Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
HBG, zou je ons ook een kalender op willen sturen? doe maar alle lezers hier:-)
Zeg HBG, waar zit dat bedrijf? Kan ook wel een inspectie voor 5 euro gebruiken
Wat een tenenkrommende verhalen hier. Ik was zo blij dat ik dit soort dingen nooit mee maakte...maar helaas, ik heb er wel één.

Met een groepje collega's gingen we bij verjaardagen geen taart eten, maar met z'n alleen in de kantine eten. Het groepje zocht dan voor zichzelf een broodje met een snackje uit en een sausje. De jarige trakteert.

Iedereen koos altijd een frikadel, omdat dat het goedkoopste was voor de jarige. Op collega X na, die deed altijd een bal gehakt met saté saus...wat veel duurder is.

Daarmee hadden we niet zo'n probleem, beetje wereldvreemd...dus ach, laat maar. Tot collega X zelf jarig was. Ik was er die dag zelf niet, dus ik kon later nog wat uitzoeken. En ik deed dus een broodje met frikadel en mayonaise.

Krijg ik later van het groepje te horen: wij mochten alleen een frikadel pakken van hem, zonder broodje of saus. Hij had er met z'n neus boven op gestaan. Maar ik was zo snel, dat hij er niks meer van kon zeggen, was dus niet de bedoeling dat ik zo veel pakte. We hebben er echt om in een deuk gelegen.
quote:ayraa schreef op 17 november 2012 @ 08:33:

Oh wat erg HBG!

Dat van die gratis kalenders kan ik ook gewoon echt niet begrijpen. Waarom zou je er daar 10 van willen hebben?

Dat vragen wij ons dus ook al jaren af, wat moet je met een stuk of 10 kalenders

Echt meestal zeggen we er iets van maar soms staan ze net een stapel in te laden als je druk bent.

Bijna alle merken hebben zo'n actie 1 of 2 x per jaar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 17 november 2012 @ 09:54:

[...]

Dat vragen wij ons dus ook al jaren af, wat moet je met een stuk of 10 kalenders Hebben de gierigaards weer voor 10 personen een kerstkado. "Kijk eens, speciaal voor jou een kalender, leuk he?"
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-11-2012 18:29
Reden: *offtopic verwijderd
% gewijzigd
Wat snap je niet aan de post van de Junior Mods Agsa????
quote:hollebollegijs schreef op 17 november 2012 @ 09:54:

[...]

Dat vragen wij ons dus ook al jaren af, wat moet je met een stuk of 10 kalenders

Echt meestal zeggen we er iets van maar soms staan ze net een stapel in te laden als je druk bent.

Bijna alle merken hebben zo'n actie 1 of 2 x per jaar.

Er zijn mensen die ze verkopen (ik neem aan dat het kalenders zijn met auto's) op rommelmarkten en de Vehicel.

Verzamelaarsitem.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Beste Agsa87,

Ik ben gister hier heel duidelijk geweest dat er na mijn melding weer ontopic gepost moest worden. Dat geldt ook voor jou!

Ik zal hier iig melding van maken bij de moderator.

Mocht je omtrent mijn officiële waarschuwing, deze posting of andere vragen omtrent dit topic hebben dan kan je mailen op forum@viva.nl. Er hier op dit topic verder op doorgaan is niet toegestaan.

mvg,

Junior.
quote:Tinkeldel schreef op 17 november 2012 @ 09:19:

Met een groepje collega's gingen we bij verjaardagen geen taart eten, maar met z'n alleen in de kantine eten. Het groepje zocht dan voor zichzelf een broodje met een snackje uit en een sausje. De jarige trakteert.

Iedereen koos altijd een frikadel, omdat dat het goedkoopste was voor de jarige. Op collega X na, die deed altijd een bal gehakt met saté saus...wat veel duurder is.

.

Toch vind ik dit ook een vreemde tractatie. Iedereen mag een broodje uitkiezen, maar je moet wel een fricadel nemen want dat is het goedkoopst???

Ik vind een broodje fricadel ook niet lekker, dus eerlijk gezegd zou ik ook wat anders uitkiezen
quote:pearle schreef op 17 november 2012 @ 15:57:

[...]

Toch vind ik dit ook een vreemde tractatie. Iedereen mag een broodje uitkiezen, maar je moet wel een fricadel nemen want dat is het goedkoopst???

Ik vind een broodje fricadel ook niet lekker, dus eerlijk gezegd zou ik ook wat anders uitkiezenNouja, er staat nergens dat je een frikandel MOET nemen. Dat deed iedereen echter wel, uit fatsoen
Maar is er dan zoveel prijsverschil tussen een bal gehakt of een frikandel? Valt wel mee toch?

Vind het wel knap dat als men zegt dat je iets uit mag zoeken, iedereen toch de frikandel neemt uit fatsoen. Ik weet niet of ik die hint zou begrijpen als er maar weinig prijsverschil tussen zit.

Ik kom eigenlijk nooit gierige acties tegen in mijn omgeving. Misschien beter opletten. Was pas wel een weekendje weg in een B&B. Ontbijt was heerlijk en veel te veel. Er lag een briefje bij ( en plastic zakjes ) met de mededeling dat we alles mee mochten nemen. Dat hebben we dan ook gedaan. Ze gooien het anders toch weg. Overigens wel alleen de broodjes gepakt, niet de doosjes hagelslag enzo, dat zou ik dan wel weer aso vinden
quote:soumaya schreef op 13 november 2012 @ 20:40:

@Agsa kom je toevallig uit omgeving Den Haag? Ik ken het nl wel zoals je eindstand gebruikt.

Verder ben ik hier aan het genieten van alle gierige acties en ga weer stilletjes meelezen.Ik ken het ook hoe agsa eindstand gebruikt. Ik zit in omgeving Amsterdam. Zal wel een allochtonending zijn.
Toen ik nog studeerde organiseerde ik samen met twee huisgenoten een barbecue. We hadden een ruime keuken en een dakterras waar we eens gebruik van wilden maken. We nodigden alle drie wat vrienden uit, en iedereen die zou komen werd van tevoren verteld dat hij/zij geacht werd iets mee te brengen. We hebben dat vooraf in goed overleg verdeeld: huisgenote 1 zorgde voor stokbrood en hapjes, huisgenote 2 voor een barbecue, aanmaakblokjes, spiritus etc. en ik voor een lekker toetje voor iedereen. Alle genodigden werd gevraagd om wat vlees of bier/wijn mee te nemen. Dat vond niemand een probleem (studentenfeestje).

1) We woonden in een huis met 7 kamers en hadden alle andere huisgenoten uitnodigd om naar de barbecue te komen. In die tijd woonde er een vrouw van een jaar of 40 in een van de kamers. Ze was vriendelijk, kleedde zich min of meer als een hippie en woonde er tijdelijk omdat ze door nare omstandigheden geen geld voor een eigen appartement had. Ook vermoedden we sterk dat ze een drankprobleem had, maar hadden daar verder geen last van. We nodigden haar ook uit, maar zij had op dat moment een vriend op bezoek die volgens haar nogal mensenschuw was. Ze vond het zelf wel gezellig, dus kwam ze af en toe even in de keuken meekletsen en een hapje eten/drinken en ging dan weer naar die vriend, die op haar kamer zat.

Het vlees, de hapjes en wijn stonden op een grote tafel in de keuken, iedereen kon zelf pakken als hij iets wilde. Ik heb het zelf niet gezien, maar een vriendin van mij zag tot twee keer toe een fles wijn in de wijde mouw van het hippiegewaad van deze huisgenote verdwijnen, waarna ze weer naar eigen kamer ging. Niet zozeer gierig gezien haar situatie, maar toch op z'n zachtst gezegd niet erg netjes.

2) Een vriendin van mij die vlees en en een fles wijn mee zou brengen had dat keurig gedaan: een goedkope fles wijn (prima, deed iedereen, studenten hé), een pakje saté en een pak hamburgers geloof ik. Toen ze dat uit haar tas had gehaald en op de tafel had gelegd toverde ze nog iets tevoorschijn: ze had zelf geen trek in goedkope wijn maar zin om mixjes te drinken, en had een paar blikjes voorgemixte wodka-Red Bull en Passoã voor zichzelf meegenomen. En een pak met twee dikke biefstukken, want dat had ze liever dan saté en hamburgers.

Wellicht ook niet zozeer gierig omdat ze voor het feestje mee had genomen wat van haar was gevraagd, maar toch.
quote:hollebollegijs schreef op 17 november 2012 @ 07:36:

Ik werk bij een groot auto merk en ieder jaar hebben we een

winter-inspectie-dag.

In ruil voor een donatie aan een goed doel (minimaal ¤5,-)

inspecteren wij de auto, vullen alle vloeistoffen aan, krijgt de klant een cadeautje en zorgen wij voor soep en broodjes.

Nou dan leer je Nederland op zijn smalst kennen.

