Kat ontwormpasta geven

19-11-2012 08:32 16 berichten
Gister wilde ik mijn kat een beetje 'pasta' laten eten die preventief werkt tegen allerlei wormen. Ik had twee zakjes natvoer gemengd met de benodigde hoeveelheid pasta. Hij at er niet van, maar na een paar uur begon hij er toch wat van te eten gisteravond. Nu is het zo dat de helft nog over is. Ik denk dan, als hij honger heeft eet hij het vanzelf wel. Dus mijn dilemma is nu, zal ik gaan werken en geen extra brokjes erbij geven in de hoop dat hij het eet? Of toch brokjes geven omdat hij het misschien niet op eet en dan de hele dag niks te eten heeft?
Het is niet zo dat hij de hele dag niks te eten heeft als je geen brokjes geeft. Er staat eten (en hij lust het, want hij heeft de helft al op) dus zou idd geen brokjes geven nu. Als hij honger heeft, staat er eten voor hem dus dat is prima.
Waarom doe je de pasta niet direct in het bekje?
Alle reacties Link kopieren
Heb je nu niets aan, maar voor de volgende keer: ik kreeg bij de dierenwinkel de tip om de ontwormpasta gewoon op de poten van de kat te smeren. Dat vindt ie vies, dus gaat hij zich schoonlikken en zo krijgt de poes de pasta ook binnen. Voor nu: ik zou geen extra brokjes geven. Er staan nog brokjes en hij heeft er al van gegeten.
het is wat het is
Je laat het natvoer de hele nacht en dan ook nog vandaag staan?
Gewoon volgende week een milbemaxpil halen bij de dierenarts, bek open, pil erin, bek dicht en wrijven over het keeltje totdat hij slikt
Feeks : dat werkt niet bij elke kat. Ooit eens een kwartier zitten wrijven en plop, pil eruit.
quote:Ivetje schreef op 19 november 2012 @ 09:06:

Feeks : dat werkt niet bij elke kat. Ooit eens een kwartier zitten wrijven en plop, pil eruit. , water met een spuitje erachteraan doen, dan moeten ze wel slikken
mijn zwarte duivel wilde ook niks geen medicijnen innemen. Wormenpasta bij de andere 2 ging er in als koek. Zo lekker vonden ze het. Alleen bij haar wilde het NIET. dus ook op de vacht gesmeerd.

Na drie dagen tegen een zwarte kat met witte vegen aan te hebben gekeken heb ik het er maar uit gekamd. Daarna was het elke keer een gevecht. Ik won gelukkig wel altijd. De aanhouder wint.
Maar dat voer van gisteren zou ik niet laten staan. Vers voer geven met nieuwe pasta er in. Jij wilt toch ook geen half uitgedroogd eten van gisteren nog opeten?
quote:ruiva schreef op 19 november 2012 @ 08:39:

Heb je nu niets aan, maar voor de volgende keer: ik kreeg bij de dierenwinkel de tip om de ontwormpasta gewoon op de poten van de kat te smeren. Dat vindt ie vies, dus gaat hij zich schoonlikken en zo krijgt de poes de pasta ook binnen. Voor nu: ik zou geen extra brokjes geven. Er staan nog brokjes en hij heeft er al van gegeten.Ik denk dat ik dat straks ga proberen als ik thuis ben. Heb wat vers natvoer door het natvoer van gister (met de pasta) gemengd, maar ook dat wil niet.
Ik zal wel een rare kat hebben maar die van mij vind die pasta lekker dus hij at het vrijwillig op.

Nu geef ik hem om de 3 maanden een pil van milbemax. Zijn maar kleine pilletjes en gaan er makkelijk in.
quote:Ratteke schreef op 19 november 2012 @ 09:10:

Maar dat voer van gisteren zou ik niet laten staan. Vers voer geven met nieuwe pasta er in. Jij wilt toch ook geen half uitgedroogd eten van gisteren nog opeten?Ik denk dat als ik het vanavond weer op dezelfde manier doe, dat hij het weer niet eet. Beetje zonde van de pasta (spuit is al half leeg) en van het natvoer. Ik denk dat ik het op de pootjes ga smeren.
Mijn kat vindt die pasta ook lekker. Pilletjes ga ik daarom al niet meer proberen, genoeg ervaring gehad met andere kat om dat niet meer te willen
Er zijn ook pipetjes tegen wormen, profender! En milbemax voor de kat is tegenwoordig smakelijk!
Goede tips allemaal, dankjewel! Toen ik gister thuiskwam had hij nog wel wat van het natvoer met de pasta gegeten, maar uiteindelijk heb ik het opgegeven. Ik probeer het nog een keertje op de pootjes of rechtsreeks in z'n bekje. Volgende keer wat anders, want volgensmij weet 'ie al dat 'ie het niet moet eten als 'ie de verpakking ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven