...groep_id=66&merk=66&m=253
Ook de maclaren is er voor 149 (korting er al af) en btje raar en goed kijken want de prijzen die ze geven staat er onder dat je 20 % korting krijgt maar dat moet dus nog van de prijs op eerst genoemde pagina af, pas als je op het product klikt gaat de korting eraf.
vrijdag 2 mei 2008 om 22:06
vrijdag 2 mei 2008 om 22:48
tsja Q, herkenbaar hoor. Ik heb heel weinig voor Kruimel gekocht (veel gekregen qua kleding etc.) behalve vermoermiddelen... maxi cosi, Quinny, draagdoeken, rugdrager, fietsstoeltje, en nu wil ik een buggy (voor als hij in het fietsstoeltje mee gaat zodat ik niet hoef te lopen met de Quinny). Ik heb mezelf vanmiddag streng toegesproken dat ik daarvoor ook de draagdoeken kan gebruiken, maar ja, nu zit ik weer dit topic te lezen
vrijdag 2 mei 2008 om 23:05
vrijdag 2 mei 2008 om 23:25
Wij hebben 3 maanden geleden de MacLaren Quest (nieuwste model) gekocht voor maar 129 Euro bij het babyhuis in Haarlem. Even een mail gestuurd en binnen een paar dagen hadden we hem met de post in huis. Ik had een vergelijkend warenonderzoek gedaan en hier was hij toen het goedkoopst. Voetenzakken kun je overal kopen, die van mij was geloof ik zo'n 40 Euro en heb ik besteld via Babywalz, maar je kunt ze overal kopen, ook goedkopere en duurdere. Bij deze vind ik het wel handig dat de onderkant afritsbaar is, als zoon dan groter is hoeft hij niet altijd met zijn schoenen in de zak.
Succes met je zoektocht!
Succes met je zoektocht!
Het is zoals het is
zaterdag 3 mei 2008 om 10:41
Ook hier een tevreden gebruiker van de MacLaren Quest. Op de kop getikt bij de lokale Prenatal voor maar 69 euro! Geen idee waarom, misschien kleur van vorig jaar, maar we hebben 'm natuurlijk direct meegenomen. Hij rijdt super. Enige is dat ik nogal een lichtgewicht-dochtertje heb heb van nu bijna een jaar, en dat ze met alle riempjes strak aangetrokken er nog steeds een beetje in onderuitzakt. Maar ze groeit er vanzelf in en tot die tijd doet een handdoekje tussen de beentjes wonderen.
zaterdag 3 mei 2008 om 14:42
Super hoor al die reacties. Ga zo nog eens neuzen op internet waar hij nou echt het goedkoopste is. En goed de aanbiedingen in de gaten houden dus. Ook bij Prenatal. Goed joh Puckie dat je hem zo goedkoop hebt kunnen kopen.
Wij willen hem dus gaan gebruiken voor op vakantie en als ik met mijn auto weg ga want daar past onze mutsy 4-rider niet in. In onze andere auto wel, maar daar rijdt man altijd in. Als ik van huis uit wegga, zal ik zeker de Mutsy blijven gebruiken want die rijdt zowiezo heerlijk. Dit is eigenlijk gewoon een extratje voor erbij. Of het echt noodzakelijk is weet ik niet, maar het gemak wat we er ws van zullen hebben vind ik het geld wel waard.
Hebben jullie trouwens allemaal een voetenzak erbij gekocht of is dat niet zo nodig?
Ben inmiddels ook uit de leur
Wij willen hem dus gaan gebruiken voor op vakantie en als ik met mijn auto weg ga want daar past onze mutsy 4-rider niet in. In onze andere auto wel, maar daar rijdt man altijd in. Als ik van huis uit wegga, zal ik zeker de Mutsy blijven gebruiken want die rijdt zowiezo heerlijk. Dit is eigenlijk gewoon een extratje voor erbij. Of het echt noodzakelijk is weet ik niet, maar het gemak wat we er ws van zullen hebben vind ik het geld wel waard.
Hebben jullie trouwens allemaal een voetenzak erbij gekocht of is dat niet zo nodig?
Ben inmiddels ook uit de leur
zaterdag 3 mei 2008 om 20:00
ari11, heb zojuist ook even een mailtje gezonden over de MacLaren Quest of ze de kleur op voorraad hadden en wat deze dan kost. Vond het een beetje raar gaan. Eerst een mail dat ze nou net die kleur niet op voorraad hadden maar dat deze in juli weer binnen zou komen (de prijs stond er nog niet bij). Toen mailde ik dat ik evt wel wou wachten als de prijs mij aanstond. Krijg ik gelijk een mail met een bericht: Bedankt voor uw bestelling en een heel verhaal over hoe te betalen etc. En onderaan stond de prijs, die was EUR 161,00 incl. vzk.
Nou, ik vind dit maar een rare manier, ik had nog niets besteld alleen een vraag gesteld over de prijs. Heb nu gemaild dat ik het te duur vind. Ik heb ze nl. al gezien voor EUR 155,00 incl. vzk.
Nou ja, jij had misschien net een aanbieding te pakken een paar maanden geleden denk ik.
Alex85, je kindje mag er officieel in vanaf 6 maanden (EU) en 3 maanden (US). Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en ik zou hem er niet veel eerder in gezet hebben. Hij kan nu net een beetje zelf zitten en "hangt" er dan niet meer zo in.
Ik ga nog even verder neuzen.
groetjes Puppie
Nou, ik vind dit maar een rare manier, ik had nog niets besteld alleen een vraag gesteld over de prijs. Heb nu gemaild dat ik het te duur vind. Ik heb ze nl. al gezien voor EUR 155,00 incl. vzk.
Nou ja, jij had misschien net een aanbieding te pakken een paar maanden geleden denk ik.
Alex85, je kindje mag er officieel in vanaf 6 maanden (EU) en 3 maanden (US). Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en ik zou hem er niet veel eerder in gezet hebben. Hij kan nu net een beetje zelf zitten en "hangt" er dan niet meer zo in.
Ik ga nog even verder neuzen.
groetjes Puppie