Wat wij allemaal meemaken

* Dit jaar kwam het catering bedrijf iets te laat, we gingen om 08:00 open en de soep en broodjes werden om 08:05 neergezet.

De medewerker werd bijna omver gelopen door de "horde" die zich op de broodjes / soep stortten.

* Mensen die de ¤5,- niet betalen en als je ze aanspreekt met een rode kop zeggen "Oeps, dacht dat mijn vrouw het geld er in deed" (staat een collecte bus)

* Mensen die (zag ik zelf) een muntje van ¤0,50 in de bus gooien schichtig om zich heen kijkend of niemand het ziet.

* Mensen die met een boodschappen tas binnen komen om zoveel mogelijk gratis prullaria (gratis kalenders e.d.) in te laden.

* Terwijl het een inspectie is op een X aantal punten er 2 A 4'tjes bijdoen van zaken die ze ook nagekeken willen hebben.

(doe we dus niet)

* Mensen die vooraf bellen dat ze niet kunnen op die dag maar of we het cadeautje kunnen opsturen.

Ik heb wel eens het gevoel dat het woord "gratis" bepaalde hersenfuncties bij mensen stimuleert die ze beter weg kunnen stoppen in een donker hoekje van hun brein

Dat laatste, daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben.

die voorbeelden: té triest voor woorden.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
We werden uitgenodigd om bij kennissen te komen eten. Paar dagen later werd gevraagd of we vlees voor de barbecue mee wilden nemen. Wij hadden speklapjes en kip meegenomen. De gastheer had worstjes en hamburgers. We gaan zitten het vlees is gaar wij kregen alleen de speklapjes en de kip de worst en hamburgers waren voor hun. Als bijgerecht was er alleen 1 bak aardappelsalade voor 7 personen.
Ooo, wat een geweldig topic, schaamrood op kaken, ik ontdek het nu pas Ga eerst alles eens lezen, wat vermakelijk en triest ook soms, een heleboel van wat ik lees heb ik ook al eens meegemaakt!
Ik krijg echt last van plaatsvervangende schaamte als ik sommige verhalen lees. Is geld dan soms echt belangrijker dan vriendschap?
Het je eigen rekening willen betalen (en dus gesplitste rekeningen gebruiken) stuit vaak op enorm verzet bij de mensen die onbeperkt willen schransen voor weinig geld.

Die vinden dan dat een ander zoveel verdient dat ze wel wat extra's kunnen betalen. Of een vorige keer hebben zij betaald en dus ben jij nu aan de beurt. Terwijl je toen ook al liever het eigen deel van de rekening wilde betalen. De rekening weg graaien en het niet toestaan dat je dan je eigen gebruik bekostigd en wat er over blijft voor de ander is.

Ja, maar als je er langzaam maar zeker de schijt van krijgt van de oneerlijke "gelijk delen" dan word je voor vrek uitgemaakt. Ik vind het heel normaal dat je geen zin meer hebt in het betalen voor een luxe 3-gangen diner met fles wijn, terwijl je maar 1 kleiner gerecht en 2 glaasjes drank wil gebruiken. Het prijsverschil is namelijk vaak een dubbele rekening moeten betalen. Want de voorstanders kijken niet op een paar centen. Die vinden het reuze spannend om van alles het duurste van de kaart te nemen.

Bij zulke evenementen zou je dus gewoon voor 5 euro een aantal consumptiebonnen moeten geven. En kaartje moeten opplakken met maximaal 1 p.p.

Dat doen ze zelfs in supermarkten en daar is het niet gratis.

Dan die domme discussie over dat degene die uitnodigt de rekening betaalt. Nou, samen heb je toch zin om iets leuks te gaan doen? Dan leer je wel de gulheid of juist de gulzigheid van anderen kennen.

Als je vrienden bent dan zou je zoiets toch bespreekbaar moeten mogen maken. Anders vind ik dat er geen vriendschap is.

Heb ooit een collega gehad die aan het einde van een vakantie echt een flink bedrag op de offerte moest bijbetalen. Gewoon omdat niemand had gerekend op dat soort gedrag.

Zelfs op een camping gehad dat er een toezichthouder/opschepper bij het vlees geregeld moest worden. Anders had de laatste in de rij alleen maar een schraal kostje van wat restjes. Nee, het was voldoende. Iedereen schepte veel te veel op zijn bord. Ja, en dan de letterlijk van andermans bord te moeten eten.....wat zij hebben laten liggen.

Niet leuk om bij het begin van zulke vakanties dat bespreekbaar te moeten maken. Er zijn namelijk nogal wat eigenzinnige (nee niet wijs) figuren die het eerst willen zien, maar die zelf ook niet als laatste willen opscheppen. Die staan vooraan en een grote mond hebben over hoe het hoort.

Het alleen al bespreekbaar maken is meestal al voldoende om iedereen een beetje maat te laten houden bij het bestellen. Dat is het voordeel van regeltjes stellen. Maar de grote monden zeggen dan dat het onterecht was. Nee hoor, het was gewoon preventie. Dan kunnen bepaalde mensen zich namelijk wel inhouden. Zijn ze bang dat ze het onbeperkte eten toch zelf moeten bekostigen.

Ik heb zelfs iemand gekend die dat flikte met de hotelkamers voor een vakantie. Hij nam zelf de bruidssuite en anderen die met vieren in stapelbedden sliepen hetzelfde bedrag liet betalen. Ja, ja daar wilde niemand meer mee op vakantie.
Kijk, heel simpel gedacht op de manier dat degene die uitnodigt ook betaalt.

Je vraagt toch ook wel eens iemand mee op vakantie? Dan ligt het toch voor de hand dat je niet alles voor de ander betaalt.

Ja, ik heb wel een koppel ontmoet met ruzie tijdens de vakantie. De vrouw was gevraagd door haar vriend. Ze vond hem helemaal niet meer leuk, omdat hij overal de pin bleek te zijn. Heel vervelend vond zij. Hij had haar uitgenodigd en zij liet hem echt alles betalen. Zelfs zijn kleding streek ze niet, maar ze zat zich te schamen voor het pak waarmee hij in de eetzaal verscheen. Dat was wel all-in, maar zij vond het eten niet lekker en wilde uit gaan eten etc.

Ach, wij moesten lachen om hem. Heerlijke man en het kreukpak dat trok meestal vanzelf wel bij. Hij was vergeten het uit de koffer te halen.
Pumps, er zit toch een verschil in voorstellen om samen op vakantie te gaan en echt daadwerkelijk iemand mee vragen. Bij de eerste vind ik het logisch dat je sam/sam doet, bij de tweede vind ik het toch multi-interpretabel eerlijk gezegd.
...

Als je gezellig uit eten wil gaan met mensen die altijd voor 75 euro eten en zelf maar 25 euro gebruiken. (Om het eenvoudig te houden.) Reken maar uit wat dat op jaarbasis is als je zo 1 tot 2 keer per maand met diezelfde mensen gaat eten.
quote:Pumps_italiaans schreef op 18 november 2012 @ 20:13:

...

Als je gezellig uit eten wil gaan met mensen die altijd voor 75 euro eten en zelf maar 25 euro gebruiken. (Om het eenvoudig te houden.) Reken maar uit wat dat op jaarbasis is als je zo 1 tot 2 keer per maand met diezelfde mensen gaat eten.De totale rekening delen werkt ook alleen als je allemaal ongeveer hetzelfde eet & drinkt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik heb weleens mijn zuster meegevraagd op vakantie. Zij zou haar kleine zoontje meenemen.

Kosten geen probleem, ik trakteerde.

Meteen na haar aankomst werd wel heel flink ingeslagen in de supermarkt, alles waar ze trek in kon hebben, ook sigaretten, luiers en van die doekjes en weet ik veel.

Eerlijk gezegd had ik dat nou ook niet verwacht toen ik haar uitnodigde.

Ik bedoel, ik vind dat de normale kosten, die je ook in het dagelijks leven hebt, best voor je rekening kunt nemen.

Je hoeft er toch niet aan over te houden?
quote:hollebollegijs schreef op 18 november 2012 @ 23:23:

[...]

De totale rekening delen werkt ook alleen als je allemaal ongeveer hetzelfde eet & drinkt.

Eens. Ik denk dat het in veel gevallen zo veel scheelt als je hier van tevoren afspraken over maakt met elkaar.

Als prijsverschillen dusdanig groot zijn dan is een gedeelde rekening ook gewoon niet eerlijk maar zaniken over een paar euro vind ik ook te triest voor woorden.

Wat zie ik trouwens een hoop sneue voorbeelden voorbij komen zeg: bbq en met zijn alleen waarbij ieder zijn eigen meegebrachte vlees moet eten of hamburgers voor de anderen en biefstuk voor jezelf. Of als gastheer en gastvrouw andere (betere kwaliteit of duurder) drank of eten nemen en je visite goedkoop spul aanbieden, wat érg..echt Nederland op zijn smalst.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